مهاجرت تحصیلی انگلستان

تحصیل در انگلستان بدون مدرک زبان

تحصیل در انگلستان بدون مدرک زبان

برای بسیاری از متقاضیان سوال است که تحصیل در انگلستان بدون مدرک زبان برای ایرانیان فراهم است؟ در این نوشتار به بررسی این موضوع پرداخته ایم. معمولا تحصیل در برترین کشورهای دنیا از جمله انگلستان رویایی است که اکثر دانشجویان به آن می پردازند. از آنجاییکه تحصیل در بریتانیا هزینه زیادی برای دانشجویان ایرانی دارد پیش از اقدام به تحصیل در انگلستان توضیحاتی در این باب در اختیار شما قرار خواهد گرفت تا از تمام جوانب آن مطلع باشید.

  • آیا تحصیل در بریتانیا بدون مدرک زبان امکان پذیر است؟
  • برای تحصیل در دانشگاه های کشور انگلستان دانش زبان انگلیسی شما در چه حد باید باشد؟
  • آیا تحصیل در مقاطع مختلف دانشگاهی در کشور انگلستان مستلزم داشتن نمره زبان انگلیسی یکسان است؟
  • آیا برای تحصیل بدون مدرک زبان شرط سنی خاصی وجود دارد؟

در این نوشتار موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت شرایط تحصیل بدون دانش زبان در انگلستان را بررسی می نماید، آیا همچنین چیزی ممکن است؟ بله شما می توانید بدون داشتن مدرک زبان در کشور انگلستان تحصیل کنید اما با شرایطی از قبیل سن متقاضی و دوره های تحصیلی مورد انتخاب در این کشور است.

ویزای تحصیلی بریتانیا

مدرک زبان انگلیسی مورد نیاز برای تحصیل در هر مقطع تحصیلی در کشور بریتانیا متفاوت است که به آنها اشاره می کنیم. نکته مهم اینجا است که کشور انگلیس برای دو نوع Student Visa (ویزای تحصیلی) برای متقاضیان صادر می کند. برای متقاضیانی که زیر 17 سال سن دارند ویزایی که سفارت برای متقاضی صادر می کند Child Tier4 Visa می باشد. البته تا حدود 1 سال پیش سنی که برای ویزای تحصیلی بچه ها در نظر گرفته می شد پایین تر از 17 سال و 6 ماه بود که در حدود یک سال است که این سن به 17 سال تغییر یافته است.

در نتیجه برای متقاضیان زیر 17 سال سفارت انگلستان ویزای تحصیلی بچه ها را صادر می کند. در ویزای تحصیلی این نکته وجود دارد برای اخذ این ویزا نیازی به داشتن مدرک زبان انگلیسی نیست و تنها دانش زبان انگلیسی محدود نیازهای شما در اخذ این ویزا را برآورده می نماید. برای تحصیل در مقاطع دیگر تحصیلی مانند کارشناسی و یا کارشناسی ارشد نیز شما می توانید بدون داشتن مدرک زبان انگلیسی اقدام کنید.

بررسی تحصیل در انگلستان بدون مدرک زبان

برای تحصیل در بریتانیا بدون مدرک زبان 2 راه وجود دارد. راه اول، پیش از ورود به دانشگاه یک دوره زبان انگلیسی در کشور انگلستان بگذرانید. در تمامی شهرهای کشور انگلستان کالج های آموزش زبان انگلیسی و یا موسسات آموزشی وجود دارند. 2 نوع سرویس را از این مراکز آموزش زبان انگلیسی می توانید دریافت کنید.

سرویس نوع اول دوره های عمومی زبان انگلیسی است که بیشتر برای افرادی مورد استفاده قرار می گیرد که خواهان فراگرفتن زبان انگلیسی در این کشور هستند. هیچ نوع محدودیت سنی برای این دوره ها وجود ندارد. البته در مورد پرونده های ارسالی به سفارت کشور انگلستان و اخذ ویزا برای این دوره ها نکات بسیاری باید رعایت شود. جهت اطلاع از شرایط تحصیل در انگلستان می توانید مقاله مذکور را مطالعه بفرمائید.

بررسی تحصیل در انگلستان بدون مدرک زبان

تحصیل در انگلستان بدون مدرک آیلتس

از آنجایی که بسیاری از دانشجویان بین المللی در حال حاضر مهارت های عالی زبان انگلیسی را نشان می دهند یا به دلیل محدودیت زمانی قادر به شرکت در آزمون آیلتس نیستند، بسیاری از دانشگاه های بریتانیا تصمیم گرفته اند که دانشجویان بین المللی را در آزمون آیلتس قرار ندهند. بنابراین دانشجویان بین المللی با انتخاب دانشگاه های بدون آیلتس می توانند بدون شرکت در آزمون فوق در انگلستان تحصیل کنند. با این حال، چند الزام دیگر وجود دارد که دانش آموزان باید آنها را رعایت کنند. بسیاری از دانشگاه های انگلستان دوره های قبل از جلسه را برای دانشجویانی که مایل به تحصیل در انگلستان بدون آیلتس هستند ارائه می دهند.

این دوره‌های پیش‌جلسه راهی عالی برای بهبود مهارت‌های زبان انگلیسی و مهارت‌های مورد نیاز کلاس درس است. اگر نتوانستید در آزمون آیلتس نمره خوبی کسب کنید یا به دلایلی امتحان آیلتس را از دست داده اید، همیشه می توانید چنین دوره های پیش جلسه ای را انتخاب کنید. این دوره ها بسته به انتخاب و نیاز شما بین 4 تا 10 هفته است.
گواهی زبان انگلیسی به عنوان زبان رسمی: برخی از دانشگاه های بدون آیلتس در انگلستان نیز گواهی مهارت انگلیسی از کارفرمای قبلی شما را به عنوان مدرک مهارت زبان انگلیسی می پذیرند.

گواهی باید موارد زیر را ثابت کند:

  • انگلیسی زبان رسمی در محل کار شما است
  • شما به زبان انگلیسی تسلط دارید
  • شما در نوشتن و برقراری ارتباط به زبان انگلیسی مهارت دارید

در نمودار زیر شاهد نرخ پذیرش دانشگاه های انگلیس بدون مدرک زبان انگلیسی می باشید:

تحصیل در انگلستان بدون مدرک آیلتس

پذیرش برای تحصیل در انگلستان بدون مدرک زبان

بریتانیا برای دوره های زبان انگلیسی برگزار شده در موسسات زبان این کشور ویزای توریستی صادر می کند. برای دریافت ویزای توریستی کشور انگلستان شما بایستی به سفارت نشان دهید که بعد از پایان دوره خود به کشور خود باز خواهید گشت. سرویس بعدی که می توانید از این موسسات دریافت کنید دوره های زبان آکادمیک است. این دوره ها مخصوص افرادی است که می خواهند در این کشور تحصیل کنند در این دوره ها به صورت تخصصی روی اخذ مدارکی مانند آیلتس آکادمیک کار می شود. بعد از گذراندن دوره زبان انگلیسی خود در این کشور می توانید به ایران بازگردید و تقاضای ویزای تحصیلی نمایید. به دلایلی که متقاضی دوره زبان انگلیسی خود را در کشور انگلستان گذرانده است شانس بسیار بالایی در اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی این کشور خواهد داشت.

پذیرش برای تحصیل در انگلستان بدون مدرک زبان

دوره های زبان در انگلستان

دوره های pre sessional و یا همان دوره های قبل از شروع تحصیل یکی از بهترین راه هایی است که متقاضی می تواند بدون مدرک زبان در کشور بریتانیا تحصیل کند. این دوره ها معمولا برای متقاضیانی برگزار می شود که نیاز دارند قبل از شروع دوره های درسی خود دوره زبان انگلیسی فرا بگیرند تا به حد نصاب دانش زبان انگلیسی برسند. در خصوص کسب اطلاعات از دانشگاه های این کشور مقاله دانشگاه اکستر انگلستان را مطالعه فرمایید.

به طور مثال متقاضی که می خواهد برای مقطع تحصیلی کارشناسی ارشد در دانشگاه های کشور این کشور تحصیل کند، نیاز به مدرک زبان آیلتس 6.5 می باشد. این شخص می تواند مقداری از پروسه زبان انگلیسی خود را در ایران بگذراند، به عنوان مثال آیلتس 5 خود را در کشور خود اخذ کند. شرط پذیرش این است که متقاضی به کشور انگلیس رفته و در دانشگاه ابتدا دوره های زبان انگلیسی را بگذراند و بعد از اینکه دانش زبانی او در حد آیلتس 6.5 رسید، دوره های اصلی درسی خود را آغاز کند.

تحصیل در انگلستان بدون مدرک زبان آیلتس

از آنجایی که دانشجویان بین ‌المللی در سراسر جهان سطح بالایی از مهارت زبان انگلیسی را نشان می‌ دهند، بسیاری از دانشگاه ‌های انگلستان از پذیرش دانشجویان بین ‌المللی در آزمون آیلتس صرف ‌نظر می ‌کنند. بنابراین همه تصورات از پیش تعیین شده خود را فراموش کنید “آیا برای تحصیل در انگلستان آیلتس لازم است؟”

برخی از دانشگاه های انگلستان بدون آیلتس به جای اینکه دانشجویان را برای آیلتس معرفی کنند، نمره زبان انگلیسی شما را در نظر می گیرند. نمرات دریافت شده در این امتحانات اغلب توسط دانشگاه های بریتانیا ارزیابی می شود تا میزان مهارت زبان دانشجویان بین المللی مشخص شود. برای اینکه شانس خوبی برای پذیرش در یک دانشگاه مستقر در انگلستان داشته باشید، اطمینان حاصل کنید که حداقل 70% نمرات در این امتحانات دارید. علاوه بر این نیز 2 مورد دیگر به جای مدرک زبان شما توسط مسئولین پذیرش دانشگاه بررسی می شود.

در این بخش به بررسی مزایای تحصیل در انگلستان می پردازیم:

مزایای تحصیل در انگلستان

دوره Pathway در انگلستان

یکی دیگر از راه هایی که متقاضی بتواند با نمره زبان انگلیسی کمتر نسبت به نمره مورد درخواست دانشگاه ویزای تحصیلی کشور انگلستان را دریافت کند استفاده از دوره های Pathway پیشنهاد داده می شود. Pathway به معنی راه ورود به دانشگاه، مقطع و یا رشته مورد نظر است. به عنوان مثال نمرات درسی و نمره زبان متقاضی در مقطع کارشناسی کمی پایینتر از حد نصاب مورد درخواست دانشگاه است. این شخص می تواند از دوره Pathway مانند Pre Master استفاده کند تا هم نمره زبان و هم نمرات درسی خود را افزایش دهد. جهت اطلاع از شرایط کار پس از اتمام دوره تحصیلی در این کشور مقاله کار در انگلستان را مطالعه بفرمائید.

بررسی تحصیل در انگلستان

در بررسی تحصیل در بریتانیا در ابتدا به بررسی شهرهای مقصد در این کشور می پردازیم. شهرها را می توان به 3 دسته تقسیم نمود:

پارامترشهر
شهر لندنبزرگترین و گران ترین شهر انگلستان
هزینه زندگی در این شهر 1265£ (پوند) در ماه است.
شهرهای لیورپول، شفیلد، آکسفورد، منچستر، نیوکاسل، بریستولجزء شهرهای بزرگ کشور انگلستان هستند.
هزینه زندگی در این شهرها 700£ الی 1400£ (پوند) در ماه است.
شهرهای کوچک یا مناطق شهرهای بزرگهزینه زندگی در این مناطق 900£ (پوند) در ماه است.

البته مانند موارد دیگر این هزینه بسیار وابسته به محل زندگی در شهر و همینطور سبک زندگی فرد است. این هزینه ها می تواند به حداقل 600£ و حداکثر 1200£ (پوند) در ماه برسد. در ادامه خاطر نشان می شود برای کسب هر گونه اطلاعات در زمینه مهاجرت به انگلستان و یا شرایط و مدارک مورد نیاز برای این امر با موسسات حقوقی معتبر در سراسر کشور تماس بگیرید. همکاران موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در سراسر ایران آماده پاسخگویی در این زمینه به شما عزیزان هستند.

پرتکرارترین سوالات تحصیل در انگلستان بدون مدرک زبان

در قسمت پایانی مقاله به پرتکرارترین سوالات در خصوص تحصیل در انگلستان بدون مدرک زبان پاسخ می دهیم:

  • مزایای تحصیل در انگلستان بدون مدرک زبان چه مواردی می باشد؟ نظام آموزشی برتر، فرصت های عالی کار پس از تحصیل و دریافت مدارک تحصیلی معتبر
  • مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی انگلستان بدون مدرک زبان چه مواردی است؟ گذرنامه، ترجمه مدارک تحصیلی، نامه تمکن مالی، گواهی سلامت و بیمه نامه
  •  دانشگاه های انگلستان بدون مدرک زبان کدام اند؟ دانشگاه بیرمنگام، دانشگاه آکسفورد بروکس و دانشگاه ادینبورگ
4.9/5 - (13 امتیاز)

9 دیدگاه برای “تحصیل در انگلستان بدون مدرک زبان

  1. پوریا گفت:

    اقامت انگلیس چند سال طول میکشه بنظر من کانادا بهتره

  2. تبسم گفت:

    برای چه سنیسنی مناسب هست؟

  3. منوچهر گفت:

    در حال حاضر مدرک آیلتس ایران رو قبول داره این کشور ؟ برای پذیرش مقطع ارشد باید از کجا اقدام کرد ؟

  4. عادل گفت:

    سلام هزینه های تحصیل تو انگلستان وااااقعا گرونه. اصصصصلا نمیصرفه و اصن نباید به این کشور فکر کرد اونم تا وقتی که کشور مهاجر پذیری مثل کانادا هست

  5. سحر گفت:

    سلام

    ممنون میشم در مورد ویزای کاری انگلستان توضیح دهید.
    ممنون از مطالب خوبتون

  6. امیر عباس گفت:

    بابت سایت به روزتون تشکر می کنم

  7. امیرحسین گفت:

    مقاله مفیدی بود.
    مرسی

  8. قراری گفت:

    درمورد تحصیل رشته حقوق در انگلستان توضیح دهید.

  9. nirvan گفت:

    سلام
    من 23 ساله و فارغ التحصیل رشته IT هستم و میخوام برای ادامه تحصیل به انگلستان مهاجرت کنم، ایا برای ادامه تحصیل در رشته IT تحصیل در انگلستان بدون مدرک زبان امکان پذیر است؟
    ممنونم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *