مهاجرت تحصیلی سنگاپور

رشته معماری در سنگاپور

رشته معماری در سنگاپور

رشته معماری در سنگاپور از زمان استقلال این کشور پیشرفت چشمگیری داشته است. امروز سنگاپور دارای معماری مدرن و پیشرفته ای است. آسمان خراش ها و ساختمان های زیاد با معماری منحصر به فرد در آن دیده می شود. معماری در سنگاپور همراه با توسعه اقتصاد این کشور پیشرفت کرده و امروز به عنوان یکی از کشورهای اسیایی برتر در زمینه معماری شناخته می شود. با توجه به توسعه معماری در سنگاپور این رشته بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته و علاقه مندان به این رشته افزایش یافته است. در ادامه این مطلب همراه با کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت باشید تا بیشتر با رشته معماری در سنگاپور آشنا شوید.

تاریخچه رشته معماری در سنگاپور

با وجود جنجال های دهه های 1960 و 70، این کشور موفق شد قسمت های قابل توجهی از بناهای میراثی را حفظ کند. چندی نگذشته بود که شرکت هند شرقی بندر تجاری خود را در دهانه رود سنگاپور تأسیس کرد، مهاجران از سراسر آسیا آثار معماری خود را برجای گذاشتند. چینی ها معابد ساحلی مانند معبد Thian Hock Keng را بنا کردند، هندوهای هند معبد سری ماریاممان به آن افزودند و مسلمانان Chulia از جنوب هند زیارتگاه هایی مانند Nagore Durgha برپا داشتند. در بیشتر موارد، این سازه های اولیه سبک های معماری هر گروه را منعکس می کردند. تأثیرات دور نیز بر استعمارگران اروپایی تأکید داشت. جورج درمگوئل کلمن ایرلندی که برجسته ترین معمار استعماری سنگاپور محسوب می شود الهام بخش زیبایی شناسی کلاسیک سبک پالادیان است که توسط آندره پالادیو، معمار ایتالیایی قرن 16 ساخته شده است.

کلمن سازگار ماهرانه ای از این سبک بود و یکپارچه تمایل خود را برای ستون های دوریک، رواق ها و روتونداها با ایوان های وسیع و لبه های آویزان بیش از حد متناسب با آب و هوای گرمسیری سنگاپور جفت می کرد. منطقه استعمار خانه بسیاری از آثار وی است، از جمله خانه Caldwell در Chijmes و مجلس پارلمان قدیمی. بهترین خلق او مسلماً كلیسای ارمنی است كه از كلیسای سنت گریگوری در ایچمیادزین، كلیسای مادر در شمال ارمنستان الگو گرفته است. کلمن، که در سال 1826 به عنوان نقشه بردار و ناظر شهرهای سنگاپور شد نمونه خوبی برای سایر معماران استعمار بود. در این میان برادر لوتایر و پدر چارلز بندیکت نائین بودند که با هم موسسه زیبایی سنت ژوزف را طراحی کردند که اکنون بیشتر به عنوان موزه هنر سنگاپور شناخته می شود

حقوق کار رشته معماری در سنگاپور

گزینه های شغلی زیادی برای فارغ التحصیل رشته معماری در سنگاپور در دسترس است. برخی از این مشاغل شامل:

  • طراح داخلی
  • طراح شهری
  • برنامه ریز شهری
  • معمار
  • طراح فضای سبز
  • مدیر ساخت و ساز
  • مشاور املاک
  • نقشه بردار ساختمان
  • مهندس سازه
  • نویسنده مشخصات
  • مدیر پروژه
  • مشاور محل کار

میزان حقوق این مشاغل یا توجه به تفاوت وظیفه و تخصص متفاوت است. در حال حاضر حقوق ماهیانه کار در سنگاپور در رشته معماری به صورت متوسط 9670SGD (دلار سنگاپور) در ماه است. همچنین در کم ترین حالت میزان درآمد ماهیانه کار معماری در کشور سنگاپور در حدود 4550SGD (دلار سنگاپور) و در بیشترین حالت 15300SGD (دلار سنگاپور) می باشد. در زمان نگارش این مطلب هر 1000SGD (دلار سنگاپور) معادل با 755$ (دلار) است.

در نمودار زیر می توانید میزان حقوق برخی از مشاغل کار رشته معماری در سنگاپور را مشاهده کنید.

حقوق ماشغل کار در سنگاپور

تحصیل رشته معماری در سنگاپور

شرایط پذیرش در یک برنامه معماری در کشور سنگاپور با توجه به دانشگاه و مقطع تحصیلی تعیین می شود. شرایط تحصیل در سنگاپور در رشته معماری شامل:

  • در سطح دیپلم: زبان انگلیسی، ریاضیات مقدماتی، اضافی یا پیشرفته، موضوعات علمی
  • مدرک کارشناسی: آیلتس 6.5، تافل 580 یا 93 اینترنتی
  • مدرک کارشناسی ارشد: حداقل یک مدرک لیسانس را در زمینه مرتبط گذرانده باشید، تافل حداقل 600 برای آزمون مبتنی بر کاغذ یا 100 مورد برای آزمون مبتنی بر اینترنت و یا آیلتس 6.5

مدت زمان تحصیل در رشته معماری در سنگاپور بسته به سطح تحصیلات شما متفاوت است. در اینجا مدت زمان برنامه با توجه به سطح مطالعه آنها ذکر شده است:

مدرکزمانی تحصیل
دیپلم معماری1 تا 2 سال
کارشناسی معماری2 تا 4 سال
کارشناسی ارشد معماری1 تا 2 سال
دکترای معماری2 تا 5 سال

ممکن است تصمیم گیری هنگام انتخاب بهترین دانشگاه برای دنبال کردن رویای خود در معماری سخت باشد. بنابراین، ما بهترین موسسات معماری سنگاپور را در اینجا لیست کرده ایم:

  • دانشگاه ملی سنگاپور
  • پلی تکنیک نانیانگ
  • پلی تکنیک سنگاپور
  • پلی تکنیک نگی آن
  • دانشگاه فناوری و طراحی سنگاپور
  • دانشگاه پلی تکنیک جمهوری
  • کالج جهانی ترنت

گرایشات رشته معماری در سنگاپور

رشته معماری در سنگاپور نیز با توجه به گستردگی و کاربرد خود دارای گرایشات مختلفی است. در جدول زیر از جمله مهم ترین گرایشات رشته معماری در سنگاپور ذکر شده اند:

گرایششرح
معماریمعماری هنر یا عمل طراحی و ساخت ساختمان است و آثار معماری اغلب به عنوان نمادهای فرهنگی درک می شوند. علاوه بر طراحی زیبایی ساختمان، یک معمار باید با استفاده از دانش خود در هنر، علم و فناوری، از ایمن بودن و عملکرد ساختمان اطمینان حاصل کند.
ساخت و ساز ساختمانمدرک ساخت و ساز شامل مطالعه مصالح ساختمانی، تکنیک ها، اقتصاد ساختمان، نقشه برداری است تا به شما در زمینه برنامه ریزی، ایجاد، نگهداری و حفاظت از ساختمان ها دانش دهد. این نقش بسیار مهمی در ایمنی ساختمان ها و سازه ها دارد. دانش مورد نیاز شامل قانون ساخت و ساز، مدیریت پروژه، آناتومی ساختمان، عملیات سایت ساخت و ساز و غیره است.
طراحی منظره و باغطراحی منظره و باغ با طراحی پارک ها، باغ ها، پردیس ها، مسیرهای پیاده روی و خیابان ها نقش مهمی در افزایش کیفیت زندگی دارد که به تعریف جامعه کمک می کند. یک معمار منظره با دانش خود در زمینه معماری، گیاه شناسی، جغرافیا، بوم شناسی و سایر رشته ها، محیط ساخته شده و طبیعی را تجزیه و تحلیل، برنامه ریزی و طراحی می کند. این دانش در روند طراحی برای افزایش زیبایی طبیعی یک فضا و ایجاد مزایای زیست محیطی مفید است.
برنامه ریزی شهریطراحی منظره و باغ با طراحی پارک ها، باغ ها، پردیس ها، مسیرهای پیاده روی و خیابان ها نقش مهمی در افزایش کیفیت زندگی دارد که به تعریف جامعه کمک می کند. یک معمار منظره با دانش خود در زمینه معماری، گیاه شناسی، جغرافیا، بوم شناسی و سایر رشته ها، محیط ساخته شده و طبیعی را تجزیه و تحلیل، برنامه ریزی و طراحی می کند. این دانش در روند طراحی برای افزایش زیبایی طبیعی یک فضا و ایجاد مزایای زیست محیطی مفید است.

درباره رشته معماری در سنگاپور

سنگاپور، معروف به شهر باغ یک جزیره استوایی است که در منطقه جنوب شرقی آسیا واقع شده است. از زمان استقلال خود در سال 1965، این کشور دچار پیشرفت های گسترده اقتصادی شده است که منجر به تبدیل کشور جهان سوم خود به یک کشور جهان اول امروز می شود. تغییر در سبک زندگی مردم را می توان در تکامل معماری آن در محدوده 721 کیلومتر مربع از کل زمین مشاهده کرد.

معماری سنگاپور دارای طیف گسترده ای از سبک ها است که از دوره های مختلف جمع شده است، از جمله زیرساخت هایی که تأثیرات متمایز خارجی از سراسر جهان دارند و زیبایی شناسی معماری خود را به دو شکل سنتی و معاصر توسعه می دهند. از دهه 1990، سنگاپور به سمت تبدیل شدن به یک کشور جهانی پیش می رفت. بنابراین، دولت چندین مسابقه طراحی معماری ایجاد کرد تا نشانه های شاخص تری برای تقویت هویت سنگاپور و جذب گردشگران، مهاجران و سرمایه گذاری بیشتر در سنگاپور ایجاد کند.

درباره رشته معماری در سنگاپور

معماری در پایتخت سنگاپور

سنگاپور یک شهر کوچک اما بسیار مرفه در جنوبی ترین نوک شبه جزیره مالایا است. این شهر یک چند ضلعی است که 4 زبان ملی انگلیسی، چینی، مالایی و تامیل دارد. با این حال، تقریباً 70% از شهروندان چینی هستند، عمدتاً مهاجران و از استان های جنوبی چین فوجیان، گوانگدونگ و جزیره هاینان هستند. سنگاپور به شدت تحت تأثیر حضور استعمار انگلیس است که از سال 1819 هنگامی که سر استمفورد رافلز یک پست تجاری در اینجا تأسیس کرد، آغاز شد. در طول جنگ جهانی دوم این شهر توسط ژاپنی ها تسخیر شد اما در سال 1945 آزاد شد. برای مدت 20 سال سنگاپور بخشی از مالزی بود، اما در سال 1965 از فدراسیون کناره گیری کرد. از آن زمان دولت شهر از وضعیت جهان سومی به پنجمین درآمد سرانه برتر در جهان تبدیل شد و بندر آن بعد از روتردام دومین بندر شلوغ جهان است.

تحصیل Architecture در دانشگاه ملی سنگاپور

تحصیل رشته معماری در دانشگاه ملی سنگاپور با برنامه های مختلف رویدادها، مسابقات، گفتگوها، کنفرانس ها و مجموعه فعال دانشجویی، بازتاب دهنده زمینه آن در یک شهر مدرن است. شما به عنوان یک دانشجو، روش های زیادی را برای درگیر شدن با رشته معماری چه با توسعه مهارت های رهبری، شرکت در باشگاه ها و سازمان های دانشجویی یا داوطلب شدن با گروه های محلی تجربه خواهید کرد. دانشجویان معماری این دانشگاه فراتر از زیبایی شناسی و تخصص فنی به فکر انتقادی، هوشمندانه و انسانی درباره عملکرد خود و تأثیرات آن بر دیگران می پردازند. برنامه های کارشناسی و کارشناسی ارشد بسیار متنوع هستند و در زیر برنامه های ارائه شده معماری در این دانشگاه را معرفی شده اند:

  • لیسانس هنر در معماری
  • کارشناسی ارشد معماری
  • کارشناسی ارشد هنر در کنسرواسیون معماری
  • کارشناسی معماری منظره
  • کارشناسی ارشد معماری منظره
  • کارشناسی ارشد هنر در طراحی شهری
  • کارشناسی ارشد برنامه ریزی شهری

جهت بررسی شرایط بورسیه تحصیلی در سنگاپور مقاله لینک شده را دنبال کنید. همچنین برای اقدام به مهاجرت می توانید با استفاده از خدمات موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت قدمی محکم در ابتدای کار بردارید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *