مهاجرت کاری فیلیپین

بازار کار مهندسی برق در فیلیپین

بازار کار مهندسی برق در فیلیپین

بازار کار مهندسی برق در فیلیپین با توجه به ارتباط این رشته با بسیاری از زمینه ها از فناوری گرفته تا خدمات تولید همواره مورد توجه بوده است. فیلیپین با توجه به جمعیت زیاد و نیروی کار فراوان و همچنین تسلط این نیرو به زبان انگلیسی یکی از مکان های مناسب برای راه اندازی شرکت های برق و الکترونیک است. میزان هزینه اولیه برای راه اندازی شرکت ها در این کشور نسبت به بسیاری از کشور ها پایین است. صنعت برق تبدیل به یکی از صنایع مورد توجه سرمایه گذاران خارجی در این کشور قرار گرفته است. با صنعتی شدن این کشور در کل می توان گفت بازار کار مهندسی برق در فیلیپین رشد داشته است. مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ادامه این نوشتار درباره بازار کار مهندسی برق در فیلیپین بیشتر نوشته اند.

درباره بازار کار مهندسی برق در فیلیپین

به دلیل کاهش هزینه های تولید و تقاضاء مصرف کننده در فیلیپین برای اتصال، دسترسی به داده ها و ذخیره سازی، تعداد محصولاتی که دارای محتوای الکترونیکی و برقی هستند به سرعت در حال افزایش است. این روند منعکس کننده گسترش وسایل الکترونیکی و برقی یعنی تلفن های همراه، تبلت ها و غیره در این کشور است. همچنین امکان ذخیره مقادیر انبوه داده ها در فضای ابری و مراکز بزرگ داده به جای دستگاه محلی است. محتوای الکترونیکی و برقی در محصولات سنتی مانند رایانه، تلویزیون، تلفن وجود دارد. هنوز هم بیشترین سهم تقاضاء را تشکیل می دهد. در کنار بازارهای در حال رشد سریع مانند خودرو، تجهیزات صنعتی و وسایل پزشکی نیز در حال رشد است.

همچنین این کشور حداقل در طی دهه گذشته در بین 10 صادر کننده برتر در منطقه بوده است. لذا بازار کار مهندسی برق در این کشور همچنان رو به رشد است. مهندسان برق در این کشور سیستم ها و تجهیزات الکتریکی را برای مصارف صنعتی، تجاری، داخلی، نظامی یا علمی طراحی و تولید می کنند. آنها نقشه ها و مشخصات فنی، نقشه ها و مشخصات سیستم را برای نصب نگهداری و ارتقاء تهیه می کنند. این مهندسین باید با آنالیز سیستم، نرم افزار مدیریت تجزیه و تحلیل پیکربندی و شماتیک الکتریکی نیز آشنا باشند. مهندسان برق در فیلیپین همچنین بر روی تحقیق، ایجاد و بهبود محصولات و دستگاه ها تمرکز می کنند.

حرفه و بازار کار مهندسی برق در فیلیپین

مهندسی برق در فیلیپین یا در هر کشوری لازمه انجام کار تیمی و گروهی است. در اکثر اوقات، این تیم ها از مهندسین با تخصص در زمینه های مختلف تشکیل شده اند، بنابراین این گروه از تجهیزات بهتری برخوردار هستند تا در یک محصول به یک راه حل برای نیاز الکتریکی برسند. آنها همچنین باید قادر به برقراری ارتباط ایده ها و جهت گیری باشند. آنها باید در ریاضیات و علوم مهارت داشته باشند. حل کننده مشکل بسیار خوبی باشند. قادر به فکر کردن خلاقانه، کار راحت روی رایانه و صحبت راحت با یک گروه بزرگ باشند.

تبدیل شدن به مهندس برق در این کشور برخی از شرایط تحصیلی، از جمله داشتن حداقل مدرک کارشناسی را دارد. بیشتر کارفرمایان در این رشته نیاز به فرد تحصیل کرده دارند. بسیاری از شرکت ها حتی به مدرک کارشناسی ارشد یا دکترای مهندسی برق نیاز دارند. همچنین ممکن است برای کار در برخی از شرکت ها سال ها تجربه لازم داشته باشند. از جمله وظایف یک مهندس برق در این کشور:

  • طراحی، نگهداری، پیاده سازی و بهبود ابزار و تجهیزات برقی
  • در صورت لزوم نظارت و آموزش کارمندان پروژه را انجام دهند.
  • برای اطمینان از مطابقت با استانداردهای طراحی، پروژه های تکمیل شده را بازرسی کنند.
  • اصول تئوری برق را در پروژه های مهندسی اعمال کنند.

حرفه و بازار کار مهندسی برق در فیلیپین

تحصیل مهندسی برق در فیلیپین

کارشناسی علوم مهندسی برق در این کشور یک برنامه 5 ساله است که بر مفهوم توسعه و طراحی استفاده ایمن، اقتصادی و اخلاقی از انرژی الکتریکی و برق متمرکز است. این برنامه همچنین دانشجویان را آموزش می دهد تا بطور موثر توسعه و آزمایش برنامه های کاربردی را در زندگی بر مدارهای برقی، سیستم های دیجیتال، تجهیزات برقی و کنترل ماشین آلات را انجام دهند. دانشجویانی که می خواهند در این کشور مدرک مهندسی برق بخوانند در دوره کالج و دبیرستان رشته علمی، فناوری، مهندسی و ریاضیات را می گذرانند. با تحصیل در فیلیپین در این رشته موضوعات و دروس زیر آموزش داده می شوند:

  • مدیریت مهندسی
  • اصول کامپیوتر
  • برنامه نويسي
  • دینامیک اجسام صلب
  • مدارهای الکتریکی
  • طراحی سیستم برق
  • مهندسی نیروگاه

انتظار می رود فارغ التحصیلان رشته مهندسی برق در این کشور بتوانند:

  • مشکلات پیچیده مهندسی برق را با استفاده از کاربرد ریاضیات و دانش علمی حل کنند.
  • مسئولیت های اخلاقی و حرفه ای را به عنوان یک مهندس برق بدانند.
  • اهمیت مهندسی برق در سطح جهانی، اقتصادی و محیط زیست را درک کرده و به کار گیرند.
  • برای تکنیک های مهندسی برق از آخرین و به روز ترین علوم و مهارت ها و تکنیک ها استفاده کنند.
  • اصول مهندسی و مدیریت را هم به عنوان عضوی کوچک و هم به عنوان یک مدیر و سر گروه در تیم به کار گیرند.

ورود به بازار کار مهندسی برق در فیلیپین

برای اینکه بتوانید به عنوان یک مهندس برق به بازار کار مهندسی برق در فیلیپین ورود پیدا کنید باید فارغ التحصیل این رشته باشید. همچنین مجوز مهندس برق را دریافت کنید. این مجوز طی یک آزمون 2 بار در سال توسط هیئت تنظیم کننده حرفه ای مهندسی برق اعطاء می شود. آزمون هیئت مدیره به مدت 3 روز ادامه دارد. رشته های مختلفی از جمله ریاضیات، علوم مهندسی، موضوعات حرفه ای مهندسی برق، موضوعات فنی و هر 2 بخش را در بر می گیرد. فارغ التحصیلان رشته مهندسی برق ممکن است در شرکت های مختلف توسعه و تولید اعم از خصوصی یا دولتی که نیاز به مهندس برق دارند کار کنند. این مهندسان ممکن است در نقش هایی مانند مهندس پشتیبانی فنی، نصب کننده برق، مهندس خدمات برق، برنامه نویسان، مهندس برق، مهندس سیستم های رایانه، تکنسین برق و مهندس فنی کار کنند.

همچنین در این کشور به عنوان یک مهندس برق گزینه های شغلی بسیار قابل توجهی وجود دارد که می توانید کار کنید این مشاغل شامل:

  • مهندس تولید و مدیر پروژه
  • مربی و یا محقق
  • مشاور برق
  • مدیر طراحی برق، بازرس و یا تحلیگر
  • توسعه دهنده نرم افزار سیستم های برق
  • معامله گر بازار برق
  • سرپرست الکتروتکنیک
  • مهندس سیستم های ابزار دقیق و کنترل
  • مهندس تعمیر و نگهداری
  • مدیر نیروگاه
  • مهندس سیستم یا مدیر سیستم
  • مهندس فروش فنی و مهندسی فروش

حقوق مهندسی برق در فیلیپین

مهندسین برق در کشور فیلیپین با توجه به حرفه و نوع وظیفه ای که انجام می دهند حقوق و دستمزد متفاوتی دارند. این رشته برای مهندسین برق در این کشور طبق آمارها منجر به کسب درآمد PHP20000 الی 70000PHP (پزو) در ماه می باشد. میزان حقوق متوسط حرفه مهندسی برق در این کشور به میزان 43900PHP (پزو) اعلام شده است. لازم به ذکر است افراد خارجی برای کار این رشته در این کشور علاوه بر اخذ مجوز کار نیاز به دریافت ویزای کار فیلیپین دارند. مهندسان برق را می توان در آزمایشگاه یک کارخانه تولیدی، دفاتر یک شرکت مشاوره یا حتی در معدن یافت.

در طول حرفه خود به عنوان یک مهندس برق، ممکن است خود را تحت نظارت طیف گسترده ای از افراد از جمله دانشمندان، برنامه نویسان کامپیوتر و مهندسین دیگر ببینید. در نمودار زیر همچنین مقایسه میزان حقوق مشاغل مهندسی برق با دیگر مشاغل را در این کشور مشاهده می کنید:

درآمد برخی از مشاغل رشته برق در فیلیپین

مهندسان برق ممکن است در صنایع مختلف مانند معدن و استخراج معدن، تولید برق ، گاز و آبرسانی، ساخت و ساز، تجارت عمده فروشی و خرده فروشی، تعمیر وسایل نقلیه موتوری، موتور سیکلت و کالاهای شخصی و خانگی و حمل و نقل، ذخیره سازی و ارتباطات کار کنند. در جدول زیر میزان حقوق برخی از مشاغل مرتبط با این رشته آورده شده است. شایان ذکر است هر 1$ (دلار) معادل 49.4 PHP (پزو) است.

شغلدرآمد متوسط ماهانه به پزو
مهندس کنترلP36600PHP
مهندس کنترل نرم افزار33900PHP
مهندس مکانیک و برق41700PHP
مدیریت مهندسی برق55800PHP
تکنسین مهندسی الکترومکانیک39600PHP
اسمبلر تجهیزات الکترومکانیکی20800PHP
تکنسین آزمایشگاه مهندسی36100PHP
مهندس برق43900PHP
اسمبلر ابزار نوری20500PHP
مهندس رباتیک43400PHP

مهارت های لازم برای کار مهندسی برق در فیلیپین

جهت کار در فیلیپین به عنوان یک مهندس برق علاوه بر ریاضیات و علوم، برای مقابله با حجم کار به این مهارت ها نیاز دارید:

  • مهارت های تحلیلی: شما باید یاد بگیرید که چگونه می توانید داده ها را رمزگشایی کنید تا بتوانید مشکلات را حل کنید. اگر می خواهید راه حل های مختلفی را برای یک مشکل پیدا کنید، باید به فکر و استدلال منطقی فکر کنید.
  • خلاقیت: برای ایجاد مدل هایی برای طرح هایی که ارائه خواهید داد نیاز به خلاقیت خواهید داشت. اصولا خلاقیت لازمه هر رشته و کار می باشد.
  • مهارتهای بین رشته ای: مهندسی برق همچنین یک تلاش مشترک بین شما و سایر رشته های مهندسی است. خصوصا وقتی صحبت از طراحی می شود که به نیروی انسانی زیادی برای کار آن نیاز داشته باشد. بنابراین توانایی شما در جمع شدن با افراد به عنوان تیم نیاز خواهد بود.
  • مهارت های ریاضی: مهندسی برق نیاز به حل مسئله زیادی دارد. بنابراین باید مفاهیم ریاضی و مهارت های محاسباتی را بلد باشید.
  • مهارتهای فنی: در برخی از مشاغل مربوط به این رشته مهارت های فنی نیز لازمه کار خواهد بود.

در این نگارش سعی شد بازار کار مهندسی برق در فیلیپین و این رشته به خوبی شرح داده شود. چنانچه به عنوان یک مهندس برق به دنبال کار در کشورهای پیشرفته هستید می توانید با کسب مشاوره از همکاران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت گزینه مناسب را پیدا کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *