مهاجرت به کشور فیلیپین

تبدیل اقامت به تابعیت در فیلیپین

تبدیل اقامت به تابعیت در فیلیپین

افرادی که به فیلیپین مهاجرت و دارای اقامت هستند، می توانند یا استفاده از تبدیل اقامت به تابعیت در فیلیپین به عنوان یک شهروند فیلیپینی شناخته شوند. تبدیل اقامت به تابعیت در فیلیپین یک روند طبیعی و قانونی است که افراد خارجی در صورت رعایت آن می توانند پاسپورت فیلیپین را بدست آورند. لازم به ذکر است تابعیت دوگانه مشروط به تابعیت کشور اول خود می باشد. در هر حال افرادی که خواهان اخذ تابعیت این کشور هستند می بایستی آمادگی از دست دادن تابعیت اول خود و حقوق یک شهروند خارجی در این کشور باشند. در این کشور در حال حاضر روش های متفاوتی برای اقامت و تبدیل تابعیت وجود دارد که همکاران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در غالب این نگارش آنها را بررسی و شرح داده اند.

انواع اقامت در فیلیپین

در ابتدا جهت مهاجرت به فیلیپین تبدیل اقامت به تابعیت در فیلیپین لازم است انواع روش های اخذ اقامت در این کشور را بدانیم. شهروندان خارجی به طرق مختلف می توانند اقامت این کشور را دریافت کنند و برای اخذ تابعیت آن نیز درخواست دهند. لازم به ذکر است جهت اخذ تابعیت و تبدیل آن، نوع اقامت متقاضی بایستی بلند مدت باشد. در جدول زیر انواع اقامت در این کشور شرح داده شده است:

نوع اقامتشرح
اقامت از طریق تحصیلاقامت در فیلیپین از طریق تحصیل در این کشور اعطا می شود.
اقامت از طریق کاراین اقامت برای کار با استفاده از ویزای کار فیلیپین حداقل سال صادر می شود.
اقامت از راه بازنشستگی و سرمایه گذاریافراد بازنشسته و یا سرمایه گذار می توانند از طریق منابع مالی در این کشور اقامت یابند.
اقامت از راه ازدواججهت ازدواج شهروندان خارجی با تابعیت فیلیپینی صادر می گردد.

تبدیل اقامت به تابعیت در فیلیپین از طریق کار

شهروندان خارجی با استفاده از ویزای کار فیلیپین که ویزای 9(g) نام دارد می توانند در این کشور برای استخدام و کار اقامت یابند. این نوع ویزا که بلند مدت است بسته به نوع قرارداد 3 تا 5 سال نیز صادر می شود و در صورت ادامه کار آن تمدید می شود. لذا شهروندان خارجی با اقامت بلند مدت و کار در این کشور به مدت 10 سال می توانند برای تبدیل اقامت به تابعیت درخواست کنند. لازم به ذکر است درخواست متقاضی بایستی 1 سال قبل اتمام 10 سال صورت گیرد تا در سریع ترین زمان فرد بتواند تابعیت و پاسپورت فیلیپین را دریافت کند.

البته شهروندان خارجی برای دریافت اقامت کاری در این کشور نیاز به دریافت مجوز AEP جهت کار در این کشور را دارند که با هماهنگی های لازم با کارفرما این کارت دریافت می شود. نرخ بیکاری همانطور که در نمودار مشاهده می کنید در این کشور پایین بوده و میزان تقاضا برای درخواست اقامت کاری نیز بالاتر رفته است:

شرایط تبدیل اقامت به تابعیت در فیلیپین

جهت دریافت تابعیت از طریق درخواست در کشور فیلیپین متقاضیان بایستی در ابتدا به صورت قانونی اقامت این کشور را از مقامات و اداره مهاجرت این کشور دریافت کنند. لازم به ذکر است شرایط کلی برای تبدیل اقامت با تابعیت شامل موارد زیر است:

  • فرد متقاضی بایستی بیش از 21 سال سن داشته باشد.
  • فرد متقاضی می بایست حداقل به صورت مستمر در این کشور 10 سال زندگی کرده باشد و اقامت قانونی داشته باشد.
  • متقاضی می بایست به آداب و رسوم و فرهنگ فیلیپین آشنا شده باشد و آنها را بپذیرد.
  • فرد متقاضی به زبان رسمی این کشور یعنی فیلیپینی یا انگلیسی مسلط باشد.
  • فرد درخواست کننده سابقه کیفری نداشته باشد و قوانین این کشور را رعایت کرده باشد.
  • فرد درخواست کننده تابع قوانین باشد و سوگند یاد کند که حافظ منابع و قوانین کشور باشد.
  • فرد درخواست کننده در صورت داشتن فرزند، وی را در مدارس این کشور ثبت نام کرده باشد.
  • فرد درخواست کننده دارای تجارت و کار در کشور باشد و یا صاحب املاک و مستغلات باشد.

اقامت و تابعیت در فیلیپین از طریق تحصیل

با توجه به انگلیسی زبان بودن آموزش در دانشگاه های این کشور، فیلیپین یکی از مقاصد مناسب جهت تحصیل در رشته های مختلف و تحصیل در مقاطع مختلف فیلیپین است. هزینه تحصیل در این کشور همچنین بسیار مقرون به صرفه است و یکی از دلایل جذب دانشجویان خارجی به این کشور اخذ اقامت در آن است. دانشجویان خارجی با استفاده از ویزای دانشجویی این کشور می توانند در اینجا اقامت پیدا کنند. مدت زمان اقامت با توجه به مدت زمان دوره تحصیلی شما می باشد و پس از اتمام آن در صورت عدم تبدیل ویزای دانشجویی به ویزای دیگر بایستی کشور را ترک کنید. اما دانشجویان می توانند با ویزای دانشجویی فیلیپین و کسب مدرک در این کشور به راحتی کار پیدا کنند و با کار پس از تحصیل اقامت خود را تمدید کنند. در صورت اقامت 10 ساله متقاضیان می توانند برای اقامت دائم و تابعیت این کشور اقدام نمایند.

تبدیل اقامت به تابعیت فیلیپین از طریق سرمایه گذاری

دولت کشور فیلیپین در راستای حمایت از افراد سرمایه گذار و ورود ارز خارجی به کشور به سرمایه گذاران و همچنین بازنشستگان اقامت اعطا می کنند. البته صدور این اقامت دارای شرایطی است که متقاضیان بایستی آن را رعایت کنند. جهت اخذ اقامت این کشور از طریق سرمایه گذاری، سرمایه گذاران حداقل می بایست 75.000$ (دلار) سرمایه گذاری کنند و همچنین شرکتی را ثبت کنند و یا سهام شرکتی را بخرند. علاوه بر این نیز بازنشستگان با دپوی سرمایه در حدود 10.000 الی 20.000$ (دلار) و دریافت حقوق بازنشستگی حداقل 800$ (دلار) می توانند اقامت این کشور را دریافت کنند. دارندگان ویزای بازنشستگی یا ویزای سرمایه گذاری (SIRV) می توانند در صورت اقامت 10 ساله و رعایت شرایط دیگر اقامت خود را به تابعیت تبدیل نمایند.

تبدیل اقامت به تابعیت فیلیپین از طریق سرمایه گذاری

تبدیل اقامت به تابعیت فیلیپین از راه ازدواج

کوتاه ترین زمان دریافت تابعیت فیلیپین از روش ازدواج می باشد. لذا چنانچه به عنوان یک تبعه خارجی با یک شهروند فیلیپینی ازدواج کنید با زندگی به مدت حداقل 5 سال در این کشور می توانید درخواست اقامت دائم و تابعیت این کشور را به مسئولین ارائه کنید. در صورت اثبات تمکن مالی شما و دو شاهد برای زندگی شما در این کشور و همچنین ارائه مدرک و گواهی ازدواج ثبت شده می توانید در عرض 5 سال به این مهم دست پیدا کنید. لازم به ذکر است اقامت فیلیپین از طریق ازدواج خود مستلزم رعایت شرایطی است. لذا پیشنهاد می کنیم مقاله ارائه شده در رابطه با این موضوع را مطالعه کنید. همچنین معلمانی که حداقل دو سال در این کشور کار کرده اند و افرادی که یک صنعت یا اختراع نوآورانه در کشور ایجاد کرده اند می توانند پس از اقامت فقط 5 سال تابعیت را درخواست کنند.

روند تبدیل اقامت به تابعیت در فیلیپین

یک سال قبل از قصد درخواست تابعیت، بیانیه خود را به دفتر دادگستری تسلیم کنید. این بیانیه، بیانیه ای امضا شده است که حاوی اطلاعات شخصی مانند نام کامل، محل تولد و سایر جزئیات و همچنین قصد شما برای شهروندی را اعلام می کند. پس از ارائه اظهارنامه، از طریق ایمیل تاییدیه دریافت خواهید کرد. اگر درخواست شما تایید نشده باشد، نامه ای به شما می گوید که چرا تایید نشده است. همچنین می توانید مجددا درخواست کنید. یک سال پس از تایید اظهارنامه خود به یک دادگاه محلی مراجعه کنید. شما باید تعدادی اسناد از جمله فرم درخواست، دو قطعه عکس، اثبات اقامت و یک نامه را که حداقل دو شهروند فیلیپینی امضا کرده اند و شما را می شناسند و می توانند برای شخصیت اخلاقی شما گواهی بدهند ارائه کنید.

بسته به شرایط شما برای مثال از طریق ازدواج اقدام می کنید مدارک متفاوت است، بنابراین حتما از قبل با دادگاه تماس بگیرید تا دریابید که به چه مدارکی نیاز دارید. پس از تهیه مستندات، تایید می تواند چند روز طول بکشد. این بستگی به این دارد که آیا از داخل فیلیپین یا سفارت درخواست می کنید. وضعیت درخواست شما همچنین به دلایل فرزند والدین فیلیپینی، شهروندی از طریق ازدواج می تواند بر زمان پردازش تاثیر بگذارد. برای بررسی اخذ اقامت و کار در فیلیپین و تابعیت دیگر کشورها نیز می توانید از وکلای مجموعه ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مشاوره بگیرید و به درستی اقدام کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *