ویزای مسافرتی مالزی

جاذبه های گردشگری مالزی

جاذبه های گردشگری مالزی

طیف جاذبه های گردشگری در مالزی آنچنان بسیار است که تنها در 4 روز سفر توریستی که تورها نسبت به ان اقدام می کنند، نمی توان دید. جاذبه هایی که هر چند همگی ساخته دست بشر هستند و پیشرفت تکنولوژی را نشان می دهند اما با یکدیگر بسیار متفاوت بوده و بهترین های این شهر را به شما نشان می دهند. جاذبه های تاریخی و مذهبی در کنار جاذبه های دیدنی از حیات وحش یا حتی بهترین خیابان ها برای خرید و بهترین رستوران ها برای سفارش انواع غذاهای چینی، مالایی و هندی را در این مقاله پیدا خواهید نمود. کشور مالزی در جنوب شرقی آسیا قرار دارد که و پایتخت آن کوالالامپور است. 2 ناحیه جغرافیائی مالزی را در بر گرفته است که دریای جنوبی چین آنها را از هم جدا می ‌کند. دین مردم مالزی اسلام است و 60% مردم این کشور مسلمانان هستند.

زبان رسمی و ملی کشور مالزی زبان مالایی یا باهاسا مالایو و انگلیسی نیز زبان دوم این کشور می باشد. واحد پول این کشور نیز رینگیت نمایش داده می شود. در قاره آسیا کشورهای بسیار زیبایی وجود دارند که هر یک سعی می کنند با فراهم کردن امکانات و شرایط لازم، گردشگران بیشتری را به سمت خود بکشانند. از جمله بهترین کشورها در این زمینه، می توان به چین و ژاپن اشاره نمود. یکی دیگر از کشورهایی که توانسته جایگاه خود را بیابد، مالزی است. شما می توانید در این مقاله از جاذبه های گردشگری مالزی مطلع شوید و با کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

مزایا زندگی در مالزی

مالزی یکی از بهترین کشورها برای بازنشستگی در آسیا محسوب می شود. مردم از اواخر دهه 1960 در اینجا ساکن شده اند. سواحل آن در رتبه دوم قرار دارند. جزایر آن که در نظرسنجی ‌های مختلف جهانی فهرست شده‌اند، مرتبا در بین 10 جزیره برتر قرار می‌گیرند و اگر به جنگل ‌پیمایی و تمام جانوران و گیاهان همراه با آن علاقه دارید، جنگل ‌ها و پارک ‌های مالزی از بهترین و بزرگ ‌ترین جزیره ‌های جنوب شرقی آسیا هستند. مالزی در مرکز آسیای جنوب شرقی قرار دارد و همسایگان آن، سنگاپور، تایلند و اندونزی مکان های خوبی برای تعطیلات آخر هفته هستند. فرودگاه های بین المللی مالزی دارای پروازهای مستقیم به کامبوج، تایلند، ویتنام ، بورنئو، چین، تایوان، هند، فرانسه، لندن و فیلیپین هستند.

در جدول زیر شاهد تعداد توریست ها در مالزی در سال های اخیر هستید:

سالتعداد توریست ها
20201350
20211468
20221280

می توانید در حدود دو ساعت و نیم در باشگاه خبرنگاران خارجی در پنوم پن، کامبوج، مشرف به رودخانه مکونگ، کوکتل میل کنید. علاوه بر این، هزینه زندگی تقریباً 3 برابر ارزان تر از ایالات متحده است و به عنوان یک امتیاز اضافی، غذاهای خیابانی مالزی فوق العاده است. تاریخ استعماری جذابی دارد که به قرن شانزدهم بازمی‌گردد، و مالاکا، ایالتی در جنوب مالزی، برای اولین بار در سال 1511 توسط پرتغالی ‌ها مستعمره شد. هلندی‌ ها و سپس بریتانیایی ‌ها به سرعت به دنبال پرتغالی ‌ها قرار گرفتند. مالزیایی ها انگلیسی صحبت می کنند. این ترکیب از مردم و فرهنگ ها رنگ های زیادی و معماری و غذاهای متفاوتی را به این کشور می بخشد.

در نمودار زیر شاهد ملیت توریست ها در کشور مالزی می باشید:

ملیت توریست ها در کشور مالزی

آب و هوا و غذاهای مالزی

آب و هوای مالزی استوایی همراه با بارش فراوان درجه حرارت بالا است. آب و هوای مالزی در تمام فصل های سال گرم و مرطوب هست. دمای هوا تقریبا بین 22 تا 30 درجه است و همراه با بارندگی است اما گاهی اوقات نیز هوا خنک و مطبوع می شود. در مجموع کشور مالزی تقریبا در تمام مدت سال آب و هوای یکنواختی دارد و یا به بیان دیگر مالزی کلا یک فصل دارد. تابستان هایی با دمایی حدود حداکثر 34 درجه و حداقل 24 درجه با رطوبت نسبی 80% دارد. به دلیل گستردگی مالزی در شمال و جنوب منطقه استوایی، آب و هوای این منطقه قابل پیش بینی است. بهترین زمان سفر به مالزی بین ماه های جون تا جولای (خرداد و تیر) است که شدت بارش به تدریج کم می شود.

مالزی از نژادهای مختلفی مردمی تشکیل شده شامل مالایی، چینی و هندی که این ترکیب فرهنگ ‌های مختلف باعث تنوع غذایی در این کشور شده است. با توجه به این تنوع فرهنگی، انواع مختلف غذاهای آسیایی با ترکیب مدرن و سنتی همراه با رنگ و طعم های لذیذ و خوش طعم در این کشور قرار دارد انواع کباب ‌ها، برنج و نودل سرخ شده و غذاهای گریل شده دریایی، انواع سبزیجات، استفاده از نارگیل تنها بخشی از این سفره غذایی آسیایی وغذاهای خوشمزه مالزی میباشد. آداب و رسوم متنوعی در شیوه خوردن غذاها رعایت می شود که همه نشان از چند ملیتی بودن مردمان این سرزمین است. در این بخش پیشنهاد ما به شما مطالعه مقاله مهاجرت به مالزی می باشد.

هتل ها در مالزی

با وجود پراکندگی جغرافیایی در سراسر مجمع الجزایر، این کشور پذیرای گردشگران و توریست های مختلف از اقصی نقاط جهان است. هتل های مالزی مانند .سایر هتل های جهان از مسافرخانه تا هتل های 5 ستاره لوکس و برندهای معتبر هتلداری همه نوع خدماتی با هر بودجه ای به مسافرین ارایه می دهند با توجه به پراکندگی و فراوانی این هتل ها در سراسر این کشور و دسترسی به مکان های دیدنی و سایر تفریح گاه و قابلیت دسترسی به نقاط با یکدیگر رقابت می کنند و امکانات این هتل به درجه و نوع هتل بستگی دارد . انواع مختلف هتل های 3 ستاره مالزی، هتل های 4 ستاره مالزی، هتل کاسمو مالزی، هتل فلوراما کوالالامپور و هتل های دیگر در این کشور وجود دارد. در ادامه این مقاله به 10 مورد از بزرگترین مقاصد این کشور که ارزش حداقل یکبار بازدید را خواهند داشت پرداخته می شود.

پانگکور لوت و تپه گنتینگ از جاذبه های گردشگری مالزی

یکی از بهترین استراحتگاه های این کشور در ساحلی پودری واقع شده است که چشم اندازی از اقیانوس را به نمایش گذاشته و توسط نخلستان هایی احاطه شده است. میهمانان اینجا در ویلاهایی که به صورتی زیبا و برازنده طراحی شده اند اقامت خواهند داشت و کارکنان خوش خدمت این محل به دقت از آنها پذیرایی کرده و درخواست های آنها را برآورده خواهند کرد. در خصوص آشنایی بیشتر از شرایط اخذ ویزای توریستی مالزی نیز می توانید مقاله مذکور را مطالعه بفرمائید.

بلندی های گنتینگ (گنتینگ هایلند) که تپه اقامتی مشهور می باشد، در داخل کوهستان تایتیوانگسا جای گرفته و پر است از مجموعه های سرگرمی و تفریحی از جمله پارک های تفریحی، هتل های بزرگ و بی نظیر، کنسرت ها و شب زنده داری های پر جاذبه ای که گردشگرانی را به سمت خود می کشاند که قصد دارند آخر هفته خوب و شادی را سپری کنند. مسیر رسیدن به این محل از طریق سوار شدن به تله کابین فراهم می باشد که خود چشم اندازی شگفت انگیز را به نمایش می گذارد.

 برج های دوقلوی پتروناس و جاذبه های گردشگری مالزی

با ارتفاعی به بلندای 451.9 متری، این دو بلندترین برج های دوقلوی جهان می باشند. ساختار و معماری نمادین این برج بلند از جمله سمبل های مدرن شهر کوالالامپور است. بازدید کنندگان این برج می توانند با مراجعه به بلندترین نقطه آن که بر روی تراسش قرار دارد، از چشم انداز تحسین برانگیز شهر لذت برده و یا به انجام خرید های دلخواه خود در مرکز خرید دیدنی سوریا ک اِل سی سی مال بپردازند.

شهر تاریخی مالاکا و جاذبه های گردشگری مالزی

شهر تاریخی مالاکا و جاذبه های گردشگری مالزی

شهر مالاکا عنوان مهمترین مرکز تجاری در تمام قسمت جنوب شرقی آسیا را تا پیش از زمانی که کوالالامپور از آن پیشی بگیرد در دست داشت. این شهر مملو از آثار تاریخی بزرگ معماری که متعلق به دوران ها و سنت های مختلف هستند بوده و زندگی فرهنگی پرهیاهو، کلی موزه و همینطور مراکز فروشگاهی و خرید پر تعدادی را در اختیار دارد.

کریستال ماسک و بئکیت تینگی مالزی

این معبد که در ایالت کوالا ترِنگانو واقع شده، به دلیل شدت عظمت و همینطور منحصر به فرد بودنش به عنوان مکانی مجذوب کننده و فوق العاده نفس گیر شناخته می شود. این بنا از فولاد، شیشه و کریستال ساخته شده و به همین دلیل چهره ای بسیار نفیس و مدرن دارد. شهر بوکیت تینگی این شهر کوچک در فاصله ای کوتاه در مجاورت تپه جِنتینگ هایلند قرار گرفته و به همین دلیل یکی از توفقگاه های مشهور گردشگرانی است که به این منطقه تفریحی عظیمت کرده و یا از آن باز می گردند. این شهر کوچک به داشتن خانه هایی به سبک معماری خانه های اروپایی شهرت بسیاری دارد و به ویژه که آن را به شهر مشهور و زیبای کولمار در کشور فرانسه تشبیه می کنند.

منطقه کامرون هایلند مالزی

جایی در میان کوهستان ها، منطقه زیبای کامِرون هایلَند به عنوان جواهری در کشور مالزی قرار گرفته است. این منطقه شامل زمین های کشاورزی پهناور چای و به ویژه گیاهانی است که در معرض انقراض بوده و در عین حال رنگ بندی برجسته و رایحه های خوش بویی را به معرض نمایش می گذارند. بازدید کنندگان می توانند خود را از طریق پیاده روی به این محل برسانند. همچنین هتل های متعددی در این ناحیه وجود دارد که گردشگران را اسکان داده و از آنها پذیرایی خواهند کرد.

جزایر پرهنتیان در معبد باتو کیوز مالزی

گروهی از جزایر این منطقه دارای سواحل شنی سفید رنگ بکر، آب هایی به زلالی اشک چشم و آب و هوایی ملایم و معتدل هستند. به دلیل زندگی غنی جانوران دریایی و همینطور چشم اندازی با دید بسیار وسیع، این منطقه در میان غواصان و شناگران ماهر، شهرت بسیاری دارد. کایاک سواری و کوه پیمایی در میان جنگل های این جزایر از جمله فعالیت های ورزشی مورد علاقه افراد بوده و سپری کردن زمان و استراحت در کنار ساحل هم از جمله تفریح های آن می باشد.

معبد باتو کِیوز شامل یک معبد بسیار پیچیده است که مجسمه های بلند هندوهای آن یکی از مقصد های مهم زیارتی می باشند. همچنین این محل به دلیل زیبایی طبیعی خود یکی از مشهورترین جاذبه های توریسی مالزی است. هاله های مقدس و اسرارآمیز این محل در قلب بازدید کنندگانش نفوذ می کند.

کوالالامپور در جاذبه های گردشگری مالزی

این پایتخت نه تنها مرکز سیاسی، اقتصادی و فرهنگی کشور مالزی است، بلکه یک مرکز مهم در کل ناحیه جنوب شرقی آسیا می باشد. همانطور که انتظار می رود، این شهر پر است از آثار تاریخی متعددی که در کنار مراکز فروشگاهی، هتل ها و آسمان خراش های مدرن قرار گرفته اند. زنده و پر شور بودن یکی از صفات این پایتخت دیدنی یعنی کوالالامپور در قلب کشور مالزی است.

جاذبه های گردشگری کوالالامپور

شهر زیبای کوالالامپور آمیخته ای از فرهنگ و سنت قدیمی و بافت مدرن شهری می باشد. محله چینی ها، دهکده فرانسوی، پارک دریاچه، موزه ملی، برج های دوقلوی پتروناس و غیره همه تنها بخش کوچکی از جاذبه های دیدنی کوالالامپور هستند. در گردش در کوالالامپور با طبیعت سرسبز و چشم اندازهای زیبا، شهری با قدمتی 150 ساله، فرهنگی غنی پر قدمت، مراکز خرید گوناگون، غذاهای خوش طعم، هتل های 5 ستاره با قیمت های مناسب، معابد تاریخی، پارک های زیبا و سایر مواجه می شوید.

بازدید از تمامی جاذبه های گردشگری مالزی حداقل چیزی در حدود 4 الی 8 روز زمان نیاز دارد تا به خوبی مورد بررسی قرار بگیرد. پس اگر آشنایی کامل با کشور مالزی ندارید، سعی کنید تا با استفاده از تور لیدر های با تجربه و افرادی که در این زمینه از تجربه کافی برخوردار می باشند سفر خوبی به مالزی داشته باشید. در پایان می توان گفت که جاذبه ‌های گردشگری مالزی، به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری آسیا محسوب می‌ شود. همین موضوع توانسته است که جذب گردشگران به قاره آسیا را بیش از پیش نماید.

وجود جاذبه های گردشگری در یک قاره موجب می شود که به سایر کشورهایی که در آن وجود دارند سرک کشیده شود و جاذبه هایی که در آن وجود دارد را مورد توجه قرار دهند. در کل می‌ توان گفت این جاذبه ‌های گردشگری به این نمونه هایی که ما در بالا در مورد آن ها صحبت کردیم ختم نمی ‌شود و شما در سفر به مالزی هزاران برابر این جاذبه ‌های گردشگری را خواهید دید. توجه داشته باشید که موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت سعی کرده تا بهترین خدمات و کیفیت بالا را به شما عزیزان ارائه دهد.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *