مهاجرت تحصیلی برزیل

رشته هوافضا در برزیل

رشته هوافضا در برزیل

رشته هوافضا در برزیل با توجه به قدرت این صنعت در کشور بسیار مورد توجه است. البته رشته هوافضا در بزریل به دلیل تقاضای بالا بسیار رقابتی است. دانشگاه های برزیل رشته هوافضا را در مقاطع مختلف ارائه می کنند. برزیل یکی از کشورهای برتر جهان در رشته هوافضا است. این کشور تولید کننده هواپیماهای مختلف و قطعات هواپیمایی است. در صورت داشتن تجربه کاری و تخصص و همچنین تسلط به زبان پرتغالی می توانید در این کشور در رشته هوافضا کار پیدا کنید و حقوق مناسب نیز دریافت کنید. جهت آشنایی بیشتر با رشته هوافضا در برزیل و صنعت هوافضا در این کشور این مقاله را که به دست تیم کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده مطالعه کنید.

صنعت هوافضا در برزیل

صنعت هوافضا در برزیل همچنان یکی از مهم ترین صنایع در نیمکره جنوبی است. برزیل یکی از تنها 6 کشور در جهان است که هواپیماهای تجاری تولید می کند و طی سال های گذشته یکی از 10 مقصد برتر صادرات محصولات هوافضای ایالات متحده بوده است. رابطه قوی ایجاد شده بین برزیل و کشورهای دیگر از جمله ایالات متحده در سال های اخیر به توسعه بخش های استراتژیک مانند دفاع و فضا کمک کرده است. در حال حاضر، تلاش های مشترک همکاری دولت از دولت و صنعت به صنعت وجود دارد که بازار را به سمت ایجاد مشارکت های مشترک و همکاری های تجاری دوجانبه سوق می دهد که از همکاری های شرکت ها در طیف وسیعی از فناوری ها و توانایی های پیشرفته استفاده می کند.

بزرگترین شرکت در این صنعت در برزیل شرکت Embraer است. این شرکت هواپیماهای تجاری، نظامی و اجرایی تولید می کند و در حال حاضر سومین تولید کننده بزرگ هوافضا در جهان است. رونق صنعت هوافضای برزیل در سالهای گذشته باعث شده است که این کشور به خوبی در زنجیره تأمین جهانی ادغام شود. با این حال، بازار هنوز فرصت هایی برای ارائه مانند زیر بخش تعمیر و نگهداری هوا و فضا دارد که طی چند سال گذشته از رشد سالانه %5 الی 6% برخوردار است. روند جهانی ایرلاین ها در جایگزینی هواپیماهای بزرگتر با جت های کوچکتر Embraer را به عنوان رهبر این بخش حفظ می کند و سایر فرصت های تجاری را برای تولید کنندگان اجزای هواپیما فراهم می کند.

درآمد کار رشته هوافضا در برزیل

میزان درآمد بخش هوافضا با توجه به محل کار و نوع کار متفاوت است. ایالت سائو پائولو بزرگترین قطب هوافضا در آمریکای لاتین را دارد که در منطقه سائو خوزه دوس کامپوس واقع شده است. با حدود 100 تسهیلات برای ساخت هواپیما، 73% واحدهای برزیل و 95% افراد شاغل را تشکیل می دهد.  حقایق کلیدی در مورد منطقه:

  • حضور واحدهای تولیدی Embraer و سایر شرکت های صنعت.
  • میزبان تامین کنندگان اصلی قطعات و خدمات در آمریکای لاتین است.
  • این خوشه هوافضا برزیل، با شرکت های مبتنی بر فناوری، متمرکز شده است.
  • این شهر مرکز مطالعات و تحقیقات مدرن را ارائه می دهد.

در حال حاضر حقوق ماهیانه کار در برزیل در رشته هوافضا به صورت متوسط 11200BRL (رئال برزیل) است که سالانه حدود 134000BRL (رئال برزیل)  می شود. همچنین در کم ترین حالت میزان درآمد ماهیانه کار در رشته هوافضا در کشور برزیل به میزان 5470BRL (رئال برزیل) و در بیشترین حالت 17400BRL (رئال برزیل) می باشد. در حال حاضر هر 1000BRL (رئال برزیل) معادل 189$ (دلار) می باشد.

در نمودار زیر می توانید میزان درآمد برخی از مشاغل در این رشته در کشو برزیل را مشاهده نمایید:

حقوق ماهیانه مشاغل هوافضا در برزیل

تحصیل رشته هوافضا در برزیل

حوزه مهندسی در برزیل در دهه های اخیر بسیار گسترش یافته است و شامل مهندسین شیمی، مهندسین نرم افزار رایانه، مهندسین فروش، مهندسان زیست پزشکی و مهندسی هوانوردی و خودرو می شود. دوره اخیر به طور معمول، کسانی را که می خواهند در صنایع هوافضا، مراکز تحقیقاتی دولت و شاخه های مناسب نیروهای مسلح دنبال کنند، هدف قرار می دهد. با تحصیل کارشناسی مهندسی در دانشگاه های برزیل، 2 سال اول شما به طور معمول اصول اساسی فناوری های هوافضا و کاربرد آنها در هواپیما و موتور هوادهی طراحی و توسعه پوشش داده خواهد شد. سال آخر تحصیل شما شامل کار با گروه های تحقیقاتی یا در صنعت خواهد بود. شما همچنین درگیر کارهای چالش برانگیز پروژه خواهید بود و به شما امکان می دهد تجربه واقعی مشکلات مهندسی را کسب کنید.

در مقطع کارشناسی ارشد در برزیل در حوزه مهندسی هوافضا به تحصیل رشته های تخصصی مانند تعمیر و نگهداری، آیرودینامیک، برق هواپیما و موارد دیگر خواهید پرداخت. تحصیل در برزیل در رشته هوافضا به زبان های پرتغالی و همچنین انگلیسی امکان پذیر است.

از جمله دانشگاه های برتر تحصیل در برزیل در رشته هوافضا در زیر مشخص است:

ردیفنام دانشگاه
1دانشگاه برازیلیا
2دانشگاه فدرال اوبرلاندیا
3دانشگاه تائوباته
4دانشگاه دو واله دو پارایبا
5موسسه فنی هوانوردی
6دانشگاه سائوپائولو
7دانشگاه پائولیستا
8دانشگاه سانتاکاتارینا
9دانشگاه سانتاماریا
10دانشگاه پوکاش اسپاسیال

بازار کار رشته هوافضا در برزیل

برزیل بهترین عملکرد در آمریکای لاتین در صنعت هوافضا را داشته است، که فناوری های پیچیده و پیشرفته را توسعه می دهد و نیروی انسانی واجد شرایط را به کار می گیرد. این صنعت نقشی اساسی در امنیت ملی، اقتصاد و توسعه فناوری دارد. شرکت های برزیلی در تمام مراحل فعالیت های هوانوردی، فضایی و دفاعی از جمله طراحی و توسعه، ساخت، تولید، فناوری، فروش، پشتیبانی از مشتری و خدمات هوافضا شرکت دارند. محصولات برزیلی در بخش های زیر تولید و صادر می شوند:

  • هواپیما
  • هلی کوپتر
  • بخش های ساختاری
  • موتورها
  • قطعات هواپیما
  • سیستم ها و تجهیزات آنبورد
  • و سیستم های کنترل ترافیک هوایی به صورت محلی

در قلب بخش هوانوردی Embraer قرار دارد که به یکی از بزرگترین تولید کننده هواپیماهای تجاری و رهبر جهان در بخش هواپیمایی منطقه تبدیل شده است. Embraer در ایالت سائو پائولو واقع شده است، در یک بخش هوافضا با تولید بیش از 130 شرکت علمی و فناوری کاربرد دارد.

نکات برجسته بازار کار رشته هوافضا در برزیل:

  • شرکت برزیلی Embraer یکی از بزرگترین تولید کننده هواپیماهای تجاری در جهان و رهبر در بخش هواپیمایی منطقه ای است.
  • از سال 2019، شرکت های خارجی می توانند حداکثر 100% از سرمایه های یک شرکت هواپیمایی داخلی برزیل را در اختیار داشته باشند.
  • تعداد هواپیماهای نظامی برزیلی صادر شده از 20 فروند در سال 2014 به 103 فروند در سال 2018 رسیده است.
  • برزیل پایگاه آلکانتارا، نزدیکترین مرکز پرتاب به خط استوا در جهان را در اختیار دارد.
  • صادرات برزیل در این بخش به طور متوسط ​​5 میلیارد $ (دلار) در سال را حفظ می کند.

تحصیل مهندسی هوافضا در دانشگاه Vale do Paraíba برزیل

تحصیل مهندسی هوافضا در دانشگاه Vale do Paraíba برزیل

دانشگاه Vale do Paraíba ، یک موسسه غیرانتفاعی برای آموزش، تحقیق و ترویج است. تاریخ تاسیس آن از سال 1954 با ایجاد دانشکده حقوق آغاز شد. پس از آن، سایر کالج ها در نتیجه نیازهای منطقه، به ویژه سائو خوزه دوس کامپوس، که با ورود صنایع متعدد به سرعت در حال رشد بود، ظهور کردند. امروز، این دانشگاه دارای بیش از 40 دوره کارشناسی در زمینه های مختلف دانش است که توسط دانشکده های حقوق، علوم بهداشتی، مهندسی، معماری و شهرسازی، آموزش و پرورش و علوم اجتماعی کاربردی و ارتباطات اداره می شود. به عنوان یک دانشگاه، این دانشگاه همچنین با 6 برنامه کارشناسی ارشد و 3 دوره دکترا، آموزش مداوم و پس از فارغ التحصیلی کارشناسی را ارائه می دهد.

دوره مهندسی هوانوردی و فضا در این دانشگاه با هدف ایجاد توانایی در دانش آموز برای شناسایی مسائل و مشکلات مربوطه در زمینه زندگی آنها است. با توجه به جنبه های اجتماعی، زیست محیطی، اقتصادی و سیاسی، مداخلات کارآمدی را که موجب تشویق توسعه فناوری های پایدار می شود، پیشنهاد و ارزیابی می شود.

هدف این است که فارغ التحصیلان مهندسی هوانوردی و فضا بتوانند:

  • قادر به استفاده از دانش ریاضی، علمی و فناوری در تشخیص، برنامه ریزی، اجرا، ارزیابی و بهینه سازی مشکلات مربوط به فرآیندها و محصولات در منطقه هوانوردی است.
  • آگاهی از پیامدهای سیاسی و اجتماعی و اقتصادی و پیامدهای مسئله تحول و ذخیره سازی محصولات هوانوردی و هوافضا
  • مسئول پیشرفت خود از طریق ادامه تحصیل، نشان دادن علاقه به فعالیت انجمن ها و ارگان های طبقاتی.
  • کارآفرینی قادر به تمرین حرفه ای، شایسته و دارای مهارت های رهبری.

لیسانس هوافضا در دانشگاه برازیلیا

دانشگاه برازیلیا (UnB) یک موسسه جوان است و کمتر از 60 سال از عمر آن می گذرد. این اولین موسسه آموزش عالی برزیل است که از همان ابتدا به عنوان یک دانشگاه ایجاد شده است و از یک پروژه آموزشی نوآورانه و انقلابی متولد شده است، که آن را از بسیاری دیگر در جهان متمایز می کند. این دانشگاه دولتی است و دانشجویان برزیلی به صورت رایگان تحصیل می کنند. در نزدیکی مرکز پایتخت مدرن برزیل، برازیلیا، که به طور استراتژیک در فلات مرکزی این کشور واقع شده است، دانشگاه به آموزش و تحقیقات با بالاترین کیفیت در همه زمینه ها اختصاص داده شده است. این دانشگاه دوره های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا را در 4 پردیس مختلف ارائه می دهد:

  • پردیس دارسی ریبیرو تمام بخش های علمی را گرد هم می آورد.
  • پردیس Ceilândia برای علوم بهداشتی در نظر گرفته شده است.
  • پردیس گاما برای مهندسی متمرکز شده است.
  • و پردیس Planaltina مقصد مطالعات زیست محیطی و توسعه روستایی است.

دوره کارشناسی هوافضا کاملاً بر اساس یک برنامه درسی انسانی، انتقادی، انعکاسی و انعطاف پذیر است. استفاده از فناوری های مدرن، اساتید بسیار آموزش دیده و گروه های تحقیقاتی همراه با تعامل با جامعه، همه مطابق با مدرن ترین متدولوژی های آموزش در جهان هستند. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مدارک لازم برای اخذ پذیرش تحصیلی از برزیل را در قالب مقاله ای شرح داده اند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *