ویزای مسافرتی مالزی

ویزای توریستی مالزی

الزامات ویزای توریستی مالزی

با گرفتن ویزای توریستی مالزی می توان مقدمات مهاجرت و گرفتن حق اقامت دائم این کشور زیبا و پهناور را به دست آورد که در این مقاله بررسی می گردد. در صورتی که شما هم علاقه مند به کسب اطلاعاتی در مورد ویزای توریستی مالزی هستید با مطالعه نمودن این مقاله و هم چنین مراجعه نمودن به سایر مقالات موجود در سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانید به اطلاعات جامع زیادی دست یابید. این ویزا که دربرگیرنده یک تاییده در گذرنامه یا سند مسافرت می باشد که به وسیله این ویزا یک شخص خارجی نشان می دهد که برای اجازه به ورود به مالزی دارای هیچ گونه مانعی نمی باشد.

الزامات ویزای توریستی مالزی

الزامات ویزا برای شهروندان مالزی منجر به ایجاد محدودیت های اداری برای ورود به این کشور توسط مقامات کشورهای دیگر می شود. به صورتی که از تاریخ 26 مارس (March) سال 2019، کسانی که دارای حق شهروندی کشور مالزی باشند می توانند بدون دسترسی داشتن به ویزا به 177 کشور مسافرت نمایند پاسپوت این کشور در جایگاه نخست در میان کشورهای در حال توسعه و در میان کشورهایی که اکثریت جمعیت آنها مسلمان باشد دارای جایگاه دوم پس از سنگاپور و چهارمین جایگاه در میان کشور های قاره آسیا می باشد.

مدارک لازم برای ویزای توریستی مالزی

متقاضیان ویزای توریستی مالزی برای ورود به این کشور ملزم به ارائه مدارک زیر می باشند:

  • ارائه گذرنامه یا پاسپورت
  • ارائه بلیط رفت و برگشت
  • اثبات توانایی مالی

شرایط و مدارک ویزای توریستی مالزی

ارائه گذر نامه دارای اعتبار هر فردی که وارد مالزی می شود، باید دارای گذرنامه معتبر ملی یا سند سفر مسافرتی شناخته شده بین المللی باشد. البته هر شخصی که اسناد عبور و یا مسافرتی ندارد و توسط دولت مالزی به رسمیت شناخته می شود باید مستندات خود را به جای پاسپورت بدست آورد در خواست مذکور باید در هر دفتر نمایندگی مالزی در خارج از کشور صادر شده باشد.

متقاضیانی که موفق به آماده نمودن مدارک بالا شده باشند در مرحله بعد باید اسناد سفر خود مانند گواهی هویت، لیزر رهگذر، گواهی اقامت دائم باید اطمینان حاصل شود که عبور خود را به کشور مبدا تضمین شده باشد. اسناد باید بیش از 6 ماه از تاریخ ورود مجدد صادر شده باشد. اتباع خارجی که به ویزای توریستی نیاز دارند قبل از ورود به این کشور، درخواست ویزای خود را در هر دفتر نمایندگی ثبت کنند ویزای مذکور تضمین مطلق ین موضوع انیست که دارنده مجاز به ورود به مالزی باشد. شخص متقاضی نیاز به اثبات توانایی مالی خود برای اقامت و داشتن یک بلیط بازگشت پذیرفته شده می باشند یا بلیط سفر به یک کشور سوم است.

بر اساس بخش 8 قانون مهاجرت قانون 1959-1963 متقاضی ویزای توریستی مجوز ورود به مالزی را نخواهد داشت حتی اگر او دارای گذرنامه معتبر یا سند مسافرت، ویزا، بلیط سفر و بودجه کافی باشد. متقاضیان ویزای توریستی مالزی برای تکمیل کارت ورود و خروج (Imm.26) خود پس از ورود به هر نقطه این کشور می توانندبه نقاط ورودی قابل دسترسی، دفاتر نمایندگی مالزی در خارج از کشور و یا آژانس های مسافرتی رجوع نمایند. این شخص باید پاسپورت و کارت ورود خروج خود که به موقع تکمیل شده باشد را به افسر مهاجرت ارائه دهد و هم چنین باید اطمینان حاصل پیدا کنند که گذرنامه خود را قبل از خروج تائید نمایند.

بررسی ویزای توریستی مالزی

اطلاعات عبور به کشور مالزی

اتباع خارجی که مایل به بازدید از مالزی هستند، باید علاوه بر یک ویزا (در صورت لزوم)، از گذرگاه های موجود در این کشور عبور کنند. این نوع از به آنها اجازه می دهد که به صورت موقت در این کشور بمانند. به غیر از برنامه های کاربردی برای ورود به این کشور متقاضی باید اهداف اجتماعی و تجاری برای انجام این برنامه ها را داشته باشد. هر درخواست باید دارای حامی مالی باشد که در صورت لزوم حضور خارجی در کشور و یا بازگشت از مالزی را به عهده خواهد داشت.

انواع ویزای مالزی

دولت مالزی سه نوع ویزا را برای اتباع خارجی صادر می کندکه عبارتند از:

  • ویزای تک ورودی: این نوع از ویزا برای اتباع خارجی که عمدتا برای بازدید اجتماعی به کشور مالزی وارد می شوند صادر می شود. معمولا این نوع از ویزا برای مدت 3 ماه از تاریخ صدور مجوز دارای اعتبار می باشد.
  • ویزای ورود چندگانه: این نوع از ویزا مختص اتباع خارجی که عمدتا برای امور تجاری یا دولتی به کشور مالزی وارد می شوند صادر می شود. معمولا این نوع از ویزا برای 3 الی 12 ماه از تاریخ صدور مجوز معتبر است. ودر اغلب موارد اعتبار ویزا ورود چندگانه برای مدت زمان 1 سال می باشد . و اعتبار هر ورود تنها برای مدت 30 روز است و امکان تمدید اقامت وجود ندارد

لازم به ذکر می باشد که اتباع کشور های هند و جمهوری خلق چین که مایل به ورود به مالزی و برای رسیدن به اهداف اجتماعی می باشند برای در یافت ویزای مورود چند گانه می توانند اقدام نمایند. شرایط لازم برای اعتبار ویزای ورود چندگانه کشور مالزی عبارتست از:

  • متقاضی باید مدارک مالی کافی برای اقامت در مالزی را نشان دهد.
  • متقاضی باید بلیط برگشتی معتبر داشته باشد.
  • گروه های تور واجد شرایط درخواست ویزای چندگانه نیستند.

ویزای ترانزیت کشور مالزی

این نوع از ویزا که مختص اشخاصی می باشد که داریای تابعیت خارجی باشند و نیاز به ویزا برای ورود به به این کشور دارند و هم چنین نیاز به سفر به سایر کشور های دیگر دارند البته اتباع این اشخاص می توانند که بدون گذر از محل فرودگاه و ترک سفر خود به مقصد بعدی با همان پرواز خود به مسیرخود ادامه دهند، نیازی به ویزای مجدد حمل و نقل ندارند.

چنان چه شما هم با مطالعه نمودن مقاله ویزای توریستی مالزی علاقه مند به کسب اطلاعات بیشتری در این زمینه شدید این فرصترا دارید تا با مراجعه نمودن به سایر مقالات موجود در سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نظیر کار در مالزی و یا تحصیل در مالزی به اطلاعات کاملی دست یابید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *