مهاجرت تحصیلی هلند

دانشگاه آمستردام هلند

دانشگاه آمستردام هلند

دانشگاه آمستردام هلند یک موسسه دولتی است که ریشه‌ های آن به سال 1632 بازمی‌ گردد و این دانشگاه در 4 پردیس در هلند پراکنده شده است. پردیس مرکز شهر، پردیس روترسایلند، پارک علمی آمستردام و مرکز پزشکی آکادمیک. شهریه در موسسه هلندی برای دانشجویان غیر اتحادیه اروپا و کشورهای منطقه اقتصادی غیر اروپایی به استثنای دانشجویان سوئیسی و سورینامی بالاتر است. این دانشگاه تعدادی اتاق را برای دانشجویان بین المللی در اقامتگاه هایی که سازمان های مسکن خارجی مدیریت می کنند، رزرو می کند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در خصوص مهاجرت به آمستردام هلند و اخذ پذیرش دانشگاه آمستردام راهنمای شماست. در ادامه این مطلب در خصوص دانشگاه آمستردام توضیحات بیشتری ارائه می دهیم.

بخش های دانشگاه آمستردام هلند

این دانشگاه دارای 7 بخش دانشگاهی است: دندانپزشکی، اقتصاد و بازرگانی، علوم انسانی، حقوق، پزشکی، علوم و علوم اجتماعی و رفتاری. تقویم تحصیلی مدرسه بر اساس ترم است. زبان اصلی آموزش برای برنامه های لیسانس هلندی است، اگرچه چندین برنامه آموزش انگلیسی در دسترس است. تعداد قابل توجهی از رشته ها در مقطع ارشد به زبان انگلیسی ارائه می شوند. حدود یک چهارم تحقیقات دانشگاه آمستردام در یکی از 20 حوزه اولویت تحقیقاتی این موسسه انجام می شود که شامل عفونت و مصونیت، اقتصاد رفتاری و حقوق خصوصی و عمومی اروپا می شود.

برخی از مؤسسات تحقیقاتی این دانشگاه عبارتند از:

  • مؤسسه مطالعات پیشرفته کار آمستردام،
  • مؤسسه تنوع زیستی و دینامیک اکوسیستم
  • مؤسسه نجومAnton Pannekoek یونان
  • موسسه دیگری در سن پترزبورگ،

درباره دانشگاه آمستردام هلند

دانشگاه آمستردام یک دانشگاه تحقیقاتی با رتبه بالا است که بیش از 200 رشته تحصیلی انگلیسی را ارائه می دهد که برخی از آنها منحصر به این دانشگاه هستند. UvA با بیش از 4000 دانشجو و محقق بین المللی از حدود 100 کشور جهان، فرصتی بی نظیر برای مطالعه در یک محیط واقعا بین المللی را ارائه می دهد. این دانشگاه مدرن که ریشه‌ های خود را در تأسیس آتنائوم ایلوستر در سال 1632 دنبال می‌کند، تاریخ غنی دارد. امروزه پردیس ها ترکیبی از معماری تاریخی هلندی و ساختمان های معاصر هستند. دانش آموزان در کلاس ها و سخنرانی ها در یکی از چندین پردیس مجتمع شهری شرکت می کنند. دانش ‌آموزان از سراسر جهان کاملاً عاشق تحصیل در آمستردام، پایتخت هلند هستند.

قدیمی ترین دانشگاه آمستردام، دانشگاه آمستردام UvA – Universiteit van Amsterdam  است. ریشه های آن به سال 1632 باز می گردد. امروزه یکی از متنوع ترین دانشگاه های هلند است که %15 از 31000 دانشجوی آن از خارج می آیند. UvA به خاطر فارغ التحصیلان برجسته اش که شامل 6 برنده جایزه نوبل و 5 نخست وزیر هلند است، به خوبی شناخته شده است. این دانشگاه بیش از 170 برنامه تحصیلی را به زبان انگلیسی ارائه می دهد که شامل علوم طبیعی، حقوق، علوم انسانی، اقتصاد و سایر رشته ها می شود.

در نمودار زیر شاهد نرخ پذیرش در دانشگاه آمستردام هلند می باشید:

 

تحصیل در آمستردام هلند

آمستردام که در استان هلند شمالی واقع شده است، اغلب به دلیل سیستم پیچیده ای از 1500 پل و کانال، ونیز شمال نامیده می شود. اگرچه آمستردام مرکز مالی و فرهنگی هلند است، اما حال و هوای بسیار آرامی دارد. بیش از 800000 نفر به دلیل مهمان نوازی و بردباری شهرت دارند. تحصیل در آمستردام یک تجربه یک بار در زندگی برای دانشجویان بین المللی است که می خواهند تحصیلات اروپایی درجه یک را در محیطی دلپذیر و متنوع دریافت کنند. اولین ساکنان شناخته شده چیزی که ما اکنون آمستردام را در نظر می گیریم حداقل به قرن دوازدهم بازمی گردد. آمستردام که به عنوان یک شهر کوچک ماهیگیری شروع شد، در قرن هفدهم به مرفه ترین شهر جهان تبدیل شد.

در طول این «عصر طلایی هلندی»، شرکت ‌های مستقر در آمستردام، کشتی‌ های تجاری را به سرتاسر جهان فرستادند و در طول مسیر، مفهوم یک شرکت سهامی را برای تأمین مالی تلاش ‌های خود اختراع کردند. اساساً زمینه را برای بانکداری سرمایه‌ گذاری به صورتی که ما می ‌شناسیم فراهم می‌کند. در حالی که رونق آمستردام در طول قرن 18 و اوایل قرن 19 کاهش یافت، شروع انقلاب صنعتی آن را به یک نیروگاه اقتصادی در اواخر دهه 1800 تبدیل کرد. در قرن بیستم، آمستردام بزرگتر و متنوع تر شد. امروزه این شهر یک کلان شهر شلوغ و پر جنب و جوش است و اغلب به عنوان یکی از مطلوب ترین مکان های جهان برای زندگی نامیده می شود. هر ساله این شهر میلیون ها گردشگر را جذب می کند که مشتاق دیدن مرکز تاریخی به خوبی حفظ شده، معماری خیره کننده اطراف کانال ها و موزه های هنری باشکوه آن هستند.

شهریه و هزینه تحصیل در دانشگاه آمستردام هلند

هزینه تحصیل برای دانشجویان اتحادیه اروپا یا منطقه اقتصادی اروپا در اکثر دانشگاه ها حدود €2000 (یورو) در سال است. شهروندان غیر کشورهای منطقه اقتصادی اروپا می توانند بین 8000€ تا €32000 (یورو) بپردازند. قیمت تجربه دانشگاهی شما به عوامل زیادی بستگی دارد، از جمله اینکه در چه دانشگاهی برای تحصیل انتخاب می‌کنید و در نهایت چه دوره‌ هایی را می‌ گذرانید. اگرچه آمستردام یک پایتخت بزرگ اروپایی است، اما قیمت های این شهر در مقایسه با سایر شهرهای بزرگ اتحادیه اروپا افتضاح نیست. اکثر دانشجویان می توانند ماهیانه بین 800€ تا €1100 (یورو) که شامل کرایه، غذا، حمل و نقل عمومی و هزینه های اوقات فراغت می شود، بپردازند.

در جدول زیر شاهد رتبه دانشگاه آمستردام در هلند هستید:

رتبه در جهانرتبه در اروپارتبه در هلندرتبه در هنر و علوم انسانیرتبه در زیست شناسی
38915106197

شهریه و هزینه تحصیل در دانشگاه آمستردام هلند

مراحل تحصیل در دانشگاه آمستردام

دانشگاه آمستردام یک دانشگاه اروپایی پیشرو که فرهنگ نوآورانه و بین المللی آمستردام را منعکس می کند. می توانید از بین 200 برنامه درجه رشته مورد علاقه خود را انتخاب کنید. پژوهش در قلب کاری است که شما انجام می دهید. نزدیک به 3000 محقق تحقیقات تجربی و نظری انجام می دهند و هر دانش آموز UVA این شانس را دارد که خودش تحقیق کند. خدمات برای همه دانشجویان UvA از تمام برنامه های تحصیلی در دسترس است. به عنوان یک دانشجوی UVA، به کتابخانه ‌های، مراکز مطالعاتی مدرن، میز پشتیبانی دانشجویی مرکزی، مرکز شغلی، پزشکان دانشگاه، دندانپزشکان و مشاوران، و امکانات ورزشی و فرهنگی دسترسی دارید. دانش آموزان دارای معلولیت نیز می توانند برای مشاوره و کمک بیشتر به UvA مراجعه کنند. دانشگاه اراسموس روتردام در هلند نیز یکی از دانشگاه های معتبر است.

مراحل تحصیل کارشناسی ارشد در هلند در دانشگاه آمستردام عبارت است از:

  • بررسی رزومه
  • چک های پوشش نامه
  • بینش نسبت به ویژگی ها، علایق و انگیزه های خود
  • تمرین مصاحبه
  • بهره گیری بیشتر از لینکدین
  • کارآفرینی
  • کاوش در بازار کار

امکانات تحصیلی در دانشگاه آمستردام

مکان ها در سرتاسر آمستردام یافت می شوند و به طور فزاینده ای بر روی 4 پردیس باز متمرکز شده اند. کلاس ‌های بسیاری در ساختمان ‌های تاریخی مشرف به کانال ‌ها یا در آزمایشگاه ‌های با فناوری پیشرفته در پارک علمی یکی از بزرگترین ‌ها در اروپا برگزار می‌شود. کتابخانه دانشگاه دارای مجموعه گسترده ای از کتاب ها، کتاب های الکترونیکی، مجلات، مجلات الکترونیکی و پایگاه های اطلاعاتی از سراسر جهان است. این کتابخانه با ارائه فضاهای الهام بخش مطالعه، تحقیق و ملاقات در اطراف شهر، در سال 2023 به محله جدید دانشگاه UvA منتقل می شود. اگر می خواهید در حین تحصیل در UvA زبان هلندی یاد بگیرید، می توانید دوره هایی را با نرخ های ویژه دانشجویی در موسسه هلندی به عنوان زبان دوم بگذرانید. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در خصوص اقامت هلند از طریق تحصیل راهنمای شماست.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *