مهاجرت تحصیلی لیتوانی

تحصیل در مقاطع مختلف لیتوانی

تحصیل در مقاطع مختلف لیتوانی

تحصیل در مقاطع مختلف لیتوانی در دانشگاه های مختلف این کشور که ارائه دهنده برنامه های مختلفی تحصیلی به زبان انگلیسی و لیتوانیایی هستند، امکان پذیر است. این موضوع موجب مهاجرت دانشجویان بین المللی زیادی به لیتوانی شده است. شرایط تحصیل در مقاطع مختلف لیتوانی متفاوت می باشد و متقاضیانی که قصد دارند بعد از اتمام دوره متوسطه وارد دانشگاه های لیتوانی شوند و یا به فکر ادامه تحصیل در دوره های کارشناسی ارشد و یا دکترا هستند حتما باید از شرایط تحصیل در مقاطع مختلف لیتوانی اطلاعات کافی داشته باشند. با ما تا آخر این راهنما که توسط کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده است همراه باشید تا به طور کامل با شرایط تحصیل در مقاطع مختلف لیتوانی آشنا شوید.

  • هزینه تحصیل در مقاطع مختلف این کشور به چه صورت می باشد؟
  • شرایط تحصیل در مقاطع مختلف چگونه خواهد بود؟

شرایط تحصیل در مقاطع مختلف لیتوانی

لیتوانی که یک کشور کوچک اروپایی می باشد نزدیک به 50 موسسه آموزش عالی را در خود جای داده است. میزان سواد جمعیت لیتوانی بیش از 95% و حضور ساکنین این کشور در مدرسه بالاتر از میانگین اتحادیه اروپا است. لیتوانی یکی از سریعترین اقتصادهای در حال رشد کشورهای بالتیک را طی 2 دهه گذشته داشته است و با وجود نوسازی سریع و رشد اقتصادی، فرصتی برای دانشجویان بین المللی برای تحصیل در یکی از بهترین کشورهای حفظ قرون وسطایی فراهم می کند. علاوه بر این، لیتوانی با داشتن آب و هوایی مناسب و تعادل مناسب در شهرها و مناظر عالی، گنجینه ای در بین کشورهای اروپای شرقی است.

در این بخش از مطلب شاهد مقاطع تحصیلی مختلف در لیتوانی هستید:

مقاطع تحصیلی مختلف در لیتوانی

به طور کلی، اگر می خواهید در دانشگاه های کشور لیتوانی در دوره اول (کارشناسی) مشغول به تحصیل شوید، باید یک مدرک دیپلم معتبر (گواهی اتمام دوره متوسطه) یا یک مدرک تحصیلی معادل آن داشته باشید. علاوه بر این، برای پذیرش در برنامه های دانشگاهی دوره دوم یعنی دوره کارشناسی ارشد، باید مدرک کارشناسی یا مدرک تحصیلی معادل آن را اخذ کنید (معمولاً در رشته مربوطه). همچنین برای ورود به دوره های دانشگاهی دوره سوم (دکترا و مطالعات هنری تحصیلات تکمیلی)، شما باید مدرک کارشناسی ارشد معتبر یا مدرک معادل آن را ارائه دهید.

اخذ پذیرش برای تحصیل در مقاطع مختلف لیتوانی

اخذ پذیرش برای تحصیل در مقاطع مختلف لیتوانی

روند پذیرش تحصیلی در دانشگاه های کشور لیتوانی بسیار آسان و ساده می باشد و دانشجویان با رعایت شرایط و ارائه مدارک مورد نیاز می توانند به راحتی بعد از اینکه برنامه تحصیلی مورد علاقه خود را انتخاب کردند وارد دانشگاه های لیتوانی شوند. مهلت درخواست و کسب پذیرش برای تحصیل در مقاطع مختلف در لیتوانی و به دانشگاه های این کشور تا ماه ژوئن (June) می باشد؛ اما به دانشجویان بین المللی توصیه می شود هرچه سریعتر برای کسب پذیرش تحصیلی در دانشگاه مورد نظر خود اقدام کنند تا وقت بیشتری را برای یافتن جزئیات و تهیه مدارک و همچنین آمادگی برای شرکت در برنامه های مختلف جهت تحصیل در لیتوانی داشته باشند.

در لیست زیر به 3 مرحله اصلی برای ثبت نام در دانشگاه های لیتوانیایی اشاره شده است:

  • در نخستین گام، مدارک تحصیلی دانشجویان حتما باید در جمهوری لیتوانی به رسمیت شناخته شود و لازم به ذکر است که ارزیابی و شناخت گواهینامه های تحصیلات خارجی و مدارک تحصیلات عالیه بر این اساس توسط مرکز سنجش کیفیت لیتوانیایی در آموزش عالی انجام می شود.
  • جمع آوری مدارک مورد نیاز و همچنین رعایت الزامات و شرایط
  • پس از تایید مدارک تحصیلی، دانشجویان می توانند به وب سایت دانشگاه مورد نظر خود مراجعه کنند و یا با دانشگاه تماس بگیرند تا برنامه تحصیلی مورد علاقه خود را انتخاب کنند.

تعداد دانشجویان بین المللی در لیتوانی

تعداد دانشجویان کشورهای ثالث در لیتوانی مشغول به تحصیل در یک برنامه تحصیلی کامل می باشند، دائما در حال افزایش است. در سال 2013، تقریبا 2800 دانشجویان خارجی در دانشگاه های کشور لیتوانی مشغول به تحصیل بودند و در سال 2019 این تعداد به 4100 نفر رسیده است. دانشجویان کشورهای ثالث تقریباً 4.2% تعداد دانشجویان دانشگاه های کشور لیتوانی را تشکیل می دهند در حالی که کل دانشجویان بین المللی (از جمله دانشجویان کشورهای اتحادیه اروپا) تقریبا 6% تعداد دانشجویان دانشگاه های کشور لیتوانی را تشکیل می دهند.

در نمودار زیر تعداد دانشجویان کشورهای ثالث در دانشگاه های لیتوانی اشاره شده است:

در طی 5 سال گذشته، تعداد دانشجویان کشورهای CIS در دانشگاه های کشور لیتوانی دائماً کاهش یافته است، در حالی که تعداد دانشجویان کشورهای آسیایی تقریباً 2 برابر شده است. در جدول زیر به رشته های اصلی تحصیلات دانشجویان در دانشگاه های کشور لیتوانی اشاره شده است:

رشته تحصیلیمیزان ثبت نام دانشجویان (درصد)
تجارت و مدیریت23%
علوم اجتماعی17%
مهندسی17%
پزشکی14%

الزامات ویزا برای تحصیل در مقاطع مختلف در لیتوانی

دانشجویان و متقاضیانی که شهروند کشور لیتوانی نیستند، مهم است که با توجه به اخذ ویزا یا اجازه اقامت لیتوانی، با دانشگاه خود تماس بگیرند، زیرا اثبات ثبت نام برای تأیید هر یک از این اسناد لازم است. شهروندان اتحادیه اروپا ممکن است در یک دوره 6 ماهه بدون ویزا، تا 3 ماه در لیتوانی بمانند و پس از آن نیاز به درخواست TRP یا اجازه اقامت دائم دارند. دانشجویان کشورهای ثالق (غیر اتحادیه اروپا) به ویزای نوع D احتیاج دارند که به آنها اجازه می دهد در مدت 6 ماه به مدت 3 ماه در کشور لیتوانی بمانند و پس از آن نیاز به درخواست اقامت موقت یا TRP را دارند که برای 1 سال تحصیلی صادر می شود و نیاز به تمدید (2 ماه قبل از اتمام اعتبار) دارد. برای درخواست ویزای نوع D، دانشجویان باید مدارک زیر را به سفارت لیتوانی در کشور خود ببرند:

  • پاسپورت معتبر
  • نسخه اصلی بانکی خود برای اثبات داشتن توان مالی کافی جهت پرداخت هزینه های تحصیل و اقامت خود در مدت زمان تحصیل
  • نامه قبولی از دانشگاه
  • بیمه درمانی

لازم به ذکر است که با د نظر گرفتن شرایط و ملیت دانشجویان، ممکن است مستندات بیشتری لازم باشد. بنابراین توصیه کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت برای مهاجرت به لیتوانی از طریق تحصیل این است که دانشجویان قبل از مهاجرت خود با سفارت لیتوانی تماس بگیرند و یا با مراجعه به آن از تمامی شرایط مربوطه آگاه شوند. با متخصصان ما در تماس باشید تا با شرایط و قوانین و همچنین هزینه های مهاجرت به کشورهای مختلف از روش های گوناگون آگاه شوید.

سوالات رایج در مورد تحصیل در مقاطع مختلف لیتوانی

در این بخش از مقاله به سوالات رایج شما در مورد تحصیل در مقاطع مختلف لیتوانی پاسخ داده ایم:

  • شرایط تحصیل در مقاطع مختلف لیتوانی چیست؟ اگر می خواهید در دانشگاه های کشور لیتوانی در دوره اول (کارشناسی) مشغول به تحصیل شوید، باید یک مدرک دیپلم معتبر (گواهی اتمام دوره متوسطه) یا یک مدرک تحصیلی معادل آن داشته باشید.
  • نحوه پذیرش تحصیلی در مقاطع مختلف لیتوانی چیست؟ روند پذیرش تحصیلی در دانشگاه های کشور لیتوانی بسیار آسان و ساده می باشد و دانشجویان با رعایت شرایط و ارائه مدارک مورد نیاز می توانند به راحتی بعد از اینکه برنامه تحصیلی مورد علاقه خود را انتخاب کردند وارد دانشگاه های لیتوانی شوند. مهلت درخواست و کسب پذیرش برای تحصیل در مقاطع مختلف در لیتوانی و به دانشگاه های این کشور تا ماه ژوئن (June) می باشد.
5/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *