مهاجرت تحصیلی سوئد

تحصیل به زبان انگلیسی در کشور سوئد

تحصیل به زبان انگلیسی در کشور سوئد

تحقیقات و بررسی ها نشان می دهد تحصیل به زبان انگلیسی در کشور سوئد نیز علاوه بر تحصیل به زبان سوئدی، در این کشور امکان پذیر است. به همین دلیل، این موضوع می تواند دلیل محکمی برای استقبال دانشجویان خارجی جهت پذیرش تحصیلی از دانشگاه های سوئدی و انگلیسی باشد. اگر قصد مهاجرت به سوئد و تحصیل در این کشور را داشته باشید، می باید از شرایط تحصیلی در این کشور آگاهی یابید که شایسته است مشاوره ها و راهنمایی های لازم را از مشاوران موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت جویا شده و پیگیری نمایید. این موسسه آمادگی لازم جهت پذیرفتن پرونده مهاجرتی متقاضیان را به صورت تضمینی خواهد داشت.

مهارت زبان انگلیسی در سوئد

حدود 40 دانشگاه در این کشور وجود دارد که امکان تحصیل به زبان انگلیسی در کشور سوئد را فراهم ساخته است. انواع رشته های مختلف تحصیلی در این دانشگاه ها به زبان انگلیسی ارائه می شود. همه ساله، کشور سوئد حدود 30000 تا 40000 دانشجو خارجی را جهت تحصیل جذب می کند. ذکر این موضوع ضروری است که مردم سوئد مهارت زیادی در صحبت کردن به زبان انگلیسی دارند. لذا دانشجویانی که به زبان انگلیسی صحبت می کنند. به راحتی می توانند با افراد محلی در سوئد ارتباط برقرار کنند.

در حقیقت، بسیاری از مردم سوئد اگر بتوانند انگلیسی خود را روی افراد خارجی امتحان کنند، خوشحال می شوند. از سوی دیگر، بعد از فارغ التحصیلی، افراد خارجی می توانند بدون صحبت کردن به زبان سوئدی، با کسب اجازه کار در این کشور و به خصوص در شهرهای بزرگی مانند استکهلم یا گوتنبرگ شغل پیدا کنند. البته زبان سوئدی یک زبان نسبتا آسان برای یادگیری است که بعد از 1 سال یا بیشتر می توان آن را آموخت.

مدرک تحصیل به زبان انگلیسی در کشور سوئد

داشتن مهارت در زبان انگلیسی برای کسی که قصد ثبت نام و تحصیل به زبان انگلیسی در کشور سوئد را دارد که یکی از موارد مهم پذیرش است. اگر انگلیسی، زبان مادری متقاضی نباشد، فرد متقاضی مجبور باشد که در مورد زبان انگلیسی یک امتحان و آزمون بدهد. نمره قبولی در این زمینه و بنا به نظر دانشگاه را کسب نماید. روند درخواست تحصیل در سوئد به صورت متمرکز بوده، لذا شرایط و مقرراتی که برای زبان انگلیسی باید رعایت شود، ساده است. از شرایط اصلی تحصیل در این کشور اخذ ویزای تحصیلی سوئد می باشد.

به طور کلی، آزمون های اصلی زبان انگلیسی که در این کشور قابل قبول است، عبارت است از:

  • آیلتس
  • TOEFL
  • کمبریج
  • پیرسون
  • PTE

سطح‌ بندی تحصیل به زبان انگلیسی در کشور سوئد

بیشتر دانشگاه های این کشور، شرط مهارت زبان انگلیسی براساس سطوح مختلفی تعیین کرده اند که با عناوین انگلیسی 5، انگلیسی 6 یا انگلیسی 7 خوانده می شوند. هر کدام از این عناوین مربوط به این است که تدریس و تحصیل به زبان انگلیسی و در سیستم دانشگاه مورد نظر چطور و در چه سطحی می باشد. انگلیسی 6 متداول ترین سطح مورد نیاز برای تحصیل در رشته های کارشناسی و کارشناسی ارشد در دانشگاه های انگلیسی زبان سوئد می باشد.

اگر فرد متقاضی از مهارت کافی در سطح مورد نظر دانشگاهی که قصد تحصیل در آن را دارد برخودار باشد، می تواند نمره کافی را برای پذیرش کسب نماید. برای انگلیسی 5 نمره آیلتس 5.5، برای انگلیسی 6 نمره آیلتس 6.5 و برای انگلیسی 7 نمره آیلتس 7 لازم و ضروری خواهد بود. جهت تحصیل در این کشور مقاله شرایط تحصیل در سوئد از اطلاعات جامعی برخوردار می باشد.

سطح‌ بندی تحصیل به زبان انگلیسی در کشور سوئد

نمرات آیلتس و تافل در دانشگاه ‌های سوئد

در ذیل نمرات قابل قبول در رشته های کارشناسی ارشد در آزمون های تافل و آیلتس برای پذیرش اعلام شده است:

نام دانشگاهنمره آیلتسنمره تافل
دانشگاه فناوری چالمرزنمره کلی آیلتس 6.5نمره کلی تافل 90 با نمره 20 در بخش نوشتاری
دانشگاه و موسسه کارولینسکنمره کلی آیلتس 6.5نمره کلی تافل 90 با نمره 20 در بخش نوشتاری
دانشگاه لوندنمره کلی آیلتس 6.5نمره کلی تافل 90 با نمره 20 در بخش نوشتاری
مؤسسه سلطنتی فناوری کی ‌تی ‌اچنمره کلی آیلتس 6.5نمره کلی تافل 90 با نمره 20 در بخش نوشتاری
دانشگاه مالمونمره کلی آیلتس 6.5نمره کلی تافل 90 با نمره 20 در بخش نوشتاری
مدرسه اقتصاد استکهلمنمره کلی آیلتس 7نمره تافل 100

ویزای تحصیلی و شرایط پذیرش دانشگاه ‌های سوئد

تحصیل به زبان انگلیسی در این کشور به زبان سوئدی ، هر 2 نیاز به ویزای تحصیلی است که دانشجویان خارجی باید ابتدا آن را اخذ نموده است. سپس مجوز ورود به خاک این کشور را داشته باشند. دانشگاه ‌های سوئد برای پذیرش دانشجو خارجی دارای شرایط عمومی و خاص می‌ باشند. دانشجو باید از آنها اطلاع داشته باشد. ازجمله شرایط عمومی می‌ توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • شناسنامه
  • سوابق تحصیلی و مدرک دیپلم و کارشناسی بسته به سطح مقطع تحصیلی و ترجمه شده به زبان انگلیسی
  • داشتن حداقل سطح انگلیسی 6 برای بیشتر دانشگاه ‌های سوئد
  • رزومه تحصیلی
  • نامه پیشنهادی از یک یا چند استاد و سایر

شرایط خاص مربوط به نوع دوره تحصیلی و رشته انتخابی می ‌باشد که دانشجو ملزم است که به سایت دانشگاه مورد نظر مراجعه نماید. به ‌عنوان مثال در رشته‌ های اقتصاد نمره ریاضی دانشجو در مقطع دبیرستان برای دانشگاه اهمیت خواهد داشت. از این رو باید نمره مدنظر دانشگاه مربوطه را کسب کرده باشد. درخواست ‌های تحصیل در دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد از طریق سرویس درخواست مرکزی انجام می شود که وبسایت آن Universityadmissionions.se می ‌باشد. البته می ‌توان به ‌طور مستقیم به وبسایت ‌های دانشگاه موردنظر وارد شده است. از شرایط عمومی و ویژه دانشگاه آگاهی پیدا کرد. جهت کار در این کشور مقاله کار در سوئد را مطالعه بفرمائید.

شرایط تحصیل به زبان انگلیسی در سوئد

تمام دوره ها و برنامه های دوره اول و دوم در سوئد بدون توجه به زبان آموزشی نیاز به دانش زبان انگلیسی دارند. ممکن است برای نشان دادن مهارت زبان انگلیسی خود با نمرات دبیرستان یا تحصیلات دانشگاهی کافی باشد.

شما همچنین می توانید نشان دهید که الزامات زبان انگلیسی را از طریق یک آزمون معتبر بین المللی برآورده می کنید:

الزامات زبان انگلیسی را از طریق یک آزمون معتبر بین المللی سوئد

برای واجد شرایط بودن برای تحصیلات دانشگاهی در سوئد، باید نشان دهید که شرایط زبان انگلیسی برای دوره یا برنامه را دارید.

  • سطح کارشناسی:

برای دوره ها و برنامه های در سطح کارشناسی، شرط عمومی ورود به زبان انگلیسی، تحصیلات معادل دوره متوسطه سوئدی انگلیسی 6 است.

  • سطح کارشناسی ارشد:

برای اکثر دوره‌ ها و برنامه ‌های مقطع کارشناسی ارشد، نیاز نیز معادل دوره متوسطه سوئدی انگلیسی 6 است.

همه متقاضیان می توانند شرایط لازم را با نمره لازم در یک آزمون انگلیسی شناخته شده بین المللی برآورده کنند. تحصیلات متوسطه و دانشگاه در برخی از کشورها نیز می تواند این شرایط را برآورده کند. همچنین متقاضیانی که از کشورهای انگلیسی زبان فراغ التحصیل شده اند نیاز به ارائه مدرک زبان انگلیسی در سوئد ندارند.

شهریه دانشگاه های سوئد

افرادی که شهروند سوئد و همچنین اتحادیه اروپا هستند، برای تحصیل در کشور سوئد نیازی به پرداخت شهریه ندارند. از این رو می توانند به طور رایگان در سوئد تحصیل کنند. از سوی دیگر، دانشجویانی که در یک برنامه تبادل دانشجویی به سوئد سفر می کنند نیز این اجبار را ندارند که شهریه های تحصیلی خود را بپردازند. مگر این که دانشگاه مبدا، هزینه های تحصیل را بر عهده دانشجو قرار دهد که در این صورت دانشجو مذکور باید هزینه های تحصیل خود را بپردازد.

با این حال، متقاضیان تحصیل که خارج از اتحادیه اروپا قرار دارند، با در نظر گرفتن شرایط تحصیل، باید شهریه پرداخت نمایند. این شهریه بستگی به دانشگاه انتخابی، رشته و مقطع تحصیلی دارد. به طور معمول شهریه سالانه به صورت ذیل می باشد:

  • برای رشته های علوم اجتماعی بین 8000€ الی 11000€ (یورو)
  • برای رشته های فنی و مهندسی بین 12000€ الی 15000€ (یورو)
  • برای رشته های معماری و طراحی بین 19000€ الی 27000€ (یورو)

چنانچه قصد استفاده از مشاوره ها و راهنمایی های بیشتری درخصوص مهاجرت به سوئد یا تحصیل به زبان انگلیسی در کشور سوئد دارید، با مشاوران و کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارتباط گرفته و مشورت کنید. جهت اطلاع از سایر روش های مهاجرتی به این کشور مقاله سرمایه گذاری در سوئد را مطالعه بفرمائید.

سوالات پرتکرار در باب تحصیل به زبان انگلیسی در کشور سوئد

در این بخش از مطلب چندین سوال مهم و پرتکرار در مورد تحصیل به زبان انگلیسی در کشور سوئد را بیان خواهیم کرد:

آیا می توان در سوئد به زبان انگلیسی تحصیل کرد؟ بله البته. در این کشور زبان انگلیسی رایج است و بسیاری از رشته ها را می توانید به زبان انگلیسی تحصیل کنید.

چه آزمون هایی برای زبان انگلیسی در سوئد حائز اهمیت است؟ آیلتس و تافل و کمبریج و پیرسون و PTE.

کدام دانشگاه های سوئد شرایط تحصیل به زبان انگلیسی را دارند؟ اکثر دانشگاه شرایط تحصیل به زبان انگلیسی را دارند اما برخی رشته ها بیشتر این امکان را دارند.

هزینه تحصیل به زبان انگلیسی در کشور سوئد چقدر است؟ به طور سالیانه از €10000 (یورو) تا €30000 (یورو) می باشد.

5/5 - (3 امتیاز)

3 دیدگاه برای “تحصیل به زبان انگلیسی در کشور سوئد

  1. مژگان گفت:

    سلام درباره تحصیل به زبان انگلیسی در کشور سوئد هزینه شرکت در دوره هاش چه قدره و تو کدوم دانشگاه ها میشه به زبان انگلیسی تحصیل کرد؟

    1. صادقی گفت:

      در خصوص مشاوره برای تحصیل در سوئد می توانید با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

  2. پارمیدا بابایی گفت:

    تحصیل به زبان انگلیسی در کشور سوئد خیلی گرون میشه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *