مهاجرت سرمایه گذاری و ثبت شرکت در یونان

نوآفرینی در یونان

نوآفرینی در یونان شکل جدیدی به خود گرفته است و با سنت های خود یک ترکیب خاص ایجاد کرده است که در این مقاله بررسی میشود. یونان با امتیاز 75 و رتبه 19 در مقایسه با کشورهای اتحادیه اروپا همچنان در رتبه پایین قرار دارد. یونان در شاخص های ورودی های نوآوری زیست محیطی، بهره وری منابع و برون داده های اقتصادی اجتماعی از میانگین اتحادیه اروپا عقب تر است. عملکرد آن در زمینه فعالیت ‌های نوآوری زیست محیطی به میانگین اتحادیه اروپا نزدیک‌ تر است، اما نسبت به سال ‌های گذشته کاهش یافته است.

بهترین عملکرد را در خروجی های نوآوری زیست محیطی دارد که بالاتر از میانگین اتحادیه اروپا است. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در زمینه نوآفرینی و مهاجرت به یونان مشاور شماست.

جایگاه نوآفرینی در یونان

تغییرات آب و هوایی و آلودگی شدید اکوسیستم ها احتمالاً به دلیل ماهیت جزیره ای آن تأثیر شدیدی بر محیط زیست یونان خواهد داشت. به همین دلیل اقدام در جهت ارتقای نوآفرینی زیست محیطی از اهمیت بسزایی برخوردار است. سیاست زیست‌ محیطی در یونان بر ارتقای انرژی ‌های تجدیدپذیر و اقدامات بهره ‌وری انرژی تمرکز دارد که می‌تواند نوآفرینی ‌های زیست محیطی را ارتقا دهد. این کشور از سرمایه طبیعی قابل توجه خود در انرژی های تجدیدپذیر، رشد گردشگری سبز و جایگزین و نوآوری در کشاورزی و صنایع غذایی بهره می برد. فعالیت های تحقیقاتی در این کشور به شدت به بودجه اتحادیه اروپا بستگی دارد که به سمت ترویج فناوری های نوآورانه برای حفاظت از محیط زیست و بهره وری منابع در زمینه های مدیریت پسماند، مدیریت آب، آلودگی خاک و آلودگی هوا هدایت می شود.

انتظار می رود چارچوب سیاست حمایت از نوآوری به طور قابل توجهی بهبود یابد و شامل ترویج فعالیت های خاص در رابطه با نوآوری زیست محیطی باشد. چارچوب سیاست یکپارچه برای ترویج اقتصاد دایره‌ ای وجود ندارد، اما اولین انجمن گفتگوی اقتصاد دایره‌ای برای کسب‌وکارها، شرکت‌های کوچک و متوسط، محققان، کارآفرینان اجتماعی و غیره در آوریل 2019 برگزار شد. همه‌گیری COVID-19 چندین ابتکار دیجیتال را برای رسیدگی به چالش ‌ها آغاز کرد. و موانع بحران سلامت که سرعت تحول دیجیتال را تسریع کرد. بر اساس جدول امتیازات نوآوری اروپا، یونان با روند صعودی مداوم از سال 2014، در میان 5 کشوری است که بیشترین پیشرفت را در عملکرد داشته اند.

در جدول زیر شاهد امتیاز نوآفرینی در یونان هستید:

202020212022
788280

سیستم نوآفرینی در یونان

عملکرد یونان در جدول امتیازات نوآوری اروپا 2023 که توسط کمیسیون اروپا در 21 ژوئن منتشر شد، به طور قابل توجهی بهبود یافته است. به طور متوسط ​​در اتحادیه اروپا، عملکرد نوآوری 12.5% از سال 2014 بهبود یافته است. یونان با 25.6% در بین 5 کشور با بهبود بیش از 25% در دوره 2014-2023، در گروه کشورهای عضو باقی مانده است. جدول امتیازات نوآوری اروپا در سال جاری بر اساس یک چارچوب بازنگری شده، با شاخص ‌های جدید برای دیجیتالی ‌سازی و پایداری زیست ‌محیطی، که جدول امتیازات را با اولویت ‌های سیاست اتحادیه اروپا همسو می‌کند، تنظیم شده است. علاوه بر شاخص ‌های مورد استفاده برای رتبه ‌بندی کشورها، جدول امتیاز مجموعه ‌ای از شاخص ‌ها را فهرست می‌کند که ویژگی‌ های ساختاری محیط نوآوری در هر کشور را در مقایسه با اتحادیه اروپا نشان می‌دهد.

مرکز اسناد ملی با ارائه آمار رسمی در مورد نوآوری در شرکت های یونانی و همچنین آمار رسمی در مورد هزینه های تحقیق و توسعه به تولید شاخص هایی برای یونان کمک می کند. بر اساس داده های جدید، عملکرد نوآوری به طور پیوسته در سراسر اتحادیه اروپا در حال بهبود است. همانطور که کمیسیون اروپا اشاره می کند، همگرایی مداوم در داخل اتحادیه اروپا وجود دارد، به طوری که کشورهای با عملکرد پایین تر سریع تر از کشورهای با عملکرد بالاتر رشد می کنند و شکاف نوآوری بین آنها را پر می کند، روندی که در مورد نوآوری در تمام مناطق اتحادیه اروپا نیز صدق می کند. در سطح جهانی، اتحادیه اروپا از رقبای خود مانند چین، برزیل، آفریقای جنوبی، روسیه و هند بهتر عمل می کند، در حالی که کره جنوبی، کانادا، استرالیا، ایالات متحده و ژاپن برتری عملکردی نسبت به اتحادیه اروپا دارند.

اخذ ویزای نوآفرینی در یونان

اخذ ویزای نوآفرینی در یونان

دارندگان ویزای نوماد دیجیتال حق اقامت قانونی در قلمرو یونان را دارند، بدون هیچ گونه حق دسترسی به شغل وابسته یونانی یا فعالیت تجاری در یونان. اتباع کشور ثالث که یا کارمندان وابسته یا افراد خوداشتغال هستند و از راه دور با کارفرمایان یا مشتریان خارج از یونان با استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات کار می کنند. مقام کنسولی یونان در محل اقامت اصلی متقاضی، صلاحیت صدور ویزای دیجیتال را با اعمال روند سریع دارد. مجوز اقامت Digital Nomad توسط مقامات ذیصلاح وزارت مهاجرت و پناهندگی یونان صادر می شود. برای واجد شرایط بودن برای ویزای دیجیتالی یا سرمایه گذاری در یونان مدارکی مبنی بر داشتن منابع کافی، به عنوان درآمد پایدار، برای پوشش هزینه های زندگی خود در طول اقامت خود ارائه دهد.

میزان منابع کافی €3500 (یورو) در ماه تعیین شده است. در صورتی که منابع متقاضی ناشی از اشتغال وابسته یا ارائه خدمات مستقل باشد، حداقل مبلغ فوق به درآمد خالص پس از پرداخت مالیات مورد نیاز در کشور محل خدمت یا ارائه خدمات مربوط می شود. مبلغ فوق برای همسر %20 و برای هر فرزند %15 افزایش می‌یابد. ضمناً متقاضی ملزم به ارائه مدارکی است که ثابت کند کارمند تحت تکفل یا خوداشتغال است. شخصی که از راه دور با کارفرمایان یا مشتریان خارج از یونان کار می کند و مدت اعتبار ویزای نوماد دیجیتال را پوشش می دهد. قلمروهایی که دارای یک نوع روادید یکسان یا تحت لغو روادید هستند، در طول مدت اعتبار ویزای موجود خود، این فرصت را دارند که برای صدور درخواست از خدمات یک مرحله ای وزارت مهاجرت و پناهندگی یونان درخواست کنند.

در نمودار زیر شاهد تعداد متقاضیان ویزای نوآفرینی در یونان می باشید:

تعداد متقاضیان ویزای نوآفرینی در یونان

مزایا نوآفرینی در یونان

برای سرمایه گذاری و ثبت شرکت در یونان از نظر ویژگی‌ های ساختاری محیط نوآوری در رابطه با اتحادیه اروپا یونان عملکرد بهتری نسبت به اتحادیه اروپا در رده پروفایل ‌های نوآوری دارد. درصد شرکت ‌های یونانی که در داخل نوآوری می‌کنند (نوآوری ‌ها را در داخل شرکت توسعه می‌دهند) بالاتر از میانگین اتحادیه اروپا است. در نهایت، عملکرد یونان از نظر شاخص های تغییر اقلیم نزدیک به میانگین اروپایی است. به عنوان مرجع ملی سیستم آماری یونان مسئول تولید آمار ملی در مورد فناوری، توسعه و نوآوری و ارسال آنها به یورواستات، OECD و سایر سازمان های بین المللی، مرکز اسناد ملی EKT مشارکت می کند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در خصوص اقامت یونان از طریق سرمایه گذاری مشاور شماست.

سوالات پر تکرار درباره نوآفرینی در یونان

در بخش زیر پاسخ سوالات پر تکرار درباره نوآفرینی در یونان آمده است:

  • شرایط نوآفرینی در یونان چگونه است؟ شرایط اخذ اقامت از طریق نوآفرینی در یونان ارائه یک طرح کسب و کار متقاعد کننده که پیشرفت یک ایده راه اندازی را نشان می دهد. همچنین تأیید عدم وجود معوقات مالیاتی و در نهایت ثبت یک شرکت نوپا (هزینه تقریباً €200 یورو) می باشد.
  • اخذ اقامت از طریق نوآفرینی در یونان چگونه است؟ با مهاجرت سرمایه گذاری به یونان، یک تاجر پس از تاسیس یک استارت آپ و کمک به توسعه اقتصاد کشور، اجازه اقامت 2 ساله با امکان تمدید تا 10 سال دریافت می کند.
  • مزایای نوآفرینی در یونان چیست؟ برای کارآفرینان مترقی، ویزای کارآفرینی در یونان فرصت جدیدی برای تحقق ایده های نوآورانه خود در یک کشور اروپایی است.  به لطف صندوق کمک به کسب و کارهای کوچک و متوسط ​​یونان و صندوق سرمایه گذاری اروپا، بنیانگذاران استارت آپ های خارجی می توانند از پشتیبانی پروژه خود استفاده کنند. همچنین انکوباتورهای تجاری یونانی وجود دارند که از استارت آپ ها در تمام مراحل توسعه پشتیبانی می کنند.
  • شرایط تمدید اقامت از طریق نوآفرینی در یونان چگونه است؟ یک شرط ضروری برای تمدید مجوز اقامت در یونان تأیید موفقیت مالی استارت آپ ایجاد شده است. همچنین نداشتن سابقه کیفری و در دسترس بودن بودجه کافی برای اقامت راحت کارآفرین و خانواده اش در یونان بسیار مهم است.
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *