مهاجرت تحصیلی نروژ

رشته هوافضا در نروژ

رشته هوافضا در نروژ

با تحصیل رشته هوافضا در نروژ باعث می شود که دانشجویان بتوانند بعد از فارغ التحصیلی به راحتی کار پیدا کرده و اقامت این کشور را به دست بیاورند. این کشور در قسمت غربی شبه جزیره اسکاندیناوی واقع شده است. این کشور حدود 1700 کیلومتر از دریای شمال در امتداد دریای نروژ تا بیش از 300 مایل بالاتر از دایره قطب شمال، دورترین شمال هر کشور اروپایی امتداد دارد. این کشور دارای ذخایر گسترده نفت، گاز طبیعی، مواد معدنی، چوب، غذاهای دریایی، آب شیرین و انرژی آبی است. از سال 2001 تا 2006، و سپس دوباره از 2009 تا 2011، این کشور بالاترین رتبه بندی شاخص توسعه انسانی را در جهان داشته است.

این کشور بالاترین استاندارد زندگی در جهان را به همراه موسسات آموزش عالی در سطح جهانی ارائه می دهد که امکانات پیشرفته تحقیقاتی و کامپیوتری را ارائه می دهند. بیش از 200 برنامه کارشناسی ارشد در طیف گسترده ای از موضوعات به زبان انگلیسی تدریس می شود. دانشجویان بین المللی فضای بسیار خوبی را در این کشور پیدا خواهند کرد. این کشور مشتاق افزایش بیش از 14000 دانشجوی بین المللی است که در حال حاضر هر ساله در آنجا تحصیل می کنند. این مقاله جهت ارائه اطلاعات رشته هوافضا در نروژ توسط مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نگارش شده و در اختیار شما عزیزان قرار گرفته است.

تحصیل کارشناسی ارشد رشته هوافضا در نروژ

برنامه کارشناسی ارشد رشته هوافضا در نروژ یک آموزش منحصر به فرد را ارائه می دهد. جایی که شما به عنوان یک دانشجو با مهمترین فناوری های لازم برای طراحی، ساخت و استفاده از سیستم های کنترل در برنامه های هوافضا آشنا خواهید شد. از طریق این برنامه 2 ساله، دروسی که مطالعه خواهید کرد که عبارتند از:

دروس هوافضا در نروژ

از طریق یک برنامه چند رشته ای، دانشجویان با استفاده از یک کاربرد مشترک در سیستم های مرتبط با هوافضا، روش ها و مهارت های مربوطه را در زمینه های مختلف فناوری یاد می گیرند. این برنامه شامل دوره های سخنرانی، و همچنین درجه بالایی از آموزش مبتنی بر مسئله است، جایی که دانشجویان وقت خود را صرف کار در پروژه های مربوطه تحت نظارت یک کارمند بسیار واجد شرایط می کنند. موضوعات پروژه از بین پروژه های تحقیقاتی داخلی در حال انجام و همچنین پروژه های ملی و بین المللی مربوط به هوافضا که در آن ها شرکت می کند، انتخاب می شوند. بنابراین، چندین پروژه در سطح بین المللی بالا به نتیجه رسیده است که در مجلات علمی بین المللی منتشر شده است. دانشجویان همچنین توانسته اند نتایج خود را در کنفرانس ها و کارگاه های علمی برای مخاطبان بین المللی ارائه دهند.

معرفی دانشگاه های رشته هوافضا در نروژ

این کشور حدود 70 موسسه آموزش عالی دولتی و خصوصی دارد. مدارک کارشناسی ارشد توسط دانشگاه ها، موسسات تخصصی دانشگاه، برخی از کالج های دانشگاه و برخی از موسسات خصوصی اعطاء می شود. این کشور با وجود کوچک بودن، دارای 2 مدرسه در میان 400 دانشگاه برتر است که توسط رتبه بندی دانشگاه های جهانی رتبه بندی شده است. این کشور در فرآیند بولونیا ثبت نام کرده است که هدف آن سازگاری سیستم های آموزش عالی اروپا است. فرآیند بولونیا شامل سیستم انتقال و جمع آوری اعتبار اروپا (ECTS) است که به این معنی است که دانشجویانی که مدارک یا دوره های خود را در دانشگاه های این کشور به پایان می رسانند، دارای گواهینامه هایی هستند که توسط کشورهای دیگر در سراسر جهان شناخته شده اند.

جدول زیر طول دوره های مختلف جهت تحصیل در دانشگاه های نروژ را نشان می دهد:

دورهطول دوره
کارشناسی3 سال
کارشناسی ارشد2 سال
دکترا3 سال

شما همچنین می توانید یک مدرک کارشناسی ارشد 1 لایه را انتخاب کنید. به طوری که، به شما اجازه می دهد کارشناسی و کارشناسی ارشد خود را در یک برنامه مداوم به مدت 5 سال ترکیب کنید. علاقه مندانی که قصد تحصیل رشته هوافضا در نروژ را دارند، می توانند دانشگاه ترومسو را انتخاب نمایند. دانشگاه ترومسو شمالی ترین دانشگاه جهان است. این دانشگاه در شهر ترومسو، این کشور واقع شده است. در سال 1968 تأسیس شد و در سال 1972 افتتاح شد. این دانشگاه یکی از 10 دانشگاه برتر این کشور است. دانشگاه ترومسو بزرگترین موسسه تحقیقاتی و آموزشی در شمال این کشور و ششمین دانشگاه بزرگ این کشور است.

معرفی دانشگاه های رشته هوافضا در نروژ

مشاغل مهندسان هوافضا در نروژ

بعد از فارغ التصیلی رشته هوافضا در نروژ، می توانید مشغول به کار شوید. مشاغلی که می توانید انتخاب نمایید عبارتند از:

  • مهندس هوافضا
  • تکنسین CAD
  • مهندس طراح
  • مدرس آموزش عالی
  • مهندس تعمیر و نگهداری
  • مهندس سیستم های ساخت
  • مهندس مواد
  • مهندس مکانیک

حقوق ماهیانه کار در نروژ برای مهندسان عالی است. بازه حقوقی مهندسان هوافضا در نمودار زیر نشان داده شده است:

حقوق ماهیانه کار در نروژ برای مهندسان عالی

هزینه تحصیل در نروژ

دانشگاه ها و کالج های دولتی این کشور به طور کلی حتی برای دانشجویان بین المللی شهریه دریافت نمی کنند. با این وجود، معمولا هزینه هایی در ارتباط با سازمان های مختلف دانشجویی وجود دارد که هزینه آن ها برای هر ترم حدود 40€ تا 80€ (یورو) است. موسسات خصوصی شهریه ای را دریافت می کنند که با توجه به مدرسه و برنامه متفاوت است. بنابراین، دانشجویان باید با موسسه خاص تماس بگیرند. دانشجویانی که نیاز به کمک در هزینه های زندگی دارند ممکن است واجد شرایط بورسیه تحصیلی نروژ باشند.

از طرفی دیگر دانشگاه های خصوصی شهریه می گیرند. جدول زیر شهریه را برای مقاطع مختلف نشان داده است:

مقطعشهریه به یورو
کارشناسیبین 7000€ تا 9000€
کارشناسی ارشدبین 9000€ تا 19000€

هزینه زندگی در این کشور بسیار زیاد است. دانشجویان باید در نظر داشته باشند که حداقل 8900NOK (کرون نروژ) کرون معادل با 1100€ (یورو) ماهانه برای معاش خود هزینه کنند. دانشجویان مجاز به کار در هفته 20 ساعت برای کمک به هزینه های تحصیل هستند. دانشجویانی که می خواهند کار کنند باید مجوز کار بگیرند. با این حال، هنگامی که دانشجو در یک مدرسه این کشور تحصیل می کند، این فرآیند بسیار ساده است. چنانچه قصد مهاجرت به این کشور را دارید برای آشنایی با این کشور می توانید سایر مقالات را بخوانید یا با مشاوران موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *