مهاجرت تحصیلی نروژ

تحصیل در دانشگاه های نروژ

تحصیل در دانشگاه های نروژ

تحصیل در دانشگاه های نروژ هر ساله به دلیل برتری سیستم آموزشی و تحصیل کم هزینه مورد استقبال دانشجویان زیاد خارجی قرار گرفته است. از این رو سالیانه تعداد متقاضیان تحصیلی در دانشگاه های خصوصی و دولتی این کشور با پیشرفت رو به رو بوده است. تحصیل در این کشور یکی از بهترین گزینه های ادامه تحصیل در یک کشور خارجی می باشد. دانشجویانی که قصد دارند از بهترین دانشگاه های این کشور معتبرترین مدارک تحصیلی را کسب کنند می باید شرایط و الزامات مورد نیاز را رعایت کنند. در ادامه متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت هموطنان عزیز را با آموزش عالی و تحصیل در دانشگاه های نروژ، شرایط تحصیل در این کشور، پذیرش تحصیلی و سایر موارد مرتبط با تحصیل در دانشگاه های این کشور آشنا خواهند ساخت. این مقاله به قلم تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت برای شما در خصوص تکمیل اطلاعات نگارش شده است.

آموزش عالی در دانشگاه های نروژ

علیرغم اینکه کشور نروژ یک کشور کوچک است، دانشگاه های این کشور پیشرفته آموزش های با کیفیت ارائه می دهند. همچنین از تبادل دانشجویان متقاضی نیز بهره مند می شوند. تحصیل در این کشور یکی از بهترین روش های یافتن شغل مناسب در داخل کشور و خارج از کشور می باشد. ممکن است متقاضیانی که مشغول به تحصیل در دانشگاه های این کشور نروژ می شوند از فضای تحصیل در این دانشگاه ها شگفت زده شوند. زیرا در دانشگاه های این کشور اساتید و دانشجویان رابطه بسیار خوبی دارند. از این رو هزینه های تحصیل و اقامت دانشجویی بسیار ناچیز است. همچنین متقاضیان می توانند ایده های خود را پرورش دهند. تحصیل و ورود به دانشگاه های این کشور برای دانشجویان یک راه بسیار خوب برای دستیابی به اهداف و رویاها است.

شرایط تحصیلی در دانشگاه های نروژ

نروژ یک کشور کوچک با اما کشوری بسیار غنی و ثروتمند می باشد. بدون در نظر گرفتن پیشینه اجتماعی و اقتصادی دانشجویان، بهترین شرایط را برای تحصیل در دانشگاه های این کشور را برای متقاضیان آماده کند. تحصیل در دانشگاه های دولتی این کشور برای تمامی متقضایان بین المللی رایگان می باشد.

جهت اطلاع از شرایط آماری تعداد متقاضیان در این کشور نمودار زیر را بررسی بفرمائید:

تعداد متقاضیان تحصیلی در کشور نروژ

اما دانشجویان باید در نظر داشته باشند که هزینه زندگی در این کشور بالا می باشد. برای مهاجرت تحصیلی به نروژ تمامی متقاضیان بین المللی باید توان مالی کافی داشته باشند. آموزش عالی و تحصیل در این کشور برای افرادی که دارای مهارت های حرفه ای بالا هستند بسیار مناسب می باشد. همچنین تعداد زیادی موسسه آموزش عالی خصوصی را دارد که بودجه عمومی دریافت می کنند.

نحوه پذیرش در مراکز تحصیلی در نروژ

پذیرش و تحصیل در این کشور شرایط خاصی را برای متقضیان بین المللی به همراه دارد. دوره های تحصیلی در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی دولتی و خصوصی معمولا از ماه آگوست آغاز می شود. دانشگاه ها مهلت درخواست خود را بین 1 دسامبر و 15 مارس تعیین می کنند. اگرچه برخی از مدارس ممکن است مهلت های پیش صلاحیت را داشته باشند. اگر می خواهید اقدام به مهاجرت تحصیلی به نروژ کنید، تحقیقات خود را زود انجام دهید. تا مطمئن شوید که تاریخ درخواست را از دست ندهید. شرایط پذیرش و تحصیل در دانشگاه های این کشور و کسب قبولی رسمی توسط دانشگاه های این کشور تعیین می شود.

هزینه های تحصیل در موسسات آموزشی نروژ

تحصیل در این کشور هزینه های مختلفی را به همراه دارد. معمولا دانشگاه های این کشور این هزینه را تعیین می کنند. برای تحصیل در دانشگاه های خصوصی این کشور با هزینه بسیار بالایی همراه می باشد. دانشجویان بین المللی قبل از ورود به خاک این کشور باید ثابت کنند که توان مالی کافی برای پرداخت هزینه تحصیل را در این کشور را دارند.

هزینه های تحصیل در دانشگاه های خصوصی به شرح زیر است:

مقطع تحصیلیشهریه به دلار
کارشناسی$7200 الی 9200$
کارشناسی ارشد$9200 الی 19200$

همچنین دانشجویانی که قصد دارند در دانشگاه های دولتی این کشور مشغول به تحصیل شوند باید این موضوع را به یاد داشته باشند که هزینه تحصیل در این مراکز تحصیلی برای تمامی دانشجویان بین المللی رایگان است. اما ممکن است لازم باشد تا متقاضیان هزینه عضویت در انجمن های دانشجویی را پرداخت کنند که از 30$ الی 60$ (دلار) در هر ترم است. اما در حالی که شما می توانید در این کشور بدون شهریه تحصیل کنید. این بدان معنا نیست که زندگی به عنوان دانشجو در این کشور اسکاندیناوی ارزان می شود. وقتی صحبت از هزینه زندگی در این کشور می شود، این کشور جزء گرانترین کشورها در اروپا است. افرادی که قصد دارند در نروژ مشغول به تحصیل شوند حتما باید بودجه خود را به بهترین شکل ممکن مدیریت کنند. جهت کار در این کشور پس از اتمام دوره تحصیلی مقاله ویزای کاری نروژ را مطالعه بفرمائید.

هزینه های زندگی دانشجویی در کشور نروژ

حضور در دانشگاه در این کشور شامل هزینه های زندگی است. این هزینه ها شامل هزینه های اقامت، کتاب و سایر مطالب مطالعه، غذا و خدمات می شود. اگرچه هزینه زندگی دانشجویی در این کشور در هر ماه می تواند بالاتر از متوسط ​​کشورهای اروپایی باشد. اما این کشور هنوز هم برخی از بهترین کشورهای نوردیک از لحاظ هزینه تحصیل و زندگی دانشجویی می باشد. به عنوان یک امتیاز، استاندارد و کیفیت زندگی در این کشور بسیار بالا است.

هزینه های زندگی در این کشور به شرح زیر است:

  • هزینه زندگی: 800$ الی 1400$ (دلار)
  • هزینه زندگی دانشجویی در شهرهای کوچک: 800$ الی 1000$ (دلار)
  • هزینه مسکن: 300$ الی 700$ (دلار)

به طور کلی قبل از مهاجرت تحصیلی به این کشور باید از شرایط تحصیل در دانشگاه های این کشور و هزینه های اقامت دانشجویی اطلاعات کافی داشته باشید. جهت اطلاع از شرایط اقامت این کشور مقاله اقامت نروژ را مطالعه بفرمائید. متقاضیان می توانند برای انجام این کار با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *