مهاجرت تحصیلی ژاپن

نوآفرینی در ژاپن

نوآفرینی در ژاپن

نوآفرینی در ژاپن قطعا در بود ورود به توکیو قابل مشاهده است. برای سایر نقاط جهان، این نوآفرینی مشکلاتی را در آینده حل میکند. ژاپن متعهد است که اولین کشوری باشد که ثابت کند رشد از طریق نوآوری امکان پذیر است حتی در صورت کاهش جمعیت. ژاپن به سرعت به سمت “جامعه 5.0” حرکت می کند و فصل پنجم را به 4 مرحله اصلی توسعه انسانی اضافه می کند.

در این جامعه جدید فوق هوشمند، همه چیز از طریق فناوری IoT به هم متصل خواهد شد و همه فناوری ها یکپارچه خواهند شد و کیفیت زندگی را به طور چشمگیری بهبود می بخشد. در ادامه مقاله در زمینه شرایط نوآفرینی در ژاپن بیشتر توضیح خواهیم داد. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در زمینه نوآفرینی در ژاپن مشاور شماست.

 جایگاه نوآفرینی در ژاپن

برای تحقق این عصر جدید، دولت ژاپن هر کاری که می تواند انجام می دهد تا بازیگران مختلف، از جمله استارت آپ ها و نوآفرینان را در بین شرکت های کوچک و متوسط ​​را تشویق کند تا ایده های کاملاً جدید و نوآورانه ارائه دهند. راه حل هایی را به جهان ارائه دهد. زیر ساخت های ایجاد شده فقط برای حمل و نقل در مسافت های میانی و طولانی وجود دارد. مکان های کمی بیش از ژاپن برای تعریف چشم انداز فناوری امروزی انجام داده اند. لپ تاپ هایی که همه ما از آنها کار می کنیم. توشیبا اولین کسی بود که آنها را برای بازار انبوه تولید کرد . ایموجی که در آخرین ایمیل خود استفاده کردید؟ همچنین یک اختراع ژاپنی. در واقع، طبق تحلیل فوربس، ژاپن تقریباً %10 از نوآورترین شرکت‌ های جهان را در خود جای داده است.

با این حال، غالباً مهارت خلاق ژاپن نادیده گرفته می‌شود و بیشتر مردم در عوض بر مکان ‌هایی مانند دره سیلیکون یا تل آویو تمرکز می‌کنند. ژاپن بسیار بیشتر از نودل‌ های کارائوکه، پوکمون و رامن فوری به دنیا داده است. سال های اخیر، شرکت های ژاپنی بیشتر و بیشتر به طور فعال ایده “نوآفرینی باز” را ترویج می کنند. با توجه به اینکه بسیاری از شرکت های ژاپنی در خارج از مرزها در جستجوی راه حل های جدید فعالیت می کنند، فرصت های فزاینده ای برای شرکت های خارج از کشور نیز وجود دارد. برعکس، برای دستیابی به همکاری موفق با شرکت های ژاپنی، لازم است درک عمیقی از موقعیت های خاص ژاپن و ساختار اجتماعی مرتبط با پرورش نوآوری داشته باشید.

نمونه های نوآفرینی در ژاپن

یک شرکت ژاپنی یک وسیله نقلیه حرکتی شخصی ساخته است که خدمات جدیدی را ارائه می دهد که به افراد اجازه می دهد آزادانه در شعاع یک مایلی حرکت کنند. این وسیله نقلیه شخصی جدید با طراحی شیک و پیچیده که به کاربران انرژی می‌دهد، به کاربرانی که زمانی عقب‌ نشینی کرده‌اند کمک زیادی کرده است تا گردش ‌های مکرر داشته باشند. این وسیله نقلیه با فناوری پیشرفته و کاربر پسند بسته بندی شده است و به طرز شگفت انگیزی مقرون به صرفه است. علاوه بر این، با ترکیب عملکردهای رانندگی خودران، این وسایل نقلیه همچنان به یک زیر ساخت تحرک برای حمل و نقل آخرین مایل تبدیل می شوند.

در جدول زیر شاهد درصد موفقیت و درصد سود و ضرر در نوآفرینی در ژاپن هستید:

سالنرخ سودنرخ ضررنرخ موفقیت طولانی مدت
202015%7%%70
202120%10%%68
202217%6%74%

تاریخچه نوآفرینی در ژاپن

تاریخچه نوآفرینی در ژاپن

شما برای شام با یک گروه از دوستانتان بیرون رفته اید و صورت حساب می رسد. اولین کاری که انجام می دهید چیست؟ گوشی هوشمند خود را بردارید و به سمت برنامه ماشین حساب بروید. این ابزار کوچک و مفید منشأ خود را در یک اختراع ژاپنی دارد: ماشین حساب جیبی. فکر می کنید آی پاد صنعت موسیقی را متحول کرد؟ اشتباه. هنگامی که محصول اپل در سال 2001 وارد بازار شد، به لطف اختراع ژاپنی که چندین دهه قبل از آن به وجود آمد: واکمن سونی، انقلاب به خوبی در جریان بود. قبل از Walkman، تنها راه برای گوش دادن به موسیقی در حال حرکت، استفاده از رادیو قابل حمل بود. در اوایل دهه 1990،3 دانشمند ژاپنی انقلاب روشنایی را به راه انداختند که موفق شدند نور LED آبی را از نیمه هادی های خود تولید کنند.

این کشف راه را برای تلویزیون های کم مصرف، صفحه نمایش های موبایل و کامپیوتر و لامپ های کم مصرف هموار کرد. زمانی که به قلمرو داستان های علمی تخیلی محدود می شد، اندرویدها روبات هایی که شبیه انسان ها به نظر می رسند، صحبت می کنند و عمل می کنند اکنون به لطف مخترعان ژاپنی به واقعیت تبدیل شده اند. در سال 2003، محققان آزمایشگاه رباتیک هوشمند در دانشگاه اوزاکا، اولین روبات انسان ‌مانند که کاملاً حرف می‌ زند، چشمک می ‌زند و نفس می‌ کشد، رونمایی کردند. این روبات ها در حال حاضر کشور را متحول کرده اند. در تابستان 2015، هتلی با پرسنل تقریباً تمام ربات در ناکازاکی افتتاح شد. 2 سال قبل، کیروبو اولین روبات فضانورد جهان بود که در فضا صحبت می کرد.

در بخش زیر شاهد برخی از بهترین و هوشمندانه و کاربردی ترین نوآفرینی ژاپنی ها در طول تاریخ هستید:

کاربردی ترین نوآفرینی ژاپنی

اخذ ویزای نوآفرینی در ژاپن

برنامه ویزای استارتاپ که به طور غیررسمی با عنوان ویزای نوآفرین برچسب گذاری شده است، یک مجوز اقامت مشروط موقت برای کارآفرینانی است که می خواهند شرکتی در ژاپن بسازند اما زمان و پول کافی برای درخواست ویزای مدیر تجاری ندارند. برای واجد شرایط بودن برای دریافت ویزا، اثبات این امر ضروری است که متقاضی یک کسب و کار نوآورانه را در یکی از شهرداری های منتخب یا به اصطلاح مناطق ویژه استراتژیک ملی راه اندازی خواهد کرد. طرح ویزای راه اندازی به کارآفرینان حداکثر 1 سال اجازه می دهد تا یک کسب و کار نوآورانه جدید را راه اندازی کنند. دارندگان ویزای بلند مدت ژاپن (دانشجویی، کاری، همسر، وابسته و غیره) واجد شرایط ویزای راه اندازی نیستند. اقامت از طریق کارآفرینی در ژاپن نیز می تواند مناسب باشد.

در نمودار زیر شاهد نرخ نوآفرینی های بین المللی در ژاپن می باشید:

نرخ نوآفرینی های بین المللی در ژاپنویزای راه اندازی طبق قانون مهاجرت به عنوان یک دسته ویزا خاص شناخته نمی شود. به بیان ساده، این طرحی است برای استارت آپ هایی که شرایط صلاحیت کمتری نسبت به ویزای مدیر کسب و کار دارند. برخلاف ویزای مدیریت کسب و کار، بنیانگذاران نیازی به انجام معیارهای سرمایه گذاری در ژاپن یا اشتغال ندارند. قبل از درخواست نیازی به داشتن برخی از عملیات های ثابت در ژاپن نیست. نیاز به سپرده گذاری سرمایه زیاد و همچنین قبل از درخواست نیازی به داشتن فضای اداری نیست. در حالی که ویزای راه اندازی یک گزینه مناسب برای بسیاری از کارآفرینان مهاجر است، اما نمی تواند راه حل بلند مدت یا جایگزینی برای ویزای مدیریت کسب و کار باشد. همه دارندگان «ویزای استارت آپ ژاپن» قرار است پس از پایان اعتبار ویزای راه اندازی، ویزای خود را به ویزای مدیر تجاری تبدیل کنند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در خصوص مشاور شماست.

سوالات پرتکرار در باب نوآفرینی در ژاپن

در قسمت زیر پاسخ سوالات پرتکرار در باب نوآفرینی در ژاپن ذکر شده است:

  • شرایط ویزای نوآفرینی در ژاپن چیست؟ با ارائه طرح تجاری، ثبت شرکت در ژاپن و اثبات پیاده سازی یک کسب و کار نوآورانه در یکی از شهرداری های ژاپن می توان ویزای 1 ساله نوآفرینی در ژاپن را کسب کرد.
  • بخش های مورد نیاز نوآوری در کشور ژاپن کدامند؟ بخش فناوری، رباتیک، الکترونیک، فناوری اطلاعات، دیجیتال، صنعت بازی، هوش مصنوعی و فناوری نانو از بخش های مورد نیاز نوآوری در ژاپن هستند.
  • مزایای نوآفرینی در ژاپن چیست؟ نیروی کار بسیار ماهر، امکانات گسترده، محیط استارت آپی فعال، سیاست گذاری حمایتی از نوآفرینی
  • جایگاه نوآفرینی در ژاپن در زمینه های مختلف چیست؟ ژاپن تقریباً %10 از نوآورترین شرکت‌ های جهان را در خود جای داده است و از نظر نوآفرینی در میان کشورهای برتر جهان دیده می شود.
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *