مهاجرت به کشور فیلیپین

اخذ تابعیت فیلیپین از طریق تولد

اخذ تابعیت فیلیپین از طریق تولد

اخذ تابعیت فیلیپین از طریق تولد یکی از روش های دریافت پاسپورت است. شهروندان خارجی در صورت داشتن پدر یا مادر فیلیپینی می توانند تابعیت را دریافت کنند. همچنین لازم به ذکر است افرادی که از والدین غیر فیلیپینی در این کشور متولد می شوند فقط از طریق درخواست و روند اداری و به اصطلاح طبیعی می توانند تابعیت این کشور را اخذ کنند. بنابراین این کشور برخلاف کشورهایی مانند کانادا و آمریکا فقط با تولد شهروندان خارجی در خاک این کشور، تابعیت را به این افراد نمی دهد. جهت بررسی بیشتر اخذ تابعیت فیلیپین از طریق تولد همکاران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت توصیه می کنند به این مقاله توجه کنید.

بررسی اخذ تابعیت فیلیپین از طریق تولد

دستیابی به تابعیت فیلیپینی در صورت برآورده کردن الزامات اساسی یک فرآیند بسیار ساده است. فرزندان والدین فیلیپینی شرایط آسان تری برای به دست آوردن تابعیت دارند. اما کسانی که برای مدت معینی در این کشور زندگی کرده اند ممکن است واجد شرایط باشند، تا زمانی که بتوانند اثبات کنند که از ویژگی های خوبی و دارایی برای کشور برخوردار هستند. مطابق قانون، شخصی که پس از سال 1935 به دنیا آمده است. در صورت داشتن پدر یا مادری که فیلیپینی است حق دارد تابعیت این کشور را بدست آورد. این امر بدون توجه به اینكه شما در داخل یا خارج از كشور متولد شده اید صدق می كند.

مطابق بخش 1، ماده 4 قانون اساسی 1987 شهروندان فیلیپین به شرح زیر می باشند:

  • کسانی که در تصویب این قانون اساسی شهروندان فیلیپین هستند.
  • کسانی که پدران یا مادران آنها شهروند این کشور هستند.
  • کسانی که قبل از 17 ژانویه 1973 متولد شده اند، از مادران فیلیپینی هستند که پس از رسیدن به سن قانونی تابعیت فیلیپین را انتخاب می کنند.
  • کسانی که مطابق قانون شهروند این کشور شده اند.

درخواست اخذ پاسپورت فیلیپینی از طریق تولد

چنانچه از یک والدین غیر فیلیپینی در داخل این کشور متولد شوید و در آنجا به صورت قانونی اقامت داشته باشید. می توانید در صورت رعایت شرایطی از طریق طبیعی و روند اداری تابعیت این کشور را بدست آورید. لازم به ذکر است که نظام تابعیت در این کشور بر اساس خون است. لذا چنانچه حتی یکی از والدین شما قبل از تولد شما دارای تابعیت فیلیپین و یا حتی تابعیت دوگانه باشند. همچنین می توانید به صورت خودکار تابعیت این کشور را دریافت کنید. جهت اطلاعات بیشتر مقاله هزینه زندگی در فیلیپین را مطالعه بفرمائید.

در غیر اینصورت می باید شرایط زیر را داشته باشید:

  • تا سن قانونی در فیلیپین اقامت یابید.
  • در مدارس این کشور حداقل تا 16 سالگی تحصیل کنید.
  • تابع و مطیع قوانین این کشور باشید.
  • از نظر اخلاق و شخصیت مناسب تلقی شوید.
  • در سن 21 سالگی برای تابعیت فیلیپین درخواست کنید.

در خصوص زندگی در این کشور در نمودار زیر به شفاف سازی نرخ بیکاری می پردازیم:

نرخ بیکاری در فیلیپین

اخذ تابعیت خودکار فیلیپین از طریق تولد

طبق قوانین فیلیپین این کشور افرادی که به صورت خودکار تابعیت این کشور را داشته اند. به دلیل دریافت تابعیت دیگر، تابعیت فیلیپین خود را از دست داده اند می توانند برای دریافت تابعیت این کشور دوباره اقدام کنند. لذا این تابعیت با ادعای بیعت در آن، مجددا گرفته می شود. این امر مستلزم آن نیست که شخص از پیمان خود با سایر کشورها خودداری کند. موارد زیر طبق قانون اساسی فیلیپین در سال 1987 شهروند خودکار فیلیپینی اعلام شده اند:

  • شخصی که در بدو تولدش حداقل یک پدر یا مادر فیلیپینی دارد.
  • به شخصی متولد شده از یک مادر فیلیپینی قبل از 17 ژانویه January) 1973) که تابعیت را با رسیدن به سن قانونی 21 سالگی انتخاب کرده است.
  • کسانی که تحت قانون اساسی در سال های 1935 و 1973 متولد شدند.

تابعیت دوگانه فیلیپین از طریق تولد

یکی از راه های مهاجرت به فیلیپین تولدر فرزند در این کشور است. تابعیت دوگانه به این معنی است که شما به دلیل تعامل قوانین بین دو کشور، همزمان 2 تابعیت دارید. شخص می تواند با انتخاب یا تولد تابعیت مضاعف داشته باشد. فردی را می توان با انتخاب از طریق فرایند RA 9225 یک شهروند دوگانه فیلیپینی در نظر گرفت. در حالی که یک شهروند دوگانه با تولد برای به دست آوردن تابعیت مضاعف مجبور به انجام هرگونه اقدامی نیست. لذا چنانچه یک فردی که دارای والدین فیلیپینی است در کشور کانادا متولد شود به صورت خودکار تابعیت دوگانه خواهد داشت. تابعیت دوگانه فقط به کسانی گفته می شود که همزمان 2 تابعیت دارند.

کسانی که بیش از 2 تابعیت دارند، دارای تابعیت چندگانه هستند. از جمله نکات مهم درباره تابعیت دوگانه در فیلیپین:

  • فیلیپینی های متولد طبیعی که تابعیت کشور دیگری را از طریق روند درخواست و تقاضاء به دست آورده اند. همچنین می توانند تابعیت فیلیپین خود را حفظ یا دوباره به دست آورند. آنها را به عنوان شهروندان دارای تابعیت مضاعف در فیلیپین می نامند.
  • افرادی که قبل از به دست آوردن تابعیت کشور دیگری، تابعیت این کشور را درخواست کرده باشند تابعیت دوگانه را ندارند. تابعیت فیلیپینی را از دست می دهند.
  • افراد خارجی که تابعیت فیلیپین را از طریق تقاضاء بدست می آورند. براساس قوانین کشور متولد شده در آن ممکن است بتوانند تابعیت دوگانه داشته باشند.

جهت اطلاع از شرایط تحصیل در این کشور مقاله تحصیل در فیلیپین را بررسی بفرمائید.

اثبات و اخذ تابعیت فیلیپین از طریق تولد

اثبات و اخذ ملیت فیلیپینی از طریق تولد

کسانی که در کشور فیلیپین متولد شده اند باید نسخه ای از شناسنامه خود را ارائه کنند. توسط سازمان آمار (PSA) صادر شده و توسط سفارت یا کنسولگری این کشور تایید شده است. تاکید می شود که شناسنامه باید نشان دهد والدین (پدر یا مادر) وی در زمان تولد شهروندان فیلیپینی بوده اند. اگر متقاضی در سال 1935 به دنیا آمده باشد و تابعیت فیلیپین را از مادر اخذ کرده، متقاضی باید گواهی انتخاب شهروندی فیلیپین را نیز ارائه کند. کسانی که در خارج از کشور متولد شده اند باید یک نسخه از گزارش تولد صادر شده توسط سفارت یا کنسولگری فیلیپین و در موارد مناسب نسخه اصلی شناسنامه خود را توسط مقامات خارجی ارائه دهند. چنانچه در شناسنامه وی به وضوح ملیت والدین وی مشخص نشده باشد. اسناد دیگری نیز ممکن است از متقاضی درخواست شود.

اخذ حق و حقوق شهروندی در فیلیپین

شهروندان خارجی که تابعیت این کشور را اخذ کرده اند و یا از طریق تولد دارای تابعیت دوگانه فیلیپین هستند. از حقوق کامل مدنی، اقتصادی و سیاسی فیلیپینی ها مطابق قانون اساسی و قوانین موجود در این کشور برخوردار هستند. این حقوق شامل:

  • حق رای در انتخابات ملی و محلی
  • حق مالکیت زمین و خرید ملک در فیلیپین
  • حق شرکت در تجارت یا کار
  • حق انجام حرفه شخصی، مشروط بر اینکه مجوزی برای انجام چنین عملی از کمیسیون تنظیم مقررات حرفه ای (PRC) یا دادگاه عالی در مورد وکلا بدست آید.
  • حق سفر با داشتن گذرنامه فیلیپینی
  • کلیه حقوق و امتیازاتی که شهروندان فیلیپینی از آن برخوردار می شوند.

عدم نیاز به درخواست تابعیت فیلیپین

شهروندان فیلیپینی که تابعیت خارجی را از طریق راه های طبیعی و قانونی به دست آورده اند. نیازی به درخواست مجدد تابعیت خود ندارند. این موارد شامل موارد زیر است:

  • شهروندان فیلیپینی که با اتباع بیگانه ازدواج می کنند، اگر طبق قوانین کشور دوم، آنها را شهروند در نظر بگیرند. مطابق با قانون تابعیت فیلیپین از بین نرود.
  • کسانی که از پدران فیلیپینی و یا مادرانی در کشورهای خارجی متولد شده اند. از اصل خاک پیروی می کنند که باعث می شود. آنها با تولد شهروندان تابعیت دوگانه باشند.
  • افرادی که از بدو تولد شهروند با تابعیت دوگانه هستند. باید گزارش تولد را در نزدیکی سفارت یا کنسولگری فیلیپین ثبت کنند.

جهت دریافت اطلاعات بیشتر درباره اخذ تابعیت دیگر کشورها و اقامت در آنها نیز می توانید از تجربه و دانش وکلاء ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت استفاده کنید. برای برقراری ارتباط می توانید به صورت آنلاین، حضوری و یا تلفنی اقدام کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *