مهاجرت تحصیلی مالت

مدارس ایرانی مالتا

مدارس ایرانی مالتا

مالتا در گذشته به دلیل موقعیت مکانی یک پایگاه دریایی مهم بوده است. اما امروزه اکثر کالج ها و مدارس ایرانی مالتا در اطراف این کشور قرار دارند. مدارس این کشور دوره های متنوعی را ارائه می دهند. بنابراین هر دانش آموز بین المللی برنامه مورد علاقه خود را پیدا خواهد کرد. مالتا کشوری جزیره ای در دریای مدیترانه دارای تاریخ طولانی است. که قدمت آن به 5900 سال قبل از میلاد مسیح می رسد. مالتا در سال 2020 میلادی به عنوان دومین کشور امن جهان انتخاب شد. این کشور نیز عضوی از کشورهای مشترک المنافع بریتانیا است. مالتا یکی از کوچکترین و پر جمعیت ترین کشورهای جهان است. این کشور جزو آفتابی ترین کشورهای جهان محسوب می شود و از بیش از 300 روز آفتابی در سال بهره می برد. واحد پول پایه این کشور یورو (€) است و زبان اصلی این کشور انگلیسی می باشد. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده است به سوالات ذهنی شما در مورد مدارس ایرانی مالتا به صورت کلی پاسخ داده می شود.

مراحل ثبت نام در مدارس ایرانی مالتا

برای ثبت نام فرزند خود در مدارس ایرانی مالتا ممکن است لازم باشد برخی از مدارک زیر را ارائه دهید:

  • پاسپورت و یا کارت شناسایی
  • اصل شناسنامه کودک به زبان انگلیسی یا ترجمه قانونی انگلیسی
  • نامه ای از شما که درخواست شما برای ثبت نام فرزند در مدرسه را نشان می دهد شامل اطلاعات تماس شما.
  • سوابق مدرسه قبلی فرزند شما.
  • مدرک اقامتی که نشان می دهد شما در محل مدرسه زندگی می کنید. (قبض آب و برق اجاره نامه یا قرارداد اجاره که اطلاعات تماس صاحب خانه را نشان می دهد)
  • پرداخت (بسته به مدارس ایرانی مالتا متفاوت است)
  • اجازه کار و اقامت یا سند آزادی رفت و آمد شما.

برای آشنایی بیشتر با مدارس مالتا تعدادی از مدارس محبوب این کشور را برای شما به تصویر می کشیم که عبارتند از:

مدارس محبوب مالتا

مزایای تحصیل در مدارس ایرانی مالتا

تحصیل در مدارس ایرانی مالتا به شما مدرک تخصصی با کیفیتی می دهد که در سراسر جهان با هزینه کم قابل تشخیص است. نه تنها در این مدارس از کیفیت بالای تحصیل لذت خواهید برد بلکه فرصتی تکرار نشدنی برای آینده شغلی شما رقم می خورد. از مزایا دیگر مدارس ایرانی مالتا می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • طبق گزارش ریسک جهانی در سال 2022 میلادی در یکی از امن ترین کشور های جهان تحصیل می کنید.
  • آموزش در سطح جهانی را برای فرزندان خود فراهم می کنید.
  • به موسسات بهداشتی پیشرو دسترسی خواهید داشت.
  • بلا فاصله با ریشه های متفاوت فرهنگی از سراسر جهان آشنا می شوید.
  • ویزای اقامت دائم مادام العمر را برای کودکان حتی پس از رسیدن به بزرگسالی بدون درخواست مجدد حفظ می کنید.
  • در این کشور محرمانه بمانید زیرا هیچ نشریه نامی وجود ندارد.
  • از امنیت شخصی برای خود و خانواده خود لذت ببرید.
  • حق خرید خانه دوم را به دست آورید.

الزامات زبان در مدارس ایرانی مالتا

زبان آموزش در مدارس ایرانی مالتا علاوه بر دروس انگلیسی معمولا به زبان مالتی است. کتاب های درسی نیز بسته به موضوع به زبان مالتی یا انگلیسی صادر می شوند. اگر دانش آموزان زبان مالتی و انگلیسی نمی دانند می توانند در زمان ورود به مدارس ایرانی مالتا در یک برنامه مقدماتی ثبت نام کنند. این دوره در مدارس یک سال طول می کشد و شامل مطالعه عمیق زبان ها علاوه بر بقیه دروس ابتدایی است. حتی اگر شما قادر به تحصیل در زبان انگلیسی هستید باید تلاش کنید تا حد امکان زبان مالتایی را بیاموزید. مدرک تحصیلی نیز در مدارس ایرانی مالتا به زبان انگلیسی و مالتایی ارائه می شود. برقراری ارتباط با افراد محلی و سایر دانش آموزان بهترین راه برای تمرین است. با یادگیری زبان مالتایی شما می توانید با فرهنگ های مختلف در این کشور آشنا شوید.

الزامات زبان در مدارس ایرانی مالتا

سیستم آموزشی در مدارس ایرانی مالتا

سیستم آموزشی در مدارس ایرانی مالتا ارتباط تنگاتنگی با سیستم بریتانیا دارد. آموزش در این مدارس از سن 5 تا 16 سالگی اجباری است. استاندارد های تحصیل در سیستم آموزشی مالتا بسیار بالا بوده و با سایر کشورهای اروپایی قابل مقایسه نیست. در این سیستم آموزشی، آموزش به طور کامل تامین می شود و کتاب های درسی رایگان ارائه می گردد. همچنین هزینه های ثبت نام، هزینه های لباس و حمل و نقل با صندوق سالانه مدرسه است. در این سیستم آموزشی خدمات به همه کودکان و خانواده مالتایی ارائه می شود اما اولویت بر اساس نیاز سنجی است.

سیستم آموزشی در مدارس ایرانی مالتا از سه مرحله تشکیل می شود که عبارتند از:

سیستم آموزشی پیش دبستانی و دبستان در مدارس ایرانی مالتا

در دوران پیش دبستانی در مدارس ایرانی مالتا کودکان در سنین 4 تا 5 سالگی به صورت رایگان در این مقطع حضور پیدا میکنند. در حالی که مهد کودک بخشی از آموزش اجباری نیست. تقریبا همه والدین در مالتا تصمیم می گیرند فرزندان خود را در مهد کودک ثبت نام کنند. در این دوره یادگیری از طریق بازی و همچنین از طریق تعامل با سایر کودکان است. بعد از دوره پیش دبستانی کودکان در 5 سالگی دبستان را شروع می کنند. که این دوره از 6 سال تا 10 سالگی ادامه دارد. آموزش ابتدایی شامل کلاس هایی با توانایی ترکیبی است که شامل موضوعات زیر می شود:

موضوعات کلاس

سیستم آموزش متوسطه در مدرسه های ایرانی مالتا

دانش آموزان در مدرسه های ایرانی مالتا پس از اتمام دوره ابتدایی میتوانند به مقطع متوسطه که معمولا گروه سنی 12 تا 16 سال را پوشش می دهد وارد شوند. این سیستم آموزشی دارای یکی از بهترین برنامه های درسی در جهان است. زیرا دانش آموزان آن می توانند زبان سومی را برای یادگیری انتخاب کنند. در این سیستم آموزشی یکی از محبوب ترین دوره زبان سوم زبان ایتالیایی است. فرانسوی نیز محبوب است زیرا 38% دانش آموزان ماهیت رمانتیک زبان فرانسوی را دوست دارند. زبان های دیگری که در دوره متوسطه مدارس ایرانی مالتا ارائه می شوند آلمانی، اسپانیایی، روسی، عربی و ایرانی است. پس از اتمام موفقیت آمیز این دوره آموزشی، دانش آموزان آماده تحصیل در دانشگاه های مالتا و یا کار در مالتا می شوند. البته باید یک امتحان سختگیرانه ورودی دانشگاه به نام امتحان ورودی مشترک شرکت کنند. برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص تحصیل در کشور مالتا با همکاران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *