مهاجرت

مهاجرت به بحرین

مهاجرت به بحرین

کشف نفت در بحرین در سال 1923 اهمیت مهاجرت به بحرین را برای افرادی که به دنبال سرمایه گذاری در حوزه خلیج فارس هستند را دو چندان کرد. پادشاهی بحرین همانطور که در سالهای اخیر شناخته شده است، در اواسط قرن نوزدهم خود را به عنوان مرکز تجاری برجسته در خلیج فارس تثبیت کرد. پایتخت بحرین شهر منامه، مرکز مهاجرت و بزرگترین شهر این کشور محسوب می شود. این شهر به خوبی متصل و خانه بسیاری از شرکت های چند ملیتی است که به عنوان مرکز مالی بحرین نیز شناخته می شود. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با سال ها تجربه در امر مهاجرت، اماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان در حوزه های مختلف می باشد.

علاوه بر این، مهاجرانی که به بحرین مهاجرت می کنند، زندگی شهری شلوغ و جذاب و آمیزه ای از مدرنیته با فرهنگ اسلامی را در این مجمع الجزایر تجربه خواهند کرد. نکته قابل توجه این است که، جامعه مهاجران بی شماری در بحرین وجود دارند، به همین جهت افرادی که به این کشور نقل مکان می کنند باید با عناصر شوک فرهنگی نیز مقابله کنند. همچنین بحرین که اغلب به خاورمیانه ساده شناخته می شود به طور قابل توجهی لیبرال تر از همسایگان خود می باشد. اما همچنان ریشه در یک نظام اعتقادی اسلامی دارد.

بررسی هزینه زندگی جهت مهاجرت به بحرین

اتباع کشورهای خارجی که قصد اخذ اقامت بحرین را دارند، باید قبل از اعزام به این کشور، هزینه های زندگی در بحرین را به خوبی مورد بررسی قرار دهند. زیرا یکی از اصلی ترین عوامل که در طول اقامت شما در بحرین مورد توجه قرار می گیرد، هزینه زندگی در این کشور است. اما اگرچه هزینه زندگی در بحرین سالانه در حال افزایش است، اما همچنان در مقایسه با همسایگان بسیار معقول است. به طور مثال، چالش اقامتگاه در بحرین بزرگترین هزینه یک مهاجر در این کشور خواهد بود زیرا هزینه اسکان در بحرین در مقایسه با اغلب کشورهای حوزه خلیج فارس همواره بالاتر است.

اما در مقابل هزینه زندگی در بحرین در بخش مواد غذایی بسیار مقرون به صرفه و معقول است. به این نکته نیز توجه فرمایید که محصولات غربی به دلیل هزینه های واردات در این کشور بسیار گران هستند. غذا خوردن در خارج از خانه نیز در بحرین پرهزینه است و به طور کلی افرادی که قصد دارند در هزینه زندگی خود در بحرین صرفه جویی کنند باید محصولات محلی بخرند و در خانه بپزند. به طور متوسط هزینه زندگی در بحرین برای یک فرد مجرد حدود 2400BHD (دینار بحرین) در ماه خواهد بود.

در نمودار زیر می توانید رشد هزینه زندگی در بحرین را طی سال های اخیر مشاهده فرمایید:

رشد هزینه زندگی در بحرین

مزایای مهاجرت به بحرین

مهاجرت به بحرین برای افرادی که قصد نقل مکان به این کشور را دارند، مزایا بی شماری را در حوزه های مختف ارائه می دهد. مهمترین مزایا مهاجرت به بحرین به شرح زیر می باشد:

مزایاتوضیحات
سرمایه انسانی با استعدادبحرینی ها مجموعه ای استثنایی از مهارت ها و استعدادهای برتر دسترسی دارند.
موقعیت استراتژیکاتصال به بازار 2.5 تریلیون دلاری شورای همکاری خلیج فارس همچنین بحرین دروازه طبیعی خلیج فارس با دسترسی مطلوب به عربستان سعودی بزرگترین بازار و اقتصاد منطقه است.
دولت آینده نگربحرین با سابقه پیشگامی در کمربند خود، به حرکت رو به جلو با سیاسته ها و اصلاحات گسترده ادامه می دهد.
سبک زندگیبحرین از نظر تعادل بین کار و زندگی در سطح جهانی رتبه اول و از نظر شادی شخصی نیز در رتبه نخست منطقه قرار دارد. همچنین بحرین به دلیل فرصت های شغلی، میزان رضایت شغلی و فرهنگ دوستانه بسیار مورد توجه قرار می گیرد.

مزایای مهاجرت به بحرین

مهاجرت به بحرین جهت کار

یکی از متداول ترین روش ها برای مهاجرت به بحرین، مهاجرت کاری به این کشور می باشد. کار در بحرین به دلیل تمرکز غیر قابل انکاری که در این کشور بر تجارت و اقتصاد وجود دارد، مورد توجه بساری از اتباع خارجی قرار می گیرد. علاوه بر این، دولت بحرین به طور مداوم در حال ایجاد سیاست های جدید و ارائه منابع اختصاص داده شده برای کمک به رونق سازمان ها و ارتقای نوآوری های فناوری در سراسر منطقه است. البته لازم به ذکر است که تمامی متقاضیان کار در بحرین، قبل از نقل مکان به این کشور باید برای دریافت ویزای کاری بحرین اقدام نمایند. تعادل بین کار رو زندگی در بحرین در سراسر جهان منحصر به فرد است و به ساکنان و مهاجران این فرصت را می دهد تا در هر دو جنبه زندگی خود به دنبال تحقیق باشند.

مهاجرت به بحرین جهت اخذ اقامت

یکی از اصلی ترین دلایل مهاجرت به بحرین اخذ اقامت این کشور از طرق مختلف می باشد. به طور کلی مهاجرت به بحرین به لطف انواع مخنلفی از مجوزهای اقامت موجود، مزایا بی شماری را برای مهاجران به همراه دارد. مجوز اقامت در بحرین معمولا به حامی نیاز دارد که این امر به یکی از بزرگترین چالش های در این حوره تبدیل شده است. به طور کلی، اتباع کشورهای خارجی برای مهاجرت به بحرین باید اجازه اقامت این کشور را دریافت کنند.

برای اینکه بیشتر با انواع اصلی مجوزهای اقامت در بحرین آشنا شوید، جدولی را برای شما عزیزان تهیه کرده ایم که در این بخش از مقاله به آن ها می پردازیم:

انواع مجوزهاتوضیحات
مجوز اقامت از طریق کارشهروندان خارجی علاقه مند مهاجرت به بحرین می توانند فرصت های شغلی بی شماری را پیدا کنند. این مجوز یکی از ساده ترین راه های جا به جایی در این کشور است، زیرا این روش باید توسط کارفرما صورت پذیرد.
مجوز اقامت خود حمایتی بحرینیکی از راحت ترین راه را برای دریافت اجاره اقامت در بحرین در سال 2023 روش خود حمایتی می باشد. مجوز اقامت خود حمایتی بحرین برای سرمایه گذاران، صاحبان املاک و بازنشستگان در دسترس است.

البته لازم به ذکر است که هزینه مجوز اقامت پس از مهاجرت به بحرین، به نوع ویزای درخواست شما ارتباط مستقیمی دارد. جدا از این الزامات دیگری نیز وجود دارد که در طی فرآیند درخواست مجوز اقامت باید رعایت شوند. چنانچه تصمیم خود را برای مهاجرت به بحرین گرفته اید، می توانید جهت اطمینان خاطر بیشتر در این خصوص با مشاوران موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

سوالات مهم در خصوص مهاجرت به بحرین

در بخش پایانی مقاله به سوالات پتکرار شما پاسخ می دهیم:

  • بررسی هزینه زندگی جهت مهاجرت به بحرین به چه صورت می باشد؟ در مقابل هزینه زندگی در بحرین در بخش مواد غذایی بسیار مقرون به صرفه و معقول است. به این نکته نیز توجه فرمایید که محصولات غربی به دلیل هزینه های واردات در این کشور بسیار گران هستند. غذا خوردن در خارج از خانه نیز در بحرین پرهزینه است و به طور کلی افرادی که قصد دارند در هزینه زندگی خود در بحرین صرفه جویی کنند باید محصولات محلی بخرند و در خانه بپزند. به طور متوسط هزینه زندگی در بحرین برای یک فرد مجرد حدود 2400BHD (دینار بحرین) در ماه خواهد بود.
  • انواع اصلی مجوزهای اقامت در بحرین کدام اند؟ مجوز اقامت خود حمایتی بحرین و مجوز اقامت از طریق کار
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *