مهاجرت به کشور فیلیپین

اقامت فیلیپین از طریق ازدواج

شرایط اقامت فیلیپین از طریق ازدواج

اقامت فیلیپین از طریق ازدواج امکان پذیر است. افرادی که تمایل به اخذ اقامت از طریق ازدواج را دارند میتوانند در این نگارش به اطلاعات جامعی دست یابند. فیلیپین یکی از کشورهای پر جمعیت جهان است و سالانه تعداد زیادی ازدواج در دفاتر ازدواج این کشور صورت می گیرند. اکثر مردم این کشور مسیحی هستند و مراسم ازدواج ها در این کشور پس از ثبت مدنی به صورت مذهبی برگزار می شود. افراد خاجی چه پس چه دختر در صورت موافقت والدین می توانند با یک شهروند فیلیپینی ازدواج کنند و برای زندگی مشترک در این کشور مجوز اقامت فیلیپین را دریافت کنند. برای اخذ اطلاعات بیشتر درباره ازدواج و مدارک لازم برای ازدواج در فیلیپین مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت این مقاله را منتشر کرده اند.

شرایط اقامت فیلیپین از طریق ازدواج

طبق قانون مهاجرت به فیلیپین در سال 1940 و بخش 13 (الف) افرادی که خواهان ازدواج با یک شهروند فیلیپینی هستند واجد شرایط اخذ اقامت دائم در فیلیپین هستند. این ویزا بر اساس ازدواج معتبر فرد خارجی با یک شهروند فیلیپین صادر می شود. برای واجد شرایط بودن دریافت این ویزا، متقاضی باید ثابت کند که:

  • فرد متقاضی با یک شهروند فیلیپینی ازدواج رسمی کند و ثبت شود.
  • این ازدواج طبق قوانین موجود در فیلیپین معتبر شناخته شود.
  • هیچ اطلاعاتی مبنی بر عدم اجازه ازدواج فرد با شهروند خارجی و غیره نباشد.
  • فرد متقاضی به هیچ بیماری خطرناک و مسری مبتلا نیست.
  • فرد از ظرفیت مالی کافی برای حمایت از خانواده برخوردار باشد.
  • به وی اجازه ورود به فیلیپین داده شده باشد و از طرف مقامات مهاجرت مجاز به ماندن در فیلیپین باشد.

ازدواج با تبعه فیلیپین

برای ازدواج با یک تبعه فیلیپینی در ابتدا بایستی گواهی تجرد و یا یک مدرک معادل را ارائه کنید تا نشان دهد که شما قبلا ازدواج نکرده اید و هم اکنون مجرد هستید. برای ازدواج شما نباید معترض و یا شاکی وجود داشته باشد. در هر صورت اگر هر یک از طرفین شهروند فیلیپین نباشند، باید گذرنامه و گواهی ظرفیت قانونی خود را برای عقد قرارداد ارائه دهند. ارائه اعتراف و یا شهادت به جای گواهی نیز ممکن است پذیرفته شود. لازم به ذکر است چه پسر چه دختر باشید اگر زیر 18 سال سن داشته باشید، نمی توانید در فیلیپین ازدواج کنید، حتی اگر والدینتان با این ازدواج موافق باشند.

در صورت طلاق در خارج از کشور، حکم طلاق لازم است. این حکم نهایی دادگاه مبنی بر اینکه ازدواج خاتمه یافته است، بیان می شود. قبل از مهاجرت به فیلیپین، یک تبعه خارجی می تواند این مسئله را در کشور خود یا جایی که ازدواج قبلی خود را انجام داده است حل کند.

ازدواج در فیلیپین

هر سال در کشور فیلیپین تقریبا بیش از 40000 ازدواج صورت می گیرد. این آمار در سال های اخیر بیشتر شده و میزان ازدواج هر سال کم تر از 5% در این کشور رو به افزایش است. البته آمار ازدواج در سال های 2008 تا 2012 نزدیک به 490000 ثبت شده است. که این آمار نشان می دهد نسبت با دهه اخیر کمی میزان ازدواج کاهش داشته است. بر اساس آمارهای اعلام شده سن میانگین ازدواج در فیلیپین برای مردان 29 سال و سن ازدواج برای زنان در فیلیپین 27 سال می باشد زیرا هزینه زندگی در فیلیپین مناسب است و زوجین می توانند با سرمایه کم زندگی خوبی را شروع کنند.. افراد خارجی برای ازدواج در فیلیپین و اخذ اقامت این کشور باید:

  • همانند ازدواج در مجارستان متقاضیان باید حداقل 18 سال سن داشته باشند.
  • یکی از زوجین باید اقامت دائم کشور فیلیپین را داشته باشد یا شهروند و تبعه این کشور باشد.
  • افراد زیر 25 سال نیاز به اجازه و یا مشاوره والدین خواهند داشت.

در این نمودار آمار ازدواج در کشور فیلیپین در سال های اخیر قابل مشاهده است:

مراحل ازدواج در فیلیپین

جهت ازدواج با یک شهروند فیلیپینی مراحل زیر بایستی طی شود. مرحله اول: دریافت گواهی ظرفیت قانونی برای ازدواج: این گواهی عدم منع ازدواج را ثابت می کند و به نوعی همان گواهی تجرد محسوب می شود. افراد خارجی ممکن است آن را در کنسولگری یا سفارت خود مستقر در فیلیپین دریافت کنند. دریافت آن ممکن است بسته به سفارتخانه ها 1 روز تا چند هفته طول بکشد. از جمله مدارک لازم برای دریافت این گواهی به صورت زیر است:

  • گواهی CNI: این را می توان از دفتر ثبت در محل سکونت خود دریافت کنید. دریافت CNI به خانه یا کشور شما بستگی دارد زیرا آنها می توانند اعلام کنند و بررسی کنند که منعی در مورد ازدواج کردن شما وجود ندارد.
  • حكم طلاق يا فوت همسر قبلی، در صورت وجود : در صورت طلاق شريك خارجي شما، حكم طلاق مبني بر قطع ازدواج بايد ارائه شود. اگر همسر قبلی فوت شده گواهی فوت همسر را تهیه کنید.

مرحله دوم در دفتر ثبت احوال محلی در زادگاه یا محل اقامت شریک فیلیپینی درخواست مجوز ازدواج کنید. مرحله سوم مراسم ازدواج را انجام دهید. در مرحله آخر، چهارم گواهی ازدواج را دریافت کنید.

مجوز اقامت فیلیپین از طریق ازدواج

همانطور که در قبل اشاره کردیم در مرحله دوم ازدواج در فیلیپین متقاضیان بایستی مجوز ازدواج را از دفتر ثبت ازدواج اخذ کنند. مدارک لازم برای دریافت مجوز ازدواج در فیلیپین شامل:

  • فرم درخواست مجوز ازدواج: می توانید این مورد را از دفتر ثبت احوال دریافت کنید.
  • شناسنامه PSA: شریک خارجی می باید شناسنامه ای را از کشور خود ارائه دهد.
  • ارائه گواهی تجرد
  • گواهی حضور در مشاوره قبل از ازدواج که هر دو طرفین نیاز دارند که در این مشاوره با هم شرکت کنند.
  • شناسه معتبر
  • اطلاعات شخصی
  • گواهی مالیات یا CEDULA
  • چند قطعه عکس
  • رضایت والدین یا مشاوره: اگر شریک فیلیپینی در سن 18 تا 21 سالگی باشد، رضایت والدین لازم است. والدین باید رضایت دهند و توسط 2 شاهد امضا شود. برای کسانی که 22 الی 25 ساله هستند، والدین باید در ثبت محلی حاضر شوند یا اظهار کنند که به فرزند خود درباره ازدواج مشاوره داده اند.
  • هزینه مجوز را بپردازید و 10 روز صبر کنید تا مجوز ازدواج خود را بگیرید.

مراسم ازدواج در فیلیپین

در فیلیپین می توانید انتخاب کنید که یک عروسی مدنی یا یک عروسی مذهبی داشته باشید. معمولا، ازدواج های مدنی سریعتر و آسانتر انجام می شود. جواز ازدواج و یک مامور تشریفات لازم است. برای عروسی های کلیسا، ممکن است از شما خواسته شود الزامات دیگری مانند گواهینامه های تعمید و تأیید، مشاوره و موارد دیگر ارائه دهید. مطابق قانون خانواده در فیلیپین، افراد زیر صلاحیت برگزاری مراسم ازدواج را به عنوان مامور تشریفات دارند:

  • هر عضو فعلی قوه قضاییه که از دادگاه صلاحیت دارند.
  • هر کشیش، خاخام یا پیشوای هر کلیسا یا فرقه ای مذهبی که به طور صحیح توسط کلیسا یا فرقه مذهبی خود مجاز است و در اداره ثبت احوال ثبت شده است، در محدوده اختیارات کتبی اعطا شده توسط کلیسا یا فرقه مذهبی خود عمل می کند و به شرط آنکه حداقل یكی از طرفهای متعلق به فرقه مذهبی است.
  • هر کاپیتان کشتی یا رئیس هواپیما فقط در مورد ذکر شده در ماده 31 قانون خانواده
  • هر فرمانده نظامی یگان که در هنگام انجام عملیات نظامی
  • هر سرکنسول یا معاونین کنسول

بررسی اقامت فیلیپین از طریق ازدواج

درباره اخذ اقامت فیلیپین از طریق ازدواج

همانطور که اشاره شد مطابق با شرایط سنی فرد برای ازدواج در فیلیپین در سنین 18 تا 21 نیاز به رضایت والدین و در سنین 22 تا 25 نیاز به توصیه والدین می باشد..

  • رضایت والدین: در سنین 18 تا 21 افراد برای ازدواج نیاز به رضایت نامه والدین دارند. چنانچه والدین در قید حیات نباشند رضایت نامه یک سرپرست کافی است. در صورت عدم حضور والدین ارائه گواهی امضا شده در حضور دو شاهد کافی می باشد.
  • توصیه والدین: اگر در سن 22-25 سالگی هستید برای ازدواج در فیلیپین باید توصیه والدین را داشته باشید. می توانید والدین خود را در محل ثبت با خود بیاورید و یا از آنها بخواهید که بدانند که شما در حال ازدواج هستید و هرگونه توصیه ای در مورد ازدواج شما دارند بگویند. چنانچه آنها دوست ندارند شما ازدواج کنید باید قسم بخورید که به والدین خود اطلاع داده اید و آنها امتناع کردند. اگر والدین شما موافقت کردند، 10 روزه گواهی ازدواج دریافت می کنید در غیر اینصورت گواهی ازدواج تا 3 ماه بعد صادر می شود.

لازم به ذکر است ممکن است فرم درخواست گواهی ازدواج نسبت به شهرداری که در ان ازدواج می کنید متفاوت باشد. متقاضیان همچنین پس از گذشت 5 تا 7 سال می توانند برای دریافت اقامت دائم فیلیپین و همچنین تابعیت این کشور اقدام کنند. برای استفاده از راه های دیگر مهاجرت به فیلیپین همانند تحصیل در فیلیپین توانید به مقالات ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت رجوع کنید.

5/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *