مهاجرت تحصیلی عمان

ویزای تحصیلی عمان

ویزای تحصیلی عمان

دانشجویانی که برای ویزای تحصیلی عمان اقدام می کنند، لذت زیستنی متفاوت در این کشور را تجربه می کنند. این امر به ویژه در غذاهای این منطقه که به شدت تحت تأثیر تأثیرات هندی شکل گرفته است، برجسته است. دانشجویان در عمان می‌ توانند از بشقاب ‌های بریانی (که گفته می ‌شود غذای ملی عمان است) و تنوری ماسالای خوشمزه لذت ببرند.همچنین می ‌توانند از غذاهای سبک مدیترانه ‌ای شرقی، از جمله گوشت ‌های کباب ‌شده با ادویه ‌ها لذت ببرند. عمان همچنین یکی از لیبرال ترین مقاصد خاورمیانه محسوب می شود. با این حال، شایان ذکر است که عمان یک کشور مسلمان است و دانش آموزان باید مراقب آداب و رسوم محلی باشند. دانشگاه ها نیز این ترکیب از فرهنگ ها را منعکس می کنند.

در خصوص تحصیل در عمان جالب است بدانید، بیش از 200 عضو هیئت علمی از 26 ملیت مختلف به دانشجویان دانشگاه ظفار آموزش می ‌دهند. یکی از بالاترین نسبت ‌های بین ‌المللی هیئت علمی در بین تمام دانشگاه‌ های خاورمیانه. علاوه بر این، بیش از 5% از 5000 دانشجوی دانشگاه ظفار از خارج از عمان هستند. در میان این دانشگاه‌ های برتر، دانشگاه ظفار، یک موسسه آموزش عالی خصوصی است که در تمام جنبه‌ های آموزش، یادگیری و تحقیق خود برای تعالی تلاش می ‌کند. دانشگاه ظفار در رتبه بندی کشورهای عربی امسال رتبه 121 تا 130 را دارد. در کل، با نزدیک به 50 سال رنسانس عمان، عمان موقعیت بین المللی و ملی معتبری را ایجاد کرده است و دارای فرهنگ باز و پذیرایی است. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده طرح واقعیات مختلف درباره زندگی دانشجویی در عمان می باشد.

هزینه و حمل و نقل متقاضیان ویزای تحصیلی عمان

طبق بررسی هزینه زندگی در عمان و مرسر ، مسقط عمان در بین 209 شهر در رتبه 96 قرار دارد که گران‌تر از تورنتو و ملبورن است اما ارزان‌تر از جاکارتا و مادرید است. هزینه اقامت نسبتا مقرون به صرفه است. به عنوان مثال، طبق گفته Numbeo، یک آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر صلاله حدود 300GBP (پوند) در ماه هزینه دارد. این 75% ارزان تر از دبی است. به طور مشابه، بلیط سفر در صلاله به طور متوسط تنها GBP1.5 (پوند) هزینه دارد. یکی دیگر از مزایای تحصیل در عمان این است که این منطقه به خصوص ارتباط خوبی دارد و سفر در سراسر کشور و کشورهای اطراف را آسان می کند. این منطقه دارای یک شبکه حمل و نقل گسترده است که در ابتدا پیمایش آن دشوار است، اما هر چه بیشتر از آن استفاده کنید آسان تر می شود.

سرویس اتوبوس عمومی عمان احتمالا ساده‌ترین راه برای رفت و آمد است و همه بخش‌های کشور، از سوهار در شمال تا صلاله در جنوب را به هم متصل می‌کند. این اتوبوس ها بسیار مقرون به صرفه هستند و راهی آسان برای سفر در نقاط مختلف عمان هستند. بسیاری از جزایر عمان را با کشتی به هم وصل می کنند و به دانش آموزان این فرصت را می دهند که از مناطق مختلف عمان مانند جزیره مصیره بازدید کنند. یکی دیگر از راه های رفت و آمد در عمان با ماشین است. بسیاری از گردشگران اتومبیل کرایه می کنند و خدمات کرایه اتومبیل در سراسر کشور از جمله فرودگاه ها در دسترس است. به خاطر داشته باشید که برای استخدام به گواهینامه رانندگی نیاز دارید. از طرف دیگر، تاکسی ‌های زیادی در اطراف شهرهای عمان وجود دارد، اگرچه قیمت آنها می‌تواند بسیار متفاوت باشد

دلایل اخذ ویزای تحصیلی عمان

عمان پر از مناظر طبیعی چشم نواز است، با آب های فیروزه ای در شبه جزیره مسندم، شن های وسیع محله خالی و شن های وهیبا. بهشت ساحلی جزیره مصیره و شهر تاریخی بهلا. عمان دارای آب و هوای گرم و آفتابی در طول سال است، به ویژه در طول تابستان – معروف به فصل خریف. صلاله دومین شهر بزرگ عمان است که در استان ظفار واقع شده است. این شهر به دلیل زیبایی جغرافیایی شهرت زیادی دارد. با سواحل بکر و کوه های سرسبز که برای کمپینگ و پیاده روی عالی هستند. این امر آن را به یک مقصد تحصیلی عالی برای دانشجویانی که به دنبال تحصیل در خاورمیانه هستند تبدیل می کند. از سوی دیگر، عمان خانه یکی از معتبرترین دانشگاه های خاورمیانه است و 5 مورد از دانشگاه های این کشور در رتبه بندی دانشگاه های منطقه عربی QS در سال 2023 گنجانده شده اند.

علاوه بر این، دانشجویان در عمان از کیفیت زندگی و آموزشی بالایی برخوردار هستند، از جمله مزایای بورس تحصیلی در عمان. عمان به طور گسترده ای به عنوان یکی از امن ترین کشورهای خاورمیانه و جهان شناخته می شود. این منطقه میزان جرم و جنایت پایینی دارد و شهروندانی مهربان دارد. عمان همچنین در رتبه‌ بندی اخیر بین ‌المللی در زمینه محیط‌ زیست و پایداری در سال 2020، رتبه ‌بندی برتر خاورمیانه را به خود اختصاص داده است و از این نظر در رتبه 21 جهان قرار گرفته است. این امتیاز بالا تا حدی به دلیل تمرکز دولت بر ایجاد سیاست هایی برای حفاظت از محیط زیست است. در نتیجه، مسقط، پایتخت عمان، یکی از ده شهر برتر جهان است. از سوی دیگر عمان به دلیل چشم انداز قوی بین المللی اش مورد تحسین قرار می گیرد.

در تصویر زیر به سایر مزیت های تحصیل در عمان اشاره شده است:

سایر مزیت های تحصیل در عمان

معرفی سیستم آموزشی عالی کشور عمان

اگر خاورمیانه در رادار شماست، عمان مقصد مناسبی برای شما خواهد بود. این کشور مکانی قابل تحسین برای کسانی است که به دنبال تحصیل با کیفیت بالا در خارج از کشور با قیمت مناسب هستند. دانشجویان بین المللی به دلایل مختلفی علاقه مند به اخذ مدرک در عمان هستند. زندگی و تحصیل در عمان به قرار گرفتن در معرض بین المللی شما کمک می کند و شما را برای هیجان و چالش های فضای شغلی جهانی شده آماده می کند. سلطان نشین عمان در گوشه جنوب شرقی خاورمیانه واقع شده است. این کشور با تنها 3.5 میلیون نفر جمعیت، کشور نسبتا کوچکی است، اما به دلیل سیستم آموزشی با استاندارد بالا، در بین دانشجویان بین المللی محبوبیت دارد. تعداد زیادی دانشگاه بین المللی وجود دارد که او در آمریکا، استرالیا و اروپا مستقر هستند.

تقریباً 25% از جمعیت دانشگاه‌ های عمان را خارجی‌ هایی تشکیل می‌ دهند که از مناطق مختلف می ‌آیند، که به این کشور حسی جذاب و چندفرهنگی می ‌دهد. دانشجویان بین المللی که مایل به تحصیل در این کشور هستند، زمان سختی برای سازگاری با فرهنگ و زبان اصلی کشور نخواهند داشت، زیرا دوره ها به زبان انگلیسی تدریس می شوند. تحصیل در این کشور به شما این فرصت را می دهد که این شگفتی ها را کشف کنید، بلکه فرصتی برای کار و کسب درآمد در حین یادگیری به شما می دهد! دوره های کارآموزی برای دانشجویان دارای مدرک کارشناسی در روابط بین الملل، علوم سیاسی، اقتصاد، علوم اجتماعی یا رشته های مشابه در نظر گرفته شده است.

معرفی سیستم آموزشی عالی کشور عمان

در لیست زیر به برخی واقعیت های تحصیلی در عمان اشاره شده است:

  • اساتید بین المللی
  • انگلیسی رسانه برای آموزش
  • دانشگاه های رقابتی
  • سیستم پژوهش محور
  • دانش آموزان مهارت های عملی و رهبری را کسب خواهند کرد.
  • مدرک بین المللی
  • دانشگاه های رقابتی

دانشگاه های مورد تقاضا برای تحصیل در عمان

سومین دانشگاه در بین 10 دانشگاه برتر عمان که Toplist می خواهد به شما معرفی کند، کالج خاورمیانه است. کالج خاورمیانه یک کالج مستقر در عمان است. با بیش از 5100 دانشجو، یکی از مؤسسات آموزش عالی پیشرو در سلطان نشین عمان است. MEC وابسته به دانشگاه کاونتری در انگلستان است. در واحه دانش مسقط واقع شده است. کالج خاورمیانه برنامه های کارشناسی و کارشناسی ارشد را در رشته های مهندسی، بازرگانی و فناوری ارائه می دهد.

MEC با آکادمی فناوری اطلاعات مایکروسافت، برنامه ابتکاری آکادمی اوراکل، برنامه آکادمی شبکه سیسکو، بورسیه EC-Council، SAP، موسسه حرفه‌ای لینوکس و اداره فناوری اطلاعات عمان همکاری دارد. دکتر عبدالله سیف احمد الصباحی و آقای لفیر محمد کالج خاورمیانه را در سال 2002 با همکاری صندوق بازنشستگی نیروهای ویژه سلطان تأسیس کردند. باشگاه محاسباتی، باشگاه الکترونیک، باشگاه طراحی، باشگاه عکاسی، باشگاه ریاضی، کلوپ نت، انجمن کسب و کار، انجمن دراماتیک و انجمن انگلیسی زبان در میان باشگاه های دانشجویی وجود دارد.

مدارک لازم جهت اخذ ویزای تحصیلی عمان

مدارک لازم جهت اخذ ویزای تحصیلی عمان بدین شرح می باشد:

  • اصل و کپی پاسپورت
  • ارائه عکس جدید از متقاضی
  • ارائه نامه پذیرش رسمی از دانشگاه معتبر
  • نامه بدون اعتراض از والدین تایید شده از سفارت مربوطه
  • بدون نامه اعتراضی از حامی قبلی با ثبت تجاری با امضای مقامات امضا کننده
  • گزارش پزشکی از سلامت جسمی و روحی متقاضی
  • هزینه های پردازش ویزا تحصیلی

برای اطلاع از سایر امور مرتبط با ویزای تحصیلی در عمان با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

متداول ترین سوالات ویزای تحصیلی عمان

در این بخش توجه شما را به متدوال ترین سوالات در خصوص ویزای تحصیلی عمان جلب می داریم:

  • مدارک لازم جهت اخذ ویزای تحصیلی عمان کدام اند؟ اصل و کپی پاسپورت، ارائه عکس جدید از متقاضی، ارائه نامه پذیرش رسمی از دانشگاه معتبر، نامه بدون اعتراض از والدین تایید شده از سفارت مربوطه، بدون نامه اعتراضی از حامی قبلی با ثبت تجاری با امضای مقامات امضا کننده، گزارش پزشکی از سلامت جسمی و روحی متقاضی و هزینه های پردازش ویزا تحصیلی
  • دلایل اخذ ویزای تحصیلی عمان چه مواردی است؟ عمان پر از مناظر طبیعی چشم نواز است، با آب های فیروزه ای در شبه جزیره مسندم، شن های وسیع محله خالی و شن های وهیبا. بهشت ساحلی جزیره مصیره و شهر تاریخی بهلا. عمان دارای آب و هوای گرم و آفتابی در طول سال است، به ویژه در طول تابستان – معروف به فصل خریف. صلاله دومین شهر بزرگ عمان است که در استان ظفار واقع شده است. این شهر به دلیل زیبایی جغرافیایی شهرت زیادی دارد. با سواحل بکر و کوه های سرسبز که برای کمپینگ و پیاده روی عالی هستند. این امر آن را به یک مقصد تحصیلی عالی برای دانشجویانی که به دنبال تحصیل در خاورمیانه هستند تبدیل می کند. از سوی دیگر، عمان خانه یکی از معتبرترین دانشگاه های خاورمیانه است و 5 مورد از دانشگاه های این کشور در رتبه بندی دانشگاه های منطقه عربی QS در سال 2023 گنجانده شده اند.
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *