مهاجرت تحصیلی آلمان

تحصیل در آلمان بدون مدرک زبان

تحصیل در آلمان بدون مدرک زبان

یکی از مقوله هایی که در امر مهاجرت تحصیلی به آلمان از اهمیت بالایی برخوردار است، شرایط و نحوه تحصیل در آلمان بدون مدرک زبان است. اکثریت متقاضیانی که قصد تحصیل در آلمان را دارند، دائما در این تفکر هستند که چگونه می‌توان بدون ارائه مدرک زبان به ادامه تحصیل در این کشور اروپایی پرداخت. برترین و برگزیده‌ترین دانشگاه‌های اروپا در کشور آلمان وجود دارند. لذا افراد زیادی تمایل به ادامه تحصیل در آلمان دارند.

این مقاله به موضوع عدم ارائه مدرک زبان اختصاص دارد که اطلاعات جامع و مفیدی از سوی محققان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت جمع آوری گردیده و در متن این مقاله گنجانده شده است. بنابراین برای کسب اطلاعات در این زمینه، علاوه بر مطالعه مقاله زیر می توانید از مشاوره ها و راهنمایی های کارشناسان این موسسه نیز بهره بگیرید. موسسه مذکور تبحر خاص و ویژه ای در امر مهاجرت از طرق مختلف داشته و همواره موفق عمل نموده است.

شرایط تحصیل در آلمان

آلمان یک کشور اروپایی است که از لحاظ آموزشی، صنعتی، تکنولوژی، اقتصادی و علمی جزء کشورهای بسیار قدرتمند محسوب می‌گردد. شرایط تحصیلی بسیار ایده‌آلی در این کشور وجود دارد. به‌ طوری که همانند سایر کشورهای اروپایی نظیر اتریش، نروژ و فرانسه می‌ توان به‌ صورت کاملا رایگان به ادامه تحصیل پرداخت. علاوه بر این که تحصیل رایگان در آلمان امکان‌پذیر است. متقاضیان مجاز به ادامه تحصیل در آلمان بدون مدرک زبان نیزهستند.

اما در این رابطه شرایط خاصی در کشور آلمان حاکم است. طبق قوانین و مقررات آموزش و پرورش کشور آلمان، داوطلبانی که جزو شهروندان کشورهای غیرانگلیسی زبان و غیرآلمانی زبان می‌باشند، ملزم به ارائه مدرک زبان انگلیسی تافل یا آیلتس حداقل نمره 6.5 و یا مدرک زبان آلمانی حداقل سطح B1 خواهند بود.

حداقل مدرک زبان برای شهروندان غیر انگلیسی به این شرح است:

زبانحداقل مدرک
زبان انگلیسیآیلتس 6.5
زبان آلمانیB1

اما شهروندان سایر کشورها بدون ارائه مدرک زبان می‌توانند به تحصیل بپردازند. همچنین برخی دانشجویان متقاضی، مقاطع تحصیلی قبلی خود را به زبان تحصیلی انگلیسی یا آلمانی گذرانده‌اند. این دسته از دانشجویان نیز الزامی برای ارائه مدرک زبان انگلیسی یا آلمانی ندارند. تحصیل در آلمان بدون مدرک زبان برای آنان مجاز خواهد بود. در برخی موارد دانشگاه‌های آلمانی گواهی پذیرش تحصیلی بدون مدرک زبان را با شرط گذراندن دوره زبان در دانشگاه انتخابی برای دانشجو صادر می‌ نمایند.

نکاتی درباره تحصیل در آلمان بدون مدرک زبان

برنامه های تحصیلی در دانشگاه های کشور آلمان به 2 زبان تحصیلی انگلیسی و آلمانی برای دانشجویان تدریس می گردد. بدین صورت که دروس تحصیلی برای دانشجویانی که قصد تحصیل در مقطع کارشناسی در آلمان را دارند، به زبان آلمانی و برای دانشجویان متقاضی تحصیل در مقاطع کارشناسی ارشد و PHD به 2 زبان انگلیسی و آلمانی ارائه می شود. بنابراین ارائه مدرک زبان و اثبات تسلط و دانش زبانی، از موارد مهم و الزامات پذیرش تحصیلی در دانشگاه های آلمانی است. مگر این که فرد دوره های تحصیلی پیشین خود را به زبان های آلمانی یا انگلیسی گذرانده باشد. در این حالت الزامی به ارائه مدرک زبان وجود نداشته و می توان به تحصیل در آلمان بدون مدرک زبان پرداخت.

در کشور آلمان رشته هایی از این قبیل ارائه می شود:

  • هنر، اقتصاد، مهندسی
  • علوم طبیعی
  • بازاریابی
  • رشته های مدیریتی
  • مد، طراحی، هوانوردی
  • علوم اجتماعی، ورزش، گردشگری

نکاتی درباره تحصیل در آلمان بدون مدرک زبان

بررسی تحصیل در آلمان بدون مدرک زبان

برخی متقاضیان مهاجرت به آلمان از طریق تحصیل در این کشور، ممکن است مدرک B2 مورد نیاز برای تحصیل در دانشگاه های آلمان را نداشته باشند. دولت آلمان برای این دسته از متقاضیان شرایط ویژه ای را فراهم آورده و با هموار نمودن مسیر تحصیلی آنان، از آنها استقبال می نماید. بدین صورت که فرد متقاضی می تواند با گذراندن دوره های Testdaf در خاک آلمان و کسب نمره مورد قبول، مدرک B2 را اخذ نموده و برای تحصیل در دانشگاه انتخابی خود ارائه دهد.

از سایر شرایط برای دریافت ویزای تحصیلی آلمان می توان به این موارد اشاره کرد:

  • سن خوب (برای مثال زیر 26 سال برای فوق لیسانس)
  • معدل خوب (معدل بالای 16)
  • فارغ التحصیلی از دانشگاه سراسری از ایران (تفاوتی بین شبانه و روزانه نیست)
  • تنظیم انگیزه نامه قوی (به زبان آلمانی)
  • اخذ مدرک زبان آلمانی (حداقل B2)
  • اخذ پذیرش تحصیلی آلمان از دانشگاه با رنکینگ خوب
  • ارائه تمکن مالی خوب (حداقل 3 ماه به میزان 10000€ (یورو))

مدارک لازم‌جهت اخذ ویزای تحصیلی آلمان

مدارکی که جهت دریافت ویزای تحصیلی آلمان به منظور تحصیل در آلمان بدون مدرک زبان، مورد نیاز است، به شرح زیر می باشد:

  • ارائه گواهی سلامت پزشکی (جسمی و روحی)
  • اثبات تمکن مالی و بضاعت اقتصادی برای تامین هزینه های زندگی و امرار معاش در آلمان
  • ارائه چندین مقاله و تالیفات بین المللی
  • ارائه مدرک زبان انگلیسی یا آلمانی (در صورت نیاز)
  • ارائه مدارک تحصیلی دوره های پیشین همراه با ریز نمرات
  • ارائه نامه پذیرش تحصیلی از یکی از دانشگاه های آلمانی (در صورت نیاز)

یک فرد خارجی با هدف تحصیل در آلمان بدون مدرک زبان، با توجه به نام کشور مبدا و مدت زمانی که قصد اقامت در آلمان را دارد، بایستی ویزا داشته باشد. ویزای تحصیلی آلمان یا همان ویزای دانشجویی در 2 نوع مختلف برای متقاضیان صادر می گردد که به شرح زیر می باشد:

ویزای تحصیلی کشور آلمان

این نوع ویزا برای دانشجویانی که از دانشگاه انتخابی خود در کشور آلمان، پذیرش تحصیلی دریافت نموده اند. اعتبار اولیه این نوع ویزا به صورت 3 ماهه بوده و با مراجعه به دفتر ثبت خارجیان، برای چندین بار می توان آن را تمدید نمود. این ویزا برای افرادی که برای شرکت در دوره های مقدماتی نیز پذیرش گرفته اند، صادر می گردد.

ضمنا این نکته حائز اهمیت است که اخذ ویزای توریستی آلمان جهت شرکت در دوره های آموزش زبان مناسب نبوده و حتما بایستی ویزای تحصیلی اخذ نمایید. پاسپورت متقاضی در کل دوره اقامت تحصیلی وی در آلمان بایستی اعتبار داشته باشد. چنانچه در حین حضور فرد در آلمان، مدت اعتبار آن منقضی گردد، بایستی به کشور مبدا بازگشته و نسبت به تمدید تاریخ پاسپورت خود اقدام نماید.

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با ارائه انواع مشاوره های تحصیلی و مهاجرتی می تواند راهنمای بسیار خوبی برای متقاضیان و افراد مهاجر باشد. این موسسه وکلای ماهر و زبردستی را در اختیار دارد که در حیطه کاری خود و انجام امور حقوقی مربوط مهاجرت افراد به خارج از کشور، بسیار موفق بوده و هستند. از طریق تماس تلفنی رایگان یا مراجعه حضوری می توانید اقدام کنید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *