مهاجرت

اقامت در بحرین

اقامت در بحرین

مجوز اقامت در بحرین کارتی است که برای اتباع خارجی که قصد دارند برای مدت معین یا نامحدود در بحرین زندگی کنند صادر می شود. به طور کلی اتباع کشورهای خارجی که قصد زندگی، کار یا تحصیل در بحرین را دارند باید برای مجوز اقامت بحرین درخواست دهند. گزینه های مختلفی برای کار و سرمایه گذاری در بحرین وجود دارد، که تمامی متقاضیان می توانند در آنها سرمایه گذاری کنند.

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با سالها تجربه در امر مهاجرت، آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان در این زمینه می باشد. از سوی دیگر، پادشاهی بحرین، ویزاهای اقامتی را برای صاحبان مشاغل و مدیریت شرکت های بحرین و شرکت های سرزمین اصلی و همچنین برای سرمایه گذاران فراهم می کند. در نهایت اینکه فرصت زندگی در بحرین و تبدیل شدن به مقیم مالیاتی با رژیم مالیاتی 0% را برای افراد فراهم می کند.

مدارک مورد نیاز جهت اخذ مجوز اقامت در بحرین

یکی از اصلی ترین مراحل در روند درخواست مجوز اقامت جمع آوری مدارک مورد نیاز برای اخذ مجوز می باشد. زیرا بدون ارائه اسناد و مدارک الزامی رون درخواست مجوز اقامت شما در این کشور با مشکلات پیچیده ای همراه خواهد بود. یکی از اصلی ترین مدارکی که متقاضیان حین درخواست مجوز اقامت باید ارائه دهند، فرم درخواست مجوز اقامت بحرین می باشد. متقضیان باید فرم درخواست مجوز اقامت را دانلود کرده و تکمیل نمایند. در آخر نیز آن را امضا کرده و به اداره مهاجرت بحرین تحویل دهند.

به طور کلی موارد زیر اسناد رایجی هستند که در هنگام درخواست مجوز اقامت باید به مقامات بحرینی ارائه دهید:

مدارک مورد نیازتوضیحات
پاسپورت معتبراتباع کشورهای خارجی تا زمانی که قصد اقامت را دارند باید پاسپورت معتبر ملی داشته باشند.
عکسارائه 2 قطعه عکس در اندازه پاسپورت برای درخواست اقامت الزامی است که این عکس ها باید با شرایط عکس ویزای بحرین مطابقت داشته باشد.
بیمه سلامتمتقاضیان باید برای مدتی که در بحرین اقامت دارند پوشش بیمه درمانی داشته باشند.
وضعیت مدنیاتباع خارجی باید هرگونه اسناد و وضعیت مدنی مانند ازدواج و گواهی تولد را به همراه داشته باشند.
مدارک اقامتمتقاضیان باید مدرکی را ارائه دهند که نشان دهد در بحرین مکانی را برای اقامت دارند که این مدرک می توانید اجاره آپارتمان یا خوابگاه دانشجویی باشد.
تمکن مالیمتقاضیان باید اثبات کنند که پول کافی برای سفر به بحرین را دارند.

مدارک مورد نیاز جهت اخذ مجوز اقامت در بحرین

شرایط تمدید مجوز اقامت در بحرین

یکی از اصلی ترین مزایا مجوز اقامت، امکان تمدید مجوز اقامت در این کشور می باشد. تمامی متقاضیان می توانند مجوز اقامت بحرین خود را با ارائه مدارک مورد نیاز با توجه به وضعیت اقامت خود تمدید کنند. البته اتباع خارجی برای تمدید مجوز اقامت باید واجد شرایط زیر باشند:

  • اگر بر اساس قرارداد میزبان در بحرین کار می کنید باید یک قرارداد میزبان جدید ارسال نمایید.
  • اگر متقاصیان بر اسسا یک مجوز در بحرین کار می کنند، برای تمدید اجازه اقامت خود به تایید اداره مهاجرت نیاز دارند.
  • اتباع خارجی اگر در بحرین تحصیل می کنند، باید پاسپورت ملی، ثبت نام دانشگاه جدید، کارنامه نمرات و اثبات تمکن مالی را ارائه دهند.
  • اگر متقاضیان به دللی الحاق خانواده در بحرین زندگی می کنند، باید مدرک تمکن مالی، بیمه سلامت و گواهی پلیس را ارائه دهند.

در نمودار زیر می توانید روند تمدید مجوز اقامت را طی سال های اخیر مشاهده فرمایید:

روند تمدید مجوز اقامت کشور بحرین

انواع مجوز اقامت در بحرین

اتباع کشورهای خارجی که قصد مهاجرت برای دریافت اقامت بحرین را دارند، باید قبل از اعزام به این کشور با انواع مختلف مجوز اقامت آشنا شوند. انواع مختلف مجوز اقامت به شرح زیر میباشد:

انواع مجوز اقامت توضیحات
مجوز اقامت موقتمتقاضیانی که قصد دارند بیش از 3 ماه در بحرین بمانند، باید برای مجوز اقامت موقت این کشور درخواست دهند. مجوز اقامت وقت به شما اجازه می دهد تا حداکثر 5 سال در بلژیک تحصیل، کار و زندگی کنید.
مجوز اقامت دائماتباع کشورهای خارجی پس از 5 سال زندگی در بحرین می توانند برای اقامت دائم این کشور درخواست دهند. اقامت دائم بحرین به متقاضیان این امکانی را می دهد که با همان حقوقی که اتباع بحرینی دارند به طور نامحدود در این کشور اقامت داشته باشند.

مزایای اخذ مجوز اقامت در بحرین

مجوز اقامت برای اتباع کشورهای خارجی که به دنبال زندگی آسوده در کشورهای حوزه خلیج فارس هستند مزایا بی شماری دارد. مهمترین مزایا اخذ مجوز اقامت بحرین عبارت اند از:

  • افتتاح حساب بانکی: به طور کلی هنگام افتتاح حساب بانکی در بانک های بحرین یکی از مدارک مورد نیاز بانک هاف مجوز اقامت شما می باشد.
  • دسترسی به تسهیلات مالی: به غیر از افتتاح ساده حساب بانکی در بحرین می توانید از تسهیلات مالی این کشور نیز بهره مند شوید.
  • درخواست گواهی رانندگی: بسته به ملیت یا کشور محل سکونت خود، با مجوز اقامت بحرین می توانید گواهینامه رانندگی این کشور را دریافت کنید.

مهمترین مزایا دریافت مجوز اقامت، دسترسی به خدمات بهداشتی دولتی و بیمه سلامت می باشد. بیمه درمانی در بحرین اجباری یا اختیاری می باشد. با این حال در بحرین که بیمه درمانی اختیاری است، توصیه می شود که خود را تحت پوشش قرار دهید. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص شرایط اقامت، به سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مراجعه فرمایید.

سوالات پرتکرار در خصوص اقامت در بحرین

در بخش پایانی مقاله قصد داریم تا به برخی از سوالات شما عزیزان در خصوص اقامت در بحرین، پاسخ دقیق و چامعی را ارائه دهیم. برخی از متداول ترین این سوالات به شرح زیر می باشند:

  • آیا می توانم برای تمدید مجوز اقامت در بحرین، از داخل بحرین اقدام کنم؟ بله، اگر قبلا در بحرین حضور داشته اید، می توانی بریا مجوز اقامت از ادره شهرداری محلی درخواست دهید. متقاضیان باید با شهرداری تماس بگیرند.
  • آیا می توان در طول درخواست مجوز اقامت در بحرین سفر کنم؟ بله، ویزای بحرین یک ویزای چند بار ورود است، این ویزا به این معنی است که متقاضیان می توانند تا زمانی که ویزا معتبر است آن را ترک کرده و دوباره وارد شوند.
  • روند درخواست مجوز اقامت در بحرین دشوار است؟ بر خلاف اغلب کشورهای حوزه خلیج فارس، روند درخواست مجوز اقامت در بحرین بسیار ساده است زیرا از بوروکراسی های ادارهی پیچیده در روند درخواست مجوز خبری نخواهد بود.
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *