مهاجرت به کشور بلاروس

ازدواج در بلاروس

بررسی ازدواج در بلاروس

ازدواج در بلاروس می تواند تابعیت این کشور را به ارمغان بیاورد؟ روش های بسیار زیادی برای مهاجرت و کسب اقامت از کشور در سال 2023 وجود دارد. یکی از روش های اخذ اقامت در این کشور ازدواج با فردی می باشد که تابعیت این کشور را دارد. در ادامه می خواهیم اطلاعاتی را درباره ازدواج در این کشور و شرایط اخذ اقامت از این طریق را برای شما عزیزان توضیح دهیم. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مفتخر به راهنمایی شما در این باب می باشد.

بررسی ازدواج در بلاروس

یکی از رایج ترین و متداول ترین روش برای اخذ تابعیت از کشور ها ازدواج می باشد. ازدواج در این کشور با فردی از تبعه کشور های دیگر قانونی می باشد. فرد با ازدواج با فردی که تابعیت این کشور را دارد و شهروند این کشور است می تواند اقامت این کشور را دریافت کند. اگر فردی ایرانی بخواهد اقامت این کشور را دریافت نماید باید از تابعیت خود در ایران خارج شود. زیرا در قانواین کشور تابعیت مضاعف قانونی نیست.

شرایط ازدواج در بلاروس

ازدواج درکشور بلاروس و اخذ اقامت از این کشور باید تحت شرایطی انجام گرد، که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد:

  • فرد برای کسب اقامت ازاین کشور باید به زبان روسی تسلط داشته باشد.
  • ارائه گواهی تمکن مالی. فرد باید ثابت کند که حداقل در 1 سال آینده توانایی پرداخت مخارج زندگی برای خود و همسرش را دارد.
  • در صورت درخواست فرد برای دریافت تابعیت از این کشور نباید تابعیت کشور دیگری را داشته باشد.
  • فرد باید از قوانین این کشور اطاعت کند.

ازدواج در خارج از کشور بلاروس

اگر افرادی با تابعیت این کشور در خارج از کشور از این کشور با هم ازدواج کنند. می توانند ازدواج خود را در کنسولگری این کشور به ثبت برسانند. حال اگر شهروندی از این کشور در خارج از این کشور بخواهد با فردی خارجی ازدواج کند. اگر طبق قوانین این کشور ازدوج در آن کشور به ثبت برسد. ازدواج آن ها دراین کشور نیز به رسمیت شناخته می شود. قوانین مربوط به ازدواج در این کشور به این شرح است که:

  • سن فرد 18 سال تمام باشد
  • رضایت فرد از ازدواجی که قرار است صورت گیرد.

موانع ثبت ازدواج در بلاروس

اگر افرادی با شرایط زیر با یکدیگر ازدواج کنند ازدواج آن ها در این کشور مورد تایید نمی باشد:

  • اگر یکی از طرفین در حین ازدواج با شخص دیگری ازدواج ثبت شده داشته باشد.
  • ازدواج بین افرادی که از طریق خون با هم یکی هستند. مثل خواهر و برادر
  • اگر یکی از طرفین ازدواج بیماری روانی داشته باشد.

مدارک لازم برای ثبت ازدواج در بلاروس

سن ازدواج در بلاروس

سن قانونی برای ازدواج در این کشور سن 18 سال تمام می باشد و برای به رسمیت شناختن ازدواج در این کشور باید در دفاتر ثبت مدنی این ازدواج ثبت گردد. طبق شرایطی دفاتر مدنی می توانند این سن را تا 3 سال کاهش دهند:

  • بارداری
  • طلاق
  • تولد فرزند

برای مدت ثبت ازدواج دو طرف باید توافق داشته باشند تا این مدت در دفاتر ثبت گردد. اما این زمان نمی تواند زود تر 15 روز بعد از ارسال درخواست برای ثبت ازدواج باشد. بعد از پذیرفته شدن درخواست می تواند زمان آن را تا 3 ماه افزایش و یا کاهش داد.

مدارک لازم برای ثبت ازدواج در بلاروس

برای ثبت ازدواج در این کشور طرفین باید مدارک زیر را ارائه دهند:

  • افراد خارجی که می خواهند ازدواجشان ثبت شود باید گذرنامه معتبر ارائه دهند.
  • فرد خارجی باید ااجازه اقامت موقت را از این کشور دریافت کرده باشد.
  • در زمان ثبت ازدواج باید درخواست خود را برای اخذ اقامت دائم از این کشور ارائه داده باشد.
  • شهروندانی که اقامت موقت این کشور را دارند باید پاسپورتیا مدرک شناسایی معتبر ارائه دهند.

فرد باید پاسپورت یا مدارک خود را به زبان روسی یا بلاروسی ترجمه کرده باشد. این مدارک باید توسط کنسولگری، سفارت خانه و یا مراجع دولتی تایید شود.

روند ثبت نام ازدواج بلاروس

شهروندان خارجی و یا افراد بدون تابعیت این کشور حقوق و وظایفی یکسان برای ازدواج با یک شهروند این کشور دارند. مطابق قوانین این کشور ازدواج با افرادی که:

  • اقامت کشور بلاروس را ندارند.
  • ازدواج با افراد خارجی

در این کشور قانونی بوده و به رسمیت شناخته می شود. افراد با تابعیت خارجی اگر در این کشور ازدواج کنند ازدواج آن ها نیز به رسمیت شناخته می شود. شهروندان این کشور اگر بخواهند با افراد با تابعیت خارجی ازدواج کنند، ازدواج در دفاتر ثبت مدنی ثبت خواهد شد. شهروندان خارجی برای ثبت ازدواج باید گواهی تاییدیه سلامت خود را ارائه دهند. نام و نام خانوادگی شهروند خارجی باید با نام هایی که در گذر نامه ثبت شده مطابقت داشته باشد. گذر نامه فرد باید اعتبار حداقل 6 ماهه داشته باشد.

طبق قوانین این کشور شهروندان بعضی از کشور ها که قصد ازدواج با فردی از تبعه این کشور را دارند. باید تاییدیه سلامت خود را از دولت کشور خود دریافت کرده و در هنگام ثبت ازدواج ارائه دهند. دفاتر ثبت مدنی جمهوری این کشور باید آگاه باشند که آیا این مدرک با قانون کشور فرد مطابقت دارد یا خیر و اگر مجوز خاصی برای ازدواج لازم است و شهروند خارجی اجازه این ازدواج را ندارد. شهروند بلاروسی می تواند ازدواج خود را باطل کند. و اگر طرفین اصرار به ازدواج دارند، ازدواج ثبت خواهد شد. ولی در پرونده ازدواج ثبت می شود که افراد با این روش ازدواج کرده اند.

ماده مربوط به قوانین ازدواج بلاروس

ماده مربوط به قوانین ازدواج در کشور بلاروس عبارتست از:

  • طبق ماده 14 قانون از شهروند بلاروسی بعد از ازدواج یا طلاق نگهداری خواهد شد.
  • زمانی که فردی ا تابعیت این کشور با فردی با تابعیت خارجی ازدواج می کند.
  • فرد خارجی تابعیت همسر بلاروسی خود را دریافت کرده و شهروند این کشور خواهد شد.

در این مقاله سعی کردیم قوانین و شرایط لازم برای اخذ تابعیت بلاروس از طریق ازدواج را برای شما عزیزان شرح دهیم. در صورتی که سوالات بیشتری درباره قوانین و چگونگی اخذ تابعیت و مهاجرت به بلاروس را دارید؛ می توانید با همکاران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس گرفته و از مشاوره رایگان بهره مند شوید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *