مهاجرت تحصیلی سنگاپور

دانشگاه های رایگان سنگاپور

دانشگاه های رایگان سنگاپور

دانشگاه های رایگان سنگاپور به عنوان کشوری پیشرو در عرصه علم در سال 2023 مورد توجه بسیاری ست. هرچند کشور سنگاپور از نظر اندازه کوچک است. در سال های اخیر مبدل به یکی از قدرت مند ترین کشور ها در عرصه فناوری و تکنولوژی شده است. این کشور در سال های اخیر مورد توجه دانشجویان بین المللی بوده است. دانشگاه های سنگاپور با بهره گیری از حداکثر امکانات در رتبه های جهانی پیشتاز بوده اند. نام 2 دانشگاه سنگاپور در 15 دانشگاه برتر جهان می درخشد. سنگاپور 34 دانشگاه دارد که 6 عدد از این دانشگاه ها دولتی می باشند. ممکن است برای بسیاری از دانشجویان مشتاق به تحصیل در سنگاپور این سوال ایجاد شود که چگونه می توان در این کشور از تحصیل رایگان برخوردار شد.

تیم ترجمه موسسه سفیران سروش سعادت با ارائه آخرین اطلاعات در این مقاله سعی در رفع ابهام اغلب دانشجویان دارد. در صورت هرگونه سوال می توانید با درخواست مشاوره حضوری و آنلاین از تجارب اطلاعات مشاورین باتجربه موسسه حقوقی مهاجرتی سفیران سروش سعادت برخوردار شوید.

شهریه تحصیل در سنگاپور

در کشور رایگان به طور کلی نظام تحصیلی رایگان نیست. یعنی افراد با توجه به رشته و مقطع تحصیلی باید برای تحصیل هزینه پرداخت کنند. تحصیل در مقطع گوناگون ممکن است. تحصیل در هر مقطع چند سال به طول می انجامد. این مسئله اغلب برای کسانی که مایل به تحصیل در این کشور هستند دشوار است. چرا که سالیانه باید مبلغی را به این عنوان به دانشگاه پرداخت نمایند. در جدول زیر هزینه تحصیل در سنگاپور به طور کلی مرقوم شده است:

مقطع تحصیلی طول دوره میزان شهریه به $ (دلار)
کارشناسی 4 سال 22000 الی 43000
کارشناسی ارشد 2 سال 22000 الی 35500
کارشناسی ارشد پزشکی 2 سال 35500 الی 65000
دکترا 4 الی 5 سال 16000

جالب است بدانید زبان مردم سنگاپور انگلیسی مالایی ست. همین امر سبب شده است افراد متقاضی قادر به اخذ پذیرش به زبان انگلیسی باشند.

تحصیل در دانشگاه های رایگان سنگاپور

اغلب، هزینه های تحصیل به دانشگاه و برنامه ای که برای تحصیل انتخاب می کنید و تابعیت شما بستگی دارد. هزینه های تحصیل در دانشگاه های سنگاپور ممکن است بیش از دانشگاه های کشورهای همسایه باشد. با این حال، دانشگاه های دولتی سنگاپور بسیار ارزان تر از اغلب دانشگاه های خصوصی و دولتی خارج از خاک این کشور هستند. عامل اصلی که در قیمت شهریه تأثیرگذار است ملیت است. در سنگاپور بسته به وضعیت ملیت متقاضی چهار نوع پرداخت هزینه برای تحصیل وجود دارد.

این هزینه ها عبارتند از :

  • هزینه های همراه با یارانه سالانه قابل پرداخت توسط شهروندان سنگاپور
  • هزینه های همراه با یارانه سالانه قابل پرداخت توسط ساکنان دائمی
  • هزینه های همراه با یارانه سالانه قابل پرداخت توسط دانشجویان بین المللی
  • هزینه های همراه با یارانه سالانه غیر یارانه ای

به طور کلی، تحصیل در دانشگاه های دولتی تقریباً 8000SGD تا SGD9000 (دلار سنگاپور) در سال است. با این حال این قیمت یارانه ای است. این هزینه برای دانشجویان غیر یارانه ای و غیر سنگاپوری در حدود 10000SGD (دلار سنگاپور) یا بیشتر است. برخی از برنامه ها در دانشگاه ها توسط دولت نیز حمایت می شود.

بررسی تحصیل دانشگاه های رایگان سنگاپور

حال ممکن است سوال پیش بیاید که چگونه می توان به تحصیل رایگان یا تحصیل در دانشگاه های رایگان سنگاپور پرداخت. بد نیست چندی از دانشگاه های دولتی سنگاپور را بشناسیم. یارانه قابل توجه شهریه از دولت سنگاپور به صورت یارانه MOE است که توسط وزارت آموزش و پرورش (MOE) اداره می شود و به کلیه دانشجویان واجد شرایط ارائه می شود. در صورت واجد شرایط بودن دانشجویان نیازی به درخواست یارانه MOE ندارند. دانشجویان بین المللی که در یک دوره تحصیلی یارانه ای از طرف دولت تحصیل می کنند می توانند برای پرداخت شهریه های کاهش یافته برای طرح تعهد خدمات اقدام کنند. طرح تعهد خدمات به دانشجویان بین المللی اجازه می دهد تا پس از فارغ التحصیلی در سنگاپور کار کنند تا در بازپرداخت شهریه مشارکت داشته باشند.

بررسی تحصیل دانشگاه های رایگان سنگاپور

بورسیه های تحصیلی سنگاپور

اگر دانشجویانی که برای سنگاپور اقدام می کنند، دارای شرایط خوبی برای اخذ پذیرش باشند و رزومه مطلوبی ارائه دهند می توانند از امکان تحصیل رایگان و یا اخذ بورسیه برخوردار شوند. در کشور سنگاپور بورسیه های گوناگونی وجود دارد. در کشور سنگاپور بورسیه های تحصیلی بسیاری وجود دارد. دانشجویان می توانند با دریافت این بورسیه ها هزینه تحصیل خود را رایگان نمایند. بد نیست چندی از این بورسیه ها در ادامه بررسی گردد. بورسیه های قابل اخذ در سنگاپور به شکل زیر هستند.

بورسیه تحصیلی سینگا (SINGA) سنگاپور

این بورسیه مناسب کسی ست که برای اولین بار وارد سنگاپور شده است. در واقع دانشجوهای متقاضی دکتری نیز می توانند از این بورسیه بهره مند شوند. برای اقدام برای دکتری لازم است متقاضی از رزومه پژوهشی خوبی برخوردار باشد. شاید سابقه تحصیلی خوب، مقاله ISI و مدرک زبان از موارد تاثیر گذار در دریافت این بورسیه باشد. طبق تجربه اثبات شده است که دریافت این بورسیه برای دانشجویان ایرانی به مراتب راحت تر از دیگر بورسیه ها است.

سایر بورسیه های تحصیلی سنگاپور

در این بخش به بررسی سایر بورسیه های تحصیلی در سنگاپور می پردازیم:

نام بورسیه شرح
بورسیه تحصیلی ای.استار (A.STAR) این بورسیه برای کسانی ست که در خاک سنگاپور حضور دارند و از راه دور قابل اخذ نمی باشد. این بورسیه برای تعداد محدودی از افراد صادر می شود.
بورسیه تحصیلی دانشگاه نانیانگ (NTU) برای تحصیل در مقطع دکترا یا کارشناسی ارشد در دانشگاه نانیانگ متقاضیان می توانند از این بورسیه بهره مند شوند.
بورسیه شلتون کالج در سنگاپور افراد متقاضی می توانند با تحصیل در این کالج از بورسیه های آن بهره مند شوند. همچنین تحصیل در این کالج محصلان را برای مهاجرت به کشورهای کانادا و آمریکا آماده می سازد.

اخذ بورسیه و تحصیل در دانشگاه های رایگان سنگاپور

برای دریافت بورسیه و یا تحصیل در دانشگاه های سنگاپور به رایگان نیاز است افراد دارای شرایط زیر باشند:

  • معدل خوب یا به عبارتی A یا A+
  • رزومه خوب پژوهشی برای تحصیل در مقطع دکترا
  • فارغ التحصیلی از دانشگاه معتبر در مقطع پیشین
  • مدرک زبان معتبر

این مقاله توسط تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تدوین شده است. در صورت هرگونه سوال در مورد جزییات تحصیل در سنگاپور یا دیگر کشورهای جهان با مشاوران ما تماس حاصل فرمایید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *