متفرقه, مهاجرت به کشور استرالیا

اخذ مستر کارت استرالیا

اخذ مستر کارت استرالیا

با اخذ مستر کارت استرالیا در سال 2023 در صورت مهاجرت و زندگی می توانید کلیه امور بانکی، نقل و انتقالات پول و موارد دیگر را انجام دهید. مستر کارت یک شبکه پرداخت بسیار معتبر در اکثر کشورهای جهان است و راهی برای خرید و پرداخت پول است. همانطور که می دانید استرالیا یکی از کشورهای مورد علاقه هموطنان برای مهاجرت است و داشتن مستر کارت استرالیا یکی از واجبات است. البته علاوه بر مستر کارت در استرالیا سایر کارت های جهانی مانند ویزا کارت نیز پذیرفته می شوند. شرایط و دریافت مستر کارت استرالیا کمی متفاوت از سایر کشورها است لذا در این مقاله که بدست همکاران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده به این موضوع پرداخته ایم.

بررسی و اخذ مستر کارت استرالیا

همانند اروپا و آمریکای شمالی بیشتر کارت های اعتباری و بدهی اصلی در همه جا پذیرفته می شوند البته نه برای معاملات کوچک. شما باید انجام معاملات بین المللی از طریق کارگزاری را در نظر بگیرید. خودپردازها در استرالیا به طور گسترده ای مورد استفاده قرار می گیرند، اگرچه به خاطر داشته باشید که اگر در بانک آنها نباشید بسیاری از آنها هزینه ای را دریافت می کنند (این نباید بیشتر از 24$.A (دلار استرالیا) باشد). اگر کارت اعتباری دارید یا تصمیم به تهیه آن دارید، مستر کارت و ویزا کارت مورد قبول جهانی قرار می گیرند. حتی در این صورت، همیشه مقداری پول نقد به همراه داشته باشید زیرا بسیاری از مغازه ها برای هر چیزی زیر 15$.A (دلار استرالیا) پرداخت کارت را قبول نمی کنند.

اگر شما نیاز به انتقال پول در داخل استرالیا دارید، تقریبا مطمئنا بانك شما تسهیلات آنلاین برای این كار در اختیار شما قرار می دهد، یا می توانید این كار را به صورت شعبه ای انجام دهید. اگر نیاز به انتقال وجوه به خارج دارید، یک کارگزار بین المللی مانند HiFX یا Caxton را می توانید در نظر بگیرید. در خصوص بررسی و اخذ مستر کارت استرالیا به نکات ذکر شده توجه فرمائید.

ضوابط اخذ مستر کارت استرالیا

هر کارت اعتباری شرایط خاص خود را دارد.این جزئیات را در صفحه بررسی کارت و در شروع برنامه آنلاین خواهید یافت. در زیر برخی از رایج ترین ضوابط اخذ مستر کارت استرالیا ذکر شده است:

  • حداقل سن 18: برای دریافت کارت اعتباری در استرالیا باید حداقل 18 سال سن داشته باشید.
  • وضعیت اقامت معتبر استرالیا: در بیشتر موارد، شما باید شهروند استرالیا یا مقیم دائم باشید. اگر اقامت موقت دارید، باید ویزای معتبر داشته باشید.
  • حداقل درآمد: بسیاری از کارت های اعتباری حداقل درآمد سالانه مورد نیاز را ذکر می کنند که می تواند از $15000 الی $80000 (دلار) یا بیشتر باشد.

سابقه اعتباری شرکت های کارت اعتباری زمانی که درخواست خود را ارسال می کنید، درخواست بررسی اعتبار می کنند. در حالت ایده آل، هنگام درخواست باید سابقه اعتباری خوب یا عالی داشته باشید. در غیر این صورت، ممکن است بخواهید قبل از درخواست، روی بهبود رتبه اعتباری خود تمرکز کنید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در باب اخذ مستر کارت استرالیا نمودار زیر را بررسی بفرمائید:

شرایط اخذ مستر کارت استرالیا

مدارک لازم برای مستر کارت استرالیا

مدارک لازم برای مستر کارت استرالیا در زیر معرفی شده است:

  • مشخصات شخصی این شامل نام کامل، تاریخ تولد، وضعیت اقامت یا تابعیت استرالیا، شماره تلفن تماس، آدرس ایمیل و آدرس محل سکونت شما می باشد.
  • مدارک شناسایی. شما باید یک فرم معتبر از شناسه، مانند گواهینامه رانندگی، گذرنامه یا مشخصات کارت مدیکر خود را ارائه دهید. پس از ارسال درخواست اولیه، ممکن است از شما کپی های تایید شده این اسناد نیز خواسته شود.
  • جزییات استخدام. از شما جزئیات وضعیت شغلی، از جمله حرفه، نام کارفرما و اطلاعات تماس، و همچنین حقوق شما خواسته می شود.
  • سایر جزئیات مالی این شامل هر نوع درآمد دیگری، مانند پرداخت های Centrelink و همچنین هرگونه پس انداز، سهام یا سایر دارایی ها می شود.
  • جزئیات کارت. در طول برنامه، در مورد برخی از ویژگی ‌های کارت، از جمله محدودیت اعتبار و هرگونه انتقال موجودی از شما سؤال می‌شود. به خاطر داشته باشید که این جزئیات و درخواست ‌ها همچنان مشمول معیارهای وام دهی و تأییدیه ارائه‌ دهنده هستند.

همچنین ممکن است پس از ارسال درخواست از شما درخواست شود مدارک پشتیبان ارائه شود از جمله:

  • کپی مدارک هویتی مانند گواهینامه رانندگی، گذرنامه و شناسنامه
  • فیش حقوقی اخیر
  • صورت حساب های اخیر یا صورتحساب های بانکی

انواع روش های اخذ مستر کارت استرالیا

کارت های اعتباری در کشور استرالیا مانند کارت های زیر در اکثر نقاط پذیرفته می شوند.

  • American Express
  • Bankcard
  • Diners Club
  • MasterCard
  • Visa
  • UnionPay
  • JCB

اما از مستر کارت و ویزا کارت که مقبولیت بسیار بیشتری دارند می توانید در هر جایی که کارت های اعتباری پذیرفته می شوند استفاده کنید. American Express و Diners Club در سوپرمارکت های بزرگ، فروشگاه های بزرگ زنجیره ای و مقاصد گردشگری پذیرفته می شوند. نکته مهم حمل چندین کارت اعتباری و کمی پول نقد است. بازرگانان ممکن است در برخی از مکان ها کارت اعتباری اضافی بیاورند. لذا با اخذ مستر کارت استرالیا تقریبا از داشتن کارت های دیگر بی نیاز می شوید.

با این حال توصیه می شود همواره بیش از یک کارت داشته باشید. چک مسافرتی در استرالیا پذیرفته نیست. اگر چک مسافرتی خریداری می کنید، بهتر است آنها را با دلار استرالیا بخرید زیرا بعید است مغازه ها، رستوران ها و سایر مشاغل کوچکتر بدانند نرخ ارز در صورت ارائه چک با ارز دیگری مانند دلار آمریکا یا پوند انگلیس چقدر است. در جهت کسب اطلاعات بیشتر مقاله شرایط مهاجرت به استرالیا را مطالعه بفرمائسد.

شرایط اخذ مستر کارت استرالیا

پس از مهاجرت به استرالیا، از طریق تلفن یا شخصا در شعبه پس از ورود می توانید حساب خود را به صورت آنلاین افتتاح کنید. اگر تصمیم به بازدید از شعبه دارید، به یاد داشته باشید که فرم های معتبر شناسنامه ای را به همراه داشته باشید. این شامل گذرنامه، کارت اعتباری خارج از کشور، شماره دانشجویی و نامه ای است که به شما ثابت می شود اقامت استرالیا را دارید. لذا با افتتاح حساب در استرالیا می توانید انواع مستر کارت استرالیا را دریافت کنید. البته لازم به ذکر است برای اخذ مستر کارت استرالیا لازم است اعتبار خود را ثابت کنید لذا با استفاده از سیستم امتیاز بندی در استرالیا باید حداقل 100 امتیاز دریافت کنید.

لذا شرایط اخذ مستر کارت استرالیا بدین شرح است:

شرایط اخذ مستر کارت استرالیا

سیستم 100 امتیازی برای افتتاح حساب در استرالیا

سیستم امتیازبندی در استرالیا یک سیستم برای شناسایی هویتی و شخصی است که برای جلوگیری از کلاه برداری توسط دولت این کشور انجام می شود. این سیستم در واقع باعث می شود از حریم مالی افراد و شرکت ها در استرالیا محافظت شود. لذا برای افتتاح حساب و تایید هویت خود نیاز به ارائه مدارکی دارید و این مدرک که امتیازبندی شده اند باید جمعا به 100 امتیاز برسد تا تایید انجام شود.

سیستم امتیاز بندی مدارک جهت اخذ مستر کارت استرالیا به شرح زیر است:

امتیازویژگیمدارک
70 امتیازاسناد اولیه و اصلیگذرنامه، گواهی تولد در استرالیا، پاسپورت استرالیا، مدارک هویتی
45 امتیاز.دارای عکس و نام باشد.گواهی نامه در استرالیا، کارت دانشجویی، کارت دریانوردی و هر کارتی که توسط دولت به صورت رسمی صادر شده باشد.
35 امتیاز.دارای آدرس و نام باشد.سند ملک، اجاره نامه
25 امتیاز.دارای نام و امضاء باشد.سند ازدواج، کارت اعتباری، گواهینامه خارجی و سایر

اخذ بهترین مستر کارت در استرالیا

اکثر مستر کارت های برتر در استرالیا از سوی بانک های بزرگ و معتبر این کشور صادر می شود. مستر کارت ها در انواع مختلف کارت اعتباری، کارت نقدی، کارت شارژی و سایر صادر می شوند که هر کدام دارای مزایا و معایب و همچنین هزینه متفاوتی هستند. در جدول زیر از جمله برترین مستر کارت ها در استرالیا معرفی شده اند. در خصوص کسب اطلاعات بیشتر در باب شرایط زندگی و مهاجرت به استرالیا مقاله هزینه زندگی در استرالیا را مطالعه بفرمائید.

لازم به ذکر است برخی از این کارت های در سال اول هزینه ای دریافت نمی کنند:

نامهزینه سالانه به دلار
Citi Rewards Card49$
Coles No Annual Fee MasterCard
Qantas Premier Platinum199$
ANZ Low Rate58$
Bendigo Bank Low Rate Credit Card45$
Bankwest Breeze Classic MasterCard49$
Westpac Low Rate Card59$

برترین بانک ها در جهت اخذ مستر کارت استرالیا

بسیاری از بانک های استرالیا طیف وسیعی از خدمات مالی مانند افتتاح حساب بین المللی را ارائه می دهند و سهم مهمی در اقتصاد دارند. 4 بانک بزرگ در استرالیا (هر چند تعداد بیشتری وجود دارد):

  • بانک ملی استرالیا
  • بانک مشترک المنافع (CBA)
  • وست پک
  • استرالیا و گروه بانکی نیوزیلند یا ANZ

بانک ملی استرالیا یک حساب مهاجر و مهاجرتی ارائه می دهد که در آن می توانید یک مشاور شخصی تعیین کنید که به گفته آنها نیازهای شما را درک می کند. این ممکن است ارزش زیادی برای مهاجران تازه وارد که به سیستم بانکی استرالیا وارد نیستند، داشته باشد. باز کردن یک حساب بانکی در استرالیا آسان است اگرچه سعی کنید این کار را ظرف 6 هفته پس از ورود به کشور انجام دهید زیرا با وقت طولانی تر این روند، کمی بوروکراتیک تر خواهد شد (به فرم های بیشتری برای شناسایی نیاز خواهید داشت). شما باید گذرنامه، ویزای معتبر و فرم جداگانه شناسنامه را به همراه داشته باشید.

در نمودار زیر برترین بانک های استرالیا معرفی شده اند:

برترین بانک های استرالیا

افتتاح حساب آنلاین و اخذ کارت اعتباری در استرالیا

اگر 16 سال یا بیشتر و مقیم دائمی استرالیا هستید می توانید برای اکثر حساب ها بصورت آنلاین اقدام کنید. حساب ها در استرالیا شامل حساب های جاری و حساب های پس انداز است. شما به یک کارت شناسایی مانند گذرنامه، گواهینامه رانندگی یا کارت مدیکر نیاز خواهید داشت. روی درخواست کلیک کنید. برنامه ها سریع هستند و معمولا کمتر از 10 دقیقه طول می کشد. اگر کمتر از 16 سال دارید، اقامت دائم ندارید، یا اگر می خواهید یک حساب بازنشستگی باز کنید، باید از شعبه بازدید کنید یا با بانک تماس بگیرید. اگر مشتری جدیدی هستید و نمی توانید شناسه خود را هنگام درخواست بارگذاری کنید، باید به شعبه مراجعه کنید.

اگر شناسه شما در هنگام درخواست آنلاین با موفقیت داده شود، حساب شما ظرف چند روز باز می شود و پس از آن آماده استفاده می شود. متاسفانه از داخل ایران نمی توانید در استرالیا حساب باز کنید اما می توانید با استفاده از بانک های آنلاین و یا بین المللی مستر کارت استرالیا را دریافت کنید. جهت اخذ اطلاعات درباره اخذ مستر کارت استرالیا می توانید با ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *