مهاجرت کاری یونان

ویزای کاری یونان

ویزای کاری یونان

درخواست ویزای کاری یونان با نظارت وزارت امور خارجه انجام می گردد که شهروندان خارج از اتحادیه اروپا بایستی برای اخذ مجوز کار اقدام کنند. این در حالی است که شهروندان اروپایی فقط با گذرنامه می توانند، اقدام نمایند. متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت این مقاله را برای راهنمایی هموطنان گرامی از شرایط کسب ویزای کاری یونان و همچنین مجوز کار در یونان تهیه کرده اند.

در این مقاله مفتخر به بررسی ویزای کاری یونان برای متقاضیان علاقه مند به کار در این کشور می باشیم.

اینفوگرافی ویزای کاری یونان

بررسی ویزای کاری یونان

آیا به فکر مهاجرت کاری به یونان هستید؟ پس بهتر است قبل از شروع روند مهاجرت کاری به این کشور، به دنبال کسب اطلاعات دقیق درباره شرایط ویزای کاری یونان باشید. کشور یونان یکی از کشورهای اروپایی می باشد و به دلیل عضویت در اتحادیه اروپا و شرکت در پیمان شنگن، شرایط مهاجرت کاری به این کشور با اکثر کشورهای عضو اتحادیه اروپا و همچنین منطقه اقتصادی اروپا مشابه می باشد. به طور کلی، شهروندان کشورهای ثالث، از جمله کشور ایران، برای ورود به خاک کشور یونان با هدف تجاری و کار، نیاز به اخذ ویزای کاری یونان دارند. شرایط کار در این کشور برای شهروندان اروپایی و شهروندان خارج از اروپا کاملا متفاوت می باشد! به متقاضیان خارجی توصیه می شود قبل از انجام هرگونه اقدام برای مهاجرت کاری به یونان، از شرایط کسب ویزا و مجوز کار در این کشور مطلع شوند. مهاجرت کاری اغلب برای کسب منابع مالی صورت می پذیرد.

میزان درآمد در یونان بدین شرح می باشد:

میزان درآمد در یونان

در کشور یونان فرصت های کاری مختلفی برای متخصصان و نیروی کار ماهر خارجی وجود دارد. علاوه بر این، کم بودن هزینه های زندگی در این کشور نیز موجب جذب مهاجران زیادی شده است. البته به یاد داشته باشید که در مقایسه به سایر کشورهای اروپایی، مانند کشور آلمان، اتریش، فرانسه و سایر کشورها، مهاجرت به یونان گزینه ای مناسب به شمار نمی رود.

در نمودار زیر به نرخ بیکاری در کشور یونان در مقایسه با برخی از بهترین کشورهای اروپایی پرداخته شده است:

نرخ بیکاری در کشور یونان

ویزای کاری یونان برای ایرانیان

اخذ ویزای کار یونان برای ایرانیان چندان هم دشوار نیست. بیشترین میزان سختی در امور اخذ ویزای کاری یونان مربوط به یافتن شغلی مناسب در این کشور می باشد. چرا که کار در یونان و شانس یافتن شغل در این کشور، رابطه مستقیمی با نرخ بیکاری در آن دارد. نرخ بیکاری به عنوان یکی از شاخص های مهم کاریابی در کشورهای مختلف شناخته می شود. متقاضیان کار در یونان در صورتی می توانند به سهولت در این کشور شغل مناسب بیابند که نرخ بیکاری پایین باشد.

ویزای کاری یونان به متقاضیان امکان کار و اقامت در این کشور را می دهد. همچنین رفاه و امکانات عمومی نیز در دسترس متقاضیان خواهد بود. لذا اخذ ویزای کار ی این کشور برای متقاضیان ایرانی مزایای مطلوبی دارد. شایان ذکر است که با اخذ ویزای کاری یونان، می توان به کشورهای عضو شنگن سفر نمود.

اخذ ویزای کار یونان و مزایای کار در آن

متقاضیان می توانند با کار در یونان از مزایای متعددی بهره مند شوند. برخی از مزایا به صورت کلی در این کشور وجود دارند و متقاضیانمیتوانند به سهولت و به صورت عمومی از آن بهره مند شوند. متقاضیان برای بهره مندی از برخی مزایای دیگر بایستی تلاش خود را به کار ببرند. از این رو متقاضیان بایستی همواره در تلاش باشند تا بتوانند از تمامی مزایای اقامت کاری بهره مند شوند. به عنوان مثال می توانند با ارتقاع تخصص خود، در مشاغل پر درآمد این کشور کار کنند. برخی از مزایای دیگر کار در یونان عبارتند از:

مزایای دیگر کار در یونان

مدارک لازم برای دریافت ویزای کاری یونان

برای درخواست ویزای کاری یونان و مهاجرت به یونان از طریق کار، متقاضیان باید مدارک و اسناد مورد نیاز را به طور کامل جمع آوری کنند. این مدارک و اسناد عبارتند از:

  • دعوت نامه کاری معتبر (دریافت شده از کارفرمای شرکت یونانی)
  • چند قطعه عکس پرسنلی با فرمت و اندازه گذرنامه
  • بیمه درمانی و سایر مدارک پزشکی
  • CV یا پرونده سوابق کاری (رزومه)
  • اسنادی برای اثبات نداشتن سابقه جرم
  • پاسپورت معتبر با حداقل 12 ماه اعتبار (اخذ شده در 10 سال اخیر)
  • مدارک تحصیلی و مدارک زبان معتبر
  • رسید پرداخت هزینه درخواست ویزا

ویزای کاری یونان به کسانی ارائه می شود که قصد کار بیش از 90 روز به صورت قانونی را دارند. متقاضیان بعد از آماده کردن مدارک مورد نیاز باید با سفارت یونان در محل زندگی خود تماس بگیرند و با هماهنگی های قبلی به این سفارت مراجعه کنند تا درخواست ویزای خود را اعلام کنند. با پرداخت هزینه درخواست، متقاضیان باید منتظر دریافت نتیجه بررسی پرونده خود از سفارت باشند. در صورت تایید درخواست و پذیرش سفارت، متقاضیان می توانند ویزای خود را دریافت کنند.

صدور مجوز برای کار در یونان

همانطور که در سایر مقالات موسسه ذکر شده است، کسب مجوز کار و مجوز اقامت در یونان برای اشتغال قانونی در این کشور الزامی می باشد. متقاضیان باید در نخستین گام مدارک مورد نیاز را جمع آوری کنند تا پروسه کسب مجوز کار در یونان شروع شوند. این مدارک عبارتند از:

  • 3 قطعه عکس رنگی
  • قرارداد کاری متقاضی با شرکت
  • نسخه اصلی پاسپورت و نسخه کپی تمامی صفحات آن
  • نامه ای از شرکت مربوطه برای اثبات نظارت و حمایت آن از متقاضی
  • مدارک پزشکی و مدارک بیمه
  • شماره مالیات و شماره تامین اجتماعی

بعد از جمع آوری این مدارک و اسناد، متقاضیان باید آن ها را به یکی از مراکز خدمات شهروندی یونان که با نام KEP شناخته می شود، ارائه دهند. در ادامه به طور کامل به روند دریافت مجوز کار در یونان اشاره می کنیم.

علاوه بر این، طبق دستورالعمل ریاست جمهوری یونان، اتباع کشورهای ثالث موظفند برای اقامت و کار قانونی در کشور یونان اسناد زیر را داشته باشند:

  • یک تبعه کشور ثالث که وارد خاک یونان می شود باید دارای گذرنامه یا سند مسافرتی معتبر دیگری باشد.
  • پس از ورود به خاک یونان، متقاضی باید مجوز اقامت و کار را بدست آورد. به وی اجازه می دهد در یک سازمان یا شرکت منتخب در یک زمینه خاص کار کند.
  • اجازه اقامت، که امکان اشتغال را فراهم می کند و با تصمیم دبیرکل منطقه اعطا می شود.

روند درخواست و اخذ مجوز کار در یونان

روند درخواست و اخذ مجوز کار در یونان

روند درخواست مجوز کار در یونان به صورت زیر است:

مراحلامور
1تهیه مدارک لازم و مراجعه به دفتر KEP
2بررسی مدارک و درخواست توسط کارمند KEP
3ثبت اطلاعات و ایجاد برنامه جدید توسط کارمند KEP
4ارسال مدارک و پرونده به سازمان صلاحیت توسط کارمند KEP
5مطلع سازی متقاضی توسط کامند KEP برای دریافت مجوز
6دریافت مجوز از دفتر KEP توسط متقاضی

مراحل درخواست ویزای کاری یونان

اتباع خارجی که قصد دریافت ویزای کاری یونان را دارند، جهت دریافت ویزا باید مراحلی را با موفقیت طی کنند. برای اخذ موفقیت آمیز ویزای کاری یونان گذراندن این مراحل برای تمامی اتباع خارجی ضروری است. در اولین قدم باید یک پیشنهاد شغلی از یک کارفرمای یونانی دریافت کنید. به طور کلی متقاضیان باید یک کارفرمای یونانی را پیدا کنند که مایل است آن ها را از طریق آژانس های کاریابی یا وب سایت های آنلاین استخدام کند. البته لازم به ذکر است که، وقتی کارفرمای یونانی پیدا کردید باید یک قرارداد کاری امضا کنید. که این قرارداد شرایط استخدام و درآمد را به صورت کامل توضیح دهد. یکی از اصلی ترین مراحل در روند درخواست ویزای کاری یونان همین مرحله است که موجب موفقیت های بعدی شما در این مسیر می شود.

از دیگر مراحل درخواست ویزای کاری یونان برای متقاضیان، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

مراحل درخواست ویزای کاری یونانتوضیحات
درخواست کارفرمای یونانی برای مجوز کارکارفرمای یونانی شما به اداره غیر متمرکز شهری که در آن زندگی می کند درخواست می کند. کارفرما برای درخواست مجوز کار به قرارداد کار معتبر حداقل یک ساله و گواهی مالیاتی نیاز دارد.
تکمیل فرم درخواست ویزای کاریمتقاضیان باید هر دو بخش فرم را تکمیل کنند. بخش اول شامل سوالاتی در مورد اطلاعات شخصی شما است. در حالی که بخش دوم سوالاتی در مورد هدف درخواست شما است.
جمع آوری الزاماتکارفرما و کارمند باید برای تبادل اسناد و الزامات در صورت نیاز در تماس باشند.
مصاحبه ویزانزدیک ترین سفارت یونان را در کشور خود پیدا کنید و با آنها قرار ملاقات رزرو کنید.
پردازش ویزامتقاضیان باید صبور باشند، زیرا زمان می برد تا سفارت یونان ویزای کاری این کشور را صادر کند.

زمان پردازش ویزای کاری یونان

بر خلاف اغلب کشورهای اروپایی مدرن، زمان پردازش ویزای کاری یونان به عوامل مختلفی بستگی دارد. به طور کلی دو زمان پردازش در یونان وجود دارد که شامل مجوز کار و ویزای کار می شود. به طور مثال، زمانی که کارفرمای شما برای مجوز کار در کشور درخواست می دهد، زمان می برد تا مسئولان تصمیم بگیرند. این مرحله دوره ای است که بیشتر زمان بر است و ممکن است مجبور شوید تا دو ماه نیز صبر کنید. البته در صورتی که مقامات کنسولگری مدارک بیشتری نیاز داشته باشند ممکن است پردازش بیشتر طول بکشد. از سوی دیگر، زمان پردازش ویزای کاری یونان در مرحله سفارت به کشوری که در آن زندگی می کنید و حجم کاری سفارت بستگی دارد. بنابراین برای مرحله سفارت نیز می توتنید تا 60 انظار داشته باشید.

در نمودار زیر می توانید مدت زمان پردازش ویزای کاری کشورهای مختلف اروپایی را مشاهده فرمایید:

مدت زمان پردازش ویزای کاری کشورهای مختلف اروپایی

بررسی درخواست و اخذ مجوز کار در یونان

در نخستین گام، متقاضیان با تهیه اسناد مورد نیاز، به KEP مراجعه می کنند تا اقدام به کسب مجوز کار یا پروانه کار در کشور یونان (HP) کنند. کارمند KEP مدارکی را که توسط متقاضی ارائه می شود دریافت و بررسی می کند. اگر در حین بازرسی اگر یک سند مفقود یا ناپیوسته کشف شود، کارمند به فرد اطلاع می دهد و از ارسال برنامه خودداری می کند. کارمند برنامه الکترونیکی را پر کرده و یک پوشه جدید در سیستم اطلاعات KEP ایجاد می کند. متقاضی در صورت تمایل این امکان را دارد كه شماره تلفن همراه خود را اعلام كند و از این طریق از طریق پیامک برای تکمیل درخواست مطلع شود. سرانجام، کارمند یک گواهی ارائه درخواست را به متقاضی می دهد.

کارمند KEP پرونده را که شامل برنامه و اسناد پشتیبان نیز می باشد را به یکی از روش های پذیرفته شده (ایمیل، نمابر، پیک، پست و غیره) به سازمان صلاحیت ارسال می کند. کارمند KEP سند نهایی را بلافاصله از سازمان صلاحیت دریافت می کند و به متقاضی (از طریق پیام کوتاه یا تلفن) اطلاع می دهد تا او بیاید و آن را بگیرد. در مرحله آخر، متقاضی باید به KEP مراجعه کند و مجوز کار یا HP خود را دریافت کند. هموطنان عزیز اگر قصد دارید از شرایط مهاجرت به سایر کشورهای اروپایی مطلع شوید می توانید با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

سوالات متداول در باب ویزای کاری یونان

در این بخش مفتخر به پاسخگویی سوالات متداول در باب ویزای کاری یونان می باشیم:

  • چه مدارکی برای ویزای کار یونان مورد نیاز است؟ داشتن گذرنامه معتبر/ تاییدیه قرارداد کار/ گواهی عدم سوء پیشینه/ فرم درخواست ویزا/ گواهی تاییدیه سلامت که نشان دهد متقاضی در وضعیت کامل جسمی می باشد و بیماری خاصی ندارد.
  • برای ویزای کار یونان به چه زبان های می بایست مسلط باشیم؟ براي كار كردن در كشور يونان تنها مهارت زبان انگليسي كافي نمي باشد و شما بايستي زبان يوناني را نيز آموزش ببينيد.
  • آیا سابقه کار مرتبط با مدرک تحصیلی تاثیری در گرفتن ویزای کار یونان دارد؟ زمانی که سابقه کار مرتبط داشته باشید، شغل بهتری با توجه به مدرک تحصیلی پیدا می کنید. بعد از مدتی همسر و فرزند می توانند مهاجرت کنند.
  • میزان دستمزد در یونان حدودا چقدر می باشد؟ برای بخش های خصوصی در کشور یونان، حداقل دستمزد قانونی 587€ (یورو) در ماه می باشد. حقوق پایه برای یک کارمند دولت با تحصیلات عالی اجباری 711€ (یورو) در ماه می باشد.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *