مهاجرت تحصیلی آلمان

دانشگاه هایدلبرگ آلمان

دانشگاه هایدلبرگ آلمان

دانشگاه هایدلبرگ آلمان که به نام روپرتو کارولا نیز شناخته می شود که ، قدیمی ترین دانشگاه آلمان و یکی از موسسات تحقیقاتی فشرده اروپا است. موفقیت های این دانشگاه در هر 2 طرح ExcellenceInitiative و Excellence Strategy و موقعیت های آن در رتبه بندی های شناخته شده بین المللی، نقش پیشرو و شهرت عالی دانشگاه هایدلبرگ را در چشم انداز آکادمیک، علمی و تحقیقاتی اثبات می کند. روپرتو کارولا با آموزش دانش ‌آموزان و پیشبرد پژوهشگران جوان برجسته، بر آموزش مبتنی بر تحقیق و برنامه ‌های آموزشی ساختاریافته دکتری در مدارس تحصیلات تکمیلی خود تأکید می ‌کند. در این مقاله سعی شده است تا در زمینه دانشگاه هایدلبرگ آلمان بیشتر صحبت کنیم. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در خصوص مهاجرت به آلمان و تحصیل در دانشگاه هایدلبرگ آلمان مشاور شماست.

درباره دانشگاه هایدلبرگ آلمان

دانشگاه هایدلبرگ با الگوبرداری از دانشگاه پاریس توسط منتخب روپرت اول تأسیس شد و مانند سایر دانشگاه‌های آلمان، توسط بنیاد کالج ‌ها وقف شد. اولین کالج نظم سیسترسین بود. در طول قرون هفدهم و هجدهم، در یک دوره تحولات مذهبی و سیاسی در آلمان ، دانشگاه دچار انحطاط شد، اما اعتبار خود را بازیافت. در اوایل قرن 19 پس از سازماندهی مجدد کامل توسط انتخاب کننده چارلز فردریک، تبدیل به مرکز علوم، حقوق و فلسفه شد. امروزه از دانشکده های آن می توان به الهیات، حقوق، پزشکی و فلسفه اشاره کرد. همچنین بسیاری از مؤسسات، سمینارها و کلینیک های دانشکده های مختلف وابسته هستند. موفقیت آن در تمام دورهای تامین مالی مسابقه تعالی و رتبه بندی های بین المللی بر نقش رهبری و شهرت عالی آن در چشم انداز دانشگاهی، علمی و تحقیقاتی تاکید دارد.

دانشگاه هایدلبرگ خود را به عنوان یک دانشگاه تحقیقاتی شبکه ای بین المللی که به آموزش پژوهش محور اختصاص دارد تعریف می کند. بر این باور است که وظیفه دارد با عبور از شکاف بین رشته ها، به حل مسائل پیش روی بشریت کمک کند. دوره های تحصیلی در دانشگاه هایدلبرگ با تمرکز تحقیقاتی قوی آن مشخص می شود و برای عادت دادن دانشجویان به شیوه های تحقیقاتی مستقل در مراحل اولیه طراحی شده است. با بیش از 160 رشته تحصیلی، طیف گسترده ای از موضوعات نماینده یک دانشگاه جامع و همچنین فرصت های فراوانی را برای به دست آوردن مشخصات صلاحیت منحصر به فرد و رقابتی بین المللی ارائه می دهد.

در جدول زیر شاهد رتبه دانشگاه هابدلبرگ آلمان می باشید:

رتبه در جهانرتبه در اروپارتبه در آلمانرتبه در علوم انسانی
54152112

درباره دانشگاه هایدلبرگ آلمان

تاریخچه دانشگاه هایدلبرگ آلمان

دانشگاه هایدلبرگ طی قرن ها پس از تأسیس، فراز و نشیب های زیادی را در ارتباط با شهرت علمی، جذابیت فکری و جذابیت آن برای اساتید و دانشجویان تجربه کرده است. در قرن شانزدهم، هایدلبرگ به مرکز اومانیسم تبدیل شد. دفاع عمومی مارتین لوتر از 95 تز خود در آوریل 1518 تأثیری ماندگار داشت. در سال های بعد، دانشگاه به عنوان یک پایگاه کالوینیست ها شهرت خاصی پیدا کرد پس از سال‌ های سختی که با انقلاب ‌ها و سوء مدیریت مالی مشخص شد، اولین دوک بزرگ بادن، کارل فردریش، دانشگاه را دوباره سازمان‌دهی کرد. این دانشگاه نام او را به نام موسس خود اضافه کرد و پس از آن خود را Ruprecht-Karls-Universität نامید.

در طول قرن نوزدهم، هایدلبرگ نه تنها به دلیل سطح بالای تحقیقات، بلکه به دلیل آزادی عمل، تعهد به آرمان‌های دموکراتیک و گشودگی به ایده ‌های جدید به طور گسترده مورد تحسین قرار گرفت. در نتیجه، شهرت بالای دانشگاه، تعداد زیادی از دانشجویان خارجی را به خود جذب کرد. این گل دوم با تلاش ‌های تحقیقاتی فوق ‌العاده در تمام دانشکده ‌ها مشخص شد و توسط محققانی مانند رابرت بونسن، هرمان هلمهولتز، گوستاو کیرشهوف و ماکس وبر مشخص شد. مانند اولین شکوفایی خود، هایدلبرگ دومین پایان پر رونق خود را با شروع جنگ در سال 1914 دید. 2 جنگ جهانی در نیمه اول قرن بیستم و شرایط مرتبط با دیکتاتوری ناسیونال سوسیالیست، دانشگاه هایدلبرگ را در نادری فرو برد. فقط با سختی زیاد بهبود یافت.

در لیست زیر شاهد جزیئاتی در خصوص دانشگاه هایدلبرگ آلمان هستید:

  • تعداد دانشجویان بین المللی:3000
  • تعداد کل هیات علمی:1400
  • تعداد کارکنان بین المللی:149
  • تعداد مدارک اعطا شده در مقطع کارشناسی:3012

تحصیل در دانشگاه هایدلبرگ آلمان

دانشگاه هایدلبرگ یک دانشگاه جامع تحقیقاتی است. طیف موضوعی گسترده آن در دوازده دانشکده شامل علوم انسانی، حقوق، علوم اجتماعی و رفتاری، علوم زیستی، پزشکی و علوم طبیعی است. هایدلبرگ با حدود 160 برنامه درجه، مجموعه ای برجسته از ترکیبات موضوعی را ارائه می دهد. این دانشگاه فعالانه در شبکه جهانی همکاری های آموزشی و پژوهشی شرکت می کند: 27 مشارکت نهادی در سطح کلی دانشگاه و ترتیبات تبادل با بیش از 450 دانشگاه در سراسر جهان بر قدرت روابط بین المللی روپرتو کارولا تأکید می کند. بسیاری از همکاری های تحقیقاتی و آموزشی نیز در سطوح دانشکده، مؤسسه و کرسی ایجاد شده است.

دانشگاه به ویژه متعهد به پیشرفت رشته‌ های فردی استثنایی، ترویج گفت‌وگو فراتر از مرزهای رشته ‌ای سنتی، و تبدیل یافته ‌های تحقیقاتی به استفاده مناسب برای جامعه و اقتصاد است. در این تلاش، به شرکای قوی خارج از دانشگاه نیز متکی است. توافق نامه تبادل آلمانی بین کینگز و دانشگاه هایدلبرگ اجازه می دهد تا حداکثر 2 مکان معادل سال کامل برای هر موسسه وجود داشته باشد. این معادل 2 دانشجو برای یک سال تحصیلی کامل یا 4 دانشجو برای یک ترم یا ترکیبی از هر 2 است. توافق نامه تبادل قانون بین کینگز و دانشگاه هایدلبرگ اجازه می دهد تا حداکثر 2 مکان معادل سال کامل برای هر موسسه وجود داشته باشد. این معادل 2 دانشجو برای یک سال تحصیلی کامل یا 4 دانشجو برای یک ترم یا ترکیبی از هر 2 است.

در نمودار زیر شاهد طیف سنی محصلان در دانشگاه هایدلبرگ آلمان هستید:

طیف سنی محصلان در دانشگاه هایدلبرگ آلمان

الزامات تحصیل در دانشگاه هایدلبرگ آلمان

توافق نامه تبادل موسیقی بین کینگز و دانشگاه هایدلبرگ اجازه می دهد تا حداکثر 1 مکان معادل سال کامل برای هر موسسه وجود داشته باشد. این معادل 1 دانشجو برای یک سال تحصیلی کامل یا 2 دانشجو برای یک ترم واحد یا ترکیبی از هر دو است. تصمیم نهایی در مورد درخواست تحصیل دانشجویان در خارج از کشور برای مؤسسه میزبان کاملاً بر عهده آن مؤسسه میزبان است. دانشجویان همچنین باید الزامات آکادمیک دپارتمان های خود را برای دریافت تاییدیه نهایی دپارتمان برای تحصیل در خارج از کشور برآورده کنند. معمولاً حداقل میانگین 60٪ قبل از عزیمت است، اما این می تواند در بین بخش ها متفاوت باشد. اگر دانش‌آموزان  از شرایط تحصیلی خود مطمئن نیستند، باید با معلم خصوصی تحصیل در خارج از کشور تماس بگیرند.

دانشگاه هایدلبرگ که یکی از بهترین دانشگاه های آلمان و یک موسسه دولتی است و عنوان قدیمی ترین دانشگاه آلمان را به خود اختصاص داد.این مدرسه در هایدلبرگ در ایالت بادن-وورتمبرگ واقع شده است و در سه پردیس پراکنده شده است. فقط کمتر از %20 از کل بدن دانشجویی بین المللی است.این دانشگاه هزینه ای از دانشجویان برای شهریه دریافت نمی کند – این امر به طور کلی در مورد دانشگاه های دولتی آلمان صادق است. در عوض، دانشجویان هزینه های ترم نسبتاً پایینی را پرداخت می کنند.برخی از مسکن های دانشجویی از طریق Studierendenwerk، یک سازمان دولتی که خوابگاه و سایر خدمات را به دانشجویان دانشگاه ارائه می دهد، در دسترس است. مقاله مقایسه تحصیل دکترا در آلمان و انگلیس مقاله جالبی برای شما خواهد بود.

بخش های دانشگاه هایدلبرگ آلمان

این دانشگاه دارای 12 بخش دانشگاهی است: الهیات، حقوق، فلسفه، زبان های مدرن، اقتصاد و علوم اجتماعی، مطالعات رفتاری و فرهنگی، ریاضی و علوم کامپیوتر، شیمی و علوم زمین، فیزیک و نجوم، علوم زیستی و 2 دانشکده پزشکی. تقویم تحصیلی مدرسه بر اساس ترم است و زبان اصلی آموزش آلمانی است. تعدادی از برنامه های کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی تدریس می شوند، از جمله برنامه های مطالعات آمریکایی، اقتصاد و بهداشت بین المللی. این دانشگاه با چندین سازمان خارجی در فعالیت های تحقیقاتی از جمله مرکز تحقیقات سرطان آلمان، آزمایشگاه اروپایی زیست شناسی مولکولی و موسسه مطالعات نظری هایدلبرگ همکاری می کند. یکی از دستاوردهای تحقیقاتی مرتبط با دانشگاه هایدلبرگ، ایجاد مشعل Bunsen است. استادی که دستگاه شیمی رایج برای او نامگذاری شده است در هایدلبرگ تدریس کرد و به همراه دیگران مشعل را اختراع کردند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در خصوص ویزای دانشجویی آلمان پاسخگوی سوالات شماست.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *