مهاجرت تحصیلی نروژ

تحصیل داروسازی در نروژ

تحصیل داروسازی در نروژ

با توجه پذیرش بالا و کمبود نیروهای جوان و متقاضی در رشته های پزشکی و پیراپزشکی از قبیل داروسازی در بسیاری از کشورها از جمله نروژ، در مقاله تحصیل داروسازی در نروژ شرایط کار، تحصیل میزان درآمد و سایر حساسیت های شغلی این رشته به طور کامل بررسی خواهد شد. هر متقاضی خارجی که به فکر مهاجرت و ادامه تحصیل در زمینه داروسازی در مراکز آموزش عالی خصوصی یا دولتی این کشور، حتما باید با الزامات و هزینه های تحصیل در دانشگاه مربوطه آشنا باشد. مطلع بودن از شرایط تحصیل داروسازی در کشور نروژ امری بسیار مهم برای دانشجویان و متقاضیان خارجی می باشد که قصد ورود به دانشگاه های این کشور را دارند. به همین دلیل، کارشناسان و متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت این نوشتار را تهیه کرده اند تا هموطنان عزیز را از شرایط تحصیل داروسازی در نروژ، برنامه های تحصیلی این رشته، شرایط کار و سایر موارد آگاه سازند.

بررسی تحصیل رشته داروساز در نروژ

متقاضیانی که مشغول به تحصیل در برنامه های تحصیلی داروسازی شوند. حتما باید از شرایط ورود به دانشگاه اطلاعات کافی داشته باشند. تحصیل در دوره کارشناسی از 3 تا 4 سال به طول می انجامد. دانشجویانی که قصد دارند تحصیلات خود را در دوره های بالاتر ادامه دهند باید در دوره تحصیلی کارشناسی نمرات بالایی کسب کنند. پس از دوره کارشناسی، دانشجویان می توانند در دوره کارشناسی ارشد اقدام کنند. تحصیل در این دوره معمولا 2 سال به طول می انجامد. متقاضیان می توانند با اتمام این دوره تحصیلی، وارد دوره تحصیلی دکترا می شوند.

مدرک کارشناسی دانش نظری و آموزش عملی در زمینه علوم دارویی را ارائه می دهد. دانشجویان دوره های شیمی آلی و معدنی، بیوشیمی، فارماکولوژی، فیزیولوژی و غیره را در زمان تحصیل سپری می کنند. برای تبدیل شدن به یک داروساز، دانشجو باید دانش خود را در مورد نقش های درمانی داروها، فارماکودینامیک، عوارض جانبی، اثر متقابل بالقوه بین داروها، استانداردهای تولید دارویی و توزیع به دست آورد. یک داروساز باید بتواند این دانش با بیماران به اشتراک بگذارد. همچنین به آن ها توضیحات کاملی درباره داروها ارائه دهد.

تحصیل در مقطع کارشناسی نروژ

در این بخش از مقاله به بررسی دلایل تحصیل این رشته در این کشور خواهیم پرداخت که به شرح زیر است:

  • رتبه 4 در رتبه بندی آموزش جهانی
  • شماره 15 در جهان سهولت انجام رتبه بندی مشاغل را ندارد.
  • رتبه 1 در رده بندی ایمنی جهان
  • شماره 7 در رده بندی اقتصاد جهانی نیست.

در نمودار زیر تعداد دانشجویانی که این کشور را برای تحصیل انتخاب کرده اند به صورت آمار در اختیار شما قرار گرفته است:

تعداد متقاضیان تحصیلی در کشور نروژ

هزینه تحصیل در نروژ

به طور کلی هزینه های تحصیل در دانشگاه های دولتی کشور نروژ بسیار ناچیز است. دانشجویان فقط باید در هر سال تحصیلی از $120 الی 140$ (دلار) هزینه تحصیلی پرداخت کنند. این هزینه شامل عضویت در انجمن های دانشجویی، بیمه درمانی و سایر موارد مشابه است. اما برای تحصیل داروسازی در دانشگاه ها و مراکزخصوصی متقاضیان بین المللی باید به طور میانگین 9000$ (دلار) شهریه پرداخت کنند. قبل از مهاجرت تحصیلی در نروژ، متقاضیان و افرادی که قصد دارند در برنامه های تحصیلی دانشگاه های خصوصی این کشور مشغول به تحصیل شوند. از این رو باید با دانشگاه مورد نظر خود تماس بگیرند. بدین ترتیب می باید از الزامات، شرایط و هزینه ها اطلاعات کافی کسب کنند.

 بزرگترین شهرهایی که برنامه های کارشناسی داروسازی ارائه می دهند، به شرح زیر هستند:

شهردانشگاهمتوسط هزینه به کرون نروژ 
برگن1NOK628
اسلو1NOK642
تروسو1NOK4180

شرایط آموزش رشته دارویی در نروژ

برای اخذ مدرک کارشناسی یا کارشناسی ارشد در رشته داروسازی متقاضیان باید در برنامه های تدریس در آزمایشگاه ها، تحقیق و یادگیری در مورد شیمی مورد استفاده در تولید دارو شرکت کنند. در طول دوره های تحصیل در نروژ در رشته داروسازی دانشجویان با اصول علوم دارویی آشنا می شوند. آنها دانش خود را در زمینه های مرتبط مانند پزشکی، شیمی، زیست شناسی و حتی اخلاق ارتقا می دهند. در طول سال های آخر اکثر برنامه های تدریس به صورت عملی می باشند. پس از فارغ التحصیلی در این رشته، متقاضیان در مورد داروهای تجویزی، اثرات آن و چگونگی ساخت داروها اطلاعات کافی کسب می کنند.

 

برنامه درسی و تحصیلی در نروژ

برنامه درسی تحصیل داروسازی در کشور نروژ شامل شیمی، زیست شناسی سلولی، فارماکولوژی و داروسازی است. این برنامه تحصیلی شامل موضوعات مرتبط با زیست پزشکی مانند عملکرد بدن، آسیب شناسی و درمان دارویی بیماری ها است. همچنین امکان تخصص در موضوعات دارویی سنتی و تحقیقات پزشکی تجربی وجود دارد. دانشجویانی که قصد تحصیل در این رشته را دارند باید در نظر داشته باشند که سخنرانی ها یکی از اصلی ترین روش های تدریس می باشند. اما جلسات آزمایشگاهی عملی و سمینارها نیز از سایر روش های تدریس رشته داروسازی در دانشگاه هستند. بیشتر برنامه های تحصیلی داروسازی در دانشگاه های این کشور به زبان انگلیسی تدریس می شوند. از عوامل اصلی محبوبیت این کشور به عنوان یک مقصد تحصیلی عالی می باشد. جهت تحصیل در این کشور مقاله ویزای تحصیلی نروژ را مطالعه بفرمائید.

فرصت های شغلی بعد از تحصیل رشته دارو در نروژ

چشم انداز شغلی برای داروسازان از لحاظ مسئولیت پذیری در توسعه و ارزیابی در جامعه بسیار عالی است. داروسازان باید در صنعت داروسازی و نهادهای نظارتی فعالیت کنند. نقش های مختلفی از جمله تحقیق و توسعه یا نقش نظارتی و ایمنی دارو را بر عهده بگیرند. به طور فزاینده ای به نظر می رسد که داروسازان در مراقبت های اولیه اغلب به عنوان تجویز کننده دارو با پزشکان عمومی مشغول به کار هستند. در داروسازی بیمارستان، بسیاری به عنوان داروساز بالینی تمام وقت فعالیت می کنند.

خدمات درمانی مستقیمی را به بیماران ارائه می دهند. همچنین ممکن است به یک مقام مشاور برسند. بسیاری از فارغ التحصیلان داروسازی از دانشگاه های کشور نروژ موفق به کسب مدارک تکمیلی خواهند شد. جهت کار در این کشور مقاله کار در سوئد را بررسی بفرمائید.

دانشگاه های برتر دارو در نروژ

در لیست زیر به اسامی برخی از دانشگاه های برتر برای تحصیل داروسازی خواهیم پرداخت:

نام دانشگاهمقطع تحصیلی
برگنکارشناسی، دکتری
اسلوکارشناسی، کارشناسی ارشد، دکتری
تروسوکارشناسی، کارشناسی ارشد، دکتری

علاوه بر این مهارت های فردی و مهارت تصمیم گیری در بسیاری از حوزه های دیگر اشتغال به عنوان یک داروساز بسیار مهم هستند. مهاجرت به نروژ از راه ها و روش های مختلفی امکان پذیر است. متقاضیانی که قصد دارند اقدام به ورود به خاک کشور نروژ کنند تا اقامت این کشور را بدست بیاورند می توانند با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *