مهاجرت تحصیلی برزیل

رشته هتلداری در برزیل

رشته هتلداری در برزیل

رشته هتلداری در برزیل در موسسات و دانشگاه های مختلفی ارائه میشود. برزیل همواره جزو کشورهای توریستی است و در آمریکا جنوبی حرف اول را میزند. رشته هتلداری در برزیل از گذشته تاکنون ارائه می شود. از دهه 1990 رشته هتلداری در برزیل بسیار افزایش یافته و امروز نیز دوره های زیادی در این کشور ارائه می شود. البته میزان استقبال از سوی دانشجویان بومی در برزیل در این رشته کم است به دلیل آنکه اکثر آنها به صورت تجربی وارد بازار کار شده اند و نیازی به تحصیلات آکادمیک در این رشته را نمی بینند. به هر صورت نظام آموزشی برزیل تغییر کرده و برای ارائه آموزش با کیفیت تلاش می کند. همکاران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ادامه رشته هتلداری در برزیل را برررسی کرده اند.

تحصیل رشته هتلداری در برزیل

تحصیل رشته هتلداری در برزیل در شهرهای مختلف دنبال می شود. استقرار دانشجویان گردشگری و ماندن آنها در شهرهای کوچک پس از فارغ التحصیلی، برای دانشگاه ها و دولت چالش برانگیز است. بسیاری از دانشجویان مهمان ‌نوازی، از طریق قرار گرفتن در معرض موضوع و صنعت، به طور قابل‌ توجهی کمتر علاقه ‌مند به انتخاب مهمان ‌نوازی به‌ عنوان شغل اصلی خود می‌شوند. این ممکن است با عدم علاقه برخی از دانشگاه های برزیل به ارائه برنامه های تحصیلی کامل در زمینه گردشگری در سطوح کارشناسی ارشد و دکترا مرتبط باشد. مؤسسات آموزش عالی با چالش های پیچیده فزاینده ای مانند رقابت جهانی رو به رشد سریع، تغییرات در رژیم های تأمین مالی، و تأکید بیشتر بر قابلیت اشتغال فارغ التحصیلان مواجه هستند که نیازمند یک برنامه عمیق تر است.

در گذشته، بیشتر صندلی ‌های ارائه شده توسط دانشگاه‌ های دولتی در داخل برزیل معمولاً توسط دانشجویان منطقه اطراف اشغال می‌شد. اما امروزه به دلیل اجرای سیستم گزینش یکپارچه سراسری SISU1 در سال 2010، دانشگاه‌ ها از مناطق دیگر و حتی خارج از کشور دانشجو جذب می‌کنند. در دهه گذشته، برزیل به طور قابل توجهی پیشنهاد مکان های خود را در سیستم آموزش عمومی بهبود بخشید، تعداد صندلی ها را در دانشگاه های سنتی افزایش داد و دانشگاه های جدیدی را در شهرهای کوچکتر ایجاد کرد.

در جدول زیر دانشگاه های ارائه کننده برای تحصیل رشته هتلداری در برزیل معرفی شده اند:

ردیفدانشگاه
1دانشگاه سائوپائولو برزیل
2دانشگاه ویگا آلمیدا
3دانشگاه پائولیستا
4دانشگاه کاخیاس دسول

رشته هتلداری دانشگاه سائوپائولو برزیل

رشته هتلداری دانشگاه سائوپائولو برزیل

دانشگاه سائوپائولو موسسه اصلی آموزش عالی و تحقیقات در برزیل است. این دانشگاه به طور مستمر در تلاش است تا آموزش، تحقیق و گسترش خود را در تمام زمینه های دانشی بیشتر کند. در میان دانشگاه ‌های دولتی برزیل، دارای بالاترین تعداد موقعیت‌ ها برای برنامه ‌های کارشناسی و کارشناسی ارشد است که به تمام زمینه‌ های دانش اختصاص دارد و در واحدهای آموزشی و پژوهشی مختلف توزیع شده است. برنامه رشته هتلداری دانشگاه سائوپائولو برزیل برای ترویج تعامل قوی با جوامع منطقه شرق است. علاوه بر فعالیت ‌های فرهنگی و ورزشی، برنامه‌ های ترویجی مختلف مانند دوره‌ های پیشرفته و پروژه ‌های تحقیقاتی با هدف حل مشکلات محلی را پیشنهاد می‌کند.

برنامه های کارشناسی شامل اوقات فراغت و گردشگری است که در چندین زمینه کار می کند:

  • برنامه ریزی گردشگری
  • سازماندهی رویداد
  • سرگرمی
  • اقدامات فرهنگی
  • غذا شناسی
  • مهمان نوازی
  • میراث تاریخی و فرهنگی
  • توسعه پایدار
  • استفاده از فضاها و تجهیزات تفریحی

برنامه های تحصیلات تکمیلی شامل:

  • برنامه تحصیلات تکمیلی در علوم فعالیت بدنی (کارشناسی ارشد)
  • برنامه تحصیلات تکمیلی گردشگری (کارشناسی ارشد و دکتری)

دانشگاه سائوپائولو اکنون یک برنامه دکتری گردشگری را برای دانشجویانی که می‌خواهند محققین پیشرو شوند، ارائه می‌کند. در این برنامه، گردشگری از منظرهای متعددی از جمله سیاست های عمومی، مدیریت بازرگانی و مطالعات انسانی مورد بررسی قرار می گیرد. گردشگری اغلب در ارتباط با موضوعاتی مانند اوقات فراغت، مهمان نوازی، رویدادها و تحرک مورد مطالعه قرار می گیرد. در مورد زمینه های تحقیقاتی در مورد گردشگری و اوقات فراغت، دانشگاه بر دو مورد زیر تمرکز دارد:

  • دانش و گرایش های گردشگری
  • فرآیند و نوآوری گردشگری

کار در رشته هتلداری در برزیل

جذب نیروی کار شایسته برای مشاغل کم درآمد، مانند بسیاری از کسانی که در گردشگری و مهمان نوازی هستند، برای شرکت ها و دانشگاه ها یک چالش است. دانشجویان هتلداری باید با زبان دوم و با پیشرفت های بین المللی در صنعت مهمان نوازی آشنا شوند. آنها باید تشویق شوند تا در یک برنامه مبادله شرکت کنند و دوره ای را در خارج از کشور انجام دهند. این شرایط مستلزم آموزش اولیه و حمایت مالی قوی است. کار در رشته هتلداری با توجه به درآمد نه چندان بالا به دلیل عدم تحصیلات آکادمیک در برزیل حقوق پایینی دارد.

در نمودار زیر میزان حقوق کار در برزیل جهت کار در رشته هتلداری در برزیل معرفی شده است:

حقوق کار در برزیل جهت کار در رشته هتلداری

صنعت گردشگری و توریستی در برزیل

صنعت گردشگری و توریستی در برزیل یک فعالیت اقتصادی مهم در برزیل است، اما اخیراً فراز و نشیب هایی را تجربه کرده است. رویدادهایی مانند جام جهانی 2014 و بازی های المپیک در سال 2016 تعداد بازدیدکنندگان را به میزان قابل توجهی افزایش داد و پیشرفت های عمده ای را برای زیرساخت های گردشگری برخی از مقاصد به ارمغان آورد. از سوی دیگر، رسوایی ‌های سیاسی و بحران اقتصادی که پس از سال 2015 گریبانگیر کشور شد، برای امنیت عمومی و فعالیت ‌های اقتصادی مضر بود و بر برخی مقاصد مهم تأثیر نامطلوب داشت.

صنعت گردشگری و مهمان ‌نوازی در سرتاسر جهان با مشکل جذب و حفظ کارمندان با کیفیت مواجه شده است که منجر به کمبود پرسنل ماهر برای کارکنان تعداد روزافزون مشاغل گردشگری و هتل‌داری شده است. صنعت گردشگری، به عنوان یک حوزه اشتغال، برای پرسنل تا حدودی مبهم است: این یک منطقه پر زرق و برق برای کار است، اما وضعیت و حقوق پایین است. برخی از متخصصان به دلیل دستمزد پایین و دشواری پیشرفت حرفه ای در صنعت گردشگری ترجیح می دهند در زمینه های دیگر کار کنند.

اطلاعات لازم جهت کار پس از تحصیل در برزیل را می توانید در سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آورده شده است. همچنین برای کسب مشاوره می توانید با کارشناسان این مجموعه تماس بگیرید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *