شرایط اسلواکی

هزینه زندگی در اسلواکی

هزینه زندگی در اسلواکی

اسلواکی یکی از کشورهای اروپای مرکزی است که در همسایگی چک، اتریش، اوکراین و مجارستان قرار دارد. هزینه زندگی در اسلواکی مناسب است. اما در مقابل حقوق و دستمزد در این کشور بالا نمی ­باشد. این کشور دارای 5 میلیون جمعیت است که به زبان اسلواکی صحبت می­ نمایند. پایتخت این کشور شهر براتسلاوا است و با توجه به مناسب بودن هزینه ها در این شهر، اتباع اتریشی با سفر به این کشور مایحتاج خود را تأمین می ­نمایند. مردم این کشور از کیفیت و استانداردهای بالایی در زندگی برخوردارند و اکثر شهرها از معماری های مدرن و پیشرفته ای ساخته شده است. اقتصاد این کشور بر پایه تولید خودرو و وسایل الکترونیکی و صادرات آنها به دیگر کشورها می­ باشد. اکثر فعالیت های تجاری این کشور با شریک تجاری کشور آلمان صورت می­ گیرد.

این کشور در مشاغلی همچون مهندسی، روزنامه نگاری، چاپ و نشر مجلات، حسابداری، رانندگی و غیره با کمبود نیرو مواجه است. از همین رو برخی از این نیروهای مورد نیاز خود را از کشورهای اتریش و ایتالیا تأمین نموده است. اگر چه هزینه زندگی در اسلواکی مناسب است، اما از آنجائیکه میزان حقوق دستمزد در این کشور پایین است، کمتر مشاهده می ­شود که افراد نسبت به اخذ ویزای کاری این کشور اقدام نمایند. می ­توان گفت اسلواکی یکی از کشورهای اروپایی است که کمترین آمار مهاجرین را بخود اختصاص داده است. دوستان عزیز می­ توانند با مراجعه به موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت اطلاعات جامعی در زمینه مهاجرت به سایر کشورها کسب نمایند.

اینفوگرافی هزینه زندگی در اسلواکی

بررسی هزینه زندگی و درآمد در اسلواکی

متقاضیان برای بهره مندی از مهاجرتی آگاهانه به اسلواکی بایستی مقرون به صرفه بودن این مهاجرت را بررسی کنند. لذا بررسی هزینه ها و تطبیق آن ها با میزان درآمد احتمالی برای متقاضیان ضرورت دارد. هزینه زندگی در اسلواکی را می توان با بررسی سبک زندگی فردی و منابع معتبر محاسبه نمود. همچنین متقاضیان می توانند برای محاسبه درآمد احتمالی، از طریف بررسی میانگین درآمد شغل مورد نظر خود محاسبات را انجام دهند. متقاضیان کار هر چه درآمد بیشتری داشته باشند می توانند از رفاه بیشتری برخوردار باشند.

برخی از عوامل موثر بر افزایش درآمد کارکنان در این کشور ذیلا بررسی شده است:

عوامل موثر بر افزایش درآمد کارکنان در اسلواکی

مقرون به صرفه بودن زندگی در اسلواکی

زندگی در کشور اسلواکی می تواند بر اساس معیارهای مختلفی سنجیده شود. از این رو متقاضیان بایستی برای بررسی مقرون به صرفه بودن مهاجرت خود، آن را از زوایای مختلف بررسی نمایند. متقاضیان می توانند از طریق بررسی درآمد و هزینه زندگی در اسلواکی مقرون به صرفه بودن آن را بررسی نمایند. برخی از عوامل مهم در خصوص مقرون به صرفه بودن زندگی در اسلواکی عبارتند از:

  • نرخ بیکاری پایین
  • نسبت مطلوب درآمد و هزینه
  • وجود امکانات رفاهی

هزینه ماهیانه زندگی در اسلواکی

اسلواکی یا جمهوری اسلواکی کشوری محصور در خشکی در اروپای مرکزی است و به صورت کلی کشور گرانی نیست، به خصوص اگر حومه شهر را در نظر بگیرید. تنها استثناء خانه ها و آپارتمان ها در براتیسلاوا هستند که واقعاً می توانند بسیار گران باشند. هزینه ماهیانه زندگی در اسلواکی با میانگین حقوق ماهیانه حدود 950€ (یورو) و اجاره ماهانه تقریباً €400 (یورو) برای یک آپارتمان یک خوابه متعادل است. تنها بزرگترین هزینه در این کشور زیبا غذا خواهد بود، اگرچه این امر تقریباً نسبی است و بستگی به سبک زندگی شخصی شما دارد هزینه بعدی اجاره بها است که در سراسر اسلواکی بسیار زیاد است. رستوران‌ها در رتبه بعدی قرار دارند، که جای تعجب نیست، زیرا اسلواکی تا حدودی به غذاهای خوب و شراب معروف است و مملو از غذاهای خوشمزه است، بنابراین شما عملا مجبور به رفتن رستوران ها هستید.

حمل و نقل ضروری است و همه روزانه از آن استفاده می کنند، بنابراین طبیعی است که 12% از کل درآمد یک فرد صرف آن شود. خدمات آب و برق نسبت به اکثر کشورها درصد بالاتری دارند، که نشان می دهد چقدر در اسلواکی گران هستند. کسانی که در اسلواکی زندگی می‌کنند می‌گویند با در نظر گرفتن قیمت‌ها، مکان عالی برای زندگی است – دستمزدها پایین است زیرا مردم اطراف اسلواکی اتحادیه‌ های قوی ندارند. با حداقل دستمزد €956 (یورو)، بسیاری نمی توانند هزینه های خود را پوشش دهند، به خصوص اگر در حال اجاره آپارتمان هستند.

آیتمشرح
هزینه ماهیانه زندگی در اسلواکی:950€ (یورو)
حداقل درآمد خالص:956€ (یورو)

هزینه ماهیانه زندگی در اسلواکی

تشریح هزینه زندگی در اسلواکی 2023

با توجه به مناسب بودن هزینه زندگی در اسلواکی شهروندان برخی از کشورهای اروپایی برای خرید به این کشور مراجعت می نمایند. به طور متوسط هزینه زندگی برای یک خانواده 4 نفره در این کشور 1500€ الی 2000€ (یورو) در ماه تخمین زده شده است. جداول زیر برخی از هزینه های زندگی در این کشور را نشان داده است:

نوع رستورانقیمت به یورو
یک وعده غذا در یک رستوران ارزان قیمت€6.5
یک وعده غذا برای 2 نفر در رستوران متوسط€30.00
یک وعده غذا در فست فود مک دونالد€6.5
کاپوچینو€2.05
پپسی/ کوکا€1.55
سوپرمارکتقیمت به یورو
شیر (1 لیتر)€0.79
یک قرص نان (500 گرمی)€0.98
تخم مرغ (12 عدد)€2.29
پنیر محلی (1 کیلو گرم)€9.23
فیله مرغ (1 کیلو گرم)€5.08
گوشت قرمز (1 کیلو گرم)€10.8
سیب (1 کیلو گرم)€1.44
پرتغال (1 کیلو گرم)€1.71
گوجه فرنگی (1 کیلو گرم)€3.04
سیب زمینی (1 کیلو گرم)€0.89
پیاز (1 کیلو گرم)€0.83

هزینه حمل و نقل در اسلواکی

متقاضیان اغلب هزینه های حمل و نقل را جدی نمی گیرند. اما این هزینه ها در مجموع ماهانه می توانند به مبالغ قابل توجهی تبدیل شوند. از این رو توصیه می شود مبلغی را بر اساس سبک زندگی خود و پیشبینی نیاز خود در نظر گیرید. دسترسی به وسایل نقلیه عمومی تقریباً در تمامی مناطق کشور اسلواکی در دسترس می­باشد. هزینه های حمل و نقل در این کشور به قرار زیر می ­باشد.

وسایل نقلیهقیمت به یورو
بلیط یکطرفه (حمل و نقل مترو)€0.9
بلیط ماهانه€26
تاکسی€3.00
تاکسی به ازاء هر کیلومتر€1.00
بنزین (یک لیتر)€1.61

هزینه زندگی و مسکن در اسلواکی

معمولاً قیمت خرید ملک و اجاره بها در مراکز شهرها نسبت به مناطق خارج از مرکز شهر بیشتر است و افراد بایستی هزینه های بیشتری برای خرید و یا اجاره مسکن بپردازند. بطور متوسط هزینه خرید ملک در اسلواکی در مراکز شهر 1800€ (یورو) به ازاء هر متر مربع و در خارج از شهرها 900€ الی 1000€ (یورو) به ازاء هر متر مربع تخمین زده شده است. قیمت اجاره بهای آپارتمان ها در این کشور به قرار زیر است:

اجاره مسکنقیمت به یورو
یک واحد آپارتمان 1 خواب در مرکز شهر€511
آپارتمان 1 خواب در خارج از شهر€404
آپارتمان 3 خواب در مرکز شهر€825
آپارتمان 3 خواب در خارج از شهر€659

هزینه زندگی و مسکن در اسلواکی

دستمزد کار در اسلواکی

نرخ بیکاری در این کشور 5.1% گزارش گردیده است. یافتن و انجام کار در این کشور کار دشوار نمی باشد و متقاضیان به راحتی می توانند شغل مورد نظر را در این کشور بیابند. اما همان گونه که در مقدمه اشاره شد میزان حقوق و دستمزد در این کشور بالا نیست و تقاضای انجام کار در این کشور نسبت به دیگر کشورهای اروپایی کمتر است. متوسط حقوق و دستمزد کارمند در این کشور 2180€ (یورو) در ماه تخمین زده شده است. البته با این میزان حقوق افراد به راحتی می توانند هزینه زندگی در این کشور را تأمین نمایند. شهروندان اروپایی بدون اخذ ویزا و مجوز کار به راحتی به این کشور مراجعت نموده و به انجام کار می پردازند. اما شهروندان خارج از اروپا برای ورود به این کشور ملزم به اخذ ویزای کار این کشور و مجوز کار هستند. اعتبار مجوز کار اسلواکی معمولاً ساله است و پس از پایان اعتبار امکان تمدید مجدد آن برای متقاضیان وجود دارد.

نمودار هزینه زندگی در این کشور شرح داده شده است:

 

توزیع هزینه زندگی در اسلواکی

مزایا و معایب زندگی در اسلواکی در سال 2023

این کشور، کشوری اروپایی و یکی از کشورهای امن در اروپا است که میزان جرم و جنایت در این کشور بسیار پایین است. از مهمترین مزایای زندگی در کشور اسلواکی عبارتند از:

  • امکان تحصیل رایگان در این کشور
  • هزینه زندگی در این کشور پایین است.
  • برخی از دانشگاه های این کشور در لیست برترین دانشگاه های جهان قرار دارد.
  • این کشور یکی از کشورهای عضو شنگن است و با اخذ اقامت اسلواکی امکان تردد در سایر کشورهای اروپایی برای فرد فراهم است.
  • مردم این کشور خونگرم و مهربان هستند.
  • شهرهای این کشور دارای معماری مدرن و آب و هوایی تمیز هستند.

در مقابل تمامی موارد فوق زندگی در این کشور دارای معایبی نیز می باشند که به شرح زیر هستند:

  • برای زندگی در این کشور بایستی از مهارت زبان اسلواکی برخوردار بود.
  • کم جمعیت بودن اسلواکی (برای آن دسته از افرادی که در شهرهای شلوغ و پرجمعیت زندگی نموده اند، زندگی در شهرهای کم جمعیت و آرام ممکن است دشوار باشد.)

هزینه های تحصیل در اسلواکی در سال 2023

دولت این کشور امکان تحصیل رایگان به زبان اسلواکی را برای تمامی افراد فراهم نموده است. دانشگاه های این کشور 2 زبانه می باشد و تدریس به زبان های اسلواکی و انگلیسی ارائه می گردد. اما تحصیل رایگان تنها به افرادی تعلق می گیرد که قصد ادامه تحصیل به زبان اسلواکی را دارند. هزینه تحصیل به زبان انگلیسی در این کشور6000€ الی 8000€ (یورو) در سال تخمین زده شده است. متقاضیان تحصیل در این کشور ابتدا باید نسبت به اخذ پذیرش از دانشگاه های این کشور و پس از آن ویزای تحصیلی این کشور اقدام نمایند.

در حالت کلی هزینه تحصیل در 2 مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد این کشور این گونه خواهد بود:

هزینه تحصیل در ۲ مقطع اسلواکی

تفکیک هزینه زندگی در اسلواکی

اتباع خارجی که با دلایل مختلف به دنبال زندگی در اسلواکی هستند، قبل از ورود به این کشور، باید هزینه زندگی در اسلواکی را تفکیک کنند. به طور مثال میزان حقوق و دستمزد خود را در این کشور با هزینه های زندگی در اسلوامی تطبیق دهند تا در مدت اقامت خود در این کشور با مشکل مواجه نشوند. به طور کلی تنها بزرگترین هزینه زندگی در این کشور، مواد غذایی خواهد بود، البته این مورد نسبی است و به سبک زندگی مهاجران نیز بستگی دارد. برای درک بهتر تفکیک هزینه زندگی در اسلواکی باید به این موضوع اشاره کنیم که یکی دیگر از پرهزینه ترین موارد اسلواکی هزینه اجاره بها است. نکته قابل توجه این است که هزینه اجاره بها در اسلواکی در تمامی شهرهای این کشور بالا است. برای آشنایی بیشتر و تفکیک هزینه زندگی در اسلواکی به نموداری که در این بخش از مقاله برای شما عزیزان ارائه کرده ایم توجه فرمایید:

تفکیک هزینه های رایج زندگی در اسلواکی

مقایسه هزینه زندگی در اسلواکی در مقایسه با ایران

متوسط هزینه زندگی در اسلواکی 1150$ (دلار) است که 27% بالاتر از هزینه زندگی در ایران 1020$ (دلار) است. که طبق آمار جهانی ایران در رتبه 118 در مقابل رتبه 73 گرانترین کشورهای جهان قرار دارند. از سوی دیگر متوسط حقوق پس از کسر مالیات پوشش هزینه های زندگی نصف ماه در ایران ولی در اسلواکی برای 1 ماه کافی است. اما ایران در رتبه 135 جهان ولی اسلواکی در رتبه 42 بهترین کشورهای جهان جهت زندگی قرار دارند.

برای اینکه بتوانید هزینه زندگی در اسلواکی را به خوبی با یکدیگر مقایسه کنید، جدولی را برای شما تهیه کرده ایم که در این بخش از مقاله به آن می پردازیم:

موارد ضروریهزینه در اسلواکی به $ (دلار)هزینه در ایران به $ (دلار)
هزینه زندگی یک فرد مجرد1150$1020$
هزینه زندگی یک خانواده2379$2100$
اجاره مسکن برای یک نفر به صورت ماهیانه650$590$
اجاره مسکن برای خانواده 4 نفره به صورت ماهیانه980$810$
هزینه های غذا بیرون از منزل309$270$
هزینه مواد غذایی590$510$
هزینه های حمل و نقل46$55$
حقوق ماهیانه پس از کسر مالیات بر درآمد1145$380$
تولید ناخالص داخلی سرانه23372$5123$

البته لازم به ذکر است که، این اعداد و ارقام ارائه شده به صورت کلی و بر اساس آمار به شما عزیزان ارائه شده است. به طور کلی هزینه زندگی در اسلواکی یا ایران به سبک زندگی افرادی که قصد زندگی در این کشورها را دارند بستگی دارد. در مقاله فوق اصلی ترین موضوع، هزینه زندگی در اسلواکی توسط کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مورد بررسی و پژوهش قرار گرفته است.

سوالات پرتکرار در باب هزینه زندگی در اسلواکی

سوالات پرتکرار در باب هزینه زندگی در اسلواکی در سال 2023 عبارتند از:

  • به صورت حدودی هزینه زندگی برای یک خانواده 4 نفره در اسلواکی چقدر است؟ با توجه به مناسب بودن سطح هزینه ها در کشور اسلواکی به صورت متوسط هزینه زندگی برای یک خانواده 4 نفره در این کشور بین 1500€ الی 2000€ (یورو) در ماه است.
  • هزینه خرید ملک در اسلواکی به صورت متوسط چقدر است؟ همانند تمامی کشورها معمولا قیمت خرید ملک و اجاره آپارتمان در مراکز شهرها گرانتر است و افراد بایستی هزینه های بیشتری بپردازند مثلا در مرکز شهر در اسلواکی به ازای خرید هر مترمربع باید 1800€ (یورو) پرداخت اما در خارج از شهر این هزینه به 900€ الی 1000€ (یورو) می رسد.
  • نسبت حقوق به هزینه زندگی در کشور اسلواکی چقدر است؟ نرخ بیکاری در این کشور پایین 5% است پس متقاضی یافتن کار در این کشور به کار خواهد رسید و متوسط حقوق و دستمزد در این کشور که 40782€ (یورو) است را دریافت می کند.
  • هزینه های تحصیل و زبان تحصیلی در کشور اسلواکی به چه صورت است؟ دانشگاه های این کشور دو زبانه است و تدریس به زبان های اسلواکی و انگلیسی ارائه می شود اما اکثریت افراد مهاجر تحصیل به زبان انگلیسی را ترجیح می دهند که هزینه تحصیل به زبان انگلیسی در این کشور6000€ الی 8000€ (یورو) در سال تخمین زده شده است.
5/5 - (2 امتیاز)

5 دیدگاه برای “هزینه زندگی در اسلواکی

  1. کامیار گفت:

    سلام ممنون و تشکر از شما. درباره هزینه زندگی در اسلواکی من خیلی سوال داشتم وقتی سرچ کردم بعید میدونستم بتونم جوابمو یه جا بگیرم ولی وقتی به مطلب شما برخوردم و تا اخر خوندم خیلی خوشحال شدم ممنونم که در این مورد انقد مفصل و کامل توضیح داده بودید. واقعا هزینه زندگی خیلی مساله مهمی برای مهاجرت هست.

    1. صادقی گفت:

      سلام در خصوص مشاوره با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

  2. elia گفت:

    سلام من 33ساله هستم و ارشد هنر خوندم و سابقه کار مدیریتی دارم.آیا اگر پیشنهاد کار از این کشور داشته باشم حتما باید با رشته ام مرتبط باشه؟

    1. صادقی گفت:

      سلام برای کار در اسلواکی بایستی از کارفرما پیشنهاد کاری داشته باشید. در خصوص مشاوره می توانید با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

  3. محمد كاظمي گفت:

    براي مردي كه 52 سال دارد و مجرد است خريد خانه بجز پايتخت چقدر است به پول ايران و من كارشناسي حسابداري دارم ايا در انجا كاري براي من هست واز چه طريق ميتونم اقامت اسلواكي را بگيرم بنظر شما با اين شرايط من امكان زندگي راحت در انجا هست و ايا هزينه هاي متفرقه اي از مهاجران گرفته ميشود ه لطفا هزينه ها حدودي را به ريال اعلام كنيد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *