مهاجرت تحصیلی اسکاتلند

چگونگی درخواست ویزای تحصیلی اسکاتلند در سال 2023

ویزای تحصیلی اسکاتلند

برای تحصیل در اسکاتلند باید ویزای تحصیلی اسکاتلند را اخذ کنید. در اسکاتلند دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی حدود 14 موسسه معتبر اعلام شده است. دانشگاه های معتبر و مشهوری مثل دانشگاه گلاسکو و دانشگاه ادینبورگ و دانشگاه سنت اندروز در اسکاتلند وجود دارند. دانشگاه های اسکاتلند برخی از بالاترین میزان رضایت دانشجویان را برای تدریس در بریتانیا ارائه می دهند، در حالی که فارغ التحصیلان از بالاترین نرخ اشتغال یا ادامه تحصیل در کل بریتانیا برخوردار هستند. دانشگاه ‌های اسکاتلند با تعالی مرتبط هستند و هر موسسه تحقیقات فشرده ‌ای را انجام می ‌دهد، به این معنی که دانشجویان در محیطی آموزش داده می ‌شوند که بسیار پویا و جدید هستند. دانشگاه های اسکاتلند دارای محققین قدرتمندی برای اختراعات و پژوهش های معتبری دارد که در جهان شناخته شده اند.

در این مطلب میخوانید پنهان

برای رفتن و کسب اطلاعات درباره شرایط تحصیل در اسکاتلند با هواپیما کمتر از 1 ساعت از لندن زمان خواهد برد. اسکاتلند با فرودگاه های بین المللی نزدیک و تعداد زیادی از شهرهای اروپایی در فاصله کوتاهی با آن، پایگاه عالی برای کشف بهترین مکان های اروپا است. شجره نامه فوق العاده اسکاتلند در آموزش، همراه با تاریخ گسترده آن، آن را به مکانی فوق العاده برای هر دانشجوی بین المللی برای تحصیل و خانه نشینی تبدیل کرده است. اگر به کشور اسکاتلند علاقمندید و دوست دارید از شرایط مهاجرت به اسکاتلند و اخذ پذیرش از دانشگاه های این کشور اطلاعات بیشتری داشته باشید هم اکنون با مشاوران متبحر ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید تا اطلاعات و خدمات کامل و جامعی را به شما عرضه دارند. در ادامه این مطلب در خصوص هزینه و نحوه اخذ ویزای تحصیلی اسکاتلند توضیح خواهیم داد.

بررسی ویزای تحصیلی اسکاتلند

اگر شما یک دانشجوی بین ‌المللی هستید که در حال حاضر در دانشگاه غرب اسکاتلند در بریتانیا تحصیل می‌کنید، دلایل متعددی وجود دارد که ممکن است نیاز به درخواست ویزا در زمان اقامت در بریتانیا داشته باشید: شما در حال پیشرفت به یک دوره تحصیلی جدید هستید و یا به دلیل نشستن مجدد یا تکرار بخشی از دوره به زمان بیشتری نیاز دارید و یا برای تکمیل دکترا به زمان بیشتری نیاز دارید و یا شما مایل به کار تحت طرح گسترش دکترا، به عنوان یک افسر تعطیلات اتحادیه دانشجویی یا به عنوان یک پزشک یا دندانپزشک در دوره آموزشی هستید.

لطفاً توجه داشته باشید که برای مهاجرت به اسکاتلند درخواست تمدید ویزا باید شرایط لازم برای صدور CAS را داشته باشید. لطفاً راهنمای ویزای دانشجویی و آماده سازی مرحله به مرحله تمدید ویزای دانشجویان مستمر را با جزئیات کامل بخوانید. این کار باید قبل از انقضای ویزای فعلی شما انجام شود. لطفاً توجه داشته باشید که برای درخواست تمدید ویزا باید شرایط لازم برای صدور CAS را داشته باشید اگر برای دوره جدیدی درخواست می کنید که کمتر از 28 روز پس از تاریخ انقضای ویزای فعلی شما شروع می شود، می توانید این کار را از انگلستان انجام دهید. اگر بیش از 28 روز بین انقضای ویزای فعلی شما و شروع دوره جدید شما باقی مانده است، باید از کشور خود درخواست دهید.

هزینه های تحصیل در اسکاتلند

هزینه های تحصیل در اسکاتلند بستگی به این دارد که آیا شما به عنوان دانشجوی اتحادیه اروپا یا بین المللی طبقه بندی می شوید. دانشجویان بین المللی خارج از اتحادیه اروپا ملزم به پرداخت شهریه در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد هستند. این مساله بدیهی است که نرخ شهریه و هزینه تحصیل و زندگی در اسکاتلند بنابر محل تحصیل و رشته و مقطع و نوع دانشگاه شما متفاوت است. یکی از دغدغه های شما این است که بتوانید بورسیه را از دانشگاه ها و یا موسساتی که بورسیه می دهند اخد کنید. دانشجویان تحصیلات تکمیلی اتحادیه اروپا که در اسکاتلند تحصیل می کنند باید شهریه را با نرخ تعیین شده توسط موسسه بپردازند.

در نمودار زیر شاهد هزینه های تحصیل در اسکاتلند هستید:

هزینه های تحصیل در اسکاتلند

بورسیه و بودجه تحصیلی در اسکاتلند

بورسیه های مشترک المنافع به شهروندان کشورهای مشترک المنافع امکان تحصیل در اسکاتلند را می دهد. بورسیه های Chevening برنامه بورسیه جهانی دولت انگلستان است و دوره های تمام وقت یا پاره وقت را در مقطع کارشناسی ارشد تأمین می کند. جوایز فولبرایت برای شهروندان آمریکایی است که مایل به تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در اسکاتلند هستند. کمک هزینه های انجمن سلطنتی از دانشجویان بین المللی که در برنامه های علمی در اسکاتلند تحصیل می کنند حمایت می کند. به طور مثال بورسیه تحصیلی Saltire برای دانشجویان آسیایی چین و هند و در اروپا برای دانشجویان با ملیت کانادا و امریکا در دسترس است. شرایط دریافت بورسیه تحصیلی در اسکاتلند را می توانید مفصل تر مطالعه کنید.

انواع ویزای تحصیلی اسکاتلند بر اساس هدف

اتباع کشورهای خارجی، بر اساس هدف تحصیلی که دارند، می توانند برای انواع ویزای تحصیلی اسکاتلند درخواست دهند. یکی از متداول ترین ویزاهای تحصیلی اسکاتلند، ویزای دانشجویی به مدت 1 تا 2 سال این کشور است. این نوع از ویزا برای دانشجویانی است که بیش از 6 ماه در یک موسسه آموزشی مورد تایید اسکاتلند قصد تحصیل دارند. علاوه بر این اگر درخواست متقاضیان برای کالج شهر گلاسکو موفقیت آمیز باشد به آنها ویزای تحصیل اسکاتلند اعطا می شود. متقاضیان برای دریافت ویزای دانشجویی اسکاتلند باید واجد شرایط زیر باشند:

  • متقاضیان باید 17 سال یا بیشتر داشته باشند.
  • دانشجویان باید ثابت کنند که پول کافی برای حمایت و اسکان خود را بدون کار یا کمک از بودجه عمومی در دسترس دارید.

برای اینکه بیشتر با انواع ویزای تحصیلی اسکاتلند بر اساس هدف آشنا شوید، به جدول زیر توجه فرمایید:

انواع ویزای تحصیلی اسکاتلند بر اساس هدفتوضیحات
ویزای تحصیلی استاندارداگر دوره تحصیلی متقاضیان کمتر از 6 ماه باشد، باید برای ویزای تحصیلی استاندارد اسکاتلند درخواست دهند. همچنین برای درخواست ویزای تحصیلی استاندارد، متقاضیان باید بیشتر از 18 سال داشته باشند. از سوی دیگر، این مسیر غیر قابل تمدید است و متقاضیان باید در پایان سفر خود قصد خروج از اسکاتلند را داشته باشند. در نهایت اینکه رد ویزای تحصیلی استاندارد، متقاضیان باید نشان دهند که می توانند هزینه سفر برگشت را تامین کنند.
ویزای تحصیلی کوتاه مدت اسکاتلندویزای تحصیلی کوتاه مدت اسکاتلند صرفا برای دانشجویانی که در برنامه زبان انگلیسی هستند اعمال می شود که واجد شرایط درخواست ویزای کوتاه مدت اسکاتلند هستند. مسیر درخواست ویزای کوتاه مدت اسکاتلند فقط برای متقاضیان  خارج از سرزمین بریتانیا باز است. علاوه بر این برای درخواست ویزای تحصیلی کوتاه مدت اسکاتلند باید بالای 18 سال سن داشته باشید.

نکات اساسی قبل از درخواست ویزای تحصیلی اسکاتلند

اتباع کشورهای خارجی که به دنبال دریافت ویزای تحصیلی اسکاتبلند هستند، باید قبل از درخواست نکات مهمی را در این خصوص مطالعه کنند. از مهمترین نکات اساسی قبل از درخواست ویزای تحصیلی اسکاتلند می توان به موارد زیر اشاره کرد:

نکات اساسی قبل از درخواست ویزای تحصیلی اسکاتلندتوضیحات
انتخاب موسسه آموزشی مناسباسکاتلند با بیش از 4500 رشته تحصیلی در بیش از 100 دانشگاه یکی از اصلی ترین مقاصد تحصیلی در جهان محسوب می شود. بنابراین قبل از درخواست ویزا باید دانشگاه و رشته مورد نظر خود را به درستی انتخاب کنید.
اقامتگاهدانشجویانی که قصد تحصیل در اسکاتلند را دارند، باید قبل از درخواست ویزای خود شرایط اقامتگاهی این کشور را به خوبی بررسی کنند. همچنین باید بررسی کنند که آیا دانشگاه مورد نظر آنها خوابگاه مناسب دانشجویان دارد.
هزینه های تحصیلیکی از اصلی ترین چالش ها برای دانشجویانی که قصد تحصیل در خارج از کشور را دارند، هزینه تحصیل در این کشورها می باشد. بنابراین قبل از درخواست ویزای تحصیلی اسکاتلند هزینه تحصیل در این کشور را به بررسی کنید.

زندگی دانشجویی در اسکاتلند

اسکاتلند دارای فرهنگ و میراث غنی و تاریخی است و مکانی فو ق‌العاده برای دانش ‌آموزان بین ‌المللی برای یادگیری است، با طیف گسترده ‌ای از فعالیت ‌ها برای لذت بردن به دور از مطالعه. هفت شهر اسکاتلند ادینبورگ، گلاسکو، داندی، استرلینگ، آبردین، اینورنس و پرث همگی زندگی سنتی شهری را به درجات مختلف ارائه می دهند، اما زیبایی واقعی اسکاتلند را باید در کوه ها، حومه شهر و مناظر دیدنی آن یافت. این کشور مملو از بناهای تاریخی، قلعه ‌ها، موزه ‌ها و معماری خیره‌ کننده است که ادای احترام به یک تاریخ طولانی و با سابقه است. بسیاری از گالری ‌ها و موزه ‌های اسکاتلند رایگان هستند و خواه نوازنده ‌های گیوه ‌پوش یا رقص ‌های سنتی سلید، اقامت شما در اسکاتلند خاطره ‌انگیز خواهد بود.

زندگی دانشجویی در اسکاتلند

ویزای دانشجویی اسکاتلند

بسته به اینکه اهل کجا هستید، ممکن است برای تحصیل در اسکاتلند نیاز به درخواست ویزا داشته باشید. اگر شما از یکی از کشورهای اتحادیه اروپا و همچنین سایر کشورهای انگلستان هستید، برای تحصیل در اسکاتلند نیازی به ویزا نخواهید داشت. این همچنین در صورتی اعمال می شود که شما از کشوری در منطقه اقتصادی اروپا، از جمله ایسلند، لیختن اشتاین، نروژ و سوئیس هستید. اگر اهل هر کشور دیگری هستید، قبل از اینکه بتوانید به اسکاتلند بیایید، باید برای ویزا درخواست دهید. به طور کلی، دانشجویان بین المللی که مایل به تحصیل در تمام سطوح تحصیلی هستند، باید برای ویزای دانشجویی Tier 4 (عمومی) اقدام کنند. این به شما امکان می دهد تا 1 ماه قبل از شروع دوره خود به اسکاتلند برسید، البته تا زمانی که دوره شما بیش از 6 ماه باشد.

مدت زمانی که ویزای شما می تواند تمدید شود به مدت تحصیل شما بستگی دارد. با این حال، در صورت نیاز، می توانید برای تمدید اقامت خود درخواست دهید. در صورت نیاز به آمدن به اسکاتلند برای تکمیل مقدمات تحصیلی خود می توانید به عنوان یک دانشجوی آینده برای ویزا اقدام کنید. به عنوان مثال، اگر نیاز به شرکت در مصاحبه در یک دانشگاه اسکاتلند دارید اما به ویزای طولانی مدت نیاز ندارید، ویزای دانشجویی آینده نگر به شما این امکان را می دهد. اگر تصمیم به تحصیل در یک موسسه اسکاتلندی دارید، باید برای ویزای دانشجویی Tier 4 (عمومی) درخواست دهید.

در بخش زیر شاهد انواع ویزای تحصیلی در اسکاتلند می باشید:

انواع ویزای تحصیلی در اسکاتلند

اطلاعات پاسپورت و ویزای تحصیلی اسکاتلند

برای تحصیل در خارج از کشور، باید یک پاسپورت امضا شده و معتبر از کشور شهروندی خود داشته باشید که حداقل 6 ماه پس از تاریخ بازگشت برنامه ریزی شده شما منقضی نمی شود. اگر پاسپورت ندارید یا در شرف انقضا است، مطمئن شوید که در اسرع وقت درخواست یا تمدید کنید. شهروندان ایالات متحده می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد پاسپورت به وب سایت وزارت امور خارجه ایالات متحده مراجعه کنند. ویزای دانشجویی مجوز رسمی یک دولت خارجی برای زندگی و تحصیل در آن کشور است. این معمولاً به شکل یک مهر است که مستقیماً در گذرنامه شما درج می شود. ویزای دانشجویی برای همه دانشجویان سالانه الزامی است. شهروندان آمریکایی که در اسکاتلند برای یک ترم تحصیلی (کمتر از 6 ماه) تحصیل می کنند، وارد “مسیر بازدیدکنندگان” می شوند و نیازی به درخواست ویزا قبل از خروج نخواهند داشت.

با این حال، آنها باید اسنادی را برای ارائه به کنترل مرزی پس از ورود به بریتانیا آماده کنند. دانشجویان 1ساله موظفند قبل از عزیمت برای ویزای دانشجویی اقدام کرده و دریافت کنند. دانشجویانی که برای ویزای دانشجویی درخواست می کنند، درخواست را به صورت آنلاین ارسال می کنند. با این حال، متقاضیان ویزا باید شخصاً در یک مرکز بیومتریک برای تکمیل این فرآیند حضور داشته باشند. دقت داشته باشید که تممی هزینه های بررسی مدارک توسط سفارت را شما باید پرداخت کنید.

در این بخش جزئیات لازم برای ویزا و پاسپورت کشور اسکاتلند را مشاهده می کنید:

جزئیات لازم برای ویزا و پاسپورت کشور اسکاتلند

شرایط اخذ ویزای تحصیلی اسکاتلند

برای ویزای تحصیلی اسکاتلند از سنین پایین تا سنین بالا می توانید درخواست ویزا دهید. شما باید پول کافی برای حمایت از خود و پرداخت هزینه دوره خود داشته باشید مقدار بسته به شرایط شما متفاوت است. متقاضی باید بتواند انگلیسی صحبت کند، بخواند، بنویسد و بفهمد. در صورتی که متقاضی زیر 18 سال دارد نیاز به رضایت خانواده و یا قیم خود دارد. اگر 16 یا 17 ساله هستید و می خواهید در یک مدرسه مستقل در انگلستان تحصیل کنید، ممکن است در عوض واجد شرایط ویزای دانشجویی کودک باشید. این ویزا جایگزین ویزای دانشجویی Tier 4 در اسکاتلند می باشد. اگر شما یا یکی از اعضای خانواده ‌شما زندگی در بریتانیا را تا 31 دسامبر 2020 آغاز کرده ‌اید، ممکن است بتوانید برای طرح تسویه حساب رایگان اتحادیه اروپا درخواست دهید.

شما همچنان می توانید درخواست دهید اگر یکی از موارد زیر باشد:

  • شما یک ضرب الاجل دیرتر دارید. برای مثال، در حال پیوستن به یکی از اعضای خانواده در بریتانیا هستید
  • شما «دلایل معقولی» برای عدم امکان درخواست دارید. برای مثال، شما یک بیماری داشته اید یا قربانی آزار خانگی شده اید.

زمان درخواست برای ویزای دانشجویی در اسکاتلند

برای درخواست ویزای تحصیلی اسکاتلند اگر در این کشور و یا انگلیس نیستید با حالتی که در این کشور نیستید متفاوت است. برای درخواست از خارج از انگلستان اولین زمانی که می توانید برای ویزا درخواست دهید 6 ماه قبل از شروع دوره است. برای درخواست از داخل انگلستان اولین زمانی که می توانید درخواست دهید 3 ماه قبل از شروع دوره است. برای اینکه دچار مشکل نشوید قبل از انقضای ویزا در صورت طولانی شدن تحصیل ان را تمدید کنید. معمولاً ظرف 8 هفته تصمیم گرفته می شود.. مدت اقامت شما در اسکاتلند برای تحصیل به نسبت رشته و مقطع تحصیلی شما خواهد بود. اگر 18 سال یا بیشتر دارید و دوره شما در سطح مدرک است، معمولا می توانید تا 5 سال در بریتانیا بمانید.

شرایط اقامت قبل و بعد از تحصیل در اسکاتلند

اگر واجد شرایط هستید، به عنوان مثال برای ادامه تحصیل در اسکاتلند و یا کار پس از تحصیل در اسکاتلند، ویزای خود را تمدید کنید. اگر قبلاً در انگلستان هستید، از ویزای دیگری به ویزای دانشجویی تغییر دهید. تغییر به ویزای فارغ التحصیلی برای اقامت حداقل 2 سال در انگلستان پس از اتمام موفقیت آمیز دوره خود نیز امکان پذیر است. زمانی که می توانید به انگلستان سفر کنید شما می توانید قبل از شروع دوره خود وارد شوید. این می تواند یکی از این موارد باشد تا 1 هفته قبل، اگر دوره شما 6ماه یا کمتر طول بکشد و تا 1 ماه قبل، اگر دوره شما بیش از 6 ماه طول بکشد. شما نباید قبل از تاریخ شروع درج شده در ویزای خود به انگلستان سفر کنید، مهم نیست دوره شما چه زمانی شروع می شود:

هزینه هامبلغ به پوند
برای درخواست ویزای دانشجویی از خارج از بریتانیا£363
تمدید یا تغییر ویزای دانشجویی از داخل بریتانیا£490

مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی اسکاتلند

یکی از مزایا تحصیل در اسکاتلند دیار با خانواده و افراد تحت تکفل و زندگی با ان ها می باشد. شما ممکن است بتوانید کار کنید چقدر بستگی به چیزی دارد که در حال مطالعه هستید و اینکه آیا در ترم کار می کنید یا خارج از آن. اما شما نمی توانید در مشاغل خاصی کار کنید، به عنوان مثال به عنوان یک ورزشکار حرفه ای یا مربی ورزشی خوداشتغال باشید. تحصیلات در آکادمی محلی و یا یک مدرسه دولتی برای دانش آموزان که به صورت رایگان است برای شما امکان پذیر نیست. اگر درخواست شما موفقیت آمیز باشد، به شما گفته می شود که در ویزای دانشجویی چه کاری می توانید انجام دهید و چه کاری نمی توانید انجام دهید.

هنگام درخواست ویزای دانشجویی اسکاتلند باید موارد زیر را ارائه دهید:

  1. پاسپورت فعلی یا سایر مدارک معتبر مسافرتی
  2. تاییدیه پذیرش برای مطالعات از ارائه دهنده دوره شما
  3. اثبات اینکه شما پول کافی برای حمایت از خود و پرداخت هزینه دوره خود دارید – بسته به شرایط شما متفاوت است
  4. گواهی معتبر ATAS در صورتی که دوره و ملیت شما به آن نیاز دارد
  5. اگر زیر 18 سال دارید، گواهی رضایت والدین یا سایر قیم قانونی
  6. اگر زیر 18 سال دارید، اثبات رابطه شما با والدین یا قیمتان
  7. نتایج آزمایش سل شما
  8. اگر در 12 ماه گذشته برای هزینه های دوره و هزینه های زندگی خود حمایت مالی دریافت کرده اید، رضایت نامه کتبی درخواست خود را از حامی مالی خود دریافت کنید.

ویزای دانشجویی در اسکاتلند برای زیر 18 سال

اگر نیاز به ارائه اطلاعات بیومتریک خود (اثر انگشت و عکس) در مرکز درخواست ویزا دارید، برای ویزای خود به یک صفحه خالی در پاسپورت خود نیاز دارید. در هنگام درخواست به شما گفته می شود که آیا لازم است این کار را انجام دهید. اگر کمتر از 18 سال دارید، به رضایت کتبی از هر دو والدین یا قیم قانونی (یا یکی از والدین در صورت انحصار مسئولیت آنها) نیاز دارید. همچنین توجه داشته باشید که در مواردی ممکن است چندین مدارک اضافی از شما خواسته شود.

این باید شامل رضایت آنها برای موارد زیر باشد:

  1. درخواست ویزای شما
  2. ترتیبات زندگی و مراقبت شما در بریتانیا
  3. برنامه سفر شما به انگلستان
  4. همچنین باید یک کپی از گواهی تولد خود (یا سند دیگری که توسط دولت صادر شده است) ارائه دهید که نام والدین شما را نشان می دهد.
  5. تاییدیه پذیرش تحصیلی
  6. هزینه لازم برای زندگی و تحصیل

تحصیل متقاضیان زیر 18 سال در اسکاتلند

اگر بین 4 تا 17 سال سن دارید و می خواهید در یک مدرسه مستقل در انگلستان تحصیل کنید، می توانید برای ویزای دانشجویی کودک اقدام کنید. شما باید یک پیشنهاد بدون قید و شرط در یک دوره آموزشی در یک مدرسه مستقل داشته باشید. بتوانید نشان دهید که به پول کافی برای حمایت از شما در بریتانیا و پرداخت هزینه دوره خود دسترسی دارید. رضایت والدین یا قیم خود را برای تحصیل در بریتانیا داشته باشید باید این را در هنگام درخواست ثابت کنید. اگر 18 سال یا بیشتر دارید، به جای آن برای ویزای دانشجویی اقدام کنید. این ویزا جایگزین ویزای دانشجویی Tier 4 (کودک) شده است.

زمان درخواست شما و آغاز پروسه برای ویزای تحصیلی اسکاتلند به انگلیس و حضور شما در این کشور بستگی دارد. درخواست خارج از انگلستان اولین زمانی که می توانید برای ویزا درخواست دهید 6 ماه قبل از شروع دوره است. معمولاً ظرف 3 هفته تصمیم می گیرید. اگر در قلمرو بریتانیا هستید برای ویزای تحصیلی حداقل 3 ماه قبل از شروع دوره باید برای ویزا درخواست دهند و مدت زمانی که می توانید بمانید به سن شما در تاریخ درخواست و طول دوره شما بستگی دارد.

در جدول زیر شاهد میزان اقامت قانونی در سنین زیر 18 سال در اسکاتلند در طول تحصیل هستید:

سنمدت اقامت
کمتراز 16طول دوره (حداکثر 6 سال) به اضافه 4 ماه پس از آن
16-17طول دوره (حداکثر 3 سال) به علاوه 4 ماه پس از آن

هزینه ویزای تحصیلی دانش آموزی در اسکاتلند

شما می توانید تا 1 ماه قبل از شروع دوره خود وارد شوید، اما نه زودتر از تاریخ شروع درج شده در ویزای شما. برای ماندن طولانی تر در بریتانی شما ممکن است بتوانید اگر واجد شرایط هستید، به عنوان مثال برای ادامه تحصیل در انگلستان، ویزای خود را تمدید کنید اگر قبلاً در انگلستان هستید، از ویزای دیگری به ویزای دانشجوی کودک تغییر دهید. هزینه ها £363 (پوند) برای درخواست ویزای دانشجویی کودک از خارج از بریتانیا و 490£ (پوند) برای تمدید یا تغییر ویزای دانشجویی کودک از داخل بریتانیا می باشد. بخشی از هزینه ها هم برای بیمه و بهداشت و درمان باید بپردازید که اجباری می باشد. میزان پرداخت شما به مدت زمان ویزای شما بستگی دارد. قبل از درخواست، بررسی کنید که چقدر باید پرداخت کنید.

شرایط کار در طول تحصیل اسکاتلند برای زیر 18 سال

شما می توانید در یک مدرسه مستقل تحصیل کنید. اگر 16 سال یا بیشتر دارید می توانید کار کنید به صورت پاره وقت در طول ترم تا 10 ساعت در هفته و تمام وقت در طول تعطیلات امکان پذیر است. اما شما نمی توانید تحصیل در یک آکادمی یا یک مدرسه با بودجه محلی (که به عنوان مدرسه نگهداری شده نیز شناخته می شود) یا موسسه آموزش عالی یا بیشتر را انجام دهید. همچنین شما نمی توانید دریافت وجوه عمومی (مزایا) و شغل دائمی تمام وقت بگیرید یا خوداشتغال شوید و به عنوان یک ورزشکار حرفه ای (به عنوان مثال یک مربی ورزشی) یا سرگرم کننده کار کنید. اگر یکی از والدین بخواهد شما را همراهی کند، باید برای ویزای دانشجویی والدین کودک درخواست دهد. همچنین امکان کار در اسکاتلند بعد از تحصیل وجود دارد.

شرط مدرک زبان انگلیسی برای تحصیل و ویزای اسکاتلند

هنگام درخواست باید دانش خود را در زبان انگلیسی ثابت کنید. برای برخی رشته ها مانند رشته علوم کامپیوتر در اسکاتلند الزامی است. شما می توانید دانش انگلیسی خود را با موارد که اشاره می کنیم اثبات کنید. گذراندن یک آزمون امن زبان انگلیسی SELT از یک ارائه دهنده تایید شده یکی از راه هاست. داشتن مدرک GCSE، سطح A، مدرک ملی اسکاتلند سطح 4 یا 5، عالی اسکاتلندی یا عالی پیشرفته در زبان انگلیسی، که از طریق تحصیل در مدرسه ای در بریتانیا که در زیر 18 سال شروع کرده اید به دست آورده اید هم عالی است. در کل برای سطح زبان انگلیسی شما باید ثابت کنید که می توانید انگلیسی بخوانید، بنویسید، صحبت کنید و تا حد مشخصی در مقیاس مشترک اروپایی مرجع برای زبان ها CEFR درک کنید.

اگر در سطح مدرک یا بالاتر تحصیل می کنید، ارائه دهنده آموزش عالی شما HEP می تواند سطح زبان انگلیسی شما را خود ارزیابی کند. این بدان معنی است که آنها ممکن است از شما بخواهند که آزمایش دیگری انجام دهید. همچنین در صورت وجود یکی از موارد زیر، نیازی به اثبات دانش انگلیسی خود ندارید اگر شما ملیت یک کشور انگلیسی زبان را دارید. اگر شما برای تحصیل در خارج از کشور به عنوان بخشی از دوره تحصیلی دانشگاهی در ایالات متحده آمریکا درخواست می دهید که به انگلستان بیایید یا اگر شما سطح زبان انگلیسی خود را در درخواست ویزای قبلی ثابت کرده اید نیازی به ارائه مدرک زبان نیست. البته امکان تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای کاری اسکاتلند وجود دارد.

دانشگاه های برتر اسکاتلند

دانشگاه سنت اندروز در رتبه بندی راهنمای دانشگاه تایمز گود 2023 در رتبه دوم قرار دارد. سنت اندروز که در ابتدا در سال 1413 تأسیس شد، آن را به یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌ های جهان تبدیل کرد، در  چارچوب تعالی تدریس رتبه طلا را کسب کرد و بهترین دانشگاه در بریتانیا برای تجربه دانشجویی است. دانشگاه سنت اندروز دارای یک جامعه بین المللی از بیش از 140 کشور است و حدود %40 از دانشجویان خارج از بریتانیا هستند. یک جامعه دوستانه و خوش‌آمد، با بیش از 150 انجمن و باشگاه مختلف، که همگی توسط دانش ‌آموزان درباره چیزهایی که دوست دارند تشکیل شده ‌اند، فرصت ‌های زیادی را برای رشد به‌عنوان یک فرد ارائه می‌ دهند. دانشگاه سنت اندروز در یک مکان واقعا زیبا، بخشی از شهر کوچک سنت اندروز است که در ساحل شرقی اسکاتلند در کنار دریا قرار دارد.

دانشگاه گلاسکو برنده سابق دانشگاه سال اسکاتلند است که در زمینه‌ های احتمالی فارغ ‌التحصیلان، نرخ تکمیل، کیفیت تدریس و تجربه دانشجویی سرآمد بوده است. این دانشگاه همچنین در حال حاضر در بین 100 دانشگاه برتر جهان رتبه بندی جهانی و قرار دارد و پذیرای دانشجویان بیش از 140 کشور در سراسر جهان است. دانشگاه گلاسکو دوره های مختلف کارشناسی و کارشناسی ارشد را در رشته های مختلف، با نقاط قوت خاص در پزشکی، مهندسی و حقوق ارائه می دهد. این دانشگاه همچنین به دلیل تحقیقات و نوآوری با کیفیت بالا شناخته شده است. این دانشگاه پشتیبانی عالی از دانشجویان بین ‌المللی، از جمله راهنمایی شغلی، حمایت از سلامت روان، و جوامع دانشجویی را ارائه می ‌کند، و به عنوان یک شهر، گلاسکو دارای صحنه ‌های فرهنگی غنی از جمله موزه ‌ها، گالری ‌ها، مکان‌ های موسیقی و جشنواره ‌ها است.

دانشگاه های معتبر اسکاتلند

دانشگاه ادینبورگ یکی از بزرگترین و معتبرترین دانشگاه های جهان است. از نظر آکادمیک، ادینبورگ برای پزشکی و علم شهرت زیادی دارد و اکتشافات و اختراعات متعددی مانند داروهای بیهوشی، پنی سیلین و تلفن را در خود جای داده است. دانشگاه Strathclyde واقع در مرکز بزرگترین شهر اسکاتلند، گلاسکو، به ارائه آموزش عالی و دوره های حرفه ای معتبر افتخار می کند. پیوندهای نزدیک با صنعت هم فرصت های کارآموزی و هم موقعیت شغلی را ارائه می دهد. دانشگاه Strathclyde برنده سابق دانشگاه آموزش عالی سال تایمز و تنها دانشگاهی است که دو بار برنده این جایزه معتبر شده است. دانشگاه Strathclyde میزبان دانشجویانی از بیش از 100 کشور جهان است، و دانشگاه به خود می‌بالد که مکان یادگیری مفیدی است، تجربه یادگیری انعطاف‌پذیر و نوآورانه‌ای را برای دانشجویان فراهم می‌کند دانشگاه Strathclyde، بورس های تحصیلی زیادی برای دانشجویان بین المللی در تمام زمینه های موضوعی در دسترس دارند.

دانشگاه آبردین که در سال 1495 تأسیس شد، یکی از دانشگاه ‌های باستانی بریتانیا است و در رتبه ‌بندی دانشگاه ‌های جهانی تایمز در سال 2023 در رتبه 192 جهان و 25 برتر در بریتانیا قرار دارد.  دانش ‌آموزان از 130 کشور در سراسر جهان برای تحصیل برنامه‌ های درجه انعطاف ‌پذیر و هیجان ‌انگیز در شهری پر جنب و جوش، خلاق و جاه‌ طلب می ‌آیند. آبردین به خاطر جذابیت تاریخی و جامعه جهانی اش شناخته شده است و دروازه ورود به برخی از زیباترین خطوط ساحلی و حومه اسکاتلند است.

اثبات توانایی مالی برای تحصیل در اسکاتلند

شما باید پول کافی برای پرداخت هزینه دوره و حمایت از خود در بریتانیا داشته باشید. مبلغی که از شما خواسته می شود توسط کارشناسان و باورد کردن هزینه های زندگی در ان شهر سنجیده می شود. شما به پول کافی برای پرداخت هزینه دوره خود برای 1 سال تحصیلی (حداکثر 9 ماه) نیاز دارید. مبلغی که باید پرداخت کنید در تاییدیه پذیرش تحصیلی CAS شما خواهد بود اگر حداقل به مدت 12 ماه با ویزای معتبر در بریتانیا بوده اید، نیازی به اثبات داشتن این پول برای درخواست ویزای خود ندارید. دقت کنید که شما باید توانایی مالی برای گذران زندگی خود را اثبات نمایید تا در طول زندگی دچار مشکل برای هزینه ها نباشید. اگر در یک مدرسه مستقل مسکونی شبانه روزی می شوید، به جای آن باید هزینه های شبانه روزی را بپردازید. مبلغی که باید بپردازید روی CAS شما خواهد بود.

میزان مبلغی که برای حمایت مالی و یا توانایی مالی دارید متناسب با محل تحصیل شما اعلام خواهد شد:

مبلغ به پوندمدتمکان
1334£تا 9 ماهدر لندن
1023£تا 9 ماهخارج از لندن

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت یک موسسه معتبر در زمینه اعزام دانشجو و رسیدگی به انواع خواسته های مهاجرتی در ارتباط با تحصیل در اسکاتلند را ارائه می دهد.

متداول ترین سوالات ویزای تحصیلی اسکاتلند

در این بخش توجه شما را به پاسخ متداول ترین سوالات در خصوص ویزای تحصیلی اسکاتلند جلب می داریم:

  • شرایط ویزای دانشجویی اسکاتلند به چه صورت می باشد؟ برای ویزای تحصیلی اسکاتلند از سنین پایین تا سنین بالا می توانید درخواست ویزا دهید. شما باید پول کافی برای حمایت از خود و پرداخت هزینه دوره خود داشته باشید مقدار بسته به شرایط شما متفاوت است. متقاضی باید بتواند انگلیسی صحبت کند، بخواند، بنویسد و بفهمد. در صورتی که متقاضی زیر 18 سال دارد نیاز به رضایت خانواده و یا قیم خود دارد. اگر 16 یا 17 ساله هستید و می خواهید در یک مدرسه مستقل در انگلستان تحصیل کنید، ممکن است در عوض واجد شرایط ویزای دانشجویی کودک باشید. این ویزا جایگزین ویزای دانشجویی Tier 4 در اسکاتلند می باشد. اگر شما یا یکی از اعضای خانواده ‌شما زندگی در بریتانیا را تا 31 دسامبر 2020 آغاز کرده ‌اید، ممکن است بتوانید برای طرح تسویه حساب رایگان اتحادیه اروپا درخواست دهید.
  • مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی اسکاتلند شامل چه مواردی خواهد بود؟ تاییدیه پذیرش برای مطالعات از ارائه دهنده دوره شما، پاسپورت معتبر، اثبات اینکه شما پول کافی برای حمایت از خود و پرداخت هزینه دوره خود دارید – بسته به شرایط شما متفاوت است. گواهی معتبر ATAS در صورتی که دوره و ملیت شما به آن نیاز دارد. اگر زیر 18 سال دارید، گواهی رضایت والدین یا سایر قیم قانونی اگر زیر 18 سال دارید، اثبات رابطه شما با والدین یا قیمتان. نتایج آزمایش سل شما. اگر در 12 ماه گذشته برای هزینه های دوره و هزینه های زندگی خود حمایت مالی دریافت کرده اید، رضایت نامه کتبی درخواست خود را از حامی مالی خود دریافت کنید.
5/5 - (4 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *