مهاجرت به کشور فیلیپین

شرایط ویزای همراه فیلیپین

شرایط ویزای همراه فیلیپین

آگاهی از شرایط ویزای همراه فیلیپین برای افرادی که به این کشور مهاجرت کرده اند یا خواهان اخذ اقامت این کشور هستند مسئله ای مهم است. طبق قوانین این کشور افرادی که به صورت بلند مدت اقامت فیلیپین را دریافت می کنند می توانند با استفاده از ویزای همراه در این کشور برای اقامت همسر و فرزند مجرد زیر 21 سال خود را به عنوان همراه و وابسته در این کشور اقدام کنند. البته قابل ذکر است این ویزای همراه فقط حضور اعضای خانواده را در این کشور ممکن می سازد و اجازه کار به آنها را نمی دهد لذا برای کار در این کشور اعضای خانواده شما بایستی به صورت جداگانه برای مجوز کار و ویزای کاری این کشور اقدام نمایند. جهت کسب اطلاع از شرایط ویزای همراه فیلیپین به این نگارش که توسط مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش تهیه شده توجه فرمایید.

مهاجرت به فیلیپین

این کشور متشکل از 7107 جزیره، با جمعیتی در حدود 110 میلیون نفر 13مین کشور پر جمعیت جهان است. این کشور همچنین یکی از متراکم ترین جمعیت های شهری را دارد. این در حالی است که بیش از 12 میلیون فیلیپینی در خارج از کشور زندگی می کنند. منطقه مانیل نیز به نام منطقه سرمایه ملی (NCR) نامیده می شود. جمعیت شهری مانیل 20 میلیون نفر است و مترو مانیل با تراکم جمعیت رکورد جهانی را به خود اختصاص داده است. این کشور که در جنوب شرقی آسیا بر روی جزایر متعدد قرار گرفته دارای آب و هوای گرمسیری با دو فصل، مرطوب و خشک است. این کشور مستعد زلزله است و در حلقه آتش اقیانوس آرام قرار دارد. فیلیپین همچنین یکی از متفاوت ترین مناطق بیولوژیکی در جهان است.

این کشور به دلیل سواحل زیبا و سواحل بکر و شنی با آب و هوای گرمسیری خود بسیار معروف است. این کشور سالانه میزبان میلیون ها توریست است و هر سال نیز پذیرای مهاجرین از کشورهای مختلف است. این کشور به دلیل هزینه پایین زندگی محلی ایده آل برای تفریح، زندگی و کار است. این کشور از دهه 1500 تا 1898 مستعمره اسپانیا و از 1898 تا 1946 مستعمره آمریکا بوده است و امروز به صورت یک جمهوری مستقل شناخته می شود. مردم این کشور اکنون به زبان انگلیسی تسلط دارند و یکی از مکان های مناسب برای مهاجرت و سرمایه گذاری است.

در نمودار زیر آمار مهاجرت به این کشور را در سال های اخیر مشاهده می کنید:

آمار مهاجرت به فیلیپین

درباره شرایط ویزای همراه فیلیپین

همانطور که اشاره کردیم چنانچه فردی بتواند به کشور فیلیپین مهاجرت کند و اقامت این کشور را بدست بیاورد می تواند برای مهاجرت همسر و فرزند مجرد زیر 21 سال خود ویزای همراه این کشور را درخواست کند. لازم به ذکر است در این صورت فرد بایستی شرایط پایداری داشته باشد و بتواند از نظر مالی خانواده خود را تامین کند. لذا افرادی که از طریق تحصیل در فیلیپین به این کشور مهاجرت کرده اند به دلیل عدم انجام کار تمام وقت در این کشور نمی توانند درآمد لازم برای حمایت از خانواده خود داشته باشند. البته در صورت ارائه مدارک و حساب بانکی و اثبات این امر، دریافت این ویزا امکان پذیر است.

ویزای همراه فیلیپین را بیشتر افرادی درخواست می کنند که در این کشور مشغول به کار در فیلیپین هستند و اقامت از طریق کار را بدست آورده اند. همانطور که اشاره کردیم اعضای خانواده همراه نمی توانند در این کشور کار کنند مگر آنکه ویزای کاری و مجوز کار در این کشور را بدست آورند.

مراحل و شرایط ویزای همراه فیلیپین

جهت اخذ ویزای همراه کشور فیلیپین متقاضیان بایستی مراحل زیر را انجام دهند:

مراحلشرح
مرحله اولویزای همراه فیلیپین را از دفتر مهاجرت فیلیپین درخواست کنید.
مرحله دوماسناد و مدارک لازم را به واحد دریافت مرکزی (CRU) یا به افسر یا کارمندان سایر دفاتر مهاجرتی که قادر به پردازش این ویزا هستند ارسال کنید.
مرحله سومهزینه های مربوطه را بپردازید.
مرحله چهارمبرای مصاحبه و گرفتن تصویر و اثر انگشت اقدام کنید.
مرحله پنجمبه پیشخوان اهراز هویت بخش ثبت نام بیگانه (ARD) بروید و الزامات مربوط به برنامه کارت ACR I را ارائه دهید.
مرحله ششمویزا و همچنین کارد ACR I را دریافت کنید.

مدارک لازم برای ویزای همراه فیلیپین

همسر و فرزندان شما که کمتر از 21 سال سن دارند و مجرد هستند، واجد شرایط ویزای همراه مهاجرتی هستند. همانطور که در مرحله دوم مشاهده کردید وابسته یا همسر شما باید اسناد و مدارکی را ارائه کند که از جمله آنها عبارتند از:

  • گذرنامه ای که حداقل برای 6 ماه تا 1 سال اعتبار داشته باشد.
  • 2 فرم درخواست
  • عکس های اندازه گذرنامه
  • گزارشات معاینه فیزیکی و پزشکی
  • اثبات پرداخت هزینه
  • مدرک دال بر اثبات روابط خانوادگی (گواهی ازدواج)

شرایط ویزای همراه 13A فیلیپین

شرایط ویزای همراه 13A فیلیپین

چنانچه با یک شهروند فیلیپینی ازدواج کنید می توانید اقامت فیلیپین از طریق ازدواج را بدست آورید. در این صورت همچنین همسر و حتی فرزند زیر 21 سال مجرد شما می تواند از طریق ویزای همراه 13A به این کشور مهاجرت کنند. البته لازم به ذکر است این ویزا محدود به برخی از کشورهای می باشد و افرادی که جزو این لیست نباشند نمی توانند از این ویزا استفاده کنند. از جمله این کشورها شامل الجزایر، آرژانتین، استرالیا، اتریش، بلژیک، بولیوی، بوسنی و هرزگوین، برزیل، کانادا، شیلی، کلمبیا، کاستاریکا، کرواسی، کوبا، جمهوری چک، دانمارک، اکوادور، مصر، السالوادور، استونی، فنلاند، فیجی، فرانسه، گابن، آلمان، اندونزی، عراق، ایرلند، ایسلند، ایتالیا، ژاپن، کره جنوبی، لتونی، لیتوانی، لوکزامبورگ، سنگاپور، اسلواکی، اسلوونی، آفریقای جنوبی، اسپانیا، سورینام، سوئد، سوئیس، تایلند، ترینیداد و توباگو، تونس، ترکیه، انگلیس، اروگوئه، ایالات متحده و ونزوئلا هستند.

لازم به ذکر است برخی از کشورها شامل لیبی، مصر، عربستان و عمان متقاضی ویزا باید یک مرد باشد و با یک زن تبعه فیلیپینی ازدواج کرده باشد. در غیر اینصورت ویزا به وی تعلق نمی گیرد. از جمله مدارک لازم برای دریافت این ویزا شامل:

  • نامه درخواست اسناد رسمی توسط همسر فیلیپینی
  • فرم درخواست ویزا
  • نسخه معتبر NSO شناسنامه همسر فیلیپینی
  • نسخه معتبر NSO از قرارداد ازدواج (در صورت ازدواج در فیلیپین)
  • کپی معتبر از قرارداد ازدواج (در صورت ازدواج در خارج از کشور)
  • گواهی ترخیص از دفتر مهاجرت (BI)
  • گذرنامه همسر خارجی که تاریخ ورود و مدت مجاز اقامت را نشان می دهد.

کارت ACR در فیلیپین

کارت ACR یک کارت میکروچیپ است که شبیه گواهینامه رانندگی است. این شامل داده های بیومتریک است و می تواند به صورت خودکار به روز شود. این یک نسخه کارآمد تر از سیستم مبتنی بر کاغذ قدیمی است. این کارت شامل اطلاعات شخصی، عکس، وضعیت شما و تاریخ ورود به فیلیپین، نوع ویزا، اثر انگشت از جمله موارد دیگر است. این کارت به عنوان مجوز ورود مجدد، گواهی ترخیص از مهاجرت و گواهی بازگشت می باشد. پس از پرداخت هزینه ها برای این تراشه های موجود در کارت، بر این اساس به روز می شوید. این در حالی است که گذرنامه شما را جایگزین نمی کند، شما هنوز نیاز به گذرنامه معتبر با تمبر ویزا خود برای اقامت قانونی در فیلیپین دارید.

اگر برای اولین بار متقاضی هستید، باید تا آنجا که ممکن است اسناد و مدارک لازم را برای اثبات هویت خود تهیه کنید. گذرنامه، شناسنامه و غیره لازم است. پس از تکمیل فرم ها، هزینه آن را پرداخت کرده و کارت خود را طی چند روز دریافت کنید. افراد مهاجر و همراهین نیز در صورت ورود طی 60 روز اول ورود خود بایستی به دفاتر مهاجرتی رفته و این کارت را دریافت کنند. جهت مهاجرت به فیلیپین و اطلاع از هزینه زندگی در فیلیپین همکاران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت پیشنهاد می کنند این مقاله ها را نیز مطالعه کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *