مهاجرت تحصیلی سوئد

تحصیل داروسازی در سوئد

تحصیل داروسازی در سوئد

در میان رشته های پزشکی و پیراپزشکی بسیاری از متقاضیان بین المللی تمایل به تحصیل در رشته داروسازی و شناخت دارو دارند، زیرا این رشته از درآمد، که امنیت شغلی، پویایی بالایی برخوردار می باشد. تحصیل داروسازی در سوئد یکی از کشورهای انتخابی جهت تحصیل و اشتغال در مراکز درمانی خواهد بود که در این مقاله بررسی می شود. مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با ارائه بهترین روش های مهاجرتی آماده خدمت رسانی به شما خواهند بود.

شرایط تحصیل در رشته داروسازی در این کشور بدین صورت می باشد:

  • شرایط تحصیل با توجه به دانشگاه انتخابی دانشجو متفاوت خواهد بود.
  • دریافت پذیرش در دانشگاه های خصوصی این کشور به مراتب آسان تر از پذیرش در دانشگاه‌ های دولتی این کشور است.
  • اما نکته قابل توجه توسط دانشجو این است که دانشگاه مورد نظر در لیست تاییدیه وزارت علوم قرار داشته باشد.
  • ناگفته نماند شهریه های تحصیلی در دانشگاه های خصوصی بالاتر از دانشگاه های دولتی خواهد بود.
  • به همین دلیل پذیرش در دانشگاه های دولتی دشوار تر است. زیرا ظرفیت محدودی در اختیار دانشجویان متقاضی قرار دارد.

کارشناسی‌ ارشد داروسازی در استکهلم سوئد

دوره هایی که در مقطع کارشناسی ارشد مشمول ارائه رشته داروسازی هستند عبارتند از:

  • داروسازی
  • شیمی دارویی
  • تمرین داروسازی

 

دانشجویانی که تمایل دارند در دانشگاه‌ های سوئد به زبان سوئدی تحصیل نمایند، ملزم به شرکت در آزمون زبان سوئدی هستند. این آزمون ها به نام (TISUS) شناخته می گردد که جهت ارزیابی مهارت دانشجو در زبان سوئدی برگزار می شوند. آزمون مهارت زبان صرفا دو حالت مردود و قبول را دارد. به عبارت دیگر همانند زبان های آیلتس و تافل دارای تراز بندی نمی باشد. چنانچه آزمون مهارت زبانی در داخل کشور سوئد برگزار گردد. هزینه ای معادل SEK1600 (کرون) را در بر دارد. اما اگر در سایر کشورها برگزار شود، متقاضی می باید مبلغ SEK2000 (کرون) را پرداخت نماید. جهت اطلاع از شرایط تحصیل این رشته در کشورهای دیگر مقاله تحصیل داروسازی در هلند را مطالعه بفرمائید.

فهرست دانشگاه‌ های معتبر برای تحصیل داروسازی سوئد

این کشور دارای دانشگاه های معتبر با سطح علمی بالا در قاره اروپا است. فهرست اسامی این دانشگاه ها به قرار ذیل است:

  • انستیتو کرو لینسکا
  • گوتنبرگ
  • لوند
  • اوپسالا
  • لینشوپینگ
  • اومئو

این کشور تجهیزات و امکانات پیشرفته ای را برای دانشگاه های پزشکی و دندانپزشکی خود مهیا نموده است. اما برخلاف تصورات، هزینه های تحصیلی در سوئد در رشته های مذکور نسبت به سایر کشورهای اروپایی پایین است. شرایط تحصیل در سوئد مانند دیگر دانشگاه های سطح اروپا مستلزم پرداخت شهریه از سوی دانشجویان است. میزان مبلغ هزینه های تحصیل در رشته های پزشکی و داروسازی در دانشگاه های این کشور، مبلغی معادل SEK180000 (کرون سوئد) است.

فهرست دانشگاه‌ های معتبر برای تحصیل داروسازی سوئد

بررسی شغل داروسازی در سوئد

زبان تحصیلی ارائه شده از سوی دانشگاه در خصوص تحصیل داروسازی، انگلیسی می باشد. پس دانشجو باید تسلط کافی در زبان انگلیسی برای تحصیل در این کشور را داشته باشد. در غیر این صورت می تواند در دوره های یادگیری زبان انگلیسی پیش از آغاز سال تحصیلی شرکت نماید. طول مدت تحصیل در رشته پزشکی در دانشگاه های این کشور به مدت 5 به طول خواهد انجامید. مدت 18 ماه از این 5 سال به دوره های کارورزی دانشجویان در این رشته اختصاص دارد. شرکت در دوره های کارورزی توسط دانشجویان جهت فارغ التحصیلی در رشته های پزشکی و دندانپزشکی الزامی است. بدین ترتیب دانشجویان پس از گذشت 5 سال، موفق به اخذ مدرک پزشکی از معتبرترین دانشگاه های این کشور می شوند. جهت تحصیل سایر رشته ها در این کشور مقاله تحصیل دندانپزشکی در سوئد را مطالعه بفرمائید.

 شرح استادیار داروسازی در سوئد

دوره‌ های استادیار داروسازی دوره‌ های هستند که دروس زیست‌ شناسی، ایمنی در پزشکی، منابع انسانی و زیست شناسی را شامل می گردد:

  •  دوره ها و برنامه های مختلف در زمینه مدیریت بیمارستان نیز ارائه می گردد.
  • در این صورت دانشجویان این امکان را خواهند داشت‌ که با تمرکز روی مبحث خاص، مطالعات و تحقیقات بیشتری انجام دهند.
  • دانشجویان متقاضی دریافت مدرک کارشناسی ارشد در داروخانه، معمولا در این دوره ها شرکت می نمایند.
  •  موجب افزایش فرصت های شغلی برای آنها می گردد.

جهت اطلاع از شرایط کار در سوئد پیشنهاد ما به شما مطالعه مقاله لینک شده می باشد.

تعریف MR پرستاری در سوئد

در نظام آموزشی کشور سوئد اصطلاحی به نام MR (Merit Rating) وجود دارد. این اصطلاح به معنای درجه توانایی و مهارت های دانشجو می باشد. دانشگاه‌ های سوئد از این طریق مهارت‌ ها و توانایی های دانشجویان رشته داروسازی جهت مهاجرت تحصیلی به سوئد را مورد بررسی قرار می‌ دهند. حداکثر نمره MR در هر کدام از دانشگاه های کشور سوئد متفاوت و متغیر است. به نوع دانشگاه انتخابی بستگی دارد.

پس از اینکه مدارک و پرونده متقاضی تحصیل در سوئد مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت. میزان MR او مشخص می‌ گردد. در نهایت با مشخص شدن میزان MR درصد و شانس پذیرش او در دانشگاه انتخابی نیز تعیین می گردد. هر سال نمرات MR در هر دانشگاه متفاوت از این نمرات در سال قبل می باشد. چنانچه اطلاعات بیشتری از کشور سوئد و تحصیل در این کشور نیاز دارید، موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت پاسخگوی شماست. اگر متقاضی تحصیل داروسازی در سوئد و مهاجرت به این کشور هستید، از مشاوره های وکلاء این موسسه بهره بگیرید. روش کسب مشاوره های تخصصی از کارشناسان این موسسه، مراجعه حضوری و یا تماس تلفنی به صورت رایگان است.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *