مهاجرت کاری جمهوری چک

موسسات کاریابی در چک

موسسات کاریابی در چک

افرادی‌ که قصد مهاجرت به جمهوری چک جهت اشتغال زایی را دارند بایستی برای پیدا کردن کار قانونی به موسسات کاریابی در چک مراجعه نمایند. کشور جمهوری چک به عنوان یکی از کشورهای حوزه اروپا از اقتصاد آزاد بهره مند است. هرچند این شرکت در حوزه یورو واقع است. اما از واحد پول کرون نیز استفاده می کند. کاریابی در جمهوری چک برای کسانی که پس از تحصیل قصد اقامت در این کشور را دارند کارآمد است. ممکن است ابهامات بسیاری در این زمینه وجود داشته باشد.

در این گفتار تلاش شده است با تمرکز بر موسسات کاریابی در جمهوری چک اطلاعات مفیدی در اختیار متقاضیان مهاجرت به جمهوری چک قرار گیرد. این مقاله برای آگاهی بیشتر توسط تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به نگارش درآمده است. در ادامه گفتار بیشتر با موسسات کاریابی در جمهوری چک آشنا خواهیم شد.

بررسی موسسات کاریابی در چک

در موضوع موسسات کاریابی در جمهوری چک شایسته است اطلاعاتی را در خصوص کشور جمهوری چک داشته باشید. پایتخت کشور جمهوری چک شهر پراگ است. این کشور در سال 1990 به طور رسمی جدایی خود از کشور اسلواکی را اعلام نمود. کشورهای اسلواکی، اتریش، آلمان و لهستان در همسایگی کشور جمهوری چک قرار گرفته اند.

شهر پراگ هر ساله پذیرای شمار زیادی از توریست ها از سراسر دنیا است. تنوع آب و هوایی و شرایط جوی از خصوصیات بارز این کشور به شمار می رود. این کشور درحدود 10 میلیون نفر جمعیت را درخود جای داده است و زبان تکلم مردم آن، زبان چکی می ‌باشد. جالب است بدانید نرخ رشد جمعیت در کشور جمهوری چک، تقریبا منفی ست. این کشور اروپایی بوده و در حوزه شنگن قرار گرفته است.

طرق کاریابی در موسسات کاریابی در چک

در مبحث موسسات کاریابی در جمهوری چک، طرق مختلفی جهت یافتن شغل مورد نظر در جمهوری جمهوری چک وجود دارد. هر متقاضی کار می تواند طرق به قرار ذیل جهت پیدا کردن شغل درخواستی خود اقدام نماید:

  • روزنامه ها
  • وب سایت ها و پورتال ها
  • آژانس های استخدام

در ادامه مقاله به بررسی هر یک به صورت جداگانه می پردازیم.

وضعیت مشاغل ‌و موسسات کاریابی در چک

روش دیگر یافتن کار در جمهوری چک، مراجعه به پورتال های شغلی است. این پورتال ‌ها حتی قادرند قبل از ورود شما به کشور، اطلاع ‌رسانی های لازم در خصوص وضعیت کار را انجام دهند. در این مورد نیز پورتال های مختص مهاجرین راه اندازی شده اند که به زبان انگلیسی می باشند. فهرست زیر آدرس برخی سایت های کاریابی در این کشور می باشد که عبارتند از:

  • www.cvonline.cz
  • www.jobdnes.cz
  • www.jobs.cz
  • www.joblist.cz
  • EURES

وضعیت مشاغل ‌و موسسات کاریابی در چک

نحوه کار موسسات کاریابی در چک

تعداد زیادی آژانس های استخدام بین المللی و موسسات کاریابی در جمهوری چک وجود دارند. پرسنل این آژانس ها مجاز به ارائه خدمات در شهرستان های این کشور نیز هستند. متقاضیان کار در جمهوری چک باید نامه درخواست و یک رزومه یا همان CV را دارا باشند. CV که متقاضی ارائه می نماید نباید از 2 صفحه تجاوز نماید. بنابراین می توانید از این طریق تجارب شغلی خود را مرور کرده و ارائه دهید. این CV علاوه بر اطلاعات پایه و اولیه، بایستی کلیه اطلاعات موجود در آموزش عالی را در خود داشته باشد.

نامه پوشش دهنده در جمهوری چک

نامه پوشش دهنده، مهم ترین نامه در این زمینه در کشور جمهوری محسوب می گردد. این نامه در مجموع 3 پاراگراف دارد. پاراگراف اول مختص معرفی فرد متقاضی و تشریح اهداف شغلی و کسب و کار در آینده او می باشد. پاراگراف دوم به تخصص ها و زمینه های مهارتی در شغل مورد نظر مربوط می گردد. پاراگراف سوم نیز به اطلاعات تماس و درج حتما یک آدرس ایمیل اختصاص دارد.

دشوارترین مرحله جستجو و یافتن شغل مورد نظر، مرحله مصاحبه است. قدم اول در مصاحبه ارائه CV و تصویر گواهی نامه است. پوشش مناسب برای انجام مصاحبه از اصلی ترین موارد است. گاهی اوقات فرد متقاضی برای مصاحبه می بایست در آزمون مخصوصی در مرکز ارزیابی شرکت نماید. اولین مصاحبه که اهمیت خاصی برخوردار است، بین 30 دقیقه تا یک ساعت به طول می انجامد. مصاحبه دوم طولانی تر بوده و مدت زمان آن به یک روز هم می رسد.

شرکت های کاریابی در جمهوری چک

شرکت های کاریابی در جمهوری چک عبارتند از:

شرکتشرح
اگون سنجاگون ‌سنج شرکتی است که به کمپانی‌ هایی که فرد متقاضی نیازمند تمرکز بیشتری در آنهاست، پیشنهادات کاری قوی ارائه می ‌نماید. نهایتا بعداز ارزیابی‌ های لازم به ‌صورت هوشمندانه و قطعی، توسط مشاورین آن اطمینان می‌ یابید که کار مورد نظر ایده ‌آل و مناسب است. بدین ترتیب آنها با انجام فرآیند انتخاب شغل، در مراحل بعدی نیز ناظر بر شما و شغل شما هستند. آدرس وب سایت این شرکت www.egonzehnder.com می باشد.
گراندتورنتونشرکت گراندتورنتون از بهترین و ایده آل ترین شرکت های اروپای شرقی است. زمینه فعالیت این شرکت ارائه تخصصی ترین مشاوره های مالی مطابق با تجربه فرد متقاضی در مقوله جستجوی کار است.
Horton internationalبا تکیه بر مشاوره‌ های این شرکت می‌ توانید به دنبال فرصت‌ های شغلی ایده‌ آل در سازمان ها و ارگان های بزرگ باشید.

کلیات کار با موسسات کاریابی در چک

خدمات به صورت رایگان در موسسات کاریابی در جمهوری چک و آژانس ها به متقاضیان ارائه می‌ گردد. این خدمات از سوی وزارت کار و امور اجتماعی کشور جمهوری چک صورت می‌ پذیرد. بدین صورت که آنها فهرستی از مشاغل مختلفی موجود در این کشور را در اختیار دارند. این می ‌تواند کمک بسیار خوبی برای متقاضیان کار در جمهوری چک جهت پیدا کردن شغل موردنظر باشد.

جویندگان کار در این کشور و یا متقاضیان اخذ اقامت دائم جمهوری چک می توانند در این موسسات ثبت‌ نام نمایند. بدین ترتیب مجاز به بهره‌ مندی و استفاده از انواع پیشنهادات شغلی می ‌گردند. علاوه بر این این امکان را دارند که دارای بیمه شوند و از مشارکت تامین اجتماعی دولت جمهوری چک بهره بگیرند. نکته حائز اهمیت این است که مهارت، توانایی و تخصص شما در ارائه پیشنهادات شغلی از سوی موسسات موثر است.

این که شما به عنوان یک فرد متقاضی کار چه مهارت و تجربه ‌ای را دارا هستید، تعیین ‌کننده شغل درخواستی شماست. از دیگر موارد مهم در این مورد، سلامت پزشکی فرد متقاضی است. از راه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانید به اطلاعات بیشتری در زمینه موسسات کاریابی در جمهوری چک دست یابید با مشاورین این موسسه به روش تماس تلفنی رایگان و یا مراجعه حضوری ارتباط بگیرید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *