مهاجرت تحصیلی سوئد

تحصیل فیزیوتراپی در سوئد

تحصیل فیزیوتراپی در سوئد

در باب تحصیل فیزیوتراپی در سوئد بهتر است بدانید از رشته های ارائه شده در دانشگاه های معتبر است، تحصیل در این رشته 4 سال طول خواهد کشید. آموزش در این رشته به 2 صورت تئوری و نظری ارائه می گردد. می توان گفت آموزش های کاربردی و عملی در رشته فیزیوتراپی فرصتی است که دانشجویان بین المللی می توانند شناخت لازم برای ورود به بازارکار در این رشته را کسب نمایند. برنامه های رشته فیزیوتراپی همانند دیگر رشته ها به زبان های سوئدی و انگلیسی ارائه می گردد. می توان گفت یکی از دلایل جذب دانشجویان بین المللی به سوئد تحصیل به زبان انگلیسی است. از آنجائیکه برخی از دانشگاه های سوئد دوره های زبان انگلیسی را برای آن دسته از دانشجویان بین المللی که فاقد مدرک زبان هستند برگزار می نماید. دانشجویان را برای تحصیل در این کشور مشتاق تر نموده است.

تحصیل در این رشته جزء زیر مجموعه های علوم تجربی بشمار می رود که این رشته در دانشکده های پیراپزشکی ارائه می گردد. فیزیوتراپی در سوئد از جایگاه ویژه ای برخوردار است. زیرا توسط این علم بدون انجام عمل های جراحی سنگین و با استفاده از روش های فیزیکی، آب، تجهیزات مکانیکی، پرتوهای فروسرخ، UV و تمرین تراپی به درمان و معالجه بیمارانی که دچار اختلالات عصبی، ماهیچه ای و اسکلتی شده اند، می پردازد. دانشجویان عزیز جهت کسب آگاهی از شرایط تحصیل و آموزش های ارائه شده در دانشگاه های مختلف جهان می توانند با کارشناسان مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مشاوره نمایند.

بررسی شرایط تحصیل فیزیوتراپی در سوئد

سوئد دارای دانشگاه های بسیاری است. از این میان 8 دانشگاه شرایط تحصیل فیزیوتراپی در این کشور را برای دانشجویان فراهم نموده اند. دانشجویان در مقطع کارشناسی با گذراندن 180 واحد درسی می توانند مدرک کارشناسی خود را از دانشگاه های سوئد اخذ نمایند. طول دوره مقطع کارشناسی ارشد در رشته فیزیوتراپی 2 سال است. اتمام این دوره زمینه تحصیل در مقطع دکترا نیز برای دانشجویان مهیا می باشد. لازم بذکر است تحصیل در مقطع دکترا در این کشور برای تمامی دانشجویان به صورت رایگان است.

اما با توجه به محدودیت و رقابت شدید میان دانشجویان پذیرش در این مقطع نسبتاً دشوار است. دانشجویان امکان اخذ تخصص در رشته فیزیوتراپی در این کشور را دارند. بدین منظور می باید ابتدا در انجمن فیزیوتراپیست های سوئدی ثبت نام نمایند. در صورت تأیید این انجمن متقاضی امکان تحصیل در دوره های تخصصی را خواهند داشت. از مهمترین ملزومات شرکت در دوره های تخصصی فیزیوتراپی حداقل 2 سال سابقه کار بالینی می باشد. علاوه بر این متقاضی می باید دوره های نظری یا تئوری مرتبط با این رشته را سپری نموده باشد.

دانشگاه هایی که در کشور سوئد تحصیل رشته فیزیوتراپی در سوئد را برای دانشجویان فراهم نموده اند عبارتند از:

  • دانشگاه اومئو
  • لینچوپینگ
  • دانشگاه ملباسن
  • دانشگاه گوتنبرگ
  • دانشگاه اوپسالا
  • دانشگاه لوند
  • موسسه کارولینسکا
  • دانشگاه لولئو

شرایط اخذ پذیرش تحصیل فیزیوتراپی در سوئد

با توجه به دانشگاه های با کیفیت و سیستم آموزشی این کشور هر ساله دانشگاه های این کشور مقصد دانشجویان بین المللی از کشورهای مختلف می باشد. از طرفی امکان اخذ اقامت سوئد پس از پایان تحصیل در این کشور با اخذ اقامت پس از تحصیل در سوئد، از مواردی است که علاقمندی دانشجویان به دانشگاه های این کشور را دوچندان می نماید.

میانگین تعداد متقاضیان تحصیلی در این کشور در نمودار زیر شرح داده شده است:

تعداد دانشجویان کشور سوئد

دانشجویان برای دریافت پذیرش تحصیل فیزوتراپی در این کشور ملزم به ارائه مدارک زیر هستند:

  • تکمیل فرم درخواست پذیرش
  • پاسپورت معتبر
  • مدارک دیپلم و پیش دانشگاهی به همراه ریز نمرات آنها
  • ارائه مدرک زبان انگلیسی آیلتس با حداقل نمره 6.5 و یا مدرک تافل با حداقل نمره 575
  • انگیزه نامه
  • توصیه نامه
  • رزومه تحصیلی دانشجو

هزینه تحصیل فیزیوتراپی در سوئد

طبق آمار بدست آمده شهریه تحصیلی دانشجویان در رشته های فیزیوتراپی و پرستاری در سوئد تقریبا یکسان است. دانشجویان برای تحصیل در رشته های فوق می باید به ازای هر ترم تحصیلی هزینه ای معادل 75000SEK (کرون سوئد) پرداخت نمایند. البته از آنجائیکه دانشجویان بین المللی مجاز به انجام کار ضمن تحصیل در سوئد هستند. دانشجویان رشته فیزیوتراپی پس از گذشت 1 سال و نیم از دوره آموزشی خود امکان انجام کار در کلینیک ها و درمانگاه های این کشور را خواهند داشت. از این طریق دانشجویان می توانند تقریباً 75% هزینه تحصیل و زندگی در سوئد را تأمین می نمایند.

دانشجویان پس از اتمام تحصیلات خود در این رشته می توانند به انجام کار در بازارهای کار رشته فیزیوتراپی در سوئد بپردازند. متوسط حقوق ماهانه فیزیوتراپیست ها در سوئد 1500€ (یورو) در ماه است. دانشجویان با انجام کار به مدت 4 سال می توانند اقامت دائم این کشور را برای خود و همسر و فرزندان کمتر از 18 سال خود اخذ نمایند. جهت اطلاع از سایر رشته های پزشکی و پیراپزشکی در این کشور مقاله تحصیل دندانپزشکی در سوئد را مطالعه بفرمائید.

هزینه تحصیل فیزیوتراپی در سوئد

مهاجرت فیزیوتراپ ها به سوئد

با توجه به بازارکار فیزیوتراپی در این کشور، متخصصین این حوزه از کشورهای مختلف با اخذ ویزای کار سوئد به این کشور مهاجرت می نمایند. ناگفته نماند یکی از مهمترین ملزومات اخذ ویزای کاری کشور سوئد ارائه از سوی کار فرمایان در این کشور می باشد. بدین منظور می توانند با مراجعه به موسسات معتبر کاریابی در سوئد از فرصت های شغلی در این کشور آگاهی یابند. متقاضیان با اخذ پشنهاد کاری می توانند ویزای کار را اخذ نمایند. این ویزا دارای اعتباری 2 ساله است. برای آن دسته از افرادی که قصد انجام کار بیش از 3 ماه در سوئد را دارند، صادر می گردد. این افراد با اخذ ویزای همراه برای همسر و فرزندان خود می توانند به همراه خانواده خویش به سوئد مهاجرت نمایند.

مدارک لازم برای اخذ ویزای کاری سوئد به شرح زیر است:

  • پاسپورت معتبر
  • قراردادکاری با حداقل حقوق ماهانه 13000SEK (کرون سوئد)
  • تکمیل فرم درخواست ویزا
  • ارائه تأیید مجوز کاری سوئد
  • ارائه گواهی تمکن مالی متقاضی
  • پرداخت هزینه صدور ویزای کاری سوئد معادل 2000SEK (کرون سوئد)

دوستان و متخصصین دیگر حوزه ها برای آگاهی از شرایط و بازاهای کاری کشور سوئد و دیگر کشورها می توانند از تجربیات کارشناسان مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بهره مند گردند. این مجموعه مشاوره های مفیدی در زمینه های مختلف مهاجرتی به علاقمندان به موضوع مهاجرت ارائه می نماید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *