مهاجرت سرمایه گذاری در بلاروس

خرید ملک در بلاروس

مزایای خرید ملک در بلاروس

در این مقاله به بررسی قوانین خرید ملک در بلاروس مطابق با آخرین قوانین سال 2023 پرداخته میگردد که توسط تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نگارش شده است. همچنین می ‌توان گفت سرمایه ‌گذاری ناشی از خرید ملک در زمره‌ امن ‌ترین راه‌ های سرمایه گذای محسوب می شود. علاوه بر این ها هزینه های جاری زندگی در این کشور نسبت به دیگر کشورهای حوزه اروپای شرقی کمتر است و تمام این موارد گسیل متقاضیان را به تهیه ملک در این کشور موجب گشته است.

مقررات مربوط به خرید ملک در این کشور بسیار ساده است به طوری که شهروندان دیگر کشورها می توانند آزادانه در این کشور ملک خرید و فروش نمایند. همچنین خرید ملک در این کشور به عنوان یک راه مطمئن برای کسب اقامت در این کشور محسوب می شود. پایتخت این کشور شهر باشکوه مینسک است. به جزء مینسک، شهرهای بزرگ و مهم دیگر بلاروس عبارتند از:

  • گومل
  • برست
  • موگلیف
  • گوردنو

این کشور از سال 1990 اعلام استقلال کرد و در زمره کشورهای جدا شده از اتحاد جماهیر شوروی محسوب می شود. RUB روبل بلاروس، پول رایج این کشور محسوب می شود.

مزایای خرید ملک در بلاروس

هزینه پایین زندگی و تحصیل در بلاروس دلیل اصلی خیل عظیم مشتاقان خرید ملک در کشور بلاروس است. این کشور آرام، با اقلیمی مساعد که استانداردهای بالایی از زندگی را برای شهروندان فراهم می آورد، زیرساخت ها و امکانات مناسبی را نیز برای ایجاد کسب و کار فراهم می آورد. دولت بلاروس امکان کسب اقامت را نیز از طریق خرید ملک در این کشور برای شهروندان خارجی بدون هیچ گونه پیچیدگی سیاسی و اداری خاصی فراهم آورده است.

در صورت خرید مسکن در بلاروس توسط شهروندان خارجی، امکان تملک 100% آن برای متقاضیان وجود دارد. همچنین شهروندان خارجی که اقامت کشور بلاروس را کسب نمی کنند نیز می توانند سند قطعی ملکی را که خریداری کرده اند از آن خود نمایند.

با کسب اقامت در بلاروس به کشورهای حوزه CIS می توان بدون نیاز به ویزا سفر کرد. این کشورها عبارتند از: روسیه/ اوکراین/ آذربایجان/ ارمنستان/ ازبکستان/ ترکمنستان/ تاجیکستان/ قزاقستان/ قرقیزستان/ گرجستان و مولداوی می توان با اطمینان اذعان داشت که در شرایط سخت و نابسامان مهاجرت و اخذ اقامت کشورهای خارجی، اخذ اقامت از طریق خرید ملک در بلاروس راهی مطمئن محسوب می شود. با خرید ملک و سرمایه گذاری در بلاروس در حقیقت یک تیر و چند نشان مصداق پیدا می کند چرا که با صرف مبلغی نسبتا اندک، علاوه بر سرمایه گذاری، اقامت کشوری با استانداردهای بالا نیز کسب می شود.

قیمت ملک در بلاروس

بازار خرید و فروش مستغلات در این کشور طی سال های اخیر بسیار پر رونق شده است. کسب اقامت کشور بلاروس از طریق خرید ملک در هر یک از شهرهای این کشور امکان پذیر است. از اواخر سال 2013 طی یک طرح سیاسی از سوی دولت بلاروس قیمت های مستغلات در این کشور به شدت تعدیل شد به گونه ای که قیمت برای هر متر مربع بین 1.400 تا 2.400$ (دلار) تخمین زده می شود.این در حالی است که شهرهای کوچک این کشور قیمت های مناسب تر و پایین تری را برای متقاضیان فراهم می آورد، این مبالغ حدود 890$ (دلار) برای هر متر مربع می باشد. مثلا حدود قیمت هر متر مربع ملک در شهر موگیف 900$ (دلار) است. لازم به ذکر است که از اوایل سال 2019 شاخص قیمت ملک در مینسک کاهش داشته است.

بر اساس آمار، در حال حاضر خریداران بیشتر به سمت تهیه ملک در حومه شهرهای بزرگ سوق پیدا کرده اند. نرخ مالیات برای شهروندان کشورهای خارجی به اندازه 1% از ارزش ملک است که باید هر ساله پیش از 22 مارس (March) به حساب اداره مالیات پرداخت گردد. مالیات های ملک باید در قسط های 3 ماهه توسط مالک به اداره مالیات پرداخت گردد. شهروندان خارجی صاحب ملک در این کشور می توانند ملک خود را به طور آزادانه چه به شهروند و چه به غیر شهروند در این کشور بفروشند. طبق آمار خرید و فروش ملک در این کشور در زمره سرمایه گذاری های سودمند و ایمن قرار می گیرد.

شرح خرید ملک در بلاروس

مدارک مورد نیاز برای خرید ملک در بلاروس

مدارک مورد نیاز برای خرید ملک در بلاروس عبارتست از:

  • تکمیل فرم درخواست خرید ملک توسط متقاضی
  • اصل گذرنامه و دیگر مدارک شناسایی خریدار، همراه با ترجمه رسمی تمام این مدارک به زبان‌ روسی
  • مدارک شناسایی فروشنده
  • برگه های انعقاد قرارداد خرید ملک در نسخی به زبان های بلاروسی و روسی
  • قرارداد انعقاد عقد خرید و فروش مستغلات طی 3 نسخه باید توسط خریدار و فروشنده امضاء گردد.
  • این اسناد به منظور ثبت قانونی به وزارت امور خارجه و یا اداره محلی ارسال می شود.
  • دریافت فرم اقامت موقت یا اجازه اقامت موقت از سوی سفارت
  • اخذ اقامت دائم بوسیله خرید ملک در بلاروس توسط آن دسته از متقاضیانی که حدودا 145.000$ (دلار) هزینه می کنند مقدور است.
  • آن دسته از متقاضیانی که کمتر از این مقدار قادر به هزینه کردن هستند، می توانند اقامت موقت این کشور را کسب نمایند.

برای خرید ملک در این کشور لازم است از مشاوره و همراهی وکلای با تجربه بهره گیری شود چرا که امکان دارد مبلغی ورای آنچه که می توان برای آن ملک متصور شد از خریدار اخذ گردد.

اخذ اقامت بلارس از طریق خرید ملک

شهروندان خارجی می توانند با خرید ملکی که مبلغ آن حدودا 145.000€ (یورو) است ابتدا ویزای 3 تا 5 ساله ای دریافت نمایند که قابل تمدید است. نکته قابل توجه این است که با انجام چنین سرمایه گذاری نیازی به حضور در خاک بلاروس برای اخذ اقامت دائم نیست. تنها با سپری شدن 5 سال شهروند خارجی که در این کشور تنها یک ملک را به مبلغی که در بالا ذکر شد، خریداری کرده، می تواند همراه با خانواده اش اقامت دائم این کشور را اخذ نماید.

کارشناسان و متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، با کادری مجرب و توانا با در اختیار داشتن وکلای کاردان و تجارب بین المللی به روز و ارزنده در این زمینه، در خدماترسانی به علاقه مندان خرید ملک در بلاروس و اخذ اقامت این کشور، میباشند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *