مهاجرت سرمایه گذاری و ثبت شرکت در یونان

خرید ملک در یونان

شرایط خرید ملک در یونان برای مهاجران

خرید ملک در یونان به دلیل شرایط جغرافیایی و آب و هوای این کشور و همچنین هزینه های مناسب زندگی، گزینه ای مناسب برای خرید ملک در خارج از کشور به شمار می رود. این کشور با داشتن منظره ای باورنکردنی مدیترانه ای در کنار اهمیت غنی از لحاظ تاریخی و فرهنگی، مقصد بسیاری از گردشگران، مسافران و مهاجران است. این که آیا شما برای لذت بردن از زندگی در آتن، سالونیک، پاتراس یا هر مکان دیگری در حال مهاجرت به این کشور هستید، احتمالاً فکر کرده اید که در این کشور اقدام به خرید ملک کنید. مالکیت و خرید ملک در این کشور بسیار رایج است و حدود 80% از ساکنان خانه های خود را در اختیار دارند. با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همراه باشید تا با شرایط خرید ملک در این کشور آشنا شوید.

بازار املاک یونان

با در نظر گرفتن آمار رسمی، هیچ شکی نیست که اقتصاد یونان در وضعیت بدی قرار دارد. پس از سقوط بزرگ اقتصادی در سال 2009، این کشور تلاش کرده است تا شرایط اقتصادی بهتری داشته باشد. گفته می شود اقتصاد یونان به آرامی در حال رشد است. با این حال، بازار مسکن با سرعت کمتری در حال بازیابی وضعیت خود می باشد. از زمان اوج بازار در سال 2008، قیمت املاک در کشور یونان به طور چشمگیری کاهش یافته است اما گفته می شود سقوط قیمت مسکن در این کشور در حل کاهش است. با نگاه وسیع تر به این موضوع، مشخص است که بازار مسکن یونان در حال رشد می باشد، هرچند انتظار می رود قیمت ها فقط 0.6% در سال افزایش یابد.

در نمودار زیر به تغییرات قیمت مسکن در یونان اشاره شده است:

تغییرات قیمت مسکن در یونان

در حالی که ممکن است ارزان قیمت بودن املاک در یونان وسوسه ‌انگیز باشد، شناختن این نکته ضروری است که با توجه به وضعیت اقتصاد یونان به عنوان یک سرمایه گذاری، اقدامی بسیار خطرناک است.

شرایط خرید ملک در یونان برای مهاجران

آیا مهاجران می توانند در یونان ملک بخرند؟ بله، با این حال خرید ملک و اقامت در یونان برای بعضی های ممکن است راحت تر باشد. در حالی که ساکنان اتحادیه اروپا تقریبا هیچ محدودیتی برای خرید ملک در این جزایر نخواهند داشت، ساکنان غیر اتحادیه اروپا نیاز به اثبات ارتباطات خود با این کشور و همچنین قصد استفاده از ملک دارند. این برنامه توسط وزارت دفاع ملی ساخته شده است و بیشتر شامل ارسال اسناد و اثبات قصد استفاده است. به طور کلی، اتباع اتحادیه اروپا می توانند آزادانه اقدام به خرید ملک در یونان کنند، در حالی که محدودیت های کمی برای اتباع غیر اتحادیه اروپا وجود دارد. خریدار بالقوه باید یک حساب بانکی یونان را باز کند و تمام وجوه مورد نیاز برای خرید (قیمت ملک، هزینه دفتر اسناد رسمی، هزینه ثبت نام و غیره) را منتقل کند تا مطابق قانون مالیات یونان باشد.

مراحل خرید ملک در یونان عبارتند از:

مراحلامور
1استخدام وکیل املاک و مستغلات
2یافتن محل مناسب برای خرید خانه در یونان
3ترسیم توافقنامه اولیه و امضای آن توسط خریدار و فروشنده
4تکمیل تمام امور اداری در دفتر اسناد رسمی
5پرداخت هزینه ها و مالیات

به دست آوردن املاک در نزدیکی پایگاه های نظامی، مرزهای ملی، عمدتا به دلایل امنیتی، به ویژه کشورهای نزدیک به ترکیه و در برخی از جزایر نیاز به مجوز ویژه از شورای محلی دارد. چنین مجوزی به اتباع غیر اتحادیه اروپا اعطا نمی شود.

هزینه خرید ملک در یونان

همانطور که می دانید، مهاجرت به یونان از طریق خرید ملک تنها یکی از راه های مهاجرت به یونان است. اما قبل از انجام هر گونه عملی، متقاضیان باید با هزینه های خرید ملک در یونان آشنا باشند. هزینه خرید ملک در یونان تا حد زیادی به نوع ملک و مکانی که می خواهید خریداری کنید بستگی دارد. در جدول زیر به اطلاعات کلی در مورد قیمت ها در زمینه های مختلف اشاره شده است. اطلاع از سایر هزینه ها به خصوص هزینه زندگی در یونان به طور کامل در مقاله مذکور شرح داده شده است.

این قیمت ها عبارتند از:

محلنوع املاکقیمت به یورو
میکونوسملک 4 خوابه، با 4 حمام و با یک استخر (کنار ساحل)750000€
سالونیکخانه 3 خوابه و با 2 حمام250000€
آتنآپارتمان 2 خوابه و با یک حمام250000€
آتنخانه 4 خوابه و با 4 حمام1000000€
کورفوخانه 5 خوابه و با 4 حمام700000€
کورفوآپارتمان 3 خوابه و با یک حمام95000€

خرید املاک در یونان

یافتن گزینه های مناسب برای خرید ملک در یونان

کارگزاران و نمایندگان املاک بهترین گزینه برای یافتن خانه های مختلف برای خرید در کشور یونان به شمار می روند. به دلیل ماهیت یافتن خانه در جزایر، بیشتر متقاضیان املاک در جستجوی خانه خود از یک نماینده املاک و مستغلات استفاده می کنند. بسیاری از آنها تصمیم می گیرند که از یک نماینده در کشور خود استفاده کنند، با این حال، این عامل غالباً با همکاری یک نماینده در یونان کار می کند. در حقیقت نمایندگان آنقدر همه گیر هستند که بسیاری از آنها به متقاضیان در یافتن مشاوره حقوقی، بیمه، تزئینات، پیمانکاران و سایر مراحل بعد از فروش کمک می کنند. همچنین متقاضیان می توانند نماینده ای را پیدا کنند که از طرف آنها با خدمات ساخت و ساز سر و کار داشته باشد، از جمله نظارت بر کار.

در کل، اگر به دنبال کسب پشتیبانی و آماده شدن برای مهاجرت به یونان برای خرید ملک و یا مسکن هستید، عقد قرارداد با یک نماینده ایده خوبی است. اگر متقاضیان بخواهند به صورت آنلاین به جستجوی املاک و مستغلات بپردازند، باید به وب سایت های املاک در یونان مراجعه کنند.

برخی از سایت های خوب برای کمک به متقاضیان در شروع کار عبارتند از:

  • HOME GREEK HOME
  • HELLENIC REALTY
  • TOSPITIMOU
  • REALTOR
  • A PROPERTY IN GREECE

خرید املاک در یونان

مطلوب ترین نوع ملک در یونان ویلاها هستند، اما ایده خوبی است که بخاطر بسپارید گزینه های دیگری وجود دارد که ممکن است در دراز مدت برای شما گزینه مناسبی به شمار بیایند یا هزینه کمتری داشته باشند. به عنوان مثال، آپارتمان ها می توانند منظره گسترده اقیانوس ها و دسترسی به ساحل داشته باشند، اما هزینه خرید و حفظ آنها به طور قابل توجهی ارزان تر است. گفته می شود، در کشور یونان طیف گسترده ای از گزینه ها برای خرید ملک وجود دارد که شامل خانه های مدرن، ویلاهای تاریخی، خانه های شهرکی، آپارتمان ها و زمین های مسکونی می شوند. در سایر مقالات موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به شرایط خرید ملک و سرمایه گذاری از طریق خرید ملک در اکثر کشورهای دنیا اشاره شده است که می توانید با مراجعه به آنها اطلاعات دقیقی درباره شرایط خرید ملک در کشورهای مختلف کسب کنید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *