شرایط عمان

مشکلات زندگی در عمان

مشکلات زندگی در عمان

مشکلات زندگی در عمان به خصوص برای کسانی که نمی توانند به زبان عربی صحبت کنند متعدد بوده و متقاضیانی که قصد اخد اقامت این کشور را دارند، باید به این نکته توجه کنند. سیستم آموزشی در این کشور از استاندارد بالایی برخوردار است. بسیاری از مدارس خصوصی بین المللی، عمدتا در شهر مسقط وجود دارد و به طور کلی دارای امکانات مدرن عالی هستند. به احتمال زیاد معلمانی را خواهید دید که دارای تجربه ای از کشور مربوط به برنامه درسی هستند. این کشور به عنوان سرزمین زیبایی های دیدنی شناخته می شود.

از سواحل شنی دیدنی و جلگه های بیابانی گرفته تا کوه ها و آبدره های نفس گیر، هیچ کمبودی در فعالیت ها و مناظر خارج از منزل وجود ندارد. حیات وحش فراوان از جمله پنج گونه لاک پشت و کوسه نهنگ وجود دارد. همچنین انواع مکان های صخره ای و خرابه وجود دارد که برای غواصی مناسب است. این کشور نرخ جنایت بسیار پایینی دارد و بسیار آرام است. هر جنایتی که اتفاق بیفتد عمدتا خرده ماهیت است. این یک محیط عالی برای پرورش خانواده است. زیرا، این یک جامعه عجیب و سنتی است. مردم محلی بسیار دوستانه و مودب شناخته شده اند. این نگارش در خصوص بررسی مشکلات زندگی در عمان توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده است.

درباره عمان

این کشور، کشوری بسیار زیبا است و شهر بزرگ مسقط در دره ای قرار گرفته است که توسط کوه ها و دریا احاطه شده است. این کشور برخی از بهترین سواحل این منطقه را در خارج از کشورهای ساحلی مجاور دارد و خود مسقط دارای نقاط دیدنی بسیاری برای بازدید و کشف خارجی ها است. سواحل بسیار تمیز نگه داشته می شوند و کوه های اطراف منظره ای باشکوه را ایجاد می کنند.

این کشور از لحاظ استراتژیکی در تنگه اورموز واقع شده، بسیار متنوع است. پایتخت این کشور شهر مسقط است که همچنین با بیش از 1.3 میلیون نفر ساکن در کلان شهرها، نقطه مهاجرت مهاجران به این کشور است. علاوه بر پایتخت، صلاله بزرگترین شهر است و به دلیل منطقه آزاد و بندر بار، نیروی کار زیادی را به خود جذب می کند. سلطان قابوس فرمانروای عمان است و در سال 1970 به قدرت رسید و او را طولانی ترین فرمانروای جهان عرب کرد. دین رسمی کشور اسلام است و رایج ترین زبان ها عربی و انگلیسی هستند.

مهم ترین شهرهای این کشور در نمودار زیر نشان داده شده اند:

مهم ترین شهرهای عمان

معایب زندگی در عمان

مشهورترین جاذبه این کشور مسجد جامع سلطان قابوس است که یکی از تنها مساجدی است که به غیر مسلمانان اجازه ورود می دهد. دستورالعمل های سختگیرانه ای، به ویژه در مورد لباس برای ورود وجود دارد. با این حال، هیچ هزینه ای برای ورود به مسجد وجود ندارد و بازدید از اینجا به شما امکان می دهد با تمدن اسلامی آشنا شوید. یکی دیگر از جاذبه های محبوب مسقط، خانه اپرای رویال است که ماهانه چندین رویداد برگزار می کند. بازدید از کویرها نیز در کشورهای خاورمیانه رایج است و یکی از محبوب ترین مکان ها برای بازدید در این کشور ماسه های واهیبا است.

بنابراین، اکنون می دانید که کشور چه چیزی برای شما ارائه می دهد. اگر قصد اخذ اقامت از طریق کار در عمان را دارید، به مجوز اقامت نیاز خواهید داشت. هنگام درخواست اقامت در این کشور ضروری است که از قبل یک پیشنهاد شغلی قوی داشته باشید. دعوت شما برای ماندن در کشور باید توسط کارفرما ارسال شود. بنابراین، این آن ها هستند که روند مهاجرت را به عنوان حامی شروع می کنند. همسر دارنده ویزای کار و هر کودک زیر 21 سال می توانند برای ویزای خانوادگی درخواست کنند که به آن ها اجازه می دهد در این کشور زندگی کنند اما قادر به کار در آنجا نیستند. برای زندگی در این کشور باید از معایب آن آگاه شوید.

مهم ترین مشکلات زندگی در عمان عبارتند از:

  • میزان تصادف بالا
  • سبک زندگی غربی گران است.
  • تحصیل بسیار گران است.
  • آزادی تغییر شغل وجود ندارد

زندگی به سبک غرب از مشکلات زندگی در عمان

زندگی به سبک غرب از مشکلات زندگی در عمان

مهاجران هزینه اقامت عمان را معقول تر از بسیاری از کشورهای همسایه می دانند. درآمد به طور کلی بدون مالیات است. قیمت ها در شهر پایتخت بیشتر است و طبق نظرسنجی هزینه زندگی مرسر 2023، شهر مسقط در بین 209 شهر در رتبه 96 قرار دارد که باعث گران تر شدن آن از تورنتو اما ارزان تر از رم و مادرید می شود.

نمودار زیر توزیع هزینه شهر مسقط را نشان می دهد:

توزیع هزینه زندگی شهر مسقط در عمانبسته های اعزامی در این کشور برای کارگران ماهر غربی هنوز سخاوتمند هستند و تمایل به ارائه حقوق خوب، محل اقامت، ماشین، پاداش، پرواز به خانه و بیمه درمانی دارند. اما، برخی چیزها خیلی خوب هستند تا واقعیت داشته باشند. هرچقدر که این قراردادها جامع به نظر برسند، همیشه هزینه های پیش بینی نشده ای وجود دارد. مراقب هزینه اضافی ویزا و بررسی های مربوط به سلامت باشید. هزینه های مدرسه نیز یک هزینه اضافی بزرگ است. اما مسئله واقعی مالی هنگام کار در عمان، عدم امنیت نسبی شغل است. یکی از مهم ترین مشکلات زندگی در عمان این است که زندگی به سبک غرب ممکن است گران باشد. شما می توانید محصولات غربی را در سوپر مارکت ها بیابید. با این حال آن ها قیمت بالایی دارند. همین قاعده در مورد مارک های پوشاک غربی و کالاهای الکترونیکی نیز صادق است.

دیگر مشکلات زندگی در عمان

در حالی که دولت این کشور جاده ها را در شرایط عالی نگه داشته است، رانندگی در این کشور از استاندارد بسیار پایین تری نسبت به کشورهای غربی برخوردار است. به طوری که، ممکن است مدتی طول بکشد تا به آن عادت کنید. سرعت غیرمجاز یکی از عواملی است که به میزان بالای تصادفات کمک می کند. اگر فرزند دارید، تحصیل در عمان هزینه هنگفتی است. این باید یکی از عوامل اصلی باشد که هنگام تصمیم گیری در مورد پذیرش پیشنهاد کار باید در نظر بگیرید. زیرا، در حالت ایده آل یک شرکت هزینه های تحصیل را پوشش می دهد. بسیاری از مدارس از شما می خواهند قبل از اولین روز ترم تمام هزینه ها را بپردازید و حتی برخی از آن ها مبلغی را برای بازپرداخت درخواست می کنند.

در جدول زیر هزینه تحصیل در شهرهای مختلف این کشور را مشاهده می کنید:

نام شهرشهریه به دلار
مسقط7570$
نیزوا5743$
سوهار8371$

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت قادر به پاسخگویی سوالات شما درباره مهاجرت به سایر کشورهای جهان است.

1/5 - (1 امتیاز)

12 دیدگاه برای “مشکلات زندگی در عمان

  1. سعید گفت:

    سلام به همه.آیا شغل رانندگی پایه یک در عمان خوبه یا نه؟ حقوقش چقدره ؟ممنونم ۳۵ سالمه و لیسانس دارم

    1. صادقی گفت:

      سلام برای کار در این کشور باید نامه کفیل داشته باشید. در خصوص مشاوره با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

  2. سیدجلال گفت:

    من حدود پنج سال در عمان زندگی می کنم تمام موارد فوق تایید می کنم در عمان هزینه زندگی بالاست هزینه تحصیل فوق العاده گران است واصلا قید تحصیل در عمان بزنید در عمان مواد غذایی نسبتا گران است منتها وسایل برقی وا شپزخانه از ایران ارزان تراست گوشی سامسونگ گران تر چون از دبی وارد می شود ایفون ارزان تر اجاره خانه مبله که اینجا بهش میگن مفروش از صد ریال تا هزار ریال عمانی وجود داره خانه های مبله ۱۰۰ریالی مخصوصا تو مخله های قدیم اکثرا بنگالی هندی سکونت دارندو تمیز نیست وسوسک زیاد دارد تو همه سوپر مارکت ها سم سوسک گذاشتن ولی جاهای تمیز خوبش بالاسیصد ریال هست قبل از امدن به عمان حتما اطلاع دقیق بدست بیاورید وبا دیدکاه ایرانی وارد دنیای اینور نشوید که راحت شکست می خورید اینجا مافیای هند تحت سیطره انگلستان حکومت میکنه بنابراین تو زمینه هایپرمارکت ونانوایی شیرینی فروشی ورود نکنید عمانی ها شیرینی دوست نیستن عمانی ها نان سنگک دوست ندارن این موارد منجر به شکست هست خیلی خیلی اطلاعات دارم اینجا نمیشه داد ایمیلم می ذارم دوست داشتید میگم چه مشاغلی خوب چه مشاغلی نامناسب هست با تشکر از این وبسایت فدای همتون عزیزان پایدار باشید

    1. صادقی گفت:

      با تشکر از مطاله شما

    2. خسرو خدابنده لو گفت:

      سلام میتونم چندتا سوال درمورد زندگی توی عمان بپرسم؟

      1. صادقی گفت:

        سلام در خصوص مشاوره با شماره 02191003232 تماس بگیرید

    3. سحر گفت:

      سلام ، ممنون از اطلاعات مفیدتون ، منم قصد مهاجرت کاری به عمان رو دارم ، ممنون میشم اگه شماره واتساپ یا تلگرامتون رو بزارید تا راجب اونجا بهم اطلاعات بدین ، واقعا نیاز دارم کسی که اپنجا کار کرده راهنماییم کنه

      1. صادقی گفت:

        سلام لطفا در خصوص مشاوره با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

      2. صادقی گفت:

        سلام لطفا در خصوص مشاوره با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

    4. احمد گفت:

      سلام
      ممنون. بابت اطلاعاتی که گذاشتید
      آدرس ایمیلتون چیه؟

      1. صادقی گفت:

        با سلام در خصوص مشاوره با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

  3. حمید گفت:

    خیلی عالی و کامل ممنون از اطلاعات مفیدی که ارائه کردین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *