مهاجرت سرمایه گذاری در عمان

ویزای بازنشستگی عمان

ویزای بازنشستگی عمان

اگر علاقه دارید تا در کشوری عرب زبان زندگی بازنشستگی خود را بگذرانید به شما پیشنهاد می کنیم تا ویزای بازنشستگی عمان را اخذ کنید. عمان چیزهای زیادی به مهاجران ارائه می دهد. حدود 1700 کیلومتر خط ساحلی وجود دارد که شامل سواحل بکر و ماسه سفید در دریای عرب است. در این کشور تمام وقت آفتاب است. بنابراین در حالی که مردم محلی مقاومت می کنند، ممکن است بخواهید به سالاله فرار کنید و در فصل موسم تابستان کمی از آب و هوا لذت ببرید. اعراب از اقصی نقاط خاورمیانه در تابستان در اینجا به تعطیلات می پردازند و احساس محافظه کاری تری به سلاله نسبت به پایتخت مسقط دارند. اتومبیل و سایر واردات ارزان است، احتمالاً به این دلیل که مالیات با ارزش افزوده، مالیات غیر مستقیم، واردات یا موارد مشابه وجود ندارد.

همچنین بلیط هواپیما، تاکسی و اتوبوس از هزینه کم سوخت استفاده می کنند، بنابراین می توانید در سراسر کشور ارزان و راحت کار کنید. احترام آشکاری برای زنان وجود دارد. ابتدا از فرهنگ سنتی عمان، بعداً از اسلام، زنان از جایگاه والایی برخوردار می شوند. تفاوت های فرهنگی دیگری را نیز خواهید دید. فقط دیدن یک شتر در کنار جاده لبخند را به لب می آورد. اگر از قطر، امارات متحده عربی، عربستان سعودی، بحرین، کویت یا نیوزیلند به عمان سفر می کنید نیازی به ویزا نخواهید داشت. اگر اهل یکی از کشورهای فوق نیستید، به ویزا نیاز خواهید داشت. بنابراین، اگر اهل اتحادیه اروپا، کانادا، انگلستان، ایالات متحده آمریکا یا استرالیا هستید، باید قبل از سفر درخواست ویزا کنید. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در خصوص اخذ ویزای بازنشستگی کشور عمان به شما مشاوره می دهد.

نحوه اخذ ویزای بازنشستگی عمان

اگر گذرنامه یا اجازه اقامت شورای همکاری خلیج فارس (GCC) دارید، می توانید با ورود به هر پست مرزی عمان، با پر کردن فرم در مرز، ویزا بگیرید. توجه داشته باشید که شهروندان شورای همکاری خلیج فارس نیازی به ویزا ندارند، اما ساکنان شورای همکاری خلیج فارس این کار را می کنند. ساده ترین راه برای درخواست ویزای ورود بصورت آنلاین است. برای ویزای توریستی، یک بار یا چند بار، عمان اکنون ویزای الکترونیکی را معرفی کرده است. در بدو ورود دیگر نمی توانید برای این نوع ویزا اقدام کنید. eVisa یکبار ورود (ویزای بازدید گردشگری از تاریخ ورود شما به عمان 30 روز معتبر است. باید ظرف مدت 6 ماه از زمان تأیید استفاده شود. اگر در این دوره زمانی استفاده نشود، سند سفر فاقد اعتبار است.

هنگام درخواست ویزای الکترونیکی توریستی عمان، به موارد زیر نیاز دارید:

  • گذرنامه دارای اعتبار حداقل شش ماه پس از ورود
  • رزرو هتل معتبر در عمان
  • بلیط برگشت
  • آدرس ایمیل معتبر، زیرا ویزا از طریق این روش برای شما ارسال می شود
  • برای تکمیل درخواست خود، باید اسکن پاسپورت خود را بارگذاری کنید و یک عکس استاندارد گذرنامه بین المللی ارائه دهید.

شرایط زندگی با ویزای بازنشستگی عمان

شرایط زندگی با ویزای بازنشستگی عمان

هجوم مداوم اتباع خارجی که به عمان می آیند، فشار قابل توجهی در منابع ایجاد کرده و منجر به افزایش شدید هزینه های عمومی زندگی، به ویژه در مورد هزینه های اجاره محل اقامت می شود. اصلاحات در قوانین محلی با هدف مهار این هزینه ها انجام شده است. گزینه های اقامتی بسیاری برای مهاجران در عمان در دسترس است، از آپارتمان های دارای آپارتمان با متراژ بالا تا ویلاهای لوکس و خانه های شهری. اکثر اشکال محل اقامت در ترکیبات مسکن امن قرار دارد و معمولاً بسیار خوب نگهداری می شود. متداول ترین نوع محل اقامت برای مهاجران اجاره مبله نیست، اما برخی از گزینه های مبله نیز در دسترس هستند. بسیاری از مجتمع های کانکس شامل سالن های ورزشی، استخرهای شنا و اتاق های لباسشویی است، در حالی که ویلا ها به طور معمول دارای خانه خدمتکاران و یک باغ هستند.

برخی از مجتمع های سطح بالا ممکن است امکانات اضافی مانند رستوران ها مغازه ها، زمین های تنیس، و حتی گاهی زمین های گلف را داشته باشند. بسیاری از کارفرمایان در عمان محل اقامت کارمندان خارج از کشور خود را تأمین می کنند یا کمک هزینه مسکن را به عنوان بخشی از بسته اشتغال خود در نظر می گیرند. توافقات اجاره به طور معمول با یک قرارداد سالانه انجام می شود، اما این اغلب قابل مذاکره است. برنامه های کمکی مانند آب، گاز و برق معمولاً در قیمت اجاره ای که برای آن تبلیغ می شود لحاظ نمی شوند، بنابراین اگر مطمئن نیستید به دنبال توضیحات باشید مهم است. برای کسانی که به دنبال اجاره خصوصی و یا سرمایه گذاری در عمان هستند، ایمن ترین گزینه معمولاً استفاده از مشاور املاک است، اما وب سایت ها و تالارهای گفتگو نیز در دسترس است.

هزینه زندگی باز ویزای بازنشستگی در عمان

مناطق اصلی مورد علاقه مهاجران در عمان عبارتند از: Ruwi شرق مرکزQurum ، Al Khuwair ، Bausher و Al Mawella شرق مرکز می باشد. طبق پایگاه داده آنلاین اجاره یک آپارتمان یک خوابه در یک مرکز شهر هزینه ماهانه تقریباً 567$ (دلار) در هر ماه است، در حالی که هزینه یک آپارتمان با همان اندازه در خارج از مرکز شهر تقریبا 377$ (دلار) در ماه می باشد. یک آپارتمان در مرکز شهر با 3 اتاق خواب تقریباً 1062$ (دلار) هزینه دارد و هزینه همتای حومه آن تقریباً نیمی از این قیمت است. همچنین لازم به ذکر است که مقامات عمان فقط ازدواج های تصدیق شده را به رسمیت می شناسند، نه مشارکت های مدنی. اگر قبلاً ازدواج قانونی کرده باشید و مشخص شود که با شخصی از جنس مخالف زندگی می کنید، که با او نسبتی ندارید و همسر شما نیست می تواند منجر به پیامدهای حقوقی قوی تر بشود.

به طور کلی هزینه های زندگی در این کشور بیشتر مختص درمان و بیمارستان و بیمه است. در نمودار زیر شاهد ان می باشید:

هزینه زندگی بازنشسته در عمان

زبان در کشور عمان

اگر قصد مهاجرت و اقامت عمان را دارید، ممکن است از خود بپرسید که برقراری ارتباط چقدر آسان خواهد بود. به عنوان مثال زبان رسمی کشور چیست و آیا برای کار موثر در منطقه نیاز به تسلط بر آن دارید؟ کشور عمان عرب زبان است، اگرچه اشکال مختلف زبان در کشور صحبت می شود. به عنوان مثال، خود عربی عمانی شرقی ترین گویش عربی – در کوه های الحجر و برخی مناطق ساحلی صحبت می شود. این لهجه ها از نوع خاص خود است، از جمله عربی شیحی  که در استان مسندام صحبت می شود و زبان عربی ظفاری که در استان ظفار استفاده می شود. عربی بحرانی (به عربی بهارانی و بهارنا نیز معروف است) همچنین بومی عمان است و همچنین در خود بحرین نیز صحبت می شود. برای اطلاع از مدارک لازم جهت پذیرش در عمان با مشاوران موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *