مهاجرت تحصیلی لیختن اشتاین

تحصیل دندانپزشکی در لیختن اشتاین

تحصیل دندانپزشکی در لیختن اشتاین

بسیاری از دانشجویان هم اکنون برای تحصیل به کشورهای اروپایی اقدام می ­نمایند. تحصیل دندانپزشکی در لیختن اشتاین یکی از گزینه ها می باشد. تحصیل در رشته دندانپزشکی در کشور لیختن اشتاین بسیار مناسب است زیرا هزینه هایی که دانشگاه های این کشور از دانشجویان دریافت می ­نمایند نسبت به سایر کشورها کمتر است.

همچنین تحصیل در رشته دندانپزشکی در دانشگاه خصوصی سلطنت لیختن اشتاین باعث می ­شود که دانشجو پس از اتمام تحصیلات در هر نقطه ایی از جهان کار داشته باشد. از آنجائیکه کشور لیختن اشتاین کشوری بسیار کوچک و دارای جمعیت کمی است این کشور تنها دارای 4 مرکز آموزش عالی می­باشد. دانشجویان برای تحصیل در این دانشگاه ها بایستی نه تنها هزینه های زندگی در این کشور را بپردازند بلکه برای تحصیل در دانشگاه های این کشور نیز شهریه پرداخت نمایند.

مجوز دندانپزشکی در لیختل اشتاین

به دلیل قانون نوشته شده در این کشور، فقط رشته دندانپزشکی می تواند در این کشور ادامه کار و تحصیل دهد. به خصوص دانشجویانی که دوره آموزشی را طی نکردند، نمی توانند در این کشور به عنوان دندانپزشک استخدام شوند. در کشور آلمان دوره آموزشی این حرفه در سال 1976 میلادی لغو شد. اما دانشجویانی که از قبل آموزش دیده بودند، می توانند در این کشور هنوز به تمرین دوره کاروزی این رشته ادامه دهند. در سال 2011 میلادی این کشور حدود 48 دندانپزشک را به رسمیت شناخت.

در سال 2012 میلادی، طبق گزارشی موثق، دولت این کشور مجبور شد قوانین سختی برای سازمان بهداشت در نظر بگیرد. در این قانون تصویب شده، دندانپزشکانی که فاقد مدرک تحصیلی معتبر دانشگاهی هستند، اجازه درمان و کار در این کشور را ندارند. اما پس از گذشت زمان، قانون اساسی این ایالت این قانون را لغو کرد. در این کشور که حدود 37000 نفر جمعیت دارد، یک دندانپزشک تا زمان بازنشستگی خود می تواند مشغول به کار باشد. قانون کلی تصویب شده، به این شکل است که، بدون داشتن مدرک عملی معتبر و تحصیلات دانشگاهی اجازه فعالیت ندارند. هر گونه کار دندانپزشکی بدون مدرک معتبر غیر قانونی است.

دانشگاه های برتر برای تحصیل دندانپزشکی در لیختن اشتاین

در رتبه بندی دانشگاه های این کشور در سال 2023 میلادی، 3 موسسه عالی آموزشی رتبه برتر را به خود اختصاص داده اند. این دانشگاه ها دارای مجوز رسمی هستند. در یک دوره 4 ساله مدرک کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا صادر می کنند. این دوره های آموزشی اغلب به صورت آموزش حضوری و غیر حضوری است. این دانشگاه های برتر در 3 شهر وادوز، بندرن و تریسن می باشد. دانشگاه لیختن اشتاین در شهر وادوز قرار دارد. در این دانشگاه دوره های آموزشی که به اختصار (UNILI) نامیده می شود، برگزار می شود. این موسسه عالی قدمتی حدود59 سال دارد. سیاست پذیرش این دانشگاه بر اساس ریز نمرات و سوابق تحصیلی دانشجو می باشد.

دانشگاه بین الملی فلسفه در ایالت بندرن است. این دانشگاه توسط وزارت امور خارجی، محیط زیست و آموزش و پرورش به رسمیت شناخته شده است. همچنین در شهرهای دیگر مثل سانتیاگو دو شیلی و گرانادا دارای موسسه می باشد. دوره های آموزشی به نام (IAP) دارد. قدمت این موسسه به 34 سال می رسد. بستر دوره های آموزش آنلاین را در اختیار دانشجویان قرار می دهد. دانشگاه Universitat im furstentum در شهر تریسن این کشور واقع شده است. به عنوان دانشگاه علوم انسانی شناخته شده است. دوره های آموزشی این دانشگاه (UFL) نام دارد. با گذراندن این دوره می توانید مدرک دکترا دریافت کنید. این موسسه برای پذیرش شرط ورود ندارد. این موسسه عالی آموزشی هم زیر نظر وزارت امور داخلی و آموزش است.

دانشگاه خصوصی سلطنت لیختن اشتاین

یکی از بهترین دانشگاه های کشور لیختن اشتاین دانشگاه سلطنت است که در سال 2000 به عنوان یک مرکز خصوصی تحصیلات عالی تأسیس گردید. این دانشگاه در شهر تریسن موقعیت دارد و تنها بر 2 رشته دانشگاهی حقوق و پزشکی تمرکز دارد. این دانشگاه با 20 دانشگاه دیگر در سرتاسر جهان همکاری می ­نماید.

در این دانشگاه دانشجویان م ی­توانند در مقطع دکتری نیز به تحصیل بپردازند و مدرک دکتری که توسط این دانشگاه صادر می گردد در تمامی نقاط جهان معتبر است. این دانشگاه در مقطع دکتری دارای رشته های پزشکی، دندانپزشکی، زیست شناسی، فارموکولوژی، علوم ورزشی، علوم تغذیه و روانشناسی می ­باشد.

هزینه های تحصیل در لیختن اشتاین

تحصیل در دانشگاه های لیختن اشتاین به صورت رایگان نمی ­باشد و دانشجویان بایستی سالانه مبالغی را جهت تحصیل در این دانشگاه ها پرداخت نمایند. گرچه هزینه های تحصیل در این کشور همانند بسیاری از کشورهای اروپایی بسیار مناسب است اما دانشجویان سالانه حدود 4946CHF (فرانک سوئیس) و یا 4000€ (یورو) پرداخت می­ نمایند. ناگفته نماند این مقدار شهریه در دانشگاه های مختلف این کشور با یکدیگر متفاوت است.

هزینه تحصیل دندانپزشکی در لیختن اشتاین

هزینه تحصیل دندانپزشکی در لیختن اشتاین

دانشجویان برای تحصیل در رشته پزشکی و دندانپزشکی بایستی سالانه مبلغ 1250CHF (فرانک سوئیس) به دانشگاه پرداخت نمایند. البته این مقدار هزینه برای شهروندان سوئیسی متفاوت است. همچنین همانطور که قبلا گفته شد هزینه های زندگی برای دانشجویان با یکدیگر متفاوت است. در این بخش می خواهیم هزینه اجاره و خرید آپارتمان در این کشور را مورد بررسی قرار دهیم:

پارامترهزینه به CHF (فرانک سویس)
آپارتمان 1 خواب در مرکز شهر1485
آپارتمان 1 خواب در بیرون شهر1000
آپارتمان 3 خواب در مرکز شهر2300
آپارتمان 3 خواب در بیرون شهر1900

برای خرید خانه در این کشور می توانید به اطلاعات جدول زیر توجه کنید:

پارامترهزینه به CHF (فرانک سویس)
هر متر مربع خرید آپارتمان در مرکز شهر5266
هر متر مربع خرید آپارتمان در بیرون شهر2766

بورسیه تحصیلی در لیختن اشتاین

تحصیل در این کشور اروپایی مزایای بسیاری دارد. تحصیل در این کشور هزینه های زیادی را به دنبال دارد. کمک هزینه تحصیلی و بورسیه تحصیلی شامل این کشور می شود. کل هزینه های دانشجویی در این کشور در ماه حدود1200CHF (فرانک سوئیس) است. هر دانشجو برای هر ترم تحصیلی می باید حدود950CHF (فرانک سوئیس) شهریه بپردازد. بورسیه های تحصیلی این کشور پس داده نمی شود. کسانی که تامین کننده این نوع بورسیه ها هستند، اغلب در مشارکت های سیاسی و اجتماعی فعالیت دارند. 2نوع بورسیه وجود دارد. بورسیه سوئیس و اتریش بورسیه، که هر دو مختص به افرادی است که به زبان آلمانی مسلط هستند. از بورسیه سوییس فقط دانشجویانی که مقیم این کشور هستند ،می توانند بهره مند شوند.

زندگی دانشجویی در لیختن اشتاین

دانشگاه های کشور لیختن اشتاین برای دانشجویان خوابگاه هایی را در نظر گرفته اند، که دانشجویان بایستی برای اقامت در این خوابگاه ها اجاره پرداخت نمایند. البته قیمت اجاره خوابگاه های دانشجویی بسیار ارزان است و دانشجویان براحتی می توانند در کنار یکدیگر به مطالعه و زندگی بپردازند. دانشجویان در صورتی که از خوابگاه های دانشجویی استفاده ننمایند، می ­توانند با مراجعه به بنگاه های معاملاتی اتاق هایی را اجاره نمایند. قیمت اجاره بهای این اتاق ها با یکدیگر متفاوت می­ باشد.

اخذ پذیرش برای تحصیل دندانپزشکی در لیختن اشتاین

دانشجویان برای ادامه تحصیل در رشته دندانپزشکی در کشور لیختن اشتاین باید مدارک زیر را به این دانشگاه ها ارائه نمایند:

  • ارائه فرم تکمیل شده برای ثبت نام
  • ارائه رزومه فرد به همراه اسکن پاسپورت
  • ارائه اصل مدارک تحصیلی
  • یک نسخه کپی از مدارک شناسائی
  • ارائه انگیزه نامه

دانشجویانی که خارج از اتحادیه اروپا و منطقه اقتصادی اروپا برای تحصیل به این کشور سفر می­ نمایند بایستی ویزای تحصیلی این کشور را دریافت نمایند. همچنین دانشجویانی که سفارت لیختن اشتاین در کشور خود نیست باید درخواست خود را به یکی از سفارت های کشور فنلاند و یا سوئیس برسانند. همچنان می­توانند نامه درخواست خود را به همراه پاسپورت و 4 قطعه عکس به سفارت سوئیس جهت تحصیل در لیختن اشتاین نیز تحویل دهند.

ویزای تحصیلی لیختن اشتاین

در این بخش از مقاله به بررسی مدارک حائز اهمیت در خصوص اخذ ویزای تحصیلی لیختن اشتاین می پردازیم:

  • نامه پذیرش: دانشجویان بایستی به هنگام درخواست ویزای تحصیلی نامه پذیرشی که از قبل از دانشگاه مورد نظر خود دریافت نموده است را ارائه دهد.
  • اثبات منابع مالی: دانشجویان بایستی مدارکی را که اثبات می­کند دانشجو قادر به تأمین هزینه های زندگی و شهریه های تحصیلی خود در طول دوره تحصیلی می­باشد، را ارائه دهد.
  • پوشش بیمه سلامت: دانشجویان باید در طول دوره­ تحصیل در رشته دندانپزشکی در این کشور دارای بیمه سلامت باشند. همچنین دانشجویان باید دانشجویان پس از اتمام تحصیلات خود در این کشور به کشور خود بازگردند.

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت علاقمند به پاسخگویی به سوالات عزیزان در زمینه تحصیل دندانپزشکی در لیختن اشتاین می­ باشد. دانشجویان عزیز می­توانند جهت راهنمایی و مشاوره با کارشناسان این مجموعه ارتباط برقرار نمایند.

4.9/5 - (8 امتیاز)

11 دیدگاه برای “تحصیل دندانپزشکی در لیختن اشتاین

  1. زهرا گفت:

    بعد از چند سال خواندن دروس علوم پایه در دانشگاه های پزشکی این کشور میشه به ایران برگشت و اینجا ادامه داد ؟

  2. منوچهر گفت:

    دندان پزشکی تو این کشور 5 ساله هست ؟ این با در نظر گرفتن یک سال اول کالج هست؟؟

  3. عادل گفت:

    مرسی خیلی از ابهامات رو پاسخشونو پیدا کردم

  4. امیرحسین گفت:

    مقاله سودمندی بود.
    با تشکر

  5. امید گفت:

    برای رشته دندانپزشکی در دانشگاه های لیختن اشتاین میتوان بورسیه تحصیله دریافت کرد؟

  6. سلامیان گفت:

    آیا مدارک این کشور مورد تایید اروپا و آمریکا هست؟

  7. لیدا بهرامی گفت:

    عالی بود این مقاله ممنون

  8. amir abbas گفت:

    بابت مطلب جالبتون در مورد تحصیل دندانپزشکی در لیختن اشتاین تشکر می کنم اگه امکانش هست درمورد راه های اخذ اقامت کشور لیختن اشتاین هم مطلب بذارید

  9. دنیز گفت:

    من رشته م مهندسی شهرسازی . اگه بخواهم ارشدم لیختن اشتاین بخونم دانشگاه لیختن اشتاین دوره شهرسازی ساپورت میکنه!؟

  10. رادین گفت:

    تحصیل دندانپزشکی در لیختن اشتاین چقدر هزینه داره؟

  11. diana گفت:

    بسیار از مطالب خوبتون ممنونم
    تحصیل دندانپزشکی در لیختن اشتاین چه میزان هزینه میبرد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *