مهاجرت تحصیلی سریلانکا

کار دانشجویی در سریلانکا

کار دانشجویی در سریلانکا

متقاضیان تحصیل در سریلانکا می توانند با کار دانشجویی در سریلانکا به صورت نیمه وقت کار کنند و بخش از هزینه های خود را پوشش دهند. البته به صورت کلی بازار کار کشور سریلانکا می تواند برای دانشجویان خارجی کمی سخت باشد. چرا که زبان های سینهالی و تامیلی در بازار کار این کشور بیشتر استفاده می شود و می توانید این مورد کمی مشکل ساز باشد.

سریلانکا جزو کشورهای در حال توسعه در منطقه محسوب می شود و دانشجویان با استعداد می توانند از این فرصت استفاده کنند و با کار دانشجویی در سریلانکا درآمد کسب کنند. البته میزان درآمد در این کشور نسبت به کشورهای غربی کم تر است اما متناسب با هزینه های زندگی در سریلانکا است. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در خصوص مهاجرت کاری و تحصیلی و سایر روش ها می تواند راهنمای شما باشد.

دلایل کار دانشجویی در سریلانکا

چرا هنگام تحصیل به پول بیشتری احتیاج دارید؟ دلیل آن کاملا واضح است. پول بیشتر به معنای داشتن یک زندگی عالی است. انجام یک کار می تواند برای شما مفیدتر باشد لذا می توانید پول اضافی دریافت کنید بدون اینکه به والدین خود وابسته باشید. البته اکنون برای دانشجویان مقطع لیسانس در سریلانکا کار دانشجویی نیز دشوارتر است زیرا هزینه های زندگی بیشتر از گذشته است و مدت زمان لازم برای انجام کار بسیار اندک است.

تحقیقات نشان داده است آن دسته از دانشجویان که در حین تحصیل مشغول به کار هستند، تحصیلات خود را بسیار بهتر از کسانی که در کار نیستند ادامه می دهند و موفق تر هستند. آنها ماهیت تجارت را درک می کنند و در مورد چگونگی انجام کارها به صورت عملی یاد می گیرند. به عنوان مثال اگر دانشجویی در حال تحصیل در ارتباطات راه دور است و در یک مرکز تماس کار می کند ، همه چیز را بهتر می فهمد. در دانشگاه های سریلانکا مشاغل نیمه وقت ارتقا نمی یابند. با این وجود در این کشور برخی از مزایای اشتغال به کار نیمه وقت وجود دارد.

شرایط کار دانشجویی در سریلانکا

مطابق قوانین این کشور شرایط کار دانشجویی در سریلانکا به صورت نیمه وقت مهیا می باشد. تفاوت اصلی بین کار تمام وقت و کار نیمه وقت در تعداد ساعات کار در محل کار و میزان مسئولیت بر عهده کارمند است. بنابراین انعطاف پذیری مزیت بزرگ مشاغل نیمه وقت است. شما هنوز وقت دارید که به دانشگاه بروید و وقت زیادی را با دوستانتان بگذرانید. کسانی که کمتر از نصف روز کار می کنند، حق انتخاب کار در صبح ها، ظهرها یا شب ها را در مراکز با ساعات طولانی تر دارند. شما می توانید مهارت های بین فردی را پرورش می دهید. علاوه بر اعتماد به نفس، اشتغال دانشجویی فرصتی را برای شما فراهم می کند تا یاد بگیرید چگونه با شخصیت های مختلف تعامل داشته باشید که یک مهارت اساسی در انواع مشاغل است.

اگر می دانید چگونه شغل خود را به خوبی انتخاب کنید، می توانید مهارت و تخصص خود را در زمینه مورد نظر خود ارتقا دهید. علاوه بر این، بسیاری از فرصت های جدید ظاهر خواهد شد. لازم به ذکر است دانشجویان برای کار دانشجویی در این کشور نیازی به اخذ مجوز ندارند اما برای قرارداده ای کاری در تابستان ممکن است افراد خارجی نیاز به مجوز کار داشته باشند.

شرایط کار دانشجویی در سریلانکا به شرح زیر است:

کار در سریلانکاساعات کاری
کارشناسی10 ساعت در هفته
کارشناسی ارشد و دکترا20 الی 30 ساعت در هفته

مزایای کار دانشجویی در سریلانکا

اشتغال به کار نیمه وقت بسیار بهتر از بیکار بودن است. این شبیه جمله چیزی بهتر از هیچ چیز است. چه دلیل بهتر برای به دست آوردن شغل پاره وقت از به دست آوردن پول نقد اضافی وجود دارد؟ وقتی پول دارید، احساس بهتری خواهید داشت. دیگر نگران این نیستید که بتوانید وسایل ضروری را تأمین کنید یا برای گذراندن زندگی به والدین یا بودجه دانشجویی خود اعتماد کنید. در نتیجه، استقلال به دست می آورید. اعتماد شما به اطرافیان کمتر خواهد بود و خواهید آموخت که چگونه از پس هزینه های خود برآیید. بعلاوه، برای چند دانشجو، مشاغل نیمه وقت بسیار مفید است، چه برای پرداخت شهریه، هزینه تحصیل در سریلانکا و یا به عنوان یک کمک هزینه اضافی. همچنین شما یاد می گیرید که امور مالی خود را با دقت اداره کنید.

از جمله مزایای کار دانشجویی در سریلانکا:

  • کسب درآمد در سریلانکا حین تحصیل
  • کسب تجربه
  • آماده سازی ورود به بازار کار سریلانکا
  • امکان بیشتر اخذ اقامت سریلانکا پس از تحصیل
  • اخت پذیری سریع تر
  • آشنایی با فرهنگ کار در سریلانکا

مزایای کار دانشجویی در سریلانکا

درباره سریلانکا

سریلانکا عملا در مرکز اقیانوس هند قرار دارد و از این رو دارای ارتباطات آب و هوایی و فرهنگی با سه قاره است. بادهای موسمی، که در برابر قله های سریلانکا می وزد، از پوشش گیاهی سرسبز در نیمه جنوبی جزیره پشتیبانی می کنند، اما نیمه شمالی یک منطقه خشک است. مدت ها است که بازرگانان سریلانکا را به عنوان منبع مروارید، جواهرات، ادویه ها و چای جستجو می کنند. قرن هاست که بازدید کنندگان از زیبایی و تنوع زیاد این جزیره شگفت زده شده اند. خشکی آسیای جنوبی در شمال بر فرهنگ سریلانکا در گذشته بسیار تأثیر داشته است و همچنان نیز ادامه دارد.

از دیدگاه یک فرد خارج ، برخی از جنبه های اصلی جامعه سریلانکا شامل زبان، فرهنگ، ساختار خانواده انواع منطقه ای تمدن هند است. با این حال، از دیدگاه جزیره نشین ها، نفوذ هند بیشترین قسمت در ادامه هجوم افرادی است که از هر طرف به سریلانکا وارد می شود. مردم جزیره این تأثیرات را جذب کرده و تمدن خود را ساخته اند.

کار دانشجویی در بخش وب در سریلانکا

ایجاد وب سایت هرگز آسان نبوده است. بسیاری از سیستم عامل ها مانند WordPress ، Wix ، Squarespace وجود دارند که می توانید به راحتی و بدون دانش فنی یک وب سایت ایجاد کنید. اما شما باید به اندازه کافی آگاه باشید و مشتری های بالقوه خود را پیدا کنید. راه اندازی یک وبلاگ نیز می تواند کار مناسبی برای یک دانشجو باشد. اگر اشتیاق دارید که می خواهید آن را با دنیا به اشتراک بگذارید، یک وبلاگ می تواند یک خروجی عالی برای کار شما باشد. هنگامی که شروع به نوشتن مطالب عالی می کنید، در نهایت راه هایی برای کسب درآمد از وبلاگ خود پیدا خواهید کرد.

مهارت های طراحی وب، ویرایش، نوشتن متن، برنامه نویسی رایانه، طراحی گرافیک یا نوشتن از جمله مهارت هایی هستند که می توانید از مهارت ها و استعدادهای خود برای ایجاد مشاغل شخصی به عنوان یک فریلنسر استفاده کنید. Fiverr و Upwork بازارهای گسترده ای برای انواع کارهای مستقل هستند.

کار دانشجویی آنلاین در سریلانکا

با افزایش مداوم فرهنگ وبلاگ نویسی ویدیویی، کاملا قابل درک است که با راه اندازی یک کانال یوتیوب درآمد کسب کنید. این یک کار سرگرم کننده و تعاملی است که می تواند شما را به یک شخصیت آنلاین محبوب تبدیل کند. امروز این کارهای آنلاین از جذاب ترین ها برای کسب درآمد شده است. گذشته از این، به شما کمک می کند با افراد جدید ملاقات کنید، همچنین از شرکت ها موارد رایگان دریافت می کنید. اینها برخی از محبوب ترین ها هستند که می تواند برای دانشجویان مفید باشد. با این حال، دانشجویانی که در حین تحصیل مشغول به کار هستند نباید از تحصیل خود منحرف شده و تعادل بین تحصیل و همچنین شغل خود را حفظ کنند. هنگامی که تعادل مناسبی پیدا کردید، از مزایای کار در سال های دانشجویی بهره مند خواهید شد.

در نمودار زیر همچنین می توانید وضعیت بیکاری در کشور سریلانکا را بررسی کنید:

نرخ بیکاری در سریلانکا

انواع مشاغل دانشجویی در سریلانکا

با توجه به استعدادهای خود و کارهایی از که از پسشان بر می آیید می توانید شاغل مختلفی را در طول دوران دانشجویی خود در کشور سریلانکا تجربه کنید. این کشور به تازگی در صنعت گردشگری رشد زیادی داشته است و به سبب افزایش میزان توریست ها مشاغل این صنعت در وضعیت خوبی قرار دارند و دانشجویان نیز می توانند از این فرصت استفاده کرده و مشاغل دانشجویی را پیدا کنند. همچنین به صورت کلی مشاغل دانشجویی در زیر برای دانشجویان در سریلانکا معرفی شده اند:

  • مشاغل در هتل و رستوران
  • مدرس خصوصی
  • عکاسی
  • طراحی
  • فریلنسر
  • مترجمی
  • بازاریاب دیجیتال
  • چاپ تیشرت
  • اپراتوری

لازم به ذکر ست برای تحصیل در سریلانکا حتما باید ویزای تحصیلی سریلانکا را دریافت کرده باشید. در صورت نیاز به داشتن مشاوره تخصصی درباره مهاجرت و تحصیل در کشورهای خارجی می توانید از طرق مختلف با وکلای ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *