مهاجرت تحصیلی فیلیپین

مدارس ایرانی فیلیپین

دانش آموزانی که مایل به ادامه تحصیل در مدارس ایرانی فیلیپین هستند، می توانند در طول اقامت خود منتظر یک تجربه لذت بخش و مفید باشند. فیلیپین یک مقصد تحصیلی محبوب برای دانش آموزان بین المللی، به ویژه دانش آموزان آسیایی است. فیلیپین کشوری منحصر به فرد است و پس از اندونزی دومین مجمع الجزایر بزرگ جهان محسوب می شود. این کشور از 7000 جزیره تشکیل شده است و دوازدهمین کشور پرجمعیت جهان با بیش 100 میلیون جمعیت است. شایان به ذکر است که فیلیپین تنها کشور عمدتا مسیحی در آسیا است. اما درست مانند هر تصمیم مهم در زندگی، انتخاب تحصیل در خارج از کشور، نیاز به برنامه ریزی قبلی دارد. که در این مسیر شما می توانید با مشاوره دقیق از متخصصان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بهترین تصمیم را برای مهاجرت به فیلیپین اتخاذ کنید. در این مقاله برای آشنایی و درک بهتر شما در مورد مدارس ایرانی فیلیپین تمامی موضوعات زیر مورد تحلیل و بررسی قرارگرفته اند.

  • دلایل تحصیل در مدارس ایرانی فیلیپین.
  • سیستم آموزشی در مدارس ایرانی فیلیپین.
  • چشم انداز آموزش در مدارس ایرانی فیلیپین.
  • مدرسه ایرانی جمهوری اسلامی ایران در فیلیپین.

دلایل تحصیل در مدارس ایرانی فیلیپین

یکی از دلایل اصلی تحصیل در مدارس ایرانی فیلیپین مقرون به صرفه بودن تحصیل در این کشور است. برای دریافت مدرک تحصیلی در فیلیپین نیازی به پول زیادی ندارید. هزینه های زندگی و تحصیل در این کشور بسیار پایین است. به شما این امکان را می دهد پول بیشتری را برای سفر و اکتشافات جزایر خرج کنید. هنگام تحصیل در خارج از کشور، نداشتن زبان محلی می تواند به سرعت به یک چالش تبدیل شود، به خصوص اگر زبان انگلیسی رایج نباشد. خوشبختانه در فیلیپین با این مشکل مواجه نخواهید شد. انگلیسی زبان آموزش پیش فرض در مدارس ایرانی این کشور است. این نکته به معاشرت و سفر نیز کمک می کند. هنگام گشت و گذار در این کشور به راحتی می توانید با مردم محلی صحبت کنید و راهنمایی بخواهید.

سیستم آموزشی در مدارس ایرانی فیلیپین

سیستم آموزشی در مدارس ایرانی فیلیپین به شدت تحت تاثیر استعمار مالزی، چین، اسپانیا و آمریکا قرار گرفته است. با این حال بیشتر سیستم آموزشی این مدارس از شیوه های آموزشی آمریکایی پیروی می کنند. در سیستم آموزشی مدارس ایرانی فیلیپین تحصیل 13 ساله طبق قانون اجباری است. این 13 سال از مهدک کودک تا کلاس دوازدهم ادامه دارد. پس از آن دانش آموزان این مدارس اختیار دارند که تحصیلات عالی را دنبال کنند یا اینکه به کار مشغول شوند. همچنین سازمان های آموزش و پرورش و آموزش فنی و توسعه مهارت ها وظیفه مدیریت این مدارس را بر عهده دارند. رسانه آموزشی در مدارس ایرانی فیلیپین نیز انگلیسی و فیلیپینی است. سیستم آموزشی در مدارس ایرانی فیلیپین به 3 دسته تقسیم می شود که عبارتند از:

 

آموزش پیش دبستانی و ابتدایی در مدارس ایرانی فیلیپین

در مدارس ایرانی فیلیپین اجباری است که کودکان قبل از ثبت نام در مدرسه ابتدایی، یک سال آموزش پیش دبستانی را در این مدارس پشت سر بگذارند. قوانین فعلی الزام می کند که همه کودکان در سن 5 سالگی در پیش دبستانی ثبت نام کنند. پس از اتمام سال اجباری پیش دبستانی، دانش آموزان واجد شرایط حضور در دوره ابتدایی هستند. آموزش ابتدایی در مدرسه های ایرانی فیلیپین شامل 6 سال تحصیلی است، که پایه های اول تا ششم آموزش ابتدایی را در بر میگیرد. قبل از تصویب اصلاحات، مقطع ابتدایی تنها بخش اجباری این مدارس بود. با این حال با اصلاحات انجام شده اکنون تمام سالهای تحصیلی از جمله کلاس دوازدهم اجباری است. برنامه درسی دوره ابتدایی شامل دروس استاندارد زبان فیلیپینی، زبان انگلیسی، ریاضیات، علوم، تاریخ و غیره است.

آموزش متوسطه در مدارس ایرانی فیلیپین

اگرچه تحصیلات متوسطه در مدارس ایرانی فیلیپین اجباری نیست. اما دانش آموزان به طور گسترده در این مدارس شرکت می کنند. مدت تحصیل دانش آموزان در این مدارس 4 سال است. همچنین دانش آموزان در مقطع متوسطه 4 بار در سال رتبه بندی می شوند. دانش آموزانی که موفق به کسب امتیاز 75% در هر موضوعی نمی شوند باید آن موضوع را دوباره تکرار کنند. اگر چه در بیشتر موارد اجازه ورود به کلاس های بعدی را دارند. هنگامی که دانش آموزان تمام 4 سال تحصیلات متوسطه خود را با کسب 75% یا بهتر در همه دروس به پایان برسانند، گواهی پایان تحصیلات متوسطه به آن ها ارائه می شود. برای درک بهتر شما از سیستم آموزشی مدرسه های ایرانی فیلیپین تمامی دوران آموزشی این مدارس داخل جدول ترسیم شده اند:

مدت تحصیلسندوره آموزشی
66 تا 12 سالآموزش ابتدایی
412 تا 17 سالآموزش متوسطه
217 سال به بالاآموزش عالی

چشم انداز آموزش در مدارس ایرانی فیلیپین

هر مدرسه ای مایل است که یک چشم انداز استاندارد برای سیستم یادگیری خود بسازد و حفظ کند. دیدگاهی که تنوع فرهنگی را ترویج میکند عاری از تعصب باشد. ارائه فضای امن و احترام به حقوق بشر و صفات، مهارت ها و استعداد ها در میان دانش آموزان دیگر در این مدارس شکل می گیرد. با تلاش های روز افزون این مدارس برای رسیدگی به نگرانی های فزاینده، یکی از برنامه های کلیدی که قرار است اجرا شود آموزش با تلاش برای تمرکز بر تقویت مهارت ها، نوآوری و نوآفرینی در فیلیپین از جمله مهارت های فنی و حرفه ای است. دانش آموزان نباید یادگیری را بدیهی بدانند و در مواقع بحرانی و تغییرات ناگهانی دسترسی به آموزش باید مورد توجه قرار گیرد.

مدرسه جمهوری اسلامی ایران در فیلیپین

مدرسه جمهوری اسلامی ایران در فیلیپین که در لیست مدرسه های دولتی، بین المللی قرار دارد. در شهر مانیل پایتخت کشور فیلیپین قرار دارد که دارای امکانات آموزشی متنوعی برای دانش آموزان این مدرس است. این مدرسه با تلاش و همت بی وقفه تعدادی از خیرین مدرسه ساز در سال 1373 به بهره برداری رسید. مدرسه جمهوری اسلامی ایران در فیلیپین دارای 346 متر مربع به عنوان ساختمان آموزشی و همچنین 600 متر مربع حیاط سرباز برای فعالیت های ورزشی است. ظرفیت آموزشی این مدرسه 288 نفر در سال است. که دارای 24 کلاس آموزشی بوده که در هرکلاس متوسط 12 دانش آموز حضور دارند. همچنین از امکانات رفاهی این مجموعه می توان به سالن غذاخوری، سالن آمفی تئاتر، کمد شخصی، سالن مطالعه و غیره اشاره کرد. این مدرسه هر روز در ساعت 7:30 تا 13:30 بعد از ظهر به فعالیت های آموزشی می پردازد. اگر علاقه بسیاری به تحصیل در فیلیپین و یا مهاجرت به فیلیپین را دارید با همکاران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *