مهاجرت تحصیلی انگلستان

اقامت پس از تحصیل در انگلستان

اقامت پس از تحصیل در انگلستان

مجوز اقامت پس از تحصیل در انگلستان از سپتامبر سال 2019 به حالت قبل بازگشت و دانشجویان می توانند به مدت 6 ماه پس از تحصیل در انگلستان اقامت داشته باشند. اقامت پس از تحصیل در انگلستان در سال 2023، تنها از طریق دریافت ویزای کار پس از تحصیل یا ویزای مسیر تحصیلات تکمیلی امکان پذیر خواهد بود. انگلیس بخش عمده ای از دانشجویان بین المللی را به خود جلب می کند. این کشور، دومین مقصد محبوب دانشجویان بین المللی پس از ایالات متحده آمریکا است. در سال 2018، حدود 20% از کسانی که در آموزش عالی در انگلیس حضور داشتند دانشجویان بین المللی بودند.

کیفیت بالای زندگی و چشم انداز مناسب اشتغال پس از فارغ التحصیلی از مزایایی است که دانشجویان می توانند از آن بهره ببرند. تاکنون شهروندان یک کشور در اتحادیه اروپا یا منطقه اقتصادی اروپا (EEA) با محدودیت های محدود توانسته اند در انگلیس زندگی کنند. بعد از Brexit این تغییر کرد و همه دانشجویان خارجی باید پس از پایان دوره خود چند مانع بپردازند تا در انگلستان بمانند. یکی از بهترین روش ها جهت اقامت پس از تحصیل در انگلستان، یافتن کار در بریتانیا می باشد. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت انواع روش های اقامت پس از تحصیل در این کشور را در این مقاله توضیح داده است.

اینفوگرافیک اقامت پس از تحصیل در انگلستان

 

بررسی اقامت پس از تحصیل در انگلستان

به محض فارغ التحصیلی، دانشجویان بین المللی در صورت تمایل به اقامت پس از تحصیل در انگلستان، باید ویزای خود را به یک ویزای مربوط به کار تغییر دهند. با این حال، قوانین جدید این کار را برای دانشجویان بین المللی سخت تر کرده است. ویزای کار پس از تحصیل در سال 2012 لغو شد. این امر به دانشجویان غیر اتحادیه اروپا اجازه می داد تا در انگلیس بمانند و تا 2 سال پس از فارغ التحصیلی کار کنند برای کار، در حالی که دانشجویان اکنون می توانند فقط 4 ماه پس از اتمام دوره خود بمانند.

به علاوه، اکثر دانشجویان بین المللی که قادر به یافتن کار هستند باید حداقل 20800£ (پوند) حقوق اولیه داشته باشند.

مجوز اقامت پس از تحصیل در انگلستان 2023

از سپتامبر 2019، دولت اعلام کرد که انگلیس به سیاست قبلی خود بازگشت و به فارغ التحصیلان این فرصت را داد تا پس از فارغ التحصیلی برای 6 ماه بمانند. این قانون برای همه دانشجویانی اعمال می شود که بعدا دوره کارشناسی یا بالاتر را از سال 2020، شروع می کنند. اخذ اقامت دائم انگلستان با 5 سال ماندن در انگلستان رقم می خورد.

کار پس از تحصیل در انگلستان

به محض فارغ التحصیلی، دانشجویان بین المللی در صورت تمایل به تمدید اقامت خود باید ویزای خود را به ویزای مربوط به کار تغییر دهند. با این حال، قوانین جدید انجام این کار را برای دانشجویان بین ‌المللی سخت ‌تر کرده است و ویزای کار پس از تحصیل در سال 2012 لغو شد. این به دانشجویان غیر اتحادیه اروپا اجازه می ‌داد تا در بریتانیا بمانند و تا 2 سال پس از فارغ‌التحصیلی کار کنند. برای کار، در حالی که دانش آموزان اکنون می توانند فقط برای 4 ماه بمانند. پس از اتمام دوره خود. علاوه بر این، اکثر دانشجویان بین المللی که قادر به یافتن کار هستند، باید حداقل 20800£ (پوند) حقوق اولیه داشته باشند. در سپتامبر 2019، دولت اعلام کرد که بریتانیا به سیاست قبلی خود باز خواهد گشت و به فارغ التحصیلان این فرصت را می دهد که 2 سال پس از فارغ التحصیلی بمانند.

این قانون برای همه دانشجویانی که دوره کارشناسی یا بالاتر را از سال 2020 بعد شروع می کنند اعمال می شود. چندین گزینه در هنگام درخواست ویزا وجود دارد، و قبل از اینکه تصمیم بگیرید کدام یک مناسب است، باید آنها را به دقت مطالعه کنید. اگرچه معمولاً قبل از درخواست باید دوره خود را کامل کنید، باید از قبل برنامه ریزی کنید، بنابراین سریع عمل کنید. ممکن است مدت زیادی طول بکشد تا اسپانسر شما گواهی صادر کند و ویزای شما بررسی شود. لیست کامل را می توان در وب سایت دولت بریتانیا یافت، اما اکثر فارغ التحصیلان برای یکی از 3 ویزا اقدام می کنند.

شرایط اقامت پس از تحصیل در انگلستان

انگلیس یک کشور جزیره ای است که توسط 4 اقیانوس و دریای مختلف احاطه شده است. انگلیس از 4 کشور تشکیل شده است. این کشورها عبارتند از:

  • انگلیس
  • اسکاتلند
  • ولز
  • ایرلند شمالی

انگلیس یکی از معدود کشورهایی است که هنوز تحت سلطنت مشروطیت اداره می شود. انگلیس محل زندگی 66 میلیون نفر است. همین امر باعث شده است تا انگلیس هفتاد و هشتمین کشور پرجمعیت در جهان است. مساحت انگلستان، 243000 کیلومتر مربع است. همین امر باعث شده تا این کشور را به یکی از کشورهای کوچکتر در جهان تبدیل کرده است. زمین و آب و هوا می تواند متفاوت باشد.

بسیاری از دانشگاه ها و دانشکده های انگلیس در جداول رتبه بندی آموزش و پرورش دیده می شوند. در رتبه بندی QSWorld2023، انگلستان 4 موسسه دارد که جزء 10 دانشگاه برتر جهان است. همچنین 18 موسسه انگلیس در 100 دانشگاه برتر وجود دارد. بالاترین رتبه دانشگاه آکسفورد است که مقام 5 را به خود اختصاص داده است. پس از آن دانشگاه کمبریج و دانشکده امپریال لندن به ترتیب در مکان های 7 و 8 قرار دارند. این دانشگاه ها، تحصیل در مقاطع مختلف در انگلستان را فراهم می کنند.

برای دانشجویانی که علاقه مند به اقامت پس از تحصیل در انگلستان می باشند، 2 روش وجود دارد:

  • دریافت ویزای کار پس از تحصیل
  • ویزای مسیر تحصیلات تکمیلی

شرایط اقامت پس از تحصیل در انگلستان

ویزای کار پس از تحصیل در انگلستان

ویزای کار انگلیس پس از تحصیل (PSW) به دانشجویان بین المللی اجازه می دهد تا 2 سال پس از فارغ التحصیلی در انگلستان بمانند تا کار پیدا کنند. طبق قوانین جدید این ویزا، کلیه دانشجویان بین المللی که تحصیلات خود را از پاییز سال 2020 یا بعد از آن آغاز می کنند، واجد شرایط خواهند بود. در طول 2 سال اول پس از فارغ التحصیلی، دارندگان ویزای PSW می توانند در هر شغلی که پیدا کرده اند، کار کنند و بعد از گذراندن 2 سال، این ویزا به ویزای کار عمومی تبدیل خواهد شد. قوانین جدید ویزای PSW امکان اقامت پس از تحصیل در انگلستان را به دانشجویان بین المللی می دهد.

از سپتامبر سال 2020، هر دانشجویی که در یک دانشگاه انگلستان ثبت نام می کند، می تواند پس از فارغ التحصیلی تا 2 سال در این کشور بماند. بدین جهت می توانند به دنبال کاری باشند که به مدرک و دوره خود مرتبط باشد. این امر برای فارغ التحصیلان کلیه ارائه دهندگان آموزش عالی که به عنوان «حامی مالی ویزا» مجاز شناخته می شوند، اعمال می شود.

پیش بینی می شود که شرایط ویزا برای فارغ التحصیلان همان قوانین اصلی ویزای دانشجویی آن ها باشد. بنابراین، مگر اینکه شرایط شخصی شما تغییر کند، باید به صورت خودکار باشد. تاثیری بر میزان اشتغال شما در هنگام تحصیل ندارد. انگلیس تنها کشوری نیست که ویزای کار پس از تحصیل به فارغ التحصیلان می دهند.

در نمودار زیر این کشورها را مشاهده می کنید:

مدت اقامت ویزای کار پس از تحصیل برخی از کشورها به ماه

فرصت اقامت و کار به مدت 2 سال پس از فارغ التحصیلی، این کشور را به مقصدی جذاب برای دانشجویانی که می خواهند شغل بین المللی خود را آغاز کنند، تبدیل می کند.

قوانین تبدیل ویزای دانشجویی به اقامت دائم انگلستان

طبق قانون کشور انگلستان فارغ التحصیلان از دانشگاه های این کشور برای تبدیل نوع اقامت از اقامت تحصیلی به اقامت دائم باید یک شغل ثابت با حقوق و بیمه استاندارد به دست آورده باشند. همچنین از مهمترین شرایط فردی برای اخذ اقامت دائم نداشتن هیچ گونه سابقه کیفری در این کشور است. دانشجو بعد از فارغ التحصیلی باید از ابتدا به دنبال کارفرما بگردد و به محض دریافت یک قرارداد کاری از سوی یک کارفرمای معتبر می تواند نوع اقامت خود را به نوع اقامت کاری تغییر دهد و ویزای کار دریافت کند. برای تبدیل اقامت موقت کاری به اقامت دائم شخص متقاضی میتواند بعد از 5 سال حضور دائم در این کشور و کسب درآمد حداقل £35000 (پوند) در سال( این عدد ممکن است در طول زمان تغییر کند) درخواست اقامت دائم بدهد. در طول این مدت 5 ساله فرد متقاضی باید بیمه و مالیات خود را طبق قانون بپردازد. از بزرگترین مزایای مهاجرت به این کشور این است که فرد بعد از گذشت یک سال از اخذ اقامت دائم با رعایت تمام شرایط قانونی می‌ تواند برای اخذ تابعیت کشور انگلستان اقدام کند. با اخذ تابعیت فرد مهاجر از تمامی مزایای حقوق شهروندی در این کشور بهره مند خواهد شد. هزینه پروسه اخذ اقامت دائم حدود £1300 (پوند) و هزینه گرفتن اطلاعات بایومتریک مثل اثر انگشت و عکس هم باید تقریباً £20 (پوند) می باشد.

اخذ اقامت دائم و تابعیت پس از تحصیل در انگلستان

برای اخذ اقامت دائم و تابعیت پس از تحصیل در انگلستان فرد باید درآمد پایدار همراه با یک شغل تمام وقت و رفتار اخلاقی خوب را نشان دهد. برای داشتن رزومه قوی و تقویت چشم انداز شغلی خود، دانشجو باید در حین تحصیل در انگلستان از طریق دوره های کارآموزی کار کند. پس از اتمام تحصیل، می توانید یک شغل تمام وقت پیدا کنید. پس از 5 سال کار، می توان برای ویزای ILR ” درخواست داد که به شما وضعیت “اقامت دائم انگلستان” را خواهد داد. متقاضیان همچنین ملزم به گذراندن آزمون دانش زندگی در انگلستان و آزمون زبان انگلیسی شناخته شده خواهند بود.

پس از برگزیت، در مارس 2019 اعلامیه ای منتشر شد مبنی بر اینکه دانشجویان خارجی در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد تا 6 ماه و دانشجویان دکترا تا 1 سال پس از اتمام مدرک خود مجاز به اقامت در انگلستان هستند. پس از دریافت مدرک، آنها می توانند برای ویزای Tier-2 اقدام کنند که به آنها اجازه می دهد به طور دائم در انگلستان کار کنند.

ویزای مسیر تحصیلات تکمیلی در انگلستان

با ویزای مسیر تحصیلات تکمیلی (Graduate Route)، دانشجویانی که در تابستان 2021 به بعد فارغ التحصیل می شوند می توانند تا 2 سال در کشور بمانند. این قانون جدید فارغ از حوزه تحصیل شما، هم در مقاطع کارشناسی و هم در مقطع کارشناسی ارشد اعمال می شود. ویزای Graduate Route در تاریخ 1 ژانویه 2021 برای درخواست ها باز می شود.

مدارک لازم جهت دریافت این ویزا در جدول زیر آمده است:

مدارکتوضیحات
ویزای دانشجوییویزای Tier 4
دانشجو فارغ التحصیل باشد.در تابستان 2021 یا بعد از آن
قبلا این ویزا را دریافت نکرده باشند.
دریافت اجازهاز فردی که دانشجو را حمایت مالی می کند.

برای واجد شرایط بودن ویزا نیازی به حمایت مالی کارفرما نیستید. بنابراین، در هنگام درخواست نیازی به شغل قبلی ندارید. همچنین هیچ نوع محدودیتی در نوع شغل شما در طی این 2 سال وجود ندارد و حداقل شرایط دریافت حقوق نیز وجود ندارد. می توانید به دنبال نقش های مرتبط با مدرک خود باشید یا تجربه کار در زمینه های دیگر را کسب کنید. در هر صورت، این یک فرصت خارق العاده است که می توانید رزومه (CV) خود را بسازید و کار خود را شروع کنید.

همان طور که ملاحظه می کنید، امکان اقامت پس از تحصیل در انگلستان برای دانشجویان وجود دارد و در این مقاله روش های آن توضیح داده شد. چنانچه تمایل به تحصیل در انگلستان می باشید، اطلاعات بسیاری از این کشور را می توانید در سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بیابید.

سوالات متداول در باب اقامت بعد از تحصیل در انگلستان

در این بخش مفتخر به پاسخگویی سوالات متداول در باب اقامت بعد از تحصیل در انگلستان می باشیم:

  1. شرایط اقامت پس از تحصیل در انگلستان چیست؟ دانشجویانی که علاقه مند به اقامت پس از تحصیل در انگلستان می باشند از 2 روش دریافت ویزای کار پس از تحصیل و یا ویزای مسیر تحصیلات تکمیلی می توانند به این امکان دست یابند.
  2. دانشجویان تا چه مدت بعد از تحصیل مجوز اقامت در انگلستان دارند؟ 2 سال، ویزای کاریابی پس از تحصیل (PSW) به دانشجویان بین المللی اجازه می دهد تا 2 سال پس از فارغ التحصیلی در این کشور بمانند تا کار پیدا کنند.
  3. راه های اقامت پس از تحصیل در انگلستان چه موارد هستند؟ کار، سرمایه گذاری و یا ازدواج 3 راه متفاوت برای اقامت پس از تحصیل در انگلستان برای دانشجویان فارغ التحصیل در این کشور است.
5/5 - (6 امتیاز)

2 دیدگاه برای “اقامت پس از تحصیل در انگلستان

  1. فربد رودکی گفت:

    اولین خط رو که خوندم ترغیب شدم باقیش رو هم بخونم. درباره انگلیس چند سال پیش شنیده بودم که اگر تحصیل تموم شه و کاری نداشته باشی باید خارج شی ولی اینکه 6 ماه میشه فرصت داشت اونم تو انگلیس واقعا فرصت طلاییه. درباره دانشگاه های انگلستان که هم ترین دلیل مهاجرته کم گفته بودید علاقمند بودم درباره دانشگاه و رتبه هاشون و مشخصاتشون بیشتر بدونم چون واقعا برای کسی که می خواد تو انگلیس تحصیل کنه دانشگاه ها بزرگ ترین جذابیت هستن. با توجه به نمودار با اینکه تحصیل و پذیرش انگلستان سخته ولی به نسبت ایرلند شرایط ادامه اقامت بعد از تحصیل خیلی راحت تره. بابت قوانین و هزینه ها که اشاره کرده بود ممنونم از سوالات مهمم بود. بعد از گذشتن دو سال ویزای کار که ویزای کار عمومی میدن اون ویزا اقامت کوتاه مدت داره یا بلند مدت؟

    1. صادقی گفت:

      با سلام خدمت شما در خصوص مشاوره تحصیل در انگلستان با شماره 02191003232 تماس گرفته و می توانید به محتوا لینک شده در سایت نیز مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *