ویزای مسافرتی استرالیا

ویزای توریستی استرالیا

ویزای توریستی استرالیا

اگر بخواهیم یکی از زیباترین قاره های جهان را معرفی کنیم، می ­توان به استرالیا اشاره کرد. دریافت ویزای توریستی استرالیا این فرصت را برای شما مهیا می سازد. برای تجربه ایی متفاوت و دیدن تمامی مواهب طبیعی و دست ناخورده دست بشر است.استرالیا کشوری چهار فصل و دارای آب و هوای معتدل است از این رو اکثر توریست ها این کشور را برای سفر انتخاب میکنند.همچنین در تعطیلات سال نو میلادی جشن ها و فستیوال های زیبایی در این قاره برگزار می­شود.

پروسه ویزای توریستی استرالیا

سفارت استرالیا در تهران همه مراحل صدور ویزا را به صورت آنلاین انجام می­دهد و نیاز به مراجعه حضوری برای مصاحبه ندارد و همین امر باعث می­شود در مدت زمان بسیار کمی ویزای خود را دریافت نمایید. ویزای توریستی استرالیا 3 الی 6 ماهه هستند که به صورت الکترونیکی بر روی پاسپورت فرد چاپ نمی ­شود و فرد تنها با در دست داشتن تایید سفارت می­ تواند به این کشور سفر نماید. افراد برای قرارهای کاری خود، دیدار با اهل خانواده، شرکت در سمینارها ومسافرت بایستی از ویزای توریستی استفاده کنند.

غالبا افراد برای دیدار با خانواده ویا دوستان، شرکت در سمینارهای آموزشی و یا شرکت در قراردادهای کاری ویزای توریستی استرالیا را دریافت می­کنند. این ویزا از نوع ویزای شماره 600 می ­باشد که 3 ماهه بوده و قابل تبدیل به دیگر ویزاها و امکان دریافت اقامت دائم برای فرد نمی ­باشد.

زیرشاخه های ویزای توریستی استرالیا

مهمترین زیرشاخه های ویزای توریستی عبارتند از:

  •  ویزای توریستی: یکی از بهترین ویزاها برای افرادی است که می­خواهند برای گردش و یا دیدار با اعضای خانواده و یا فامیل خود بروند می­باشد، به صورت آنلاین صادر می­شود. هزینه ویزا 135$A (دلار استرالیا) بوده و همچنین کسانی که از داخل استرالیا اقدام می­کنند باید 340$A (دلار استرالیا) را پرداخت کنند. با اخذ دریافت ویزای توریستی شما حق انجام کار را نداشته و فقط میتوانید طی 3 ماه تحصیل کنید. برای دریافت این ویزا آزمایشات پزشکی مورد نیاز است که این آزمایشات تا یکسال اعتبار دارد اما ویزای توریستی به مدت 6 الی 9 ماه است.
  • ویزای توریستی فامیلی: این ویزا به این گونه است که یکی از اعضای خانواده و یا اقوام و دوستان شما در استرالیا است و شما قصد دیدار آنها را دارید که این فرد برای شما دعوتنامه ایی می­فرستد به گونه ایی که مبلغ 1000 الی 1500$A (دلار استرالیا) را به عنوان امانت نزد دولت استرالیا قرار می­دهد و وقتی که شما بازگشتید این مبلغ را پس خواهد گرفت. این ویزا نیز همانند ویزای توریستی به صورت آنلاین صادر شده و هزینه آن 135$A (دلار استرالیا) است که برای دریافت این ویزا آزمایشات پزشکی مورد نیاز است و همچنین اعتبار ویزای توریستی فامیلی نیز 3،6 و یا 9 ماهه می­باشد.
  •  ویزای توریستی بیزینسی: این ویزا همچنان که از نام آن پیدا است برای قراردادهای کاری، حضور در کنفرانس ها و مصاحبه های شغلی مورد استفاده قرار می­گیرد. این ویزا نیز به صورت آنلاین صادر میشود و هزینه آن 135$A (دلار استرالیا) می­باشد و آزمایشات پزشکی مورد نیاز است. ناگفته نماند شما با دریافت این ویزا اجازه کار ندارید و فقط اجازه تحصیل به مدت 3 ماه را خواهید داشت. با اخذ ویزای بیزینسی شما می­توانید از زیر مجموعه های 456 و 459 آن هم استفاده نمائید.

مدارک لازم برای ویزای توریستی استرالیا

مدارک لازم برای ویزای توریستی استرالیا

از جولای 2015 هزینه بررسی پرونده افرادی که قصد سفر به استرالیا را دارند 135$A (دلار استرالیا) اعلام کردند. این هزینه در صورت رد شدن پرونده فرد برگردانده نمی ­شود. مدت زمانی را که به پرونده های توریستی اختصاص می­ دهند 1 ماه است اما از آنجائیکه همه کارها به صورت آنلاین انجام می­ شود معمولا کمتر از 1 ماه صورت می­پذیرد.

مدارک لازم برای ویزای توریستی عبارتست از:

  • تکمیل فرم ها
  • هریک از فرم های شماره 1419- 1418-1415 را با کمک مشاور خود بصورت صحیح پر نمائید.
  • در صورت داشتن بچه زیر 18 سال و در صورتیکه یکی از والدین و یا هر دو والدین همراه نیستند فرم شماره 1229 را پر کنید و اظهار نامه ایی که نشان می­دهد بچه تحت تکلف شماست موجود باشد.
  • اگر بچه زیر 18 سال در استرالیا تحت تکلف کسی باشد بایستی فرم شماره 1257 را پر نماید.
  • هر فرد متقاضی ویزای توریستی استرالیا باید یک قطعه عکس 3.5*4.5 بطوریکه پشت زمینه سفید و از شانه به بالا در عکس مشخص باشد و همچنین پشت عکس نام و نام خانوادگی خود را نوشته باشد لازم است.
  • شناسنامه و کارت ملی افراد متقاضی الزامی است.
  • تصویر از پاسپورت الزامی بوده و چنانچه سفرهای دیگری به خارج از کشور داشته اید تصویر ویزای آنها را هم در پرونده قرار دهید.
  • کارت دانشجویی و یا گواهی اشتغال به کار که فعالیت کنونی شما را نشان می­ دهد را در پرونده قرار دهید.
  • پرینت مربوط به حساب های بانکی، فیش حقوقی و مدارک بانکی خود را نیز در پرونده قرار دهید.
  • اگر دعوتنامه ایی از طرف اقوام و یا دوستان دارید آن را نیز ضمیمه پرونده نموده و اگر خرج سفر شما را ایشان متقبل می ­شوند حساب بانکی ایشان هم لازم است.

سایر مدارک ویزای گردشگری استرالیا

سایر مواردی که نشان می ­دهد قصد بازگشت به کشور خود را دارید:

  • نامه ای از سمت کارفرما مبنی بر اینکه قصد بازگشت دارید.
  • نامه ثبت نام در دانشگاه و …
  • سند اموال و دارائی های شما که در کشور دارید.
  • در صورتیکه به عنوان توریست به استرالیا سفر می­ کنید برنامه دقیق خود را عنوان کنید.
  • مدارکی که دلیل بیزنیس و یا شرکت در سمینارها را مشخص می­ کند.
  • نامه و یا دعوتنامه ایی که از طرف شخص و یا سازمان برای شما فرستاده است.
  • جزئیات ثبت نام کنفرانس
  • نامه فردی که شما را دعوت نموده است.
  • برنامه سفر را به طور دقیق عنوان کنید و شماره تلفن افرادی را که قرار است ملاقات نمائید ذکر کنید.
  • مهارت های شغلی و تحصیلی خود را ذکر نمائید.
  • مدارکی که نشان می­دهد که شما در شرکتی کار می­کنید که فعالیتشان بیزینسی است. مانند کد مالیاتی شرکت، شماره ثبت شرکت و گزارش های سالیانه.

اگر قصد سفر به استرالیا را دارید جهت مشاوره می­توانید با همکاران ما در مؤسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارتباط برقرار نمائید.

5/5 - (13 امتیاز)

8 دیدگاه برای “ویزای توریستی استرالیا

  1. طلایی پور گفت:

    مقالات عالی بود.
    واقعا ممنونم

  2. ستاره گفت:

    برای ویزای توریستی حتما باید شنگن داشت ؟ اگه چندبار ریجکت شده باشیم شانسی هست با رفتن به شنگن دوباره اقدام کنیم؟

  3. leila گفت:

    سلام. استرالیا چه جاهای گردشگری داره؟ باید کشور قشنگی باشه

  4. قراری گفت:

    اعتبار ویزای استرالیا تا چه مدتی ست؟

  5. ali ram گفت:

    بابت مطلب جالبتون در مورد ویزای توریستی استرالیا تشکر می کنم اگه امکانش هستدر مورد ویزای توریستی فرانسه هم مطلب بذارید

  6. اصغرزاده گفت:

    ویزای توریستی استرالیا سخت داده میشه

  7. sadegh گفت:

    توریستی استرالیا فایده نداره

  8. amin گفت:

    سلام برای دریافت ویزای توریستی استرالیا چه مدارکی نیاز است ایا شرایط خاصی دارد ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *