مهاجرت به کشور دومنیکا

اخذ تابعیت دومینیکا از طریق تولد

اخذ تابعیت دومینیکا از طریق تولد

اخذ تابعیت دومینیکا از طریق تولد بدین صورت است که اگر نوزادی در این کشور متولد شود از طریق قانون خون و خاک اقامت این کشور را می گیرد. کشورهایی که از این طریق اجازه اقامت می دهند مسیر مهاجرت را برای متقاضیان به مهاجرت باز گذاشته است. فردی که تابعیت این کشور را بگیرد می تواند از تمام حقوق شهروندی بهره مند شود حتی می تواند در انتخابات سیاسی نیز شرکت کند. این نوع تابعیت مخصوص کشورهایی است که از قانون خاک پیروی می کنند.

معمولا کشورهایی که دارای امکانات وسیعی در سطح خدمات بیمه ای، درمانی و پزشکی هستند می توانند این خدمات را به افراد خارجی نیز بدهند. در این مقاله سعی داریم تا اطلاعات جامعی از اخذ تابعیت دومینیکا از طریق تولد بدهیم. برای اطلاعات بیشتر در خصوص کار در دومینیکا می توانید با کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایید.

قانون خون و خاک در کشور دومینیکا

در برخی از کشورها تابعیت از طریق خون انتقال پیدا می کند. به این معنا که تابعیت فرزند از تابعیت مادر گرفته می شود. قانون خون در بیشتر کشورها از جمله اسپانیا، پرتغال، سوئد، نروژ، سوئیس، ایتالیا، مجارستان، چک، لتونی، اتریش، آلمان و سایر کشورها حکم فرما است. در منطقه آسیا نیز از جمله کشورهای ایران، عراق، تاجیکستان، ارمنستان، گرجستان و ترکیه هم از قانون خون پیروی می کنند. اما کشورهایی که از قانون خاک پیروی می کنند متفاوت هستند. در این کشورها تابعیت فرزند به کشوری که در آن متولد شده است بر می گردد. فرزندی که در این کشور به دنیا می آید هم تابعیت پدر و مادر خود را دارد.

کشورهایی که از قانون خاک پیروی می کنند شامل ونزوئلا، اروگوئه، تووالو، کانادا، آمریکا، آرژانتین، دومینیکا و سایر نام برد. اکثر کشورهای انتقال دهنده تابعیت از طریق خاک در قاره آمریکا قرار دارد. اخذ تابعیت دومینیکا از طریق تولد در تابعیت این کشور از قانون خاک برگرفته شده است. اگر نوزادی در این کشور به دنیا بیاید تابعیت این کشور را به دست می آورد. با گرفتن پاسپورت از تمامی حقوق شهروندی برخوردار می شود. امروزه کشورهای استرالیا، نیوزیلند، ایرلند، فرانسه و مالتا به این قانون پایان داده اند.

مزایای اخذ تابعیت از طریق تولد در کشور دومینیکا

دومینیکا تنها کشوری است که در زمان کوتاه نسبت به دادن پاسپورت و حقوق شهروندان اقدام می کند. پایین ترین قیمت، روند سریع رسیدگی، زبانی که از روی رسم صحبت می شود انگلیسی می باشد. از دادن مالیات در بسیاری از امور معاف می شوند. امکان مسافرت به بیش از 100 کشور دنیا بدون نیاز به ویزا، امکان اقامت در انگلستان و اروپا و همچنین اروپا، عدم اطلاع کشور مادری از نسبت به اعطاء تابعیت و اقامت، اعتبار 10 ساله پاسپورت و تمدید مجدد می باشد. شما آزادید که هر کجا که می خواهید زندگی نمایید (صرفا یک بار برای مصاحبه به آنجا خواهید رفت). دومینیکا تنها در مقابل پایین ترین مبلغ سرمایه گذاری به شما تابعیت و پاسپورت ارائه می نماید. کسب تابعیت و پاسپورت این کشور تنها 8 ماه طول خواهد کشید. در خصوص کسب اطلاعات بیشتر در باب اقامت دومنیکا مقاله مذکور را بررسی بفرمائید.

مزایای اخذ تابعیت از طریق تولد در کشور دومینیکا

راه های دریافت پاسپورت از طریق تولد دومینیکا

هر نوزادی که در کشور دومینیکا به دنیا بیاید یا مادر پدر متقاضی در دومینیکا به دنیا آمده باشند تابعیت این کشور به فرزند تعلق می گیرد. راه های دیگری نیز برای گرفتن پاسپورت این کشور وجود دارد از جمله این راه ها می توان به تصویب قانونی و ازدواج اشاره کنیم. در تصویب قانونی فردی که زیر 18 سال باشد به صورتی که شهروندی توسط قانون رسمی شود، تابعیت کشور دومینیکا می گیرد. ازدواج با شخصی که تابع دومینیکا است و بعد از آن هم به مدت 3 سال اقامت داشته باشد می تواند پاسپورت این کشور را بگیرد. فردی که خواهان گرفتن اقامت از طریق ازدواج می باشد باید از شرایطی که در ادامه مقاله می گوییم پیروی کند و مدارک خواسته شده را ارائه دهد.

ارائه مدارک زیر جهت ثبت ازدواج در این کشور الزامی خواهد بود:

  • اصل و کپی از گذرنامه
  • سند ازدواج
  • گواهی اقامت در دومینیکا
  • کپی شناسنامه به همراه ترجمه آن
  • فرد مطلقه باید کپی مدرک طلاق و ترجمه آن را ارائه دهد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در این رابطه پیشنهاد می کنیم مقاله تولد فرزند در کانادا را مطالعه کنید.

مدارک مورد نیاز برای اخذ پاسپورت دومینیکا

برای اخذ پاسپورت دومینیکا مدارک و اسنادی مورد نیاز است. این مدارک و اسناد عبارتند از:

  • شامل هزینه های درخواست گذرنامه دومینیکا با پرداخت €100 (یورو)
  • عدد عکس گذرنامه جدید 2
  • کپی گواهی تولد اصلی/ یا گواهینامه حقوقی 2
  • تکمیل فرم درخواست اخذ پاسپورت این کشور

به متقاضیانی که قصد مهاجرت به دومینیکا را دارند پیشنهاد می شود پیش از اقدام برای مهاجرت با مشاورین مهاجرتی مشورت کرده تا بهترین راه برای مهاجرت با توجه به شرایط به آنها پیشنهاد شود. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان و وکلاء مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید. همچنین این امکان برای شما وجود دارد با تعیین وقت قبلی به صورت حضوری در موسسه حاضر شوید.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *