مهاجرت تحصیلی لیتوانی

مقطع کارشناسی در لیتوانی

مقطع کارشناسی در لیتوانی

برای تحصیل در مقطع کارشناسی در لیتوانی دانشجویان بین المللی بایستی در نخستین گام برنامه تحصیلی و دانشگاه مورد نظر خود را انتخاب کنند. اما به طور کلی، برای تحصیل در مقطع کارشناسی در لیتوانی و یا ورود به سایر دوره های تحصیلی در دانشگاه های این کشور، متقاضیان باید با هزینه ها و شرایط پذیرش به طور کامل آشنا باشند. این نوشتار به طور تخصصی برای ارائه اطلاعات به هموطنان عزیز از شرایط تحصیل در مقطع کارشناسی در لیتوانی توسط کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده است. لیتوانی یکی از بهترین مقاصد تحصیلی در بین کشورهای اروپایی می باشد و تحصیل در این کشور با مزایای مختلفی همراه است.

در خصوص تحصیل در مقطع کارشناسی در این کشور سوالات زیر به ذهن متقاضیان خطور خواهد کرد:

  • تحصیل در مقطع کارشناسی در این کشور به چه صورت می باشد؟
  • طول دوره تحصیل در مقطع کارشناسی در این کشور چند سال می باشد؟
  • تفاوت پذیرش در این مقطع تحصیلی در دانشگاه های دولتی و خصوصی به چه صورت می باشد؟

آشنایی با کشور لیتوانی

این کشور زیبا در شمال اروپا در دریای بالتیک واقع شده است و ترکیبی منحصر به فرد از تأثیرات چند فرهنگی، با ترکیبی زیبا از شهرهای دانشجویی تاریخی و مدرن و پر جنب و جوش را ارائه می دهد. لیتوانی یکی از بهترین اقتصادهای اتحادیه اروپا را دارای می باشد و به طور کلی لیتوانی نیز در مقایسه با چندین کشور اروپای غربی نیز دارای هزینه های زندگی ارزان است و اکثر شهروندان این کشور به عنوان مردم 2 زبانه و تحصیل کرده اروپایی شناخته می شوند. آب و هوای این کشور تقریبا متعادل است و با وجود موقعیت شمالی آن، لیتوانی انتخابی ایده آل برای دوستداران طبیعی، با ترکیبی سرسبز از جنگل ها، تپه ها، رودخانه ها، نهرها و دریاچه ها می باشد و هر ساله افراد زیادی به عنوان توریست وارد خاک این کشور می شوند.

اکثر بازدید کننده هایی که به طور کوتاه مدت به لیتوانی می آیند، از کشورهای تبعه زیر هستند:

رتبهکشورتعداد
1آلمان174800
2بلاروس171900
3روسیه150600
4لهستان148400
5لتونی134500
6اوکراین84000
7استونی58300
8انگلستان58200
9ایتالیا39900
10نروژ39800
تعداد کل1258100

شرایط تحصیل در لیتوانی

لیتوانی دارای دانشگاه های عالی در زمینه ریاضیات، فناوری اطلاعات، علوم بهداشتی و چند مدرسه مدیریت مناسب و معقول نیز هست. مدارک کسب شده از دانشگاه های لیتوانی در دانشگاه های معتبر در سطح جهانی به رسمیت شناخته می شود، بنابراین دانشجویانی که از دانشگاه های لیتوانی فارغ التحصیل می شوند هیچ مشکلی در زمینه به رسمیت شناخته شدن مدارک تحصیلی خود نخواهند داشت. به طور کلی، تمام مدارک کسب شده از دانشگاه های کشور لیتوانی، مدارک پزشکی و مدارک علوم کامپیوتر در سراسر اتحادیه اروپا و خارج از کشور لیتوانی به رسمیت و محترم شناخته می شوند. در دانشگاه های کشور لیتوانی، شهریه نسبتاً ارزان است و دانشجویان بین المللی می توانند از کیفیت خوب تا عالی برای آموزش بهره مند شوند.

دانشگاه های بزرگ در حال حاضر دانشجویان بین المللی زیادی دارند. دوره های بسیاری به زبان انگلیسی به دانشجویان بین المللی ارائه می شود. توصیه می شود دانشجویان بین المللی برای تحصیل در مقطع کارشناسی و یا سایر مقاطع، زبان رسمی این کشور یعنی لیتوانیایی را نیز یاد بگیرند. در لیتوانی، تعداد زیادی کالج کوچک خصوصی وجود دارد که کیفیت آنها بسیار متفاوت است. در مقاطع مختلف تحصیلی این کالج ها، برنامه های تحصیلی با کیفیت بسیار بالا و همچنین هزینه های بالایی ارائه می شوند.

در نمودار زیر به تعداد (درصد) دانشجویان در دانشگاه های خصوصی و دولتی اشاره شده است:

دانشجویان باید قبل ورود به دانشگاه مورد نظر خود درباره شرایط ثبت نام و شهریه اطلاعات کافی کسب کنند. دانشجویان از مزایای اجتماعی مانند نرخ کرایه حمل و نقل، تخفیف دانشجویان ISIC تقریباً در همه جا، مسکن یارانه ای و امکان درخواست کمک های دانشجویی یا وام دانشجویی از دولت بهره مند هستند. دانشگاه های رایگان لیتوانی نیز از مقالات مهم در خصوص تحصیل در این کشور می باشد.

شرایط تحصیل در مقطع کارشناسی در لیتوانی

تحصیل در مقطع کارشناسی در لیتوانی در صورتی امکان پذیر می باشد که متقاضیان موفق به اتمام دوره دبیرستان و کسب مدرک دیپلم شوند. علاوه بر این، افرادی که قصد دارند وارد دانشگاه های کشور لیتوانی شوند، بایستی مدرک زبان معتبر داشته باشند. در اکثر دانشگاه های این کشور برنامه های تحصیلی به زبان انگلیسی ارائه می شوند که موجب جذب دانشجویان بین المللی در طی 2 دهه اخیر شده اند. برای تحصیل در مقطع کارشناسی در لیتوانی، دانشجویان باید در آزمون ورودی سراسری نیز شرکت کنند. به یاد داشته باشید که هم متقاضیان تحصیل در دانشگاه های خصوصی و هم دانشگاه های دولتی بایستی در این آزمون شرکت کنند. قبل از ورود به دانشگاه، مدرک تحصیلی تمام متقاضیان براساس ارزیابی کیفیت در آموزش عالی (CQAHE) بررسی می شود. بعد از پردازش مدرک تحصیلی، دانشجویان نامه ای به عنوان نامه پذیرش از دانشگاه مورد نظر دریافت می کنند.

قبل از شروع دوره های تحصیلی، دانشجویانی که توانایی های زبان مورد نیاز را ندارند، بایستی در دوره های آموزش زبان (یا دوره های آمادگی) شش ماهه شرکت کنند. به یاد داشته باشید که دانشجویانی که به زبان لیتوانیایی تسلط دارند می توانند شرایط تحصیلی و زندگی بهترین کشور لیتوانی داشته باشند.

با توجه به جدول زیر می توانید با شرایط تحصیل مقطع کارشناسی در لیتوانی بیشتر آشنا شوید:

آیتمشرح
متوسط طول دوره تحصیل3 تا 6 سال
طول دوره تحصیل در دوره های مهندسی4 سال
طول دوره تحصیل در دوره های پزشکی6 سال
واحدهای آموزشی180 تا 240
مدرک قابل اخذلیسانس در طیف گسترده ای از رشته ها

شرایط تحصیل در مقطع کارشناسی در لیتوانی

دانشجویان بین المللی در لیتوانی

به طور کلی، هر ساله دانشجویان بین المللی زیادی برای تحصیل در دوره های مختلف به خصوص دوره کارشناسی در دانشگاه های کشور لیتوانی اقدام به مهاجرت به این کشور می کنند. بیش از 70% دانشجویان بین المللی لیتوانی از کشورهای مشترک المنافع (کشورهای مستقل) به این کشور مهاجرت می کنند. درصد زیادی از دانشجویان بین المللی لیتوانی شهروند کشورهایی چون بلاروس، روسیه و اوکراین هستند. همچنین حدود 9% دانشجویان دانشگاه های لیتوانی را دانشجویان خاورمیانه ای مخصوصا از کشورهای اصلی اسرائیل و لبنان تشکیل می دهند. لیتوانی مقصدی جذاب برای مهاجرت متقاضیان بین المللی به خصوص در زمینه مهاجرت تحصیلی می باشد.

در نمودار زیر به میزان دانشجویان بین المللی در لیتوانی براساس ملیت اشاره شده است:

کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده مطلع سازی هموطنان عزیز از شرایط و هزینه های تحصیل و زندگی در لیتوانی و همچنین سایر کشورهای دنیا می باشند. مقاله تحصیل در لیتوانی یکی از مقالات کاربردی در خصوص این کشور می باشد.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *