مهاجرت تحصیلی لوکزامبورگ

اعزام دانشجو به لوکزامبورگ

اعزام دانشجو به لوکزامبورگ

یکی از گزینه های مناسب مهاجرت تحصیلی به قلب اروپا در سال 2024، اعزام دانشجو به لوکزامبورگ است. این کشور از جمله کشورهای نادر چند زبانه است. تحصیل به زبان های مختلف در اروپا از جمله زبان های انگلیسی، فرانسوی، هلندی، آلمانی و لوکزامبورگی می باشد. دانشجویان غیر عضو اتحادیه اروپا برای تحصیل در این کشور نیاز به اخذ ویزای تحصیلی لوکزامبورگ دارند. متقاضیان همچنین می توانند پس از اتمام تحصیل در این کشور شروع به کار و فعالیت داشته باشند. شرایط بازار کار این کشور در میان کشورهای اروپایی مطلوب می باشد.

سوالات پیش آمده در خصوص تحصیل و اعزام دانشجو به این کشور به شرح زیر می باشد:

  • شرایط تحصیل در این کشور چگونه می باشد؟
  • آیا تحصیل در این کشور شامل مزایایی خواهد بود؟

این کشور یکی از کشورهای کوچک اتحادیه اروپا است و اعزام دانشجو به لوکزامبورگ بسیار رقابتی است چرا که دانشگاه های کمی دارد و میزان تقاضا و درخواست برای ورود به این دانشگاه ها زیاد می باشد. لازم به ذکر است داشتن تمکن مالی مناسب برای زندگی و تحصیل در لوکزامبورگ از شروط اعزام دانشجو به لوکزامبورگ است. تحصیل در این کشور در مقاطع مختلف و همچنین رشته های بسیاری همچون پزشکی، مهندسی، دندانپزشکی، رشته های مربوط به فناوری و اطلاعات و غیره امکان پذیر می باشد. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در زمینه مهاجرت تحصیلی می تواند راهنما و حامی شما باشد.

اینفوگرافی اعزام دانشجو به لوکزامبورگ

معرفی کشور لوکزامبورگ

این کشور در قلب اروپای غربی واقع شده است و به 2 منطقه اصلی اوسلینگ در شمال و گوتلند در جنوب تقسیم می شود و شهرهای این کشور این 2 منطقه را اشغال می کنند. بخشهای قدیمی شهر در دره های گروند، کلاوسن و فافنتال با بخشهای مدرن شهر در فلات Kirchberg در تضاد هستند. در جنوب لوکزامبورگ 73 کیلومتر با فرانسه، از غرب 188 کیلومتر با بلژیک و از شرق با 138 کیلومتر با ایالت های فدرال آلمان راینلاند-فالتس و زارل مرز مشترک دارد. بعد از مالتا، لوکزامبورگ دومین ایالت کوچک اتحادیه اروپا و یکی از کوچکترین کشورهای جهان است. با این حال این کشور یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان است و میزان دستمزد و حقوق در آن بسیار بالا است.

این کشور که یکی از اعضاء بنیانگذار اتحادیه اروپا بود، از قبل به شکل گیری جامعه اقتصادی اروپا کمک کرده بود. محله اروپایی در فلات کرچبرگ محل استقرار بسیاری از موسسات و آژانس های اتحادیه اروپا، به عنوان مثال دادگاه اروپا، دیوان محاسبات اروپا، بانک سرمایه گذاری اروپا و بخش هایی از پارلمان اروپا می باشد. علاوه بر این، دوک اعظم عضو ناتو، OECD، سازمان ملل و اتحادیه اروپای غربی است. لوکزامبورگ همراه با بلژیک و هلند ایالت های بنلوکس را تشکیل می دهد.

بدین ترتیب طبق آمار به دست آمده جمعیت این کشور تا سال 2025 میلادی در نمودار زیر شرح داده شده است:

بررسی جمعیت لوکزامبورگ

اعزام دانشجو به لوکزامبورگ و زبان تحصیل

جمعیت این کشور چند گانه و چند زبانه است. بیش از 60% یعنی حدود 95000 نفر ساکن لوکزامبورگ خارجی هستند. وضعیت زبان در این کشور از سال 1984 با 3 زبان رسمی مشخص شده است که شامل زبان های فرانسوی، آلمانی و لوکزامبورگی است. لوکزامبورگی زبان ملی کشور و زبان مادری تقریبا تمام مردم لوکزامبورگ است. از قرن نوزدهم زبان فرانسه به عنوان زبان اداری و حقوقی غالب است. در اقتصاد، به ویژه در ارتباطات نوشتاری، فرانسوی و انگلیسی نیز استفاده می شود و آلمانی عمدتا زبان رسانه ای است. لوکزامبورگی به ندرت در شکل مکتوب خود استفاده می شود و هنگامی که لوکزامبورگی ها با یکدیگر ارتباط برقرار می کنند عمدتا این زبان، زبان استفاده روزمره است.

 

این کشور نیز چند فرهنگی است. به دلیل مهاجرت از بلژیک، فرانسه ،آلمان و به ویژه ایتالیا و پرتغال در طول قرن 20 تعداد جمعیت لوکزامبورگ افزایش یافت. امروزه نزدیک به 80000 نفر از ملیت پرتغالی در این کشور زندگی می کنند. زبان آموزش در حال حاضر در مدارس لوکزامبورگ آلمانی و فرانسوی است و در دانشگاه های این کشور نیز دوره ها و برنامه های آموزشی به زبان های زیر ارائه می شود:

  • فرانسوی
  • آلمانی
  • انگلیسی
  • لوکزامبورگی
  • ترکیبی از زبان ها

اعزام دانشجو به لوکزامبورگ و تحصیلات عالی

سیستم آموزشی در لوکزامبورگ نیز به صورت 3 زبانه است. سال های اول دبستان لوکزامبورگی صحبت می شود، سپس زبان کار به آلمانی تغییر می کند. سرانجام فرانسه به عنوان زبان خارجی دوم اضافه می شود. علاوه بر 3 زبان رسمی، انگلیسی نیز آموزش داده می شود. پرتغالی و ایتالیایی، زبان مادری 2 گروه بزرگ مهاجران در لوکزامبورگ نیز می توانند برای تحصیل انتخاب شوند. بنابراین، برخی از دانش آموزان لوکزامبورگ امتحانات نهایی مدرسه خود را با 4 زبان خارجی انتخاب می کنند. سیستم تحصیل در لوکزامبورگ در مقاطع عالی و اعزام دانشجو به لوکزامبورگ در تحصیلات عالی همسان با سایر کشورهای اتحادیه اروپا است و بر اساس روند بولونیا طی می شود.

این سیستم دارای 3 چرخه و شامل مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در این کشور و نهایتا مقطع دکتری در لوکزامبورگ است. هر کدام از این مقاطع در این کشور طبق استاندارد تعریف شده متحمل تحصیل در زمان های مشخص شده است. هر ترم تحصیلی در این کشور نیز به 2 ترم تقسیم می شود. هزینه تحصیل در هر مقطع متفاوت خواهد بود. در نظر داشته داشته باشید، هزینه تحصیل در دانشگاه های خصوصی و دولتی متفاوت است. بدین ترتیب بسیاری از متقاضیان جویای تحصیل در دانشگاه های دولتی می باشند.

در نمودار زیر می توانید حداقل زمان تحصیل در مقاطع مختلف این کشور را مشاهده می کنید.

حداقل زمان تحصیل در مقاطع مختلف لوکزامبورگ

اعزام دانشجو به لوکزامبورگ در مقطع کارشناسی

طول دوره کارشناسی در این کشور به مدت 4 سال است. یکی از اصلی ترین مدارکی در خصوص تحصیل کارشناسی در این کشور حائز اهمیت است، مدرک مقطع متوسطه و پیش دانشگاهی و ریز نمرات می باشد. دانشجویان می توانند در این مقطع از بورسیه های متعددی که ارائه می گردد بهرمند شوند.

دانشگاه های مهم در این مقطع تحصیلی عبارتند از:

  • دانشگاه لوکزامبورگ
  • دانشگاه LUNEX
  • Dolibois University of miami Mudec
  • مدرسه BBI

سایر مدارک حائز اهمیت در خصوص تحصیل در این مقطع عبارتست از:

  • گواهی تمکن مالی
  • انگیزه نامه
  • مدارک شناسایی
  • ارائه گواهی سلامت
  • ارائه گواهی عدم سوء پیشینه در چند سال اخیر
  • پاسپورت
  • ارائه نامه پذیرش از دانشگاه مورد نظر
  • ارائه گواهی پرداخت هزینه ویزا تحصیلی این کشور
  • ارائه بیمه نامه خدماتی در طول مدت تحصیل

در جدول زیر به بررسی رشته ها و دانشگاه محبوب و پرتقاضا در این کشور می پردازیم:

دانشگاهرشته
دانشگاه لوکزامبورگکسب و کار و مدیریت
دانشگاه LUNEXورزشی، فیزیوتراپی، مدیریت ورزش
مدرسه BBIرشته های مدیریت گردشگری
دانشگاه آزاد لوکزامبورگمدیریت و مدیریت فناوری اطلاعات

اعزام دانشجو به لوکزامبورگ در مقطع کارشناسی ارشد

متقاضیانی که تمایل به تحصیل کارشناسی ارشد در این کشور را دارند بایستی مدرک کارشناسی با حداقل معدل 15 در ریز نمرات داشته باشند.

سایر مدارک حائز اهمیت برای تحصیل در این مقطع عبارتست از:

  • گواهی محل اقامت یا خوابگاه دانشجویی
  • پاسپورت با حداقل 6 ماه اعتبار
  • مدارک تحصیلی به همراه ریز نمرات
  • آیلتس 6.5
  • ارائه ریز نمرات قبولی در مقطع کارشناسی

در جدول زیر به بررسی رشته ها و دانشگاه محبوب و پرتقاضا در این کشور می پردازیم:

دانشگاهرشته
مدرسه کسب و کار لوکزامبورگMBA و مدیریت بازرگانی
مدرسه BBIمهمانداری و مدیریت
دانشگاه آزاد لوکزامبورگمدیریت و مدیریت فناوری اطلاعات

مزایا و معایب اعزام دانشجو به لوکزامبورگ

دانشگاه های این کشور از دانشگاه های کمیاب در سراسر جهان هستند که دارای چند زبان می باشند لذا می توانید مهارت های زبان خود را در دوره های زبان و دوره های آموزشی به زبان انگلیسی، فرانسوی و آلمانی ارتقا دهید. علاوه بر این می توانید چهره های بسیاری از جامعه چند فرهنگی لوکزامبورگ را کشف کنید. وضعیت زبان منحصر به فرد این کشور بخشی از هویت فرهنگی است و ادغام ساکنان خارجی را تسهیل می کند.

علاوه بر جو بین المللی ناشی از چندین نهاد اتحادیه اروپا، مرکز مالی و بسیاری از شرکت های بین المللی، پایتخت این کشور همچنین طیف گسترده ای از فعالیت های فرهنگی و زندگی شبانه متنوع را ارائه می دهد. کشورهای همسایه بلژیک، فرانسه و آلمان فقط یک کمی با پایتخت فاصله دارند و فرصتی ایده آل برای کشف خصوصیات و ویژگی های منطقه ای و تازه کردن مهارت های زبان خارجی را به شما می دهند.

در جدول زیر مزایا و معایب تحصیل و اعزام دانشجو به لوکزامبورگ را می توانید مشاهده کنید:

مزایامعایب
دریافت ویزای شنگنهزینه بالای زندگی
اقامت در کشوری متنوعهزینه بالای تحصیل
کار ضمن تحصیل در لوکزامبورگرقابت زیاد برای ورود به دانشگاه ها
تحصیل به چند زبان آلمانی، فرانسوی و انگلیسیتضاد فرهنگی
فاصله کم با سایر کشورهای پیشرفتهیادگیری سخت چند زبان
حضور شرکت ها و نهادهای بین المللی_
اخذ اقامت ثروتمند ترین کشور اروپا

دوره های زبان در لوکزامبورگ

در دانشگاه های لوکزامبورگ برای اینکه بتوانید در دوره ها و امتحانات به زبان خارجی مورد نیاز شرکت کنید دانش خاصی از زبان های خارجی را باید تسلط داشته باشید. زبان آموزشی بسته به دوره تحصیلی ارائه شده متفاوت است. دوره های تقویت زبان برای دانشجویان دانشگاه های لوکزامبورگ است که می خواهند مهارت های خود را به یکی از زبان های آموزشی ارتقا دهند.

آنها به زبان های رسمی دانشگاه ها دسترسی خواهند داشت:

  • فرانسوی
  • انگلیسی
  • آلمانی

قبل از درخواست باید در آزمون تعیین سطح آنلاین شرکت کنید. بخش تحرک SEVE پیوند و کد دسترسی به آزمون زبان را از طریق ایمیل برای شما ارسال می کند. دوره ها هفته ای یک بار در طول ترم برگزار می شود. معمولا در هفته دوم پس از شروع ترم شروع می شود. هزینه ثبت نام این دوره ها در دانشگاه لوکزامبورگ 25€ (یورو) در هر ترم است. در پایان ترم گواهی از طریق پست دریافت خواهید کرد.

اعزام دانشجو به دانشگاه های لوکزامبورگ

اعزام دانشجو به دانشگاه های لوکزامبورگ

دانشگاه لوکزامبورگ که در سال 2003 تاسیس شده است اولین و تنها دانشگاه دولتی کشور این کشور است. آموزش، تحقیق و انتقال دانش در بالاترین سطح بین المللی 3 هدف بلند پروازانه این دانشگاه است. این موسسه به عنوان یکی از جوانترین دانشگاه های اروپا مستقیما بر اساس سیستم بولونیا بنا شده و دوره های کارشناسی با کیفیت بالا را با تمرکز در آموزش مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا ارائه می دهد. یک جنبه اصلی تحقیق متمرکز بر موضوعات آینده گرا است. دانشمندان از سراسر جهان می آیند و در تیم های بین رشته ای همکاری می کنند.

لوکزامبورگ مقر چندین موسسه اروپایی مانند دادگاه دادگستری اروپا یا بانک سرمایه گذاری اروپا است و البته به عنوان یک مرکز مالی بین المللی بسیار شناخته شده است. البته دانشگاه ها از این شایستگی ها استفاده می کند و تقریبا 660 کارشناس مالی، وکلا، کارآفرینان و سایر پزشکان از اساتید در تدریس حمایت می کنند. از طرف دیگر فارغ التحصیلان و پروژه های تحقیقاتی انجام شده در دانشگاه ها مزیت جالبی برای نهادهای اتحادیه اروپا، مرکز مالی و محل کسب و کار در لوکزامبورگ با بازار کار جذاب آن است. از جمله دیگر دانشگاه های لوکزامبورگ شامل موارد زیر هستند:

  • دانشگاه لوکزامبورگ
  • دانشگاه سکرد هارت
  • دانشگاه لونکس
  • دانشگاه تجارت لوکزامبورگ
  • دانشگاه میامی دولیوبویس اروپای مرکزی
  • دانشگاه بین المللی توریسم لوکزامبورگ

6 دانشگاه ارزان در لوزامبورگ برای دانشجویان بین المللی:

  • دانشگاه لوکزامبورگ
  • دانشگاه بین المللی سلامت، ورزش و ورزش LUNEX
  • مدرسه کسب و کار لوکزامبورگ (LSB)
  • دانشگاه تجارت اروپا (EBU)
  • موسسه علوم بازرگانی
  • کالج تجارت و فناوری جک ولش (JWCBT) – دانشگاه قلب مقدس

مسکن و آموزش در لوکزامبورگ

مزابق با آخرین نظرسنجی و رتبه بندی های بین المللی کشور لوکزامبورگ در بین 20 کشور برتر دنیا در خصوص کیفین زندگی می باشد. از سایر دلایلی که توانسته این محبوبیت را برای این کشور به ارمغان اورد عبارتست از:

  • محیط طبیعی
  • شهرهای ایمن
  • ثبات سیاسی
  • اقتصاد قوی
  • سطح بالای امنیت
  • سطح پائین جرم و جنایت
  • ثروت فراوان

هزینه زندگی در این کشور بالا نمی باشد، اما هر ساله شاهد افزایش نرخ اجاره و خرید مسکن در این کشور می باشیم. هزینه اجاره و خرید آپارتمان در این کشور در لیست زیر بیان شده است:

  • اجاره آپارتمان 1 خوابه در مرکز شهر 1600€ (یورو)
  • اجاره آپارتمان 1 خوابه در خارج از مرکز شهر 1370€ (یورو)
  • اجاره آپارتمان 3 خوابه در مرکز شهر 2760€ (یورو)
  • اجاره آپارتمان 3 خوابه در مرکز شهر 2256€ (یورو)
  • خرید هر متر مربع در مرکز شهر حدود 11369€ (یورو)
  • خرید هر متر مربع در خارج از مرکز شهر حدود 8767€ (یورو)

اقامت و اعزام دانشجو به لوکزامبورگ

مزایای دریافت CBD لوکزامبورگ شامل گذرنامه ای است که یکی از بهترین های جهان است و حق شهروندی در یکی از کشورهایی با بالاترین استاندارد زندگی در سراسر جهان است. شما همچنین پایگاهی در قلب اروپا و طرح جانشینی به دست می آورید که به فرزندان شما امکان می دهد واجد شرایط شهروندی باشند.CBD  لوکزامبورگ یک جایگزین برای خارجی هایی با همسران غیر لوکزامبورگ فراهم می کند. شما باید پسر یا دختر یکی از والدین یا فرزندخوانده ‌ای باشید که تابعیت لوگزامبورگ است یا بوده یا اجدادی داشته باشید که تابعیت لوگزامبورگ است یا بوده است. پس از درخواست با مدارک هویتی معمول، پس از حدود 4 ماه تاییدیه درخواست موفق یا ناموفق را دریافت خواهید کرد.

اداره مهاجرت، پس از بررسی کامل بودن درخواست، داده های دیجیتالی (تصویر و اثر انگشت) را گرفته و اجازه اقامت حداکثر برای مدت 3 سال را صادر می کند. حداکثر مدت زمان طولانی تر از مدت زمان معمول است که در مورد سایر دسته های اتباع کشورهای ثالث اعمال می شود. اجازه اقامت بنا به درخواست متقاضی برای حداکثر مدت 3 سال قابل تمدید است در صورتی که شرایط اعطای آن همچنان وجود داشته باشد. متقاضی باید دارای صلاحیت های حرفه ای مورد نیاز باشد. همچنین متقاضی باید منابع مناسب برای گذران زندگی و تحصیل را اختیار داشته باشد.

در این بخش شاهد مراحل اخذ اقامت لوکزامبورگ از طریق تحصیل هستید:

مراحل اخذ اقامت لوکزامبورگ از طریق تحصیل

کار حین تحصیل در لوکزامبورگ

مطابق قوانین این کشور اشتغال به کار در طول تحصیل فقط تحت برخی شرایط و محدودیت های خاص مجاز است. برای این منظور هیچ اجازه کار خاصی لازم نیست اما کارفرمایان باید این موضوع را به وزیر مربوطه اطلاع دهند. دانشجوي مهاجر و ثبت نام شده در برنامه های منجر به دیپلم حرفه ای پیشرفته به عنوان تکنسین واجد شرایط و همچنین دانشجویان کارشناسی، در طول سال اول تحصیل مجاز به کار نیستند، مگر اینکه در موسسه آموزش عالی که در آن تحصیل می کنند کار کنند. ذکر این نکته مهم است که قانون به 2 ترم اول تحصیلی اشاره دارد بنابراین اگر دانشجویی از یک برنامه تحصیلی به برنامه دیگر تغییر کند بنابراین در سال دوم اقامت خود در لوکزامبورگ است.

دانشجویانی مجاز به کار هستند که حداکثر به طور متوسط ​​ماهانه 10 ساعت در هفته کار کنند. بدین ترتيب میانگین درآمد در این کشور حاصل 4910€ (یورو) می باشد. این محدودیت زمانی شامل کار تحقیقاتی دانشجویان مقطع دکترا در موسسه آموزش عالی یا موسسه تحقیقاتی معتبر نمی شود و در تعطیلات نیز اعمال نمی شود. این همچنین در مورد دانشجویان دکترا که با دانشگاه لوکزامبورگ قرارداد کاری دارند اعمال نمی شود. علاقه مندان مهاجرت و اعزام دانشجو به لوکزامبورگ باید از هزینه تحصیل در لوکزامبورگ نیز اطلاعات کافی را بدست بیاورند. مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همچنین مفتخر به راهنمایی و پاسخگویی به سوالات شما می باشند.

سوالات پرتکرار در خصوص اعزام دانشجو به لوکزامبورگ

سوالات پرتکرار در خصوص اعزام دانشجو به لوکزامبورگ در سال 2025 عبارتست از:

  • زبان رسمی کشور لوکزامبورگ چیست؟ کشور لوکزامبورگ کشوری چند زبانه است زیرا دارای جمعیت مهاجر متعددی است. حدود 60% از افراد کشور لوکزامبورگ را تبعه خارجی تشکیل داده است. در این کشور 3 زبان به عموان زبان رسمی شناخته می شود که شامل زبان های فرانسوی، آلمانی و لوکزامبورگی است
  • زبان تحصیلی در دانشگاه های کشور لوکزامبورگ چیست؟ در هر مقطع تحصیلی زبان آموزشی بسته به دوره تحصیلی ارائه شده متفاوت خواهد بود و دانشجو می تواند در هر پایه تحصیلی بنا به رشته مورد نظر یکی از سه زبان فرانسوی، انگلیسی و یا آلمانی را فرا بگیرد.
  • شرایط کار دانشجویی حین تحصیل در کشور لوکزامبورگ به چه صورت است؟ بنا به شرایط و قوانین کشور لوکزامبورگ اشتغال به کار در طول تحصیل فقط تحت برخی شرایط و محدودیت های خاص مجاز است دانشجویان در این کشور در سال اول تحصیل خود مجاز به کار کردن نمی باشند و از سال دوم تحصیل می توانند به طور متوسط هفته ایی 10 ساعت در هفته کار کنند.
  • از مزایای تحصیل در کشور لوکزامبورگ به چه مواردی می توان اشاره کرد؟ اخذ ویزای شنگن/ تحصیل به چند زبان و ارتقای دانش زبانی/ اقامت در کشوری مهاجر پذیر/ کار حین تحصیل / اخذ اقامت پیشرفته ترین کشور اروپا
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *