مهاجرت سرمایه گذاری در پرتغال

ثبت شرکت در پرتغال

ثبت شرکت در پرتغال

روند ثبت شرکت در پرتغال از سال 2021 تا کنون افزایش چشم گیری داشته است. 2 روش اصلی برای ثبت شرکت در پرتغال وجود دارند که می توان روش آنلاین و روش ثبت در مراکز این کشور اشاره کرد. در سال 2023 برای مهاجرت به هر کشوری روش های قابل انتخاب است. ثبت شرکت در پرتغال نیز می تواند به عنوان راهی برای مهاجرت مورد بررسی باشد. ثبت شرکت در پرتغال با شرایط خاصی امکان پذیر می باشد که در قانون ذکر شده است. ثبت شرکت در پرتغال در سال 2023 به طرق گوناگون امکان پذیر می باشد که در این مقاله کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به بررسی آن پرداخته اند.

  • شرایط و قوانین ثبت شرکت در پرتغال چگونه می باشد؟
  • انواع سرمایه گذاری و ثبت شرکت در پرتغال به چه صورت می باشد؟
  • آیا اخذ اقامت پرتغال از طریق ثبت شرکت امکان پذیر است؟

قوانین ثبت شرکت در پرتغال

از سال 1986 قانون مهمی در باب ثبت شرکت در این کشور رسمی گردید. این قانون مهم رجیستری ملی شرکت پرتغالی نام دارد به این معنا که موسسه رجیستری در پرتغال برای شرکت ثبت شده گواهی اعتبار سنجی صادر می نماید. در صورتی که نام شرکت تایید گردد موفق به اخذ رجیستری می شوید. در این صورت اقامت موقت به شما اعطاء می گردد.

روش های ثبت شرکت در پرتغال

2 روش کلی برای ثبت شرکت در این کشور وجود دارد. این 2 راه عبارتند از:

  • روش اول: در این روش ثبت شرکت، در اداره ثبت در این کشور یا مراکز مرتبط با آن صورت می گیرد. منظور از فرآیند رجیستری همین می باشد. این فرآیند قابل انجام توسط وکیل یا سهامدار کمپانی می باشد.
  • روش دوم: در این شیوه ثبت شرکت به صورت آنلاین انجام می گیرد. برای فرآیند ثبت شرکت از این طریق حضور وکیل و انجام امور تشریفات الزامی نمی باشد. براساس نوع اسانامه شرکت فرآیند ثبت شرکت یک الی 2 روز به طول می انجامد. از این شیوه با عنوان مخابرات آنلاین نیز یاد می شود.

جهت کسب اطلاعات بیشتر مقاله مهاجرت به پرتغال را مطالعه بفرمائید.

انواع شرکت در پرتغال

انتخاب نوع برقرای کمپانی با توجه به هدف و سرمایه قابل تعیین می باشد. این تصمیم گیری اهمیت زیادی دارد زیرا قابل برگشت و تغییر نظر نخواهد بود. انواع ثبت شرکت در کشور پرتغال به شرح زیر می باشد:

شرکت با مسئولیت محدود در پرتغال

عموما ثبت شرکت های با مسئولیت محدود بهترین راه برای سرمایه گذاران در این کشور می باشد. برای ثبت این شرکت اهداف بزرگ و سرمایه اولیه زیاد الزامی نمی باشد. طبق قانون تجارت این کشور برای ثبت این شرکت حداقل 2 سهامدار الزامی می باشد. برای این سهامداران اقامت و تابعیت خاصی در نظر گرفته نشده است. حداقل سرمایه گذاری باید الزاما رعایت شوند. با تبدیل این سرمایه به سهام و سپس تقسیم آن برای هر سهم کمترین مقدار تعیین می گردد. مشارکت به صورت نقدی یا غیر نقدی امکان پذیر می باشد. نصف سرمایه در ابتدا باید الزاما نقدی پرداخت گردد. دارایی های این شرکت باید مورد حسابرسی قرار گیرد. مالیات نیز باید تمام و کمال پرداخت گردد.

در این بخش رشد ثبت شرکت در این کشور در نمودار زیر بیان شده است:

رشد ثبت شرکت در پرتغال

شرکت از نوع عمومی در پرتغال

این نوع شرکت بسیار بزرگ بوده است و قوانین ثبت آن به مراتب از سایر شرکت ها پیچیده تر است. حداقل 5 سهامدار برای ثبت این شرکت الزامی می باشد. سرمایه اولیه در هر دوره متغیر می باشد ولی از حداقل سرمایه کمتر نمی گردد. جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص سرمایه گذاری در پرتغال مقاله مذکور را مطالعه بفرمائید.

ثبت شرکت با مشارکت محدود در پرتغال

برای ثبت این نوع مشارکت حداقل 2 شریک الزامی می باشد. در این نوع نیازی به سرمایه گذاری به مبلغ مشخصی نیست. مسئولیت تعهدات شرکت بر عهده یکی از شرکا خواهد بود. تصمیم گیری ها نیز به عهده همین فرد می باشد. شریک دیگر بازرس گام های شرکت خواهد بود.

ثبت شرکت با مشارکت محدود در پرتغال

شرکت به صورت همکاری عمومی در پرتغال

نام دیگر این نوع شرکت تضامنی می باشد. برای تاسیس این شرکت حضور 2 شریک الزامی می باشد. برای ثبت این نوع شرکت هزینه و سرمایه خاصی مورد نیاز نیست. در این نوع شرکت همه افراد شریک مسئول تعهدات شرکت می باشند. این شرکت نقطه مقابل شرکت با مسئولیت محدود می باشد. تمام افراد قدرت تصمیم گیری در این شرکت را دارا می باشند.

شرکت سهامدارن تک پرتغال

در این نوع ثبت شرکت فرد به تنهایی می تواند موسس یک شرکت باشد. این ثبت شرکت از طریق EIRL امکان پذیر خواهد بود. ثبت شرکت به این شکل به سبب ساختار ساده ای که دارد بسیار آسان می باشد. موسس این شرکت مسئولیت تعهدات این شرکت را بر عهده دارد. این شرکت ها در این کشور کمتر تاسیس می شوند.

ثبت شعبه شرکت در پرتغال

فرآیند افتتاح شعبه در این کشور بسیار ساده می باشد و در مدت 2 روز قابل انجام می باشد. برای تامین سرمایه لازم برای افتتاح شعبه می توان از دارایی های شرکت مادر و سایر شعب خارجی استفاده نمود. شعبه افتتاح شده باید تمام ویژگی های شرکت مادر را داشته باشد. تمام تصمیمات شعب باید مورد تایید شرکت مادر قرار گیرد.

هزینه ثبت شرکت در پرتغال

راه اندازی یک کسب و کار برای بسیاری از کارآفرینان یک گام چالش برانگیز است. رویای عملی کردن یک ایده و سهولت فرآیند به بسیاری از شرکت ها کمک می کند تا ماه به ماه در این کشور افتتاح شوند. علاوه بر ثبت ایده یا نوع شرکت یا شرکا، باید بدانید که سرمایه گذاری اولیه برای کسانی که شرکت افتتاح می کنند وجود دارد. برای ثبت شرکت خود در این کشور، هزینه 360€ (یورو) است که شامل ثبت تجاری و انتشارات مرتبط با تشکیل یک شرکت می شود. مبلغ در زمان ثبت شرکت پرداخت می شود. اگر شرکتی است که سرمایه آن به طور کامل یا جزئی در دارایی هایی غیر از پول پرداخت شده است، ارزش های دیگری نیز وجود دارد که باید اضافه شود.

در جدول زیر سایر هزینه ها را مشاهده می کنید:

پارامترهزینه به یورو
گواهی پذیرش، قبلا صادر شده است. این گواهی 3 ماه اعتبار دارد. فقط در صورتی که همان طور که در بالا توضیح داده شد، نام مورد نظر خود را ثبت کنید. 75€ الی 150€
به ازای هر ملک، سهمیه یا سهام50€
برای هر دارایی منقول30€

همچنین به هزینه اضافی برند فکر کنید، اگر می ‌خواهید آن را با دسته ‌ای از محصولات یا خدمات مرتبط کنید، در صورت انجام آنلاین، 100€ (یورو) هزینه اضافی خواهید داشت.

هزینه ثبت شرکت در پرتغال

الزامات برای ثبت شعبه شرکت در پرتغال

افتتاح شعبه شرکت در پرتغال مستلزم رعایت نکاتی می باشد. برخی از این الزامات عبارتند از:

  • ترازنامه شرکت های خارجی
  • بررسی اظهارات رجیستری تجاری در خصوص سود و زیان سالانه شرکت های اصلی
  • نگهداری صورت های مالی به صورت جداگانه
  • نیاز به حفظ سپرده سالانه

برای ثبت شعبه شرکت ارائه نام شرکت، نوع کار، آدرس ثبت نام و کپی صورت جلسه برای شعبه الزامی است. انتخاب درست نام برای نماینده شعبه اهمیت زیادی دارد. همچنین فعالیت شعبه بطور دقیق باید معین گردد. یکی دیگر از الزامات عمومی ثبت شرکت در پرتغال بررسی میزان رشد اقتصادی آن می باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر مقاله درباره پرتغال را از طریق لینک مذکور مطالعه بفرمائید.

میزان رشد اقتصادی در پرتغال ذیلا بررسی شده است:

رشد اقتصادی در کشور پرتغال

مدارک ثبت شرکت در پرتغال

مدارک مورد نیاز ثبت شرکت در کشور پرتغال عبارتند از:

  • تنظیم دقیق پیش نویس اساسنامه شرکت
  • کپی گذرنامه فرد متقاضی
  • ارائه طرح های توجیهی اقتصادی
  • فرم های تکمیل شده مربوطه

در این بین نکات مهمی وجود دارد که باید به آن ها نیز توجه شود:

  • خرید ملک در پرتغال یا اجاره آن به عنوان دفتر شرکت برای انجام فعالیت های شرکت باید به درستی انجام گیرد.
  • استخدام مدیر مالی برای ثبت شرکت الزامی می باشد.
  • ارائه گواهی عدم سوء پیشینه الزامی است.
  • تهیه فرم امضاء به صورت صحیح اهمیت دارد.

افتتاح حساب بانکی به نام آن کمپانی لازم می باشد. برای ثبت شرکت در پرتغال 2 الی 4 ماه زمان لازم است. در این مدت قادر به تکمیل مدارک خود خواهید بود. اصول شروع کار به طور دوره ای اعلام می گردد. از این رو تلاش نمایید که در این زمینه به روز باشید. با توجه به قسمت بالا برای این کار باید اطلاعات به روز داشته باشید. برای کسب اطلاعات به روز می توانید با مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایید. ما ضمن ارائه به روز ترین اطلاعات شما را به صورت حرفه همراهی می نمایند.

سوالات متداول در باب اقامت پرتغال از طریق ثبت شرکت

در این بخش مفتخر به پاسخگویی سوالات متداول در باب افامت پرتغال از طریق ثبت شرکت می باشیم:

  • مدارک ثبت شرکت در پرتغال چیست؟ تنظیم دقیق پیش نویس اساسنامه شرکت، کپی گذرنامه فرد متقاضی، ارائه طرح های توجیهی اقتصادی و فرم های تکمیل شده مربوطه
  • هزینه ثبت شرکت در پرتغال چقدر است؟ علاوه بر ثبت ایده یا نوع شرکت یا شرکا، باید بدانید که سرمایه گذاری اولیه برای کسانی که شرکت افتتاح می کنند وجود دارد. برای ثبت شرکت خود در این کشور، هزینه 360€ (یورو) است که شامل ثبت تجاری و انتشارات مرتبط با تشکیل یک شرکت می شود. مبلغ در زمان ثبت شرکت پرداخت می شود. اگر شرکتی است که سرمایه آن به طور کامل یا جزئی در دارایی هایی غیر از پول پرداخت شده است، ارزش های دیگری نیز وجود دارد که باید اضافه شود.
5/5 - (4 امتیاز)

2 دیدگاه برای “ثبت شرکت در پرتغال

  1. اروشا گفت:

    سلام گفته بودید که اقامت موقت میشه گرفت با ثبت شرکت در پرتغال. یعنی کسی که اونجا شرکت ثبت کرده و کسب و کار داره و در جریانه اقامت دائم نمیدن؟ یا باید چند سال بگذره تا اقامت دائم پرتغال رو بشه گرفت؟

    1. صادقی گفت:

      سلام در خصوص اقامت پرتغال از طریق ثبت شرکت با شماره 02191003232 تماس بگیرید. بعد از 5 سال می توانید برای اقامت پرتغال اقدام کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *