ویزای کاری

کار در بحرین

کار در بحرین

بحرین با موقعیت استراتژیک خود در شمال خلیج فارس، سالانه صدها کارگر مستعد را برای کار در بحرین به این منطقه اقتصادی خاورمیانه می کشاند. بحرین با زیرساخت های خوب و نیروی کار بسیار تحصیل کرده و ماهر، سابقه موفقی در کسب و کار بین المللی دارد. علاوه بر این دولت بحرین چندین استراتژی برای جذاب کردن سرمایه گذاری در بحرین برای اتباع خارجی ابداع کرده است.

نه تنها بحرین یک محیط آزاد و هزینه های عملیاتی کم را برای مهاجران ارائه می دهد، بلکه از نظر کیفیت زندگی در رتبه 5 برترین کشورهای جهان قرار دارد. همچنین افرادی که قصد مهاجرت کاری به بحرین را دارند، باید در قدم اول منامه پایتخت این کشور را بررسی کنند. ما با همکاری موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت قصد داریم با ارائه این مقاله، سطح آگاهی شما را نسب به شرایط کار در بحرین ارتقاء دهیم، پس ما را در این مقاله همراهی فرمایید.

اخذ ویزا جهت کار در بحرین

یکی از اصلی ترین چالش ها برای افرادی که قصد کار را دارند، روند اخذ ویزای کاری بحرین می باشد. به طور کلی، افرادی به دنبال زندگی و کار هستند، ابتدا باید بدانند که چگونه ویزای کاری بحرین را تضمین کنند. ویزای کاری بحرین مجوزی است که برای کارگران بین المللی که بین 20 تا 65 سال سن دارند و از یک شرکت بحرینی پیشنهاد کار دارند ارائه می شود. کارفرما با یک تبعه بحرینی به عنوان حامی مالی، برای کارگری که به دنبال اخذ ویزای کاری بحرین است عمل می کند. به این نکته توجه فرمایید که، تعداد ویزاهایی که یک شرکت در بحرین می تواند حمایت مالی کند، به اندازه فیزیکی دفتر آن و سهمیه خارجی ملی تعیین شده بستگی دارد.

در نمودار زیر می توانید روند درخواست ویزای کاری بحرین را طی سال های اخیر مشاهده فرمایید:

روند درخواست ویزای کاری بحرین

البته لازم به ذکر است که، فرآیند درخواست ویزای کاری جهت کار، توسط کارفرما به نمایندگی از کارمند انجام می شود. همچنین زمان معمول پردازش ویزای کاری بحرین 7 تا 14 روز کاری است. اما اگر کارمند از قبل در بحرین حضور داشته باشد 20 تا 30 روزی کاری طول می کشد. ویزای کاری بحرین یک تا دو سال اعتبار دارد و به کارمندان اجازه اقامت در بحرین را می دهد.

در تصویر زیر می توانید مدارک مورد نیاز جهت درخواست ویزای کاری بحرین را مشاهده فرمایید:

مدارک مورد نیاز جهت درخواست ویزای کاری بحرین

نکات کلیدی در خصوص کار در بحرین

قبل از مهاجرت به بحرین، تمامی متقاضیان باید نکات کلیدی موجود در خصوص شرایط کار در بحرین را به خوبی مورد مطالعه قرار دهند. در غیر این صورت با مشکلات متعددی در روند کاری خود در بحرین مواجه خواهند شد. یکی از اصلی نکات در خصوص شرایط کار این است که، این کشور به دلیل صنعت نفت خود در جهان شناخته شده است. بنابراین کاهش قیمت ها باعث شده که بحرین مجددا در بخش خدمات وگردشگری این کشور تمرکز کند. تا با این روش اقداماتی را برای محدود کردن تعداد مهاجران در تلاش برای مهار بیکاری جوانان محلی انجام دهند.

برای درک بهتر نکات کلیدی در خصوص کار می توانید به جدول زیر مراجعه فرمایید:

نکات کلیدیتوضیحات
بدون مالیاتبحرین کشوری بدون مالیات بر درآمد شخصی یا عایدی سرمایه است. به طور کلی بحرین به عنوان پناهگاه مالی برای مهاجران در نظر گرفته می شود.
مراقبت های پزشکی کم هزینهاگرچه اتباع خارجی بخشی از سیستم تامین اجتماعی بحرین نیستند، اما همچنان واجد شرایط مراقبت های پزشکی کم هزینه هستند.
ویزای کاریبرای یافتن شغل در بحرین تمامی متقاضیان به ویزای کاری نیاز دارند. همچنین بدون پیشنهاد شغلی نمی توانید برای ویزای کاری بحرین اقدام نمایید.
فرآیند کسب و کارمتقاضیان باید سعی کنند در فرآیند کسب و کار در این کشور عجله نکنند و حتما به آداب رسوم محلی مانند پذیرایی و صحبت های کوچک در مورد زندگی توجه کنند.

نکات کلیدی در خصوص کار در بحرین

مناطق مهم تجاری برای کار در بحرین

بررسی نقاط مهم تجاری قبل از شروع به کار، یکی از مهمترین عوامل در فرآیند کسب و کار در این کشور می باشد. به طور کلی افرادی که قصد راه اندازی کسب و کار را دارند، باید قبل از ورود به این کشرو مناطق اقتصادی کلیدی بحرین را به درستی شناسایی کنند. از سوی دیگر، بحرین دارای چندین مکان است که با با هدف جذب تجارت بین المللی طراحی شده اند. همچنین این نقاط مهم تجاری در بحرین، موقعیت فوق استراتژِک هستند، که دارای زیرساخت های عالی و ارتباطات حمل و نقل ایده آل می باشند.

در جدول زیر می توانید نقط مهم تجاری برای کار با خصوصیات آنها را مورد بررسی قرار دهید:

نقاط مهم تجاریتوضیحات
بندر مالی بحرینبندر مالی بحرین یک توسعه منحصر به فرد، در مرکز پایتخت، شهر منامه واقع شده است.
پارک سرمایه گذاری بین المللی بحریناین پارک که در مجاورت فرودگاه بین المللی بحرین و بندر جدید خلیفه سلمان قرار دارد،برای جذب تجارت های صادرات محور ساخته شده است. همچنین از اتصال بزرگراهی به عربستان سعودی از طریق گذرگاه 29 کیلومتری که کشورها را به هم وصل می کند سود می برد.
منطقه لجستیک بحریناین منطقه توسط سازمان عمومی بنادر دریایی بحرین اداره می شود و خدمات مختلفی را در محل به شرکت ها ارائه می دهد تا عملیات آنها را تسهیل کند.

نحوه پیدا کردن کار در بحرین

یکی از بزرگترین چالش ها نحوه پیدا کردن کار در این کشور می باشد. زیرا یافتن شغل در بحرین در مدت زمان محدودی که برای متقاصیان اختصاص داده شده است دشوار است. البته فرصت های کاری موجود در بحرین برای یک مهاجر به شبکه و اتصالات آنها بستگی دارد. به طور کلی، اغلب مهاجرانی که در بحرین کار می کنند از خارج از کشور توسط آژانش های استخدام پذیرش می شوند.

همچنین توسط شرکت های فردی تحت تعقیب قرار می گیرند یا از شعبه دیگری از یک شرکت چند ملیتی منتقل می شوند. همچنین پورتال های آنلاین کارو آژانس های استخدام محل خوبی برای شروع کار مهاجران می باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص شرایط کار به سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مراجعه فرمایید.

سوالات پرتکرار در خصوص کار در بحرین

این بخش به پاسخدهی سوالات پرتکرار شما اختصاص داده شده است:

  • شرایط اخذ ویزا جهت کار در بحرین به چه صورت می باشد؟ یکی از اصلی ترین چالش ها برای افرادی که قصد کار را دارند، روند اخذ ویزای کاری بحرین می باشد. به طور کلی، افرادی به دنبال زندگی و کار هستند، ابتدا باید بدانند که چگونه ویزای کاری بحرین را تضمین کنند. ویزای کاری بحرین مجوزی است که برای کارگران بین المللی که بین 20 تا 65 سال سن دارند و از یک شرکت بحرینی پیشنهاد کار دارند ارائه می شود. کارفرما با یک تبعه بحرینی به عنوان حامی مالی، برای کارگری که به دنبال اخذ ویزای کاری بحرین است عمل می کند. به این نکته توجه فرمایید که، تعداد ویزاهایی که یک شرکت در بحرین می تواند حمایت مالی کند، به اندازه فیزیکی دفتر آن و سهمیه خارجی ملی تعیین شده بستگی دارد.
  • نحوه پیدا کردن کار در بحرین چگونه می باشد؟ یکی از بزرگترین چالش های کار، نحوه پیدا کردن کار در این کشور می باشد. زیرا یافتن شغل در بحرین در مدت زمان محدودی که برای متقاصیان اختصاص داده شده است دشوار است. البته فرصت های کاری موجود در بحرین برای یک مهاجر به شبکه و اتصالات آنها بستگی دارد. به طور کلی، اغلب مهاجرانی که در بحرین کار می کنند از خارج از کشور توسط آژانش های استخدام پذیرش می شوند.
Rate this post

2 دیدگاه برای “کار در بحرین

  1. عادل طبیجی گفت:

    سلام من کارشناس سازمان آتش نشانی هستم و مربی امدادو نجات البته در حال حاضر بازنشسته هستم و متخصص تعمیر راه اندازی و سرویس کولر گازی با مدرک فنی حرفه ای هستم آیا میتوانید برای من در بحرین کار پیدا کنید ضمنآ من اهل خوزستان هستم و عرب زبان هستم البته ساکن تهران

    1. صادقی گفت:

      سلام برای کار در این کشور باید از کارفرما پیشنهاد کاری دریافت کنید. در خصوص مشاوره با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *