مهاجرت تحصیلی عمان

رشته بینایی سنجی در عمان

رشته بینایی سنجی در عمان

اگر علاقه مند به تحصیل در حرفه پزشکی هستید اما هنوز نمی دانید چه تخصصی را می خواهید دنبال کنید، باید رشته بینایی سنجی در عمان را بررسی کنید. با چندین دانشگاه بریتانیا که مدرک بینایی سنجی را ارائه می دهند، دانشگاهی را در عمان پیدا خواهید کرد که متناسب با نیازهای شما باشد. مشاوران موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می‌ داند که کدام دانشگاه ‌ها دوره‌ های معتبر ارائه می ‌دهند، شرایط و هزینه ‌های آن‌ ها چقدر است و می ‌تواند به شما کمک کند تا برای این دانشگاه ‌ها درخواست دهید. با یک متخصص در زمینه بینایی سنجی برای مشاوره رایگان برای بحث در مورد گزینه های تحصیلی خود صحبت کنید.

از هر 10 نفر حداقل 8 نفر نیاز به اصلاح بینایی دارند یعنی در چشمانشان قدرت دارند. به نظر می رسد که این مشکل روز به روز در حال افزایش است زیرا افراد بیشتری به طور فزاینده ای درگیر انجام کارهای مربوط به میز، روی لپ تاپ یا رایانه شخصی خود می شوند. با توجه به مشکلاتی که قدرت چشم می تواند ایجاد کند، همیشه بهتر است قبل از اینکه رسیدگی به مسائل برای شما دشوار شود با یک اپتومتریست مشورت کنید. در ادامه این مقاله در خصوص شرایط تحصیل بینایی سنجی در عمان صحبت خواهیم کرد.

تحصیل رشته بینایی سنجی در عمان

اپتومتریست یا دکتر اپتومتری متخصص سلامتی است که برای معاینه، تشخیص، درمان و پیشگیری از بیماری ها و اختلالات چشم و سیستم بینایی آموزش دیده است. معاینه دقیق چشم می تواند شرایطی مانند فشار خون بالا یا دیابت را نشان دهد. اپتومتریست ها ارزیابی سلامتی انجام می دهند، توصیه های بالینی ارائه می دهند و در صورت لزوم عینک یا لنزهای تماسی را تجویز می کنند. علاوه بر این، اپتومتریست ها می توانند عینک یا لنزهای تماسی را تهیه، نصب و عرضه کنند. دوره کارشناسی بینایی سنجی BSc یک مدرک 3 ساله است. برخی از دانشگاه ها یک مدرک کارشناسی ارشد 4 ساله ارائه می دهند.

برای تبدیل شدن به یک اپتومتریست، فارغ التحصیلان برنامه های BSc اپتومتری باید یک سال پیش ثبت نام تحت نظارت و عمل پرداختی را در یک مطب ثبت شده بینایی سنجی یا در بیمارستان انجام دهند. در طول این سال فارغ التحصیلان به طور مستمر ارزیابی می شوند و در امتحانات حرفه ای شرکت می کنند که منجر به عضویت در کالج اپتومتریست ها و ثبت نام در شورای اپتیکال عمومی به عنوان اپتومتریست ثبت شده می شود. برای ورود به سال پیش ثبت نام، فارغ التحصیلان باید دارای مدرک درجه یک یا 2 در بینایی سنجی بوده و الزامات صلاحیت اصلی تعیین شده توسط موسسه مورد نظر را تکمیل کرده باشند.

در جدول زیر شاهد نرخ فارغ التحصیلی در رشته بینایی سنجی در عمان هستید:

سالنرخ فارغ التحصیلی
202183%
202280%
202380%

تحصیل رشته بینایی سنجی در عمان

الزامات اخذ پذیرش تحصیلی از رشته بینایی سنجی در عمان

برای تمرین به عنوان یک اپتومتریست در عمان پس از اتمام مدرک بینایی سنجی، باید از طریق فرآیند خاص فدراسیون مقامات نظارتی بینایی سنجی عمان بگذرید. قبل از اینکه بتوانید با مدرک عمان تمرین کنید، احتمالاً باید یک برنامه پل زدن را در دانشگاهی در این کشور انجام دهید. دانش ‌آموزان می ‌توانند برای تحصیل در مقطع کارشناسی اپتومتری از دبیرستان درخواست دهند و متقاضیان کانادایی معمولاً باید حداقل 80% در 2 موضوع و 75% در حداقل 4 موضوع در سطح دیپلم دبیرستان خود را در سطح 12 کسب کنند.

آیلتس با نمره کلی 6.5 با 5.5 در تمامی زیر مهارت ها یا معادل آن پذیرفته شده است. باید یک مرجع حرفه ای کتبی ارائه کنید که امضا، تاریخ و در فرم مرجع دانشگاه یا مقاله سرفصل ارائه شده است. در صورت عدم امکان ارائه مرجع تخصصی به مراجع علمی رسیدگی خواهد شد. شما همچنین باید یک بیانیه شخصی ارائه دهید که به وضوح ماژول هایی را که قصد مطالعه آن را دارید و تجربه بالینی شما از جمله توانایی شما را بیان می کند. تقاضای بسیار زیادی برای ماژول های خاص وجود دارد و مکان ها بر اساس تاریخ درخواست اختصاص داده می شوند.

در نمودار زیر شاهد نرخ پذیرش دانشگاه های بینایی سنجی در عمان هستید:

نرخ پذیرش دانشگاه های بینایی سنجی در عمان

کلیات رشته بینایی سنجی در عمان

در رشته بینایی سنجی در عمان دانشجویان از تجربه عملی، امکانات برجسته بینایی سنجی و مشارکت کارکنان مشهور بین المللی بهره می برند. ماژول هایی که توسط کالج اپتومتریست ها تایید شده اند باید به ترتیب تکمیل شوند، یعنی دانشجویان باید قبل از انتخاب ماژول معتبر برای گواهی عالی کالج، گواهینامه حرفه ای کالج را کسب کنند، و قبل از انتخاب ماژول معتبر برای دیپلم کالج، باید گواهی عالی کالج را کسب کنند. از آنجایی که دامنه تمرین اپتومتری در سراسر جهان به طور قابل توجهی متفاوت است، ممکن است مصاحبه با اپتومتریست های غیر عمانی به صورت حضوری یا با استفاده از اسکایپ انجام شود تا اطمینان حاصل شود که پزشکان مهارت های بالینی مربوطه را برای گذراندن این دوره دارند. همچنین به شما پیشنهاد می کنیم رشته شنوایی سنجی در عمان را هم بررسی فرمایید.

ممکن است از شما خواسته شود که مهارت‌ های بالینی خاصی داشته باشید که از طریق مراجع و مصاحبه تأیید می ‌شوند و یا ممکن است نیاز به تکمیل ماژول‌ های مراقبت اولیه قبل از تکمیل سایر ماژول ‌ها داشته باشید. متقاضیانی که برای تحصیل در عمان به ویزای دانشجویی نیاز دارند باید مدرک زبان انگلیسی قابل قبولی را ارائه دهند تا شرایط ویزا و مهاجرت عمان را برآورده کنند. شما 120 واحد تدریس شده را در 2 ترم تکمیل می کنید و پایان نامه پروژه تحقیقاتی خود را تا ماه یازدهم ارسال می کنید. ماژول های نشان داده شده نمونه ای از برنامه درسی معمولی هستند و قبل از سال تحصیلی 2024 بررسی خواهند شد. ماژول های نهایی تا سپتامبر 2023 برای رشته چشم پزشکی در عمان منتشر خواهند شد.

در بخش زیر شاهد رشته های پزشکی محبوب در کشور عمان هستید:

رشته های پزشکی محبوب در کشور عمان

تخصص رشته بینایی سنجی در عمان

پس از اتمام دوره لیسانس خود می توانید برای یک برنامه تخصصی در زمینه بینایی سنجی اقدام کنید. درخواست در این برنامه ها به این معنی است که شما باید نمرات بسیار خوبی را در مقطع کارشناسی خود کسب کنید زیرا در هنگام انتخاب نامزدها برای این برنامه ها، مقامات همیشه سعی می کنند تا جایی که نمرات در نظر گرفته شده است، نامزدی را که سابقه ای مثال زدنی دارد، بیابند. نامزدهای با نمرات متوسط اغلب بلافاصله رد می شوند، بنابراین گرفتن نمرات خوب ضروری است. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت برای اخذ اقامت پس از تحصیل در عمان مشاور و راهنمای شماست تا بهترین تصمیمات را اخذ کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *