مهاجرت به کشور مجارستان

ازدواج در مجارستان

ازدواج در مجارستان

ازدواج در مجارستان در بین بسیاری افراد مهاجر به کشورهای اروپایی از جمله مجارستان بسیار مرسوم شده است، اما قوانین و ضوابطی وجود دارد. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می تواند آنها را به صورت کامل توضیح دهد. این مقاله را تا پایان مطالعه فرموده و اطلاعات کافی را به دست آورید. در گذشته اکثریت کشورهای دنیا قانون تابعیت با محدودیت جنسی را دارا بودند. به طور مثال هر گاه یک زن غیر ایرانی با مردی از اتباع ایرانی ازدواج کند موفق به اخذ تابعیت ایران می گردد.

این در حالی است که چنانچه یک مرد غیر ایرانی با زن تبعه ایرانی ازدواج نماید، هیچ گاه تابعیت ایران به او تعلق نمی گیرد. اما امروزه در بسیاری از کشورها این قانون دچار تغییراتی شده است که یکی از آنها رفع محدودیت جنسی است. بنابراین چنانچه هر مرد یا زن خارجی با اتباع این کشورها از جمله اتباع مجارستانی ازدواج نماید، می تواند به اخذ تابعیت از طریق ازدواج در مجارستان دست یابد. اما همواره این قانون با محدودیت جنسی در ایران وجود دارد و هیچ گونه تغییری در آن حاصل نشده است.

شرایط اقامت مجارستان از طریق ازدواج

دریافت اقامت مجارستان از طریق ازدواج عملی قانونی و حقوقی می باشد. طبق قوانین دولت این کشور اگر زن یا مردی خارجی با فردی با تابعیت این کشور ازدواج کند به فرد اقامت موقت ارائه می شود. پذیرش این کشور از طریق اقامت این کشور از طریق ازدواج طبق قوانین وضع شده در اتحادیه شنگن می باشد. اگر متقاضی به شرایطی که برای اعطاء اقامت دائم از طریق ازدواج عمل کند می تواند اقامت دائم را دریافت نماید. در صورت رعایت نکردن قوانین ویزا فرد به صورت موقت می باشد.

در خصوص کسب اطلاعات بیشتر در باب اخذ اقامت این کشور ابتدا از طریق نمودار زیر هزینه زندگی در شهر بوداپست را مشاهده بفرمائید:

توزیع هزینه زندگی در شهر بوداپست مجارستان

درخواست تابعیت مجارستان

فردی که با یکی از اتباع مجارستان ازدواج کرده است، برای اخذ تابعیت مجارستان بایستی لزوما درخواست خود را به سفارت یا اداره مهاجرت ارائه نماید. در غیر این صورت تابعیت مجارستان به او تعلق نمی گیرد. این قانون در کلیه کشورهای جهان از جمله اتحادیه اروپا وجود دارد. اما در کشور ایران این گونه نیست. چنانچه زن خارجی با مرد ایرانی ازدواج کند، به خودی خود تابعیت ایرانی به وی تعلق گرفته و از شهروندان ایرانی محسوب می گردد. بنابراین می توان نتیجه گرفت که تابعیت در ایران به صورت تحمیلی است.

بررسی ازدواج در مجارستان

در سال های اخیر تقاضاهای بسیاری در زمینه ازدواج در مجارستان از سوی متقاضیان ارسال گردید. اما بسیاری از آنها از سوی سفارت مردود اعلام می گردد. چراکه ازدواج صرفا با هدف اخذ اقامت و تابعیت انجام می گیرد. به عبارت دیگر این گونه ازدواج ها واقعیت نبوده و سوری انجام می شوند. به همین دلیل امروزه سفارت کشورهای اروپایی از جمله مجارستان سخت گیری های زیادی را برای متقاضیان قائل می شوند. در خصوص اطلاع از شرایط مهاجرت به مجارستان می توانید مقاله مذکور را مطالعه بفرمائید.

بنابراین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تاکید می نماید در صورتی که با هدف تشکیل زندگی واقعی اقدام به ازدواج با تبعه مجاری می نمایید، تقاضای اقامت و تابعیت دهید. بر این اساس، اولین مرحله برای تقاضای اخذ تابعیت از طریق ازدواج اثبات واقعی بودن ازدواج زوجین است. قانون تابعیت دوگانه در ازدواج بدین صورت است که کشور اروپایی مجارستان از قانون دو تابعیتی تبعیت می کند. بدین منظور که شخصی که با یکی از شهروندان مجاری ازدواج می کند، الزامی ندارد که تابعیت قبلی خود را ترک گفته و انصراف دهد.

تفاوت اقامت با تابعیت برای ازدواج در مجارستان

اکثر افراد در خصوص ازدواج در مجارستان با مفهوم فرق بین اقامت و تابعیت در مجارستان آشنا نیستند. این 2 با یکدیگر متفاوت بوده و شرایط مختلفی را در امر ازدواج با افراد مجاری رقم می زند. این موضوع را با ذکر یک مثال برای شما توضیح می دهیم. فرض کنید یک فرد خارجی با فردی در مجارستان که تنها اقامت این کشور را دارد، ازدواج می کند. در این صورت اخذ تابعیت برای فرد خارجی به مدت 3 تا 4 سال به طول می انجامد.

اما اگر فرد مقیم مجارستان دارای تابعیت و شهروندی این کشور باشد، در این حالت تابعیت مجارستان به فرد خارجی ظرف مدت 6 الی یک سال به او تعلق می گیرد. ناگفته نماند که اخیرا طول مدت پروسه تابعیت برای فرد خارجی از طریق ازدواج با تبعه و مقیم، هر 2 به مدت بیشتر از یک سال طول نمی کشد. جهت اطلاع از شرایط اخذ اقامت مجارستان ابتدا مقاله مذکور را مطالعه بفرمائید.

تفاوت اقامت با تابعیت برای ازدواج در مجارستان

مدارک لازم برای اخذ اقامت مجارستان

برای اخذ اقامت مجارستان باید مدارک لازم و کافی برای انجام این امر را تهیه نموده و ارائه دهید. در وهله اول وقت مصاحبه نیاز است که می توانید به صورت آنلاین در سفارت مجارستان درخواست نمایید. مدارک مورد نیاز برای تقاضای اقامت از طریق ازدواج عبارتند از:

  • ارائه سند ازدواج
  • گواهی تولد زوجین
  • تکمیل و ارائه فرم درخواست
  • گواهی تجرد زوجین
  • کارت اقامت فردی که در مجارستان زندگی می کند.
  • پرداخت هزینه های مربوط به کنسولگری

مصاحبه سفارت برای اقامت مجارستان از طریق ازدواج

برای دریافت اقامت باید متقاضی در کشور و در سفارت خانه کشور مجارستان مصاحبه انجام دهد. در سفارت خانه و در زمان مصاحبه سوالاتی به شرح زیر از فرد پرسیده می شود:

  • فرد باید خلاصه ای از زندگی خود را برای فرد مصاحبه کننده توضیح دهد.
  • فرد باید خلاصه ای از دوره های تحصیلی ارائه دهد.
  • ارائه مدارک مربوط به شغل
  • میزان در آمد ماهانه فرد از طریق ارائه فیش حقوقی
  • اگر متقاضی قبلا ازدواج کرده باشد باید اطلاع دهد.
  • اگر فرد به زبان مجارستانی تسلط داشته باشد می تواند به راحتی با همسر مجارستانی خود ارتباط برقرار کند.
  • فرد باید مدرکی را در رابطه با مکان سکونت بعد از ازدواج ارائه دهد.
  • اگر فرد در مصاحبه سفارت قبول شود ویزا موقت 2 ساله برای فرد صادر می شود.

الزامات درخواست ویزای ازدواج مجارستان

فرد متقاضی در درخواست ویزای ازدواج در مجارستان بایستی دارای شرایطی باشد که از الزامات به شمار می رود. در صورت دارا نبودن حتی یکی از این شرایط، ویزای ازدواج به او اعطء نمی گردد. این الزامات عبارتند از:

  • طرفین بایستی به سن حداقل 18 سال رسیده باشند.
  • طرفین مجرد باشند یا اگر در ازدواج قبلی از همسر خود جدا شده اند، گواهی طلاق ارائه گردد. به عبارت دیگر هیچ کشوری قانون بیش از یک همسر داشتن را نمی پذیرد.
  • زوجین نسبت به یکدیگر دارای خویشاوندی نسبی نباشند.

مزایای اقامت مجارستان از طریق ازدواج

درخصوص ازدواج در مجارستان، مسلما مزایایی از سوی دولت برای فردی که با تبعه مجاری ازدواج می نماید، وجود دارد.

می توان به مزیت های ذیل اشاره نمود:

  • حق استفاده از بیمه درمانی برای متقاضی
  • حق کسب و کار در مجارستان
  • حق دو تابعیتی بودن
  • امکان تحصیل در مجارستان با شهریه های به نسبت کمتر از سایر دانشجویان بین المللی
  • دارا بودن شرایط تحصیلی مشابه با دانشجویان مجاری

اخذ اقامت و تابعیت از طریق ازدواج در مجارستان

به طور کلی در امر ازدواج در مجارستان اشخاصی می توانند اقامت دائم و تابعیت این کشور را دریافت کنند که دارای شرایط ذیل باشند:

  • حداقل به مدت 8 سال در کشور مجارستان اقامت داشته و زندگی کرده باشند.
  • در طول این مدت هیچگونه سابقه کیفری و سوء پیشینه‌ ای در این کشور نداشته باشند.
  • امنیت ملی مجارستان با اقامت وی در این کشور به خطر نیفتد.
  • کسب نمره قبولی در مصاحبه و آزمون های مربوط به اخذ اقامت و تابعیت

شرایط خاصی وجود دارد که افراد می توانند پس از گذشت 3 سال تابعیت مجارستان را بگیرند. این شرایط به قرار ذیل است:

  • در صورتی که با یکی از شهروندان و اتباع مجارستان ازدواج کرده باشد.
  • در صورتی که در خاک مجارستان به دنیا آمده باشد.
  • در صورتی که پناهندگی وی در این کشور قانونی و رسمی باشد.

نکات لازم درخصوص ازدواج در مجارستان به حضورتان ارائه گردید. هزینه زندگی در مجارستان نیز یکی دیگر از موارد مهم است. تاکید موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بر این است که درصورت ازدواج واقعی و تشکیل زندگی در مجارستان اقدام به اخذ تابعیت و اقامت نمایید. این موسسه می‌تواند از طریق مشاوران خود راهنمایی‌ های بیشتری در این زمینه به شما ارائه کند. بنابراین با مراجعه حضوری و یا تماس رایگان با ما در ارتباط باشید.

1/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *